رانیا هوم اشتباهات مکرر دانشجویان در مراحل پایان نامه - رانیا هوم

يكي از مهم ترين اشتباهات دانشجويان در مراحل پایان نامه، تكرار اشتباهات و تداوم آن هاست یعني چي؟ اغلب دانشجويان ارشد و دكترا در براورد زماني انجام پايان نامه اشتباه مي كنند يا آنقدر اين مراحل را به عقب ميندازند تا در نهايت با مشكل روبرو مي شوند. گاهي وقت ها ما بايد اول از كارهايي كه ميخواهيم انجام بدهيم ،بازخورد بگيريم. اشكالات علمي و اشتباهات مكرر دانشجو براي هيچ استاد راهنمايي مورد قبول نيست. اگر شما اشتباهات مكرر و علمي در مراحل انجام پايان نامه داشته باشيد،در جلسه دفاع پايان نامه به مشكل مي خوريد .استاد راهنما شما هم چون تأييد كننده كار شما بوده از اعتبارش كاسته مي شود. استاد راهنما در ايران فقط كارش ايراد گرفتن است و هيچ انتظاري از مراحل انجام پايان نامه از اساتيد خود نداشته باشيد.جلسه دفاع پايان نامه هم اين شما هستيد كه بايد سخنرانی كنيد نه استاد راهنما.فقط ممكن است جايي حرف شما از نظر علمي صحيح باشد،در اين مواقع شايد استاد راهنما هم صحبت كوتاهي در حد چندثانيه يا چند دقيقه كوتاه مطرح كند. پس اصلا به استاد هاي خودتون تكيه نكنيد كه وضعيت خوبي برايتان ايجاد نمي شود. هرجا از مرحله انجام پايان نامه متوجه اشتباه خود شديد آن را تصحيح كنيد، قطعا داوران و اساتيد در جلسه دفاع پايان نامه حتي اگر استاد راهنما هم قبول كرده باشد،ممكن است كوتاه نيايند.به دنبال ماست مالي كردن نباشيد. بايد برای انجام پايان نامه زمان و هزينه بگزاريد.كيفيت پايين پايان نامه هم براي آينده شما و استاد راهنما مناسب نيست.اين كه نميخواهيد از آن استفاده كنيد موضوعي جداگانه است. اگر روزي بخواهيد در جايي استخدام شويد يا مهاجرت كنيد يا براي دكترا ادامه تحصيل دهيد حتما بخاطر عدم كيفيت پايان نامه پشيمان خواهيد شد.

ما ممکن است یک جاهایی در زندگی متوجه بشویم که باخته ایم ، در این موقع ها ما باید خیلی حواسمان را جمع کنیم که خودمان را گول نزنیم، باید اشتباهمان را قبول کنیم ، مثلا موضوع را اشتباه کردم ، روش تحقیق را اشتباه انتخاب کردم. حالا که قبول کردید سعی کنید این اشتباه را حل بکنید و خیلی مهم است که حتما در میانه راه فید بک بگیرید و اگر باز دارید راه را اشتباه میروید برگردید و راه درست را انتخاب کنید ، خیلی وقت ها باید با گل خورده ی کمتری از زمین بیرون بیاییم، باید بیاید بیرون باید قبولش کنید ، باید با یک متخصص مشورت کنید ، مثلا برای کسب و کار اگر اشتباه رفته اید باید زودتر بیاید بیرون تا هزینه بیشتری نکنید! خیلی از دانشجویان هستند که تا آخر این راه اشتباه را پیش می روند ، خب شما دارید چه هزینه ای می کنید؟ زمانتان را از دست داده اید و زمان را که دیگر نمی شود به دست آورد، بخاطر این که مشورت نکردید و یک هزینه ای نکردید از افراد مختلف مشورت بگیرید حالا باید کلی زمان و هزینه از دست بدهید ، ما هم در بحث پایان نامه در خدمت شما هستیم و شما می توانید از ما کمک بگیرید ؛ می توانید از ما مشورت بگیرید ، ما یک سری چیزها را با سرعت بالاتری انجام می دهیم و می توانیم به شما مشاوره بدهیم که راه اشتباهی را نرویم و راه حل های خوب را به شما نشان می دهیم ، اولا اشتباهتان را قبول کنید ؛ دوما با گل خورده ی کمتری بیرون بیایید!

 

بسياري از دانشجويان ارشد و دكترا راه هاي اشتباهي در پايان نامه انجام مي دهند. اين راه های اشتباه در پایان نامه ، منجر به تلف شدن زمان و هزينه شما مي شود. انتخاب موضوع اشتباه يكي از راه هاي اشتباه در پايان نامه است كه تا آخر گريبان گير شما خواهد شد.قبل از نوشتن پروپوزال با مشورت گرفتن از متخصصين از درست بودن موضوع پايان نامه اطمينان حاصل كنيد. يك ضرب المثلي داريم كه مي گويد، خشت اول گر نهد معمار كج، تا ثريا مي رود ديوار كج، انتخاب موضوع نامناسب و حتي انتخاب استاد راهنما نامناسب از جمله اقداماتي است كه در پايان نامه تا آخر همراه شما خواهد بود. حتما مقالات مربوط به انتخاب استاد راهنما و همچنين انتخاب موضوع را مطالعه كنيد. مورد بعدي راه هاي اشتباه در پايان نامه كه بسيار مهم است ،انتخاب روش تحقيق نامناسب با انتخاب موضوع است. اين كه دوست يا همكار شما از اين روش تحقيق استفاده كرده است دليل نمي شود كه اين روش تحقيق براي كار شما هم مناسب باشد. هر موضوعي با توجه به هدف ، سؤالات تحقيق و فرضيه هايي كه در پروپوزال عنوان مي كند، روش تحقيق خاص خودش را مي خواهد. با هرروش تحقيقي نمي توان به هدف اصلي پايان نامه رسيد.

 

یکی دیگر از مشکلات افراد این است که خیلی چیزها را آنقدر ادامه می دهند تا ببینند به بحران رسیده اند ، شما باید در وسط کار یک فید بک بگیرید ؛ ببینید راه درستی را طی کردید؟ اگه راهتان اشتباه است دیگر آن را ادامه ندهید ، خیلی از افراد پایان نامه انجام می دهند و هیچ فید بکی نمیگیرند ، هیچ مشورتی نمیگیرند و در آخر کار می بینند که نتیجه ای گرفتند آن نتیجه ای که می خواستند نبوده! اگر وسط کار متوجه اشتباهتان بشوید حداقل با هزینه و ضرر کمتری جلوی آن را میگیرد. از یک جایی به بعد باید فید بک یا مشورت بگیرید و اگر درست رفته بودید آن کار را ادامه بدهید ، خیلی وقت ها خودتان هم متوجه نمی شوید اشتباه رفته اید چون فید بکی نگرفتید ، شما می توانید این وقت را برای چیزهای دیگر بزارید: برای تفریح ، برای عشق و حال ، برای کسب و کار می توانید وقت بزارید ولی اینگونه برای این وقتتان را هدر می دهید که راه را اشتباه رفته اید و مشورت نگرفته اید! چرا از بقیه مشورت نمیگیرید و برنمیگردید اشتباهات را درست کنید و بعد ادامه بدهید؟ حتما به این موضوع عمل کنید تا به مشکل نخورید. انتخاب استاد راهنما در دوره ارشد و دکتری همواره از مهم ترین و سرنوشت سازترین انتخاب های دانشجویان بوده است، تا آنجایی که قبل از انتخاب موضوع پروپوزال پیشنهاد می شود اول به دنبال انتخاب استاد راهنما باسواد و خوش اخلاق باشید. حالا چرا می گویم با سواد و خوش اخلاق چون که استاد راهنمای باسواد شما را کمک می کند ولی نمی توانید در ایران از اساتید راهنما انتظار زیادی داشته باشید و اغلب نقش گیردهنده دارند تا نقش علمی کمک کننده به دانشجویان و هرچه درجه علمی آن ها هم بالاتر می رود بیشتر خودشان را برای دانشجویان می گیرند و هیچ وقت زمان آزادی هم همیشه ندارند. البته من تمام اساتید مدنظرم نیست، من اغلب اساتید را خدمتتون عرض کردم، البته در این بین اساتیدی هم هستند که واقعا از لحاظ علمی به دانشجویان خود کمک می کنند و اگر همچین اساتیدی پیدا کردید حتما به دنبال آن ها باشیدو ولی صورت دیگر قضیه اخلاق استاد راهنما است که به نظر بنده از میزان سواد هم مهم تر است، شاید بپرسید چرا؟ معمولا دانشجویان در ابتدای کار پایان نامه و انتخاب استاد راهنما در دوره ارشد و دکتری کمی جوگیر هستند که بهترین کار را ارائه دهند ولی بعد از چند ماه باتوجه به روند انجام کار پایان نامه و رفتار استاد راهنما متوجه می شوند که اشتباه کرده اند البته این قضیه فقط در کشور عزیزمان ایران صادق است و لا غیر. اخلاق استاد راهنما اگر خوب و انعطاف پذیر نباشد در رفتار با آن به علت برخورد زیاد در راه پایان نامه با آن به مشکل برمیخورید و اگر در همان اوایل کار قبل از تأیید پروپوزال متوجه شدید که استاد راهنما شما خوب نیست یا با آن نمی توانید راحت باشید به دنبال تغییر استاد راهنما باشید. به شما پیشنهاد می شود که استاد راهنما را از دانشگاه خود انتخاب کنید چون موضع گیری داوران در جلسه دفاع اغلب بیشتر می شود.  قبل از اینکه بخواهید استاد راهنما انتخاب کنید لازم است بدانید استاد راهنما کیست و چه وظایفی دارد.

در مراحل پایان نامه

 ۱-استاد راهنما کیست؟

استاد راهنما یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه است که به پیشنهاد معاونت آموزشی دانشکده و حکم رئیس دانشکده، مسئولیت هدایت تحصیلی و راهنمایی دانشجویان در مقاطع تحصیلی ارشد و دکترا را در زمینه مشکلات آموزشی پژوهشی و فردی بر عهده می­ گیرد. در حقیقت در انجام پایان نامه جهت شما با استاد راهنما باید کاملا منطبق باشد و همدیگر را در مسائل پایان نامه توجیه علمی کنید.

۲-وظایف استاد راهنما

در ابتدای پژوهش هر دانشجویی باید وظایف خود و وظایف استاد راهنما خود را بداند تا انتظارات بی مورد از استاد راهنما خود نداشته باشد. دانستن اینکه وظایف استاد راهنما چیست بهتر بتوانید استاد راهنما خود را انتخاب کنید و بدانید چطور یک استاد راهنما می ­تواند به شما کمک کند.

این وظایف شامل موارد زیر می ­شود:

– استاد راهنما می ­تواند به شما در انتخاب یک موضوع وعنوان کلی پایان نامه و برنامه ریزی برای تکمیل آن در زمان مورد انتظار کمک کند. خیلی اساتید راهنما همین کار را انجام نداده و بعد از انتخاب موضوع پایان نامه اشتباه دانشجو به مشکل می خورد.

– او می­ بایست شما را در زمینه ماهیت پژوهش و استانداردهای مورد انتظار پایان نامه در دانشگاه، شما را راهنمایی کند. احضور مطلوب در جلسه دفاع و راهنمایی در تکنیک ­های مورد نیاز می­ شود.

– نظارت بر نحوه انجام پروپوزال و همچنین کمک در ویرایش پایان نامه و ارائه گزارش ­های پیشرفت نیز از جمله وظایف یک استاد راهنما است. اهمیت نگارش پروپوزال که از ابتدا تا انتهای کار پایان نامه مشخص می شود از اهمیت بالایی برخوردار است. حتما مقاله های مربوط به تهیه پروپوزال که در پایان این مقاله آورده شده است را مطالعه فرمایید.

– استاد راهنما باید یک برنامه زمانی مطلوب و واقع گرایانه برای تکمیل مراحل مختلف کار پژوهشی به شما ارائه دهد. اینکه در هر فصل باید دقیقا به دنبال چی باشید.

– استاد راهنما باید جلسات مشخص شده با دانشجو برگزار کند تا بتواند پیشرفت وی را در کار پژوهشی بررسی و کنترل کند. فواصل زمانی این جلسات باید با دانشجو هماهنگ شود . البته اغلب اساتید بدون هماهنگی از دانشجو می خواهند که در کنارشان باشند که دانشجو مجبور است بپذیرد و نباید هم تعارض ایجاد کند ولی این امر  برای اغلب دانشجویان خوشایند نیست ولی چاره ای هم نیست.

– استاد راهنما باید در دسترس باشد تا بتواند راهنمایی­ ها و بازخورد های لازم را به دانشجو بدهد. حتما گام به گام با استاد راهنما هماهنگ باشید که در ادامه به مشکل و دوباره کاری برنخورید.

– درخواست کار مکتوب از دانشجو جهت اطمینان حاصل کردن از اینکه دانشجو با توجه به زمان بندی توافق شده فعالیت می­ کند.

– در صورتی که کار دانشجو کافی نباشد، استاد راهنما می بایست به صورت کتبی دانشجو را از این امر آگاه کند و او را در مورد آنچه باید انجام شود راهنمایی کند. در صورتی که مشکل ادامه داشت ممکن است استاد با شما لجبازی کند که بستگی به اخلاق استاد راهنما بستگی دارد.

استاد راهنما باید حتما در جلسه دفاع پایان نامه  حضور داشته باشد.

– تصحیح نهایی  پروپوزال و مراحل روش انجام پایان نامه با توجه به نظرات پیشنهادی و رعایت آئین نگارش بعهده استاد راهنما است. مراحل روش انجام پایان نامه

– او باید دانشجو را از نظر روند ارزشیابی پایان نامه در جلسه دفاع پایان نامه شما را توجیه کند.

– نوشتن صورت جلسه در جلسه دفاع از طرح نیز بعهده استاد راهنما است.

در مراحل پایان نامه

۳- جایگاه استاد راهنما  چگونه باید باشد؟

– استاد راهنما می بایست از اعضای هیات علمی واحد دانشگاهی خود یا دانشگاهی که مورد تأیید دانشگاه شما است باید انتخاب گردد.

– همکاری استادان در پایان نامه های کارشناسی ارشد به ترتیب با اعضاء تمام وقت، نیمه وقت و سپس مدعو اولویت بندی می­ شود.

– دانشجو باید از تعداد پایان نامه های در دست راهنمایی و مشاوره­ ی استاد راهنمای خود مطلع باشد. به دلیل اینکه موضوع هایی که انجام داده است و تخصص دارد برای شما مشخص می شود.

– استاد راهنما نیز موظف است به سقف پذیرش خود دقت کند و در صورتی که ظرفیت پایان­ نامه هایی که برای راهنمایی داشت تکمیل شد، دانشجو را مطلع کند و با در نوبت قرار دادن او در کارش وقفه ایجاد نکنند.

– استاد راهنما به پیشنهاد دانشجو و موافقت و تایید گروه تخصصی تعیین می ­شود.

– زمانیکه می­ خواهید یک استاد راهنما انتخاب کنید این را در نظر داشته باشید که او باید شما را در زمینه موضوعی خاص و تخصصی خود راهنمایی کند بنابراین بهتر است در موضوع مورد نظر شما متخصص باشد.

– استاد راهنما باید در روش شناسی تحقیق(فصل سوم پایان‌نامه چگونه باید نوشته شود؟) نیز متخصص باشد. او باید بتواند در تمام مراحل پایان نامه نویسی شما را هدایت کند بنابراین باید در هر بخش آن تخصص کافی داشته باشد. مقاله روش تحقیق در پایان نامه (قسمت اول) را مطالعه فرمایید.

بسیار مهم است که قبل از انتخاب استاد راهنما زمانی را صرف تحقیق و بررسی در مورد موضوع پژوهش خود و موضوعات مقاله های استاد راهنما  کنید.این کار باعث می­ شود استادی پیدا کنید که با کمک او بتوانید پایان نامه خود را سریع ­تر به پایان برسانید. پس بهتر است در انتخاب استاد راهنما عجله نکنید.

-به زمینه های تخصصی استاد راهنما دقت کنید. همانطور که گفته شد استاد راهنمای شما باید در زمینه موضوعی که شما برای پژوهش در نظر گرفته اید تخصص داشته باشد.این کار موجب می­ شود شما بهتر بتوانید کار پایان نامه ­تان را انجام دهید.

-اگر استاد راهنمای شما در زمینه موضوع مورد نظرتان تخصصی نداشته باشد در نهایت تمام کار بر دوش خودتان خواهد افتاد و اگر در ادامه پایان نامه به مشکل بخورید باید تنها خودتان این مشکلات را حل کنید. پس خجالت نکشید شما باید درباره تخصص اساتید راهنمای مورد نظرتان اطلاعات کسب کنید. اگر هم کسی دیگر برایتان انجام می دهد تنها تجربه فرد محقق برای انجام پایان نامه کافی است و آن شخص چون کارهای زیادی را به صورت عملی انجام داده است با مشکلات روند انجام پایان نامه، آشنا است.

-در دسترس بودن استاد راهنما را در نظر بگیرید استاد راهنمای شما باید همیشه در دسترس باشد تا شما برای پیدا کردن و راهنمایی گرفتن از او زمان زیادی را صرف نکنید. بنابراین انتخاب استاد راهنمایی که در شهر دیگری است و فقط برای زمان تدریس به دانشگاه شما سر می ­زند شاید خیلی صحیح نباشد.

-این را در نظر داشته باشید در بسیاری از مواقع هیچ چیز جای ملاقات حضوری با استاد راهنما را نخواهد گرفت. پس اگر فکر می­ کنید پروژه ­ی شما طوریست که باید زیاد با استاد راهنمایتان ملاقات کنید، اولویت را با استادی بگذارید که در شهر شماست و بیشتر در دسترس است.

در مراحل پایان نامه

۴-استاد راهنما باید به شما اعتماد داشته باشد

این را در نظر داشته باشید که استاد راهنمای شما باید با حوصله و صبر شما را راهنمایی کند و به شما اعتماد به نفس بدهد اما استادی که به شما اعتماد ندارد نمی­ تواند این احساس را به شما القا کند و در نهایت این مساله ممکن است به روی پایان نامه و ارائه شمادر جلسه دفاع  هم تاثیر منفی می گزارد. بنابراین باید تمام تلاشتان را بکنید تا اعتماد استاد راهنما را به خودتان جلب کنید تا او نیز بتواند با اطمینان بیشتری برایتان زمان بگذارد و راهنماییتان کند. با این حال شما در صورت بروز مشکل با استاد راهنما در نهایت می ­توانید به سختی استاد راهنمای خود را تغییر دهید، هر چند این امر بسیار نادر است و معمولا باید روابط مثبت و حسنه­ ای بین استاد و دانشجو برقرار باشد. به شما پیشنهاد می شود اگر می خواهید استاد راهنمای خود را تغییر دهیم، قبل از تأیید پروپوزال این کار را بکنید نه بعد از تأیید پروپوزال!!

۵-چگونه استاد راهنمای خود را تغییر دهیم؟

در مراحل پایان نامه

اگر شما تصمیم دارید که استاد راهنمای فعلی خود را تغییر دهید باید از طرف دانشگاه یک فرایند اداری طی شود، فرم ­هایی پر شده و دلیل این تغییر اعلام شود. بنابراین بسیار مهم است که قبل از شروع این فرایند اداری به طور جدی فکر کنید و نظرات همکاران و اساتید و دانشجویان قبلی استاد راهنما را بپرسید. این را نیز در نظر بگیرید، شما باید استاد جایگزین پیدا کنید و استاد راهنمای جدید نیز باید نسبت به موضوع مورد مطالعه شما اشراف کامل داشته باشد. بنابراین تغییر استاد راهنما خیلی سریع رخ نمی ­دهد و ممکن است زمان زیادی از شما بگیرد و بنابراین برای دانشجویان اصلا پیشنهاد نمی شود. همان طور که می دانید فرآیند نوشتن پایان نامه مدت زمان زیادی طول می کشد و استاد راهنما نیز در تمام طول این مدت باید شما را راهنمایی و کمک کند، بنابراین انتخاب یک استاد راهنمای خوب بسیار مهم است. دانستن اینکه وظایف استاد راهنما چیست و شما چه کمکی می­ خواهید از او بگیرید می­ تواند به شما کمک کند استاد راهنمای بهتری انتخاب کنید تا اواسط کار پژوهشی خود مجبور به تغییر او نشوید.

پايان نامه يكي از موارد ضروري براي ايجاد رزومه براي افراد است. پذيرش دانشگاهي در كشور و همچنين مهاجرت تحصيلي نياز به رزومه علمي مي باشد. بدون رزومه علمي و انجام يك پايان نامه خوب همه دانشجويان تقريبا در يك سطح هستند. انجام يك پايان نامه خوب مي تواند منجر به نگارش مقاله و افزايش رزومه شود. پايان نامه هاي كاربردي مي توانند در كسب و كار در هر رشته استفاده شوند. همچنين پايان نامه يكي از راه هاي كاهش خدمت سربازي هم مي تواند بشود. اگر به دنبال داشتن رزومه براي خود هستيد و همجنين به دنبال دكترا هستين يا به دنبال مهاجرت تحصيلي هستين، پايان نامه نقش اساسي دارد. افراد و دانشجویان باید یک پایان نامه خوب بنویسند و این پایان نامه خوب یک علم است و شما هرجا که بخواهید استخدام بشوید نیاز دارید که یک رزومه خوب داشته باشید و شما با مهارت های خودتان میتوانید برای خودتان یک رزومه خوب بسازید. خیلی از افراد می گویند که داشتن علم چه فایده ای در کسب و کار دارد؟ علم هایی مثل ریاضی و فیزیک علم های کاربردی نیستند ولی ما علم هایی داریم که کاربردی هستند و از آن ها استفاده میشود تا کسب و کار پیشرفت بکند ، شما مثلا قبلا اگر یک سوپرمارکت داشتید حتی بدون علم هم موفق میشدید اما الان بدون علم و بدون بازاریابی و بدون رفتار خوب نمیتوانید موفق باشید و تمام این ها در برند شدن و بازاریابی شما تاثیر دارد و همه ی این ها خودش یک علم محسوب می شود! مثل علم رفتار نیروی انسانی ، علم ارتباطات ، علم بازاریابی و غیره.  مثلا در صنعت ساخت و ساز اگر ما نیروی انسانی خودمان را درست انتخاب نکنیم ، باعث حادثه میشود و همان حادثه سال ها یک پروژه رو ممکن است متوقف کند و باعث صرف هزینه های زیادی بشود.

در مراحل پایان نامه

انجام پایان نامه همواره تأثیر و عواقب بسیار زیادی در زندگی افراد می گذارد که دانشجوها اغلب از فوائد آن غافل می شوند. شاید می توانیم بگوییم که کیفیت یک پایان نامه خوب می تواند حتی مسیر زندگی خیلی از افراد را هم تغییر بدهد بنابراین به صحبت های اطرافیان خود دلبسته نشویم چون افراد در شرایط حال حاضر یاد گرفته اند که فقط به مسیر زندگی افرادی توجه کنند که با گذراندن فوق و پایان نامه هم به نتایج خوبی دست پیدا نکرده اند، اما به افرادی که با انجام پایان نامه با کیفیت توانسته اند تغییرات متعددی در زندگی خود ایجاد کرده اند غافل مانده اند. سعی کنید اگر خودتان انجام می دهید باید زمان و هزینه زیادی را برای آن بگزارید و اگر هم به فردی می دهید و شما خودتان پایان نامه را دنبال می کنید و تمام فصل ها را مرور می کنید به فردی بدهید که تخصصش بالا باشد دارای رزومه خوبی باشد که با اطلاعاتش بتواند شرایط شما را در آینده عوض کند و بتواند پایان نامه شما را با کیفیت بالایی انجام دهد. در ادامه به بررسی بعضی از اهمیت های پایان نامه در مسیر زندگی افراد می پردازیم که عبارت اند از:

 پایان نامه موجب رزومه علمی و کاری برای فرد محسوب می‌شود .
● تنها راه قوی نمودن رزومه و دادن مقاله ، پایان‌نامه قوی و باکیفیت است .
● یکی از مهم‌ترین راه‌های مهاجرت تحصیلی ، پایان‌نامه خوب است .
● یکی از مهم‌ترین راه‌های ورود به مقطع دکترا ، پایان‌نامه است .
● بدون داشتن یک پایان‌نامه قوی نمی‌توان انتظار مقالات معتبر داشت .
● تنها تفاوت افراد متخصص با مدرک فوق‌لیسانس و دکتری ، پایان‌نامه است .
● به‌جای صرف زمان و هزینه زیادی برای قبولی در دکترا پایان‌نامه خوب تهیه کنید .
● به‌جای هزینه‌های گزاف برای وکیل جهت مهاجرت آسان ، پایان‌نامه خوب و قوی بنویسید .
●طبق آمارگرفته شده مهاجرت تحصیلی تنها راه آسان مهاجرتی شناخته‌شده است

در مراحل پایان نامه

● اگر به هر پستی در کار خود برسید افراد به پایان‌نامه انجام‌شده شما نگاه می‌کنند و نشان‌گر سطح علمی شما می‌باشد.
● یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین راه ارتقای درجه اساتید ،داشتن رزومه قوی و مقالات معتبر است که اغلب از پایان‌نامه استخراج می‌شود .
● در خیلی مواقع دانشجوها می‌توانند با استفاده از پایان‌نامه خود ، سربازی خود را کسر یا حذف نمایند.
● یکی از راهکارهای کسر خدمت ، انجام پایان‌نامه قوی و کاربردی در شکاف‌های ایجادشده در کشور است.
●انتخاب دانشگاه و استاد در مهاجرت تحصیلی در کشور موردنظر بر اساس پایان‌نامه و موضوع انتخابی شما می‌باشد.

در مراحل پایان نامه

● افراد باتجربه از نتایج پایان‌نامه کاربردی خود می‌توانند در کار خود استفاده نمایند و هزینه‌ها و زمان زیادی را در پروژه‌های خود به وجود بیاورند .
● افراد با انتخاب موضوع کاربردی پایان‌نامه و استفاده از نتایج آن در شغل موردنظر می‌توانند شغل خود را نیز در زمینه‌های مختلف گسترش دهند . همواره در عصر حاضر، دانش و اطلاعات تنها راه ارتقای مشاغل گوناگون می باشد، اگر اطلاعات خود را در هر شغلی افزایش ندهید مطمئنا پیشرفتی نخواهید کرد و در عصر رقابتی امروزه جایی پیدا نخواهید کرد.

در مراحل پایان نامه

دانشجویان عزیز خیلی دقت کنید که با توجه به اهمیت پایان نامه ، پایان نامه خود را به چه فردی برون سپاری می کنید و سعی کنید از فرصت ایجاد شده در پایان نامه استفاده کنید.

مقالات مشابه با این مقاله:

اهمیت انتخاب موضوع پایان‌نامه و مراحل ابتدایی پروپوزال

شرایط لازم برای تأیید و پذیرش پروپوزال‌ها

مشورت در انجام پروپوزال و پایان نامه

انگیزه های دانشجویان در انجام پایان نامه

نوشته شده توسط مهندس مهرداد حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 397 views بار دسته بندی : آموزش مراحل انجام پایان نامه تاريخ : 17 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.