رانیا هوم روندهای اشتباه در پایان نامه - رانیا هوم

روندهای اشتباه در پایان نامه ارشد و دكترا بسيار زياد شده است. اغلب به علت اعتمادهاي بي مورد دانشجويان به دوستان خود كه دفاع كرده اند علت روند بسياري از اشتباهات بوده است. مورد بعدي عدم پيگيري دانشجو براي انجام مراحل پروپوزال و فصل هاي پايان نامه است. مشكل بسياري از  دانشجويان اغلب به علت عدم توجه به اين دو موضوع اساسي است. اين كه دوستي داشتيد كه دفاع كرده يا خوب يا بد ،اصلا ربطي به اين ندارد كه شما هم اگر همين روند را تكرار كنيد همان نتيجه را مي گيريد. روند انجام هيچ پايان نامه اي شبيه پايان نامه ديگران نخواهد بود. شايد روندهاي مشابهي در بعضي قسمت ها به ميزان كم وجود داشته باشد ولي هيچگاه نمي توان با تقليد از پايان نامه ديگران ،دفاع كرد.روش هاي تحقيق براساس موضوع و هدف هاي هرپايان نامه اي متفاوت است. نمي توان با كپي كردن پايان نامه از روي ديگران در پايان نامه موفق شد.حتي اگر استاد راهنما دوست شما باشد و آبرو خودش هم واسش مهم نباشد  ولي داوران در جلسه دفاع قطعا آن پايان نامه را رد خواهند كرد يا با هزار دردسر به شما نمره قبولي خواهند داد. بنابراين به دنبال راه هاي دررو نباشيد چون بعدا با چندين برابر هزينه و زمان بايد بتونيد از پايان نامه و امضاي اساتيد رد شويد. درحالي كه اديت هاي اساتيد و داوران اگر انجام نشود و اعمال نكنيد به شما نمره تعلق نمي گيرد. پس اگر قرار است بعد از كلي دردسر ،زمان و هزينه و خراب كاري در روز دفاع روبرو شويد بهتر است به دنبال مراحل درست پايان نامه باشيد كار را به اما و اگر نسپاريد. بحث اعتماد داشتن و اعتماد زیاد به دوستان خیلی خطرناک است در بحث پایان نامه ؛ شما اعتماد زیاد دارید به دوستتان ولی ممکن است طرفی که دوست شماست اصلا خودش پایان نامه را انجام نداده ولی شما حرف های او را گوش می دهید و انجام می دهید و نتیجه کارتون بد میشه و پایان نامه تان خراب میشه. پس هیچوقت اعتماد نکنید در بحث پایان نامه به دوستانتان و غیر از اینکه نباید اعتماد کنید باید دقت داشته باشید پایان نامه ای که اون ها انجام داده اند با پایان نامه ی شما فرق دارد ، روش تحقیق ها متفاوته ، ممکن است شما یک روش تحقیق داشته باشید و استفاده کرده باشید و به هدفتان رسیده باشید ولی پایان نامه دوستتان را اصلا با این روش نمی توان انجام داد ! پس خیلی دقت داشته باشید که هیچ پایان نامه ای شبیه به پایان نامه دیگری نیست. هیچوقت این کار را انجام ندهید چون برای شما مشکل می شود و حتی یک استاد که پایان نامه را می خواند متوجه می شوند که کجای این پایان نامه کپی شده است! نکته ی بعدی انضباط است ، شما باید انضباط شخصی داشته باشید و پیگیری کنید و حتی اگر پایان نامه خود را به شخص دیگری داده اید باید باز هم پیگیر باشید ؛ باید مشورت بگیرید ، از استاد راهنما نظر بخواهید و بازخورد بگیرید و اعمال کنید نظرات استاد راهنما را ، بدون مشورت نمیشود کار را پیش برد ، چه خودتان چه شخص دیگری این کار را انجام بدهد باید فصل به فصل شما پایان نامه را بخوانید و به تمام ریزه ها کاری ها مسلط شوید ، چون استاد راهنما می فهمد و کوتاه هم نمیاد چون اگر شما بلد نباشید ؛ قطعا در روز دفاع هم نمی توانید جلسه دفاع خوبی را داشته باشید.

 

دوست قدیمیم دیروز گفت که یک ساله پایان نامه گرفته و هیچ کاری تا الان انجام نداده و می خواسته پایان نامه بسیار خوبی بنویسه که بعد بتونه از اون برای رزومه استفاده بکنه. انجام پایان نامه نیز یکی از بخش های زندگی دانشجویان ارشد و دکترا است که گاهی به دلیل عدم مشورت و پیگیری به یک معضل تبدیل می شود. معضلی که تا آخرین ترم ها برای اکثر دانشجویان طول می کشد و زمان زیادی را به خود اختصاص می دهد. البته بسیاری افراد در بقیه زندگی نیز دچار این اهمال کاری می شوند. در ادامه بعضی از این اهمال کاری ها را بررسی نمودیم.

  • برای کسب مهارت شغلی تلاشی نمی کنید و دنبال موفقیتهای بسیار بزرگ یهویی هستید
  • شغلی انتخاب میکنید که کمتر از شماست (لیسانس ریاضی راننده تاکسی!)
  • تحمل کار کردن برای بقیه را ندارید و از حسودی می میرید
  • شغل پیدا می کنید ولی به دلیل عادت های بدتان (اهمال کاری)، بی نظمی ، اخراج میشوید
  • سعی می کنید با تمرکز بر سایر جنبه های خوب خود (هوش ، تیپ ، قیافه) کمبودهای درونی تان را جبران کنید ولی حس شکست ولتان نمی کند
  • ممکن است در نوجوانی با کارهای خرکی با شکست خوردگی تان روبرو نشوید

من میخوام بررسی بکنم ببینم دلیل این شکست ها چی هستند؟ مثلا طرف لیسانس ریاضی داره و وقتی که صحبت میکند احساس قدرتمند بودن میکند که من راننده تاکسی هستم و دارم زندگیمو میچرخونم ، من نمیگم تاکسی بده ولی خب چرا باید اینجا باشی؟ جایگاه شما اینجا نیست. بعضی ها از این جمله معروف استفاده می کنند که کار که انگ نیست! شما مسئله را دارید بد مطرح میکنید، شما چرا خودتان را با افراد خوب مقایسه نمی کنید؟ بیشتر افراد کشور ما را با کشور عراق و سوریه مقایسه می کنند اما چرا ما خودمان را با کشورهایی مثل قطر مثل نروژ مقایسه نمی کنیم؟ شما وقتی خودتان را با افراد سطح پایین تر مقایسه می کنید خب واضح است شما بهترید و فایده نداره این مقایسه ، این گونه خودتان را گول میزنید و فکر می کنید دارید کار درستی را انجام می دهید ولی اگر طرح مسئله را عوض کنید می توانید خیلی موفق تر شوید. در پایان نامه مثلا انتخاب موضوع دانشجو و انتخاب استاد راهنمای دانشجویی اشتباه است و بعد هم یک روش تحقیق اشتباه انتخاب کرده است و این ها همه باعث اشتباه کردن و بازنده شدن می شود مثل همان مقایسه است که گفتم شما باید طرح مسئله را درست انجام بدید، طرح مسئله وقتی اشتباه باشد جواب هایی که ازش میگیرید اشتباه است و باید سعی کنید خوب کشف کنید که دنبال چی هستید؟ توی پایان نامه باید چه چیزهایی را رعایت کنم؟ میخواهم به چی برسم و چه کاری انجام بدهم؟ و اگر نمی دانید باید از افرادی که در این حیطه فعالیت دارند مشاوره بگیرید که وقت و هزینتان را برای یک راه اشتباه هدر ندهید!

۱-چرا ما  در انجام پایان نامه شکست می خوریم؟

چون ما حواسمان نیست که فقط بخشی از زنجیره عوامل منتهی به یک رخداد هستیم. در انجام یک پایان نامه شرایط کاری و روحی ، خانوادگی ، نوع استاد راهنما، دانشگاه محل تحصیل و غیره ، همه در انجام پایان نامه  تأثیر گذار هستند. همه بازی زندگی برنده/ بازنده نیست . کمی شانس باعث میشود درست تر بازی را ادامه دهیم. در جایی از زندگی شما باید از مشورت افراد متخصص استفاده کنید تا مشکلات حل شود و با نشستن و دست روی دست گذاشتن مشکلی حل نمی شود. باید بپذیرید در جاهایی شما باید برای موفقیت و رهایی از شکست هزینه کنید. ما در این سایت مراحل انجام پایان نامه و نحوه نگارش آن را توضیح دادیم ولی اگر زمان شما کافی نیست یا مشغول کاری هستید یا روحیه شما مساعد نیست باید این کار را به فردی متخصص بسپارید و خودتان در کنار آن فرد، اطلاعات بگیرید. طرح مسئله ، نحوه انتخاب موضوع و اینکه بدانید هدف اصلی شما در انجام پایان نامه چیست به شما کمک می کند تا بتوانید یک پایان نامه منسجم و هدف مند بنویسید. طرح مسائل اشتباه در انجام پایان نامه شما را با شکست های بیشتری روبرو می کند. اینکه دوست شما با پایان نامه ای ضعیف دفاع کرده است دلیل نمی شود که شما هم بتوانید با آن سبک دفاع کنید. اغلب دانشجویان هم به دلیل عدم شناخت کافی فقط فکر می کنند که پایان نامه دوستشان مناسب نبوده است و دفاع کرده است.در حالی که ممکنه دوست شما هم پایان نامه را خودش انجام نداده باشد و اطلاعات غلط به شما داده اند. تحت هیچ شرایطی در انجام پایان نامه به صحبت های همکلاسی های خود اعتماد نکنید. یک راهکار یا صحبت اشتباه و غیرعلمی شما را با مشکل بزرگی روبرو می کند. در ادامه به بررسی این که چرا دانشجویان پایان نامه خود را زود شروع نمی کنند، می پردازیم.

روندهای اشتباه در پایان نامه

۲-چرا دانشجویان پایان نامه خود را زود شروع نمی کنند؟

چرا دانشجویان پایان نامه را شروع نمی کنند یا آنقدر با تأخیر شروع می کنند که باعث بی کیفیت ترین پایان نامه و باعث استرس بالای دانشجویان می شود؟ یکی از متداول ترین مشکلات دانشجویان فوق لیسانس و دکتری در انجام پایان نامه عدم شروع آن و تأخیر در شروع آن به علت سردرگمی و مشکلات کمال طلبی می باشد که در این مقاله به بررسی وحل مشکلات در شروع انجام پایان نامه می پردازیم. این موضوع برای دانشجویانی که هزینه هم به دانشگاه هر ترم پرداخت می کنند موضوعی بی فایده و هزینه ای از دست رفته و مهم تر از همه از دست دادن زمان است که باید با آن روبرو شویم و زودتر ذهن خود را از انجام پایان نامه که فرایندی طولانی مدت و پروسه ای فرسایشی است هرچه زودتر شروع کرد. علت عدم شروع پایان نامه توسط دانشجویان به عوامل مختلفی مانند عدم همکاری استاد راهنما با دانشجو، سردرگمی دانشجو از نحوه انجام و انتخاب موضوع مورد نظر و غیره می باشد که بسیاری از دانشجویان ترجیح می دهند در این شرایط و به دلیل عدم آشنایی و عدم اجبار توسط دانشگاه و خودشان ، دست به شروع پایان نامه نمی زنند و در آخرین مهلت خود برای دفاع از پایان نامه و ترم آخر خود می خواهند هرچه سریع تر پایان نامه خود را شروع و سپس هرچه سریع تر آن را به پایان برسانند که این کار موجب انجام یک پایان نامه بسیار بی کیفیت  و بی سرانجام و همچنین در شرایط استاد راهنما اجازه جلسه دفاع را هم به علت بی کیفیت بودن و بی ربط بودن موضوع نخواهد داد که در این جا حق با استاد راهنما خواهد بود که اجازه دفاع به همچین پایان نامه نامنظمی را ندهد. پس اگر می خواهید به دردسر آخر کار خود دچار نشوید هرچه سریع تر به دنبال انتخاب استاد راهنما و انتخاب موضوع برای پایان نامه خود باشید و اگر استاد راهنما هم کمکی نکرده است هرچه سریع تر با یک پژوهشگر تماس گرفته و با او جهت انتخاب موضوع خود مشورت کنید و به دنبال بهانه تراشی در این راه نباشید که راه به جایی نخواهید برد .

بسیاری دیگر از دانشجویانی که پایان نامه خود را زود شروع نمی کنند با مشکل کمال طلبی منفی روبرو هستند که در ذهن خود از انجام پایان نامه ارشد و دکترا خود یک کار بسیار تک و با کیفیت انتظار دارند که به علت کمال طلبی زیاد و اینکه می خواهند بهترین پایان نامه و بهترین موضوع را ارائه دهند، اصلا شروع نمی کنند و غافل از اینکه اگر می خواهید در پایان نامه بهترین باشید باید شروع به کار کنید و در طول انجام پایان نامه خود دائم به دنبال بهبود و پیشرفت و توسعه آن باشید. هیچ پایان نامه ای در ابتدای کار بهترین نبوده است و قطعا از جایی بسیار ابتدایی شروع به کار کرده است و در طول انجام آن هم از کارشناسان و افراد متخصص و استاد راهنما استفاده کرده است تا به پایان نامه قوی رسیده است. بعضی از دانشجویان دیگر هنوز شروع نکرده به دنبال دادن مقاله isi هستند و میخواهند کاری را شروع کنند که مقاله معتبر از داخلش خارج شود و در این مورد هم اگر در ابتدا به دنبال مقاله عالی هستین در آخر تجربه ثابت کرده است که چنین افرادی حتی یک مقاله کنفرانسی هم از پژوهش خود خارج نمی کنند و بدون داشتن مقاله و رزومه علمی ، پایان نامه خود را به اتمام می رسانند . از بسیای از موضوعات می شود مقاله درجه یک خارج کرد البته اگر آن موضوع دچار مشکل مفهومی شدید نباشد و اگر این گونه باشد باید موضوع مقاله خود را برای انجام تصحیح کنید و نیازی نیست موضوع مقاله دقیقا با موضوع پایان نامه یکی باشد و کمی تغییرات جهت درست و مفهومی شدن مقاله الزامی است.

در پایان نامه مثلا هنوز پایان نامه نوشته نشده و دنبال این هستید که چجوری مقاله isi بدید ؛ پایان نامه اول باید نوشته شود ، کیفتش بالا باشد و وقتی همه چی درست بود میروید سراغ مقاله isi که خودش اصلا یک پروسه ی جداست ، باید ژورنال های مختلف را بررسی کنید و خیلی کار داره و خودش یه پروسه ی کامله! و به این رفتارها می گویند کمال طلبی منفی که باید از زندگیتون حذفش بکنید و اگه این کارو نکنید باعث به وجود آمدن خیلی از مشکلات از جمله توی زمان ، هزینه ، روح و روان و غیره میشه. خود بحث پایان نامه به زمان زیادی احتیاج دارد و اگه شما در روند کار کمال طلبی منفی انجام بدید دیگه خیلی کار سخت و با مشکل مواجه می شود. بنابراین کمال طبی منفی را کنار بگذارید و به فکر ارائه ی یک کار خوب و قوی باشید. اكثر دانشجويان به علت انتخاب هاي اشتباه در مراحل پايان نامه دچار شكست هاي متعدد مي گردند. شکست در انجام پایان نامه به از دست دادن زمان و هزينه مي شود و كار به جايي مي رسد كه بسياري از دانشجويان ميبينند در هر ترم فقط به تمديد پايان نامه ميپردازند. كوچكترين اشتباهات در پايان نامه هم میتواند مشكلات بلندمدتي ايجاد كند.بعضي اشتباهات مانند انتخاب موضوع اشتباه يا روش تحقيق نامناسب ،از جمله اشتباهات جبران ناپذير و سختي هستند كه برگرداندن آن ها به حالت درست كار بسيار زمان بر و سختي است. بعضي از دانشجويان اشتباهات انجام پايان نامه را تا روز دفاع ادامه ميدهند و در روز دفاع متوجه اشتباهات خود مي شوند. هدف ما آگاهسازي شما جهت اشتباهات و تله هاي شكست شما در انجام پايان نامه است. در مراحل انجام پايان نامه خود را با افراد نامناسب كه قبلا دفاع كرده اند مقايسه نكنيد. اين را بدانيد بسياري از دانشجويان خودشان پايان نامه را انجام نداده اند ولي به شما مي گويند پايان نامه كار خودشان بوده است. گول افراد و دوستان خود را نخوريد. اغلب دانشجويان و حتي اساتيد ما هم خودشان صد درصد پايان نامه را خودشان انجام نداده اند .كمتر افرادي مي شوند كه صد در صد پايان نامه را خودشان انجام داده باشند. انجام كامل پايان نامه نياز به زمان زيادي دارد. اغلب دانشجويان به دنبال انجام پایان نامه با قیمت ارزان هستند. براي انجام يك پايان نامه نياز به يك سري هزينه هاي ضروري است. اين هزينه هاي ضروري بايد براي هر پايان نامه اي انجام بگيرد. دوستان اگر خودتون پايان نامه را انجام ميدين علاوه بر هزينه مي بايست زمان حداقل ٦ماهه به بالا را پس از تأييد پروپوزال و حداقل يك ماهه را براي تاييد پروپوزال كنار بگزاريد. نميشه هم كار كنيد و هم پايان نامه بنويسيد. اگر با يك دست دو تا هندوانه بلند كرديد در نتيجه بايد زمان خداقل دوبرابر را براي پايان نامه كنار بگزاريد. بسياري از دانشجويان فكر مي كنند كه مي شود اين كار را انجام داد و در نتيجه در ميان راه مي فهمند كه اشتباه كردند و به فكر اتمام پايان نامه خود هستند (مقاله نيمه تمام ماندن پايان نامه ها را هم حتما مطالعه كنيد). پايان نامه به خودي خود نياز به زمان و تمركز بالا دارد. اگر اين زمان يا تمركز را نداريد حتما به دنبال مشورت از يك فرد متخصص باشين. زمان را از دست ندهيد. در ويدئو پايين به بررسي هزينه هاي اوليه لازم براي انجام يك پايان نامه پرداخته شده است.

 

مبلغ هر يك از هزينه ها را هم ميتونيد به راحتي با توجه به مقطعي كه داخل آن هستين محاسبه كنيد .با توجه به تورم و تفيير قيمت ها امكان محاسبه هزينه دقيق نيست ولي به راحتي مي توانيد با جمع هزينه هاي گفته شده قيمت حداقل براي يك پايان نامه را محاسبه كنيد. بسياري از هزينه هاي انجام پايان نامه اكثرا براي دانشجويان آشكار نيستند .اغلب پس از قرارگيري در مراحل انجام پايان نامه با هزينه هاي انجام پايان نامه روبرو مي شويم.به طور مثال هزينه هاي روش تحقيقي شما با يكديگر متفاوت است.بسياري از دانشجويان انتظار دارند هزينه پايان نامشون با هزينه پايان نامه دوستانشون يكي شود .در صورتي كه نوع موضوع،نوع روش تحقيق و تعداد مقالات مورد نياز براي جمع آوري فصل دوم پايان نامه در هزينه انجام پايان نامه تأثير بالايي دارد.
روندهای اشتباه در پایان نامه

کسانی که قصد دارند پایان نامه خود را با قیمت ارزان و کم انجام بدهند باید بدانند که یک پایان نامه چه هزینه هایی دارد؟ ما اگر بخواهیم یک پایان نامه در سطح متوسط بنویسیم مراحلی دارد که عبارت است از اینکه ما اول باید مقالات داخلی و سپس مقالات خارجی را بخوانیم ، و برای ترجمه این مقالات باید هزینه بدهیم تا یک ترجمه خوب داشته باشیم. خرید کتاب برای انتخاب روش تحقیق یکی دیگر از هزینه های پایان نامه است ، هر روش تحقیق نرم افزار مربوط به خودش دارد و شما باید یا از روی کتابش و یا در کلاسش حضور پیدا کنید و هزینه آن را پرداخت کنید. هزینه بعدی مربوط به تایپ پایان نامه است که تایپ شود و هزینه بعدش ویراستاری است که باید آن را به یک ویراستار بسپارید تا پایان نامه را به فرمت موردنظر دانشگاه شما در بیاورد. شما می توانید این هزینه ها را کم کنید و خودتان کارها را انجام بدهید اما ممکن است کار با کیفیت عالی خروجی ندهد و زمان بیشتری از شما را هم هدر می دهد. مشکل بعدی این است که هر تغییری که استاد راهنما به شما می گوید باید آن را انجام دهید و بورد شما تغییر می کند. مسئله بعدی این است که شما اگر بخواهید از کسی کمک بگیرید و یا مشاوره بگیرید در روند انجام پایان نامه باید هزینه آن را بپردازید تا یک پایان نامه خوب استخراج بشه. نمیشود هیچ یک از این مراحل را حذف کرد ، برای انجام پایان نامه با قیمت پایین باید از مشاور استفاده کنید ، که چه مراحلی را طی بکنید؟ چه راهی درست است؟ چه اشتباهاتی داشته اید و غیره.

روندهای اشتباه در پایان نامه

یکی از مشکلات دانشجویان در انجام پایان نامه، نیمه تمام ماندن کار است. خیلی از دانشجویان پایان نامه خود را شروع کرده اند ولی پس از دوره طولانی به پایان نرسانده اند . خوب است در این جا ذکر کنم پس از نگارش مقاله قبلی که در مورد عدم شروع پایان نامه دانشجویان که با موضوع چرا دانشجویان پایان نامه خود را زود شروع نمی کنند؟ بسیاری از دانشجویان گفتند که ما شروع کردیم ولی در میانه راه گیر کردیم و نمی توانیم مدیریت کنیم و پایان نامه را تمام کنیم.

روندهای اشتباه در پایان نامه

 خیلی از دانشجویان به علت عدم دقت در انتخاب موضوع پایان نامه پس از شروع با مشکلات متعددی روبرو شده اند و آن را در میانه راه رها کرده اند. پس انتخاب موضوع نادرست یکی از فاکتورهای مهم در نیمه تمام ماندن پایان نامه دانشجویان است. بهترین راه حل این است که شما در اول راه باید قبول کنید که باید در انتخاب موضوع دقت می کردید و از افراد دیگر دارای تجربه در این زمینه پژوهشی مشاورت می کردید ولی این کار را نکردید. پس در مرحله اول، قبول و پذیرش اشتباه خود است. چرا پذیرش مهم است؟ چون بسیاری از افراد می خواهند خود را گول بزنند و به راحتی به اشتباه خود پی نمی برند و تا مرحله آخر این اشتباه را تکرار می کنند. حالا که پذیرش کردیم که در انتخاب موضوع اشتباه کردیم در مرحله بعد این است که ما باید در کل پایان نامه و متن خود فصول پایان نامه این موضوع را تصحیح کنیم و سعی کنیم در نگارش پایان نامه موضوع درست را مطرح کنیم و کامل راه درست را نشان دهیم. حالا در جلسه دفاع پایان نامه هم اول کار باید موضوع درست را برای داوران توضیح دهید.

این که ما چون در اول کار اشتباه کردیم، پایان نامه را  نیمه تمام می گزاریم کار بسیار غلطی است و من همیشه گفتم شروع یک کار مهم است ولی مهم تر از یک شروع، ادامه دادن کار تا به نتیجه رساندن آن است. به طور مثال خیلی از ما ها می خواستیم از تهران به مسافرت اصفهان برویم و صد کیلومتر آمدیم و برگشتیم، دویست کیلومتر آمده ایم و برگشته ایم و کسی موفق بوده که اگر شروع به حرکت از تهران کرد تا به مقصد اصفهان راه را ادامه دهد.

روندهای اشتباه در پایان نامه

 ممکنه خیلی از افراد در مسیر پایان نامه خسته شوند ولی راه دیگر چیست؟ راه دیگر کمک گرفتن  و مشورت از دیگر افراد کاربلد و پژوهشی در اتمام پایان نامه است. خیلی از افراد می توانند با کمک گرفتن از دیگر افراد در روش تحقیق و تجزیه و تحلیل آن پایان نامه را به اتمام برسند.پس یاد بگیریم برای اتمام پایان نامه و عدم نیمه تمام ماندن پایان نامه از یک فرد متخصص مشورت بگیریم و کار را تمام کنیم. بسیاری از افراد در کارهایشان با مشکل این روبرو می شوند که کارهایشان را نیمه تمام می گذارند. باید با خودمان روبرو شویم که چرا من آدمی هستم که کارها را نیمه تمام باقی میگذارم. چرا من هرکاری شروع می کنم، تمام نمی کنم؟ دلیل آن ها را در زندگی خود پیدا کنید. این دلایل بهانه های ما برای عدم اتمام کارهایمان است و راه این است که این بهانه ها را رفع کنیم و به دنبال اتمام کار باشیم و تا آخر ادامه دهیم.

روندهای اشتباه در پایان نامه

یکی دیگر از مشکلات نیمه تمام ماندن پایان نامه دانشجویان، کمال طلبی منفی اشخاص است. فکر می کنند اگر سه مقاله دیگر اضافه تر بخوانند کار بهتر می شود. بله بهتر می شود ولی تا کی می خواهید این روند را ادامه دهید؟ آیا مقالات تمام می شود؟ هزاران مقاله دیگر وجود دارد و هیچ وقت هم تمام نمی شود پس لازم نیست سخت بگیرید و هر پژوهشی یک جزء از یک کار پژوهشی را انجام می دهد و لازم نیست در یک پایان نامه تمام مطالب ذکر شده باشد. هر پایان نامه محدوده و مرزی باید مشخص کنند و آن را به اتمام برسانند. برای رفع نیمه تمام ماندن پایان نامه دانشجویان حتما مقالات این بخش در مورد نحوه انجام درست درست فصول پایان نامه از فصل اول تا پنجم را مطالعه کنید.

مقالات مشابه با این مقاله:

اشتباهات مکرر دانشجویان در مراحل پایان نامه

راه های اشتباه در پایان نامه

مشورت در انجام پروپوزال و پایان نامه

انگیزه های دانشجویان در انجام پایان نامه

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 419 views بار دسته بندی : آموزش مراحل انجام پایان نامه تاريخ : 16 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.