رانیا هوم 4 مورد از دیدگاه های اشتباه در پایان نامه - رانیا هوم

اغلب دانشجویان با دیدگاه های اشتباه پایان نامه را شروع می کنند و نکته جالب تر هم  این است که تا آخر پایان نامه با این دیدگاه ها جلو می روند و با مشکلات متعدد روبرو می شوند. علت ادامه دادن خیلی از این دیدگاه های اشتباه در مورد پایان نامه این است که این اگر شما در راه پایان نامه اشتباه رفتید، مجبور هستید تا آخر آن را ادامه دهید. در این مقاله مهم ترین دیدگاه های اشتباه دانشجویان در انجام پایان نامه را با توجه به تجربه سال ها کار پایان نامه را گرد آوری شد. با خواندن این مقاله دیگر مجبور نیستید راه های اشتباه را در انجام پایان نامه امتحان کنید.

 دیدگاه های اشتباه در مورد پایان نامه

۱-دیدگاه اشتباه در انتخاب موضوع

اغلب دانشجویان فکر می کنند که هر چه موضوعی پایان نامه جوری باشد که کسی کار نکرده باشد، آن پایان نامه قوی است. در صورتی که اگر این موضوع کار نشده باشد یا کمتر کار شده باشد در نگارش فصل دوم پایان نامه که باید پژوهش های پیشین را بیاورید با مشکل روبرو می شوند. پس این دیدگاه اشتباه که موضوعی کار کنید که کم کار شده است ، حذف کنید. موضوع خوب موضوعی نیست که اصلا کار نشده باشد.

پایان نامه مدیریت ساخت در اصفهان

۲-دیدگاه اشتباه در مورد انتخاب استاد راهنما

بسیاری از دانشجویان فکر می کنند که اگر استاد راهنمایی بسیار قوی انتخاب کنند ، در ادامه کار راه آسانی دارند. در حالیکه این دیدگاه برعکس است، اساتید سخت گیر اغلب برای دانشجو وقت نمی گذارند ولی از طرف دیگر دوبرابر یک استاد معمولی از دانشجو انتظار دارد. نکته دیگر هم این است که سعی کنید استادی را انتخاب کنید که داخل دانشگاه خودتان باشد. چون معمولا اساتید یک دانشگاه با یکدیگر آشنا تر هستند و نمی خواهند همدیگر را به چالش بکشند.

دیدگاه های اشتباه در پایان نامه

۳-دیدگاه اشتباه در مورد روش تحقیق

دیدگاه های اشتباه در پایان نامه

خیلی از دانشجویان با انتخاب روش تحقیق نامناسب نسبت به موضوع خود، گرفتار یک روش نادرست نسبت به موضوع خود می شوند و همه زحمات آن ها هدر می رود. اگر بهترین پایان نامه هم نوشته باشد ولی روش تحقیق (فصل سوم پایان نامه) اشتباه باشد، کل پایان نامه زیرسؤال می رود. روش تحقیق شما باید براساس موضوع و عنوان دقیق پایان نامه انتخاب گردد. حتی یک کلمه اضافی در عنوان، گاهی می تواند روش تحقیق پژوهش را تغییر دهد. پس تمام کلمات عنوان پژوهش را با دقت انتخاب کنید. یکی از بدترین دیدگاه های اشتباه دانشجویان در انتخاب عنوان پایان نامه اتفاق می افتد که روش تحقیق پژوهش را هم در اغلب تحت تأثیر قرار می دهد. مثلا یک مثال در رشته های مدیریت این است که اگر شما در موضوع پایان نامه کلمه شناسایی را بنویسید باید از روش های پرسشنامه و آمار استفاده کنید و اگر کلمه اولویت بندی بنویسید ، اغلب باید از روش های تصمیم گیری چند معیاره استفاده کنید که خود این روش هم به چندین دسته تقسیم می شود که وارد جزئیات می شود.

۴-دیدگاه اشتباه در مورد چاپ مقاله معتبر

دیدگاه های اشتباه در پایان نامه

یکی از مهم ترین مشکلات دانشجویان در ابتدای هر پایان نامه این است که به دنبال چاپ مقاله هستند و فکر می کنند اگر چند ماه وقت خود را برای موضوع بگزارند می شود مقاله آی اس آی داد. عزیزان شما اگر فقط موضوعتان را اشتباه  انتخاب نکنید نصف کار حل است و هر موضوعی را می توانیم تبدیل به مقاله معتبر نمود. پس بس کنید و اینقدر وقت خود را برای این مسائل تلف نکنید.

اشتباهات در مورد پایان نامه

مقالات مشابه با این مقاله:

نیمه تمام ماندن پایان نامه دانشجویان

۵ نکته برای کسانی که پایان نامه را خودشان انجام نمی دهند

تشخیص تکراری بودن موضوع پایان نامه

نوشتن بهترین پایان نامه

نوشته شده توسط مهندس مهرداد حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 647 views بار دسته بندی : آموزش مراحل انجام پایان نامه تاريخ : 24 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.