رانیا هوم کپی و تقلیدهای اشتباه در پایان نامه نویسی - رانیا هوم

يكي از مشكلات دانشجويان كپي كردن و تقلیدهای اشتباه در پایان نامه نویسی است. در نگارش فصل هاي پايان نامه مي بايست مقالات داخلي و خارجي بررسي و خوانده شوند. خواندن پايان نامه و كپي كردن از آن ها به منزله ي سرقت ادبي است و در صورتي كه مشخص گردد منجر به رد پايان نامه شما مي شود. پايان نامه هايي كه از ديگر پايان نامه ها كپي شده باشد به طور كلي رد مي شوند .اگر اساتيد و داوران يك پايان نامه را رد كنند در مراحل بعد قبول آن بسيار كار سختي است، به دليل اينكه ديد آن ها نسبت به آن دانشجو بد مي شود و بعد از آن بسيار سختگيرتر رفتار خواهند كرد. اگر پايان نامه انجام ميدهيد بايد بدانيد مراحل انجام پايان نامه ازفصل اول كه كليات پژوهش و اهداف اصلي آورده مي شود.در  فصل دوم ادبيات و پيشينه پژوهش آورده مي شود و بايد مقالات داخلي و خارجي خوانده شود. در فصل سوم روش تحقيق خودتان بايد براساس موضوع و عنوان اصلي انتخاب گردد.در فصل چهارم تجزيه و تحليل نتايج را مي آوريد. در فصل پنجم نتيجه گيري پژوهش شما آورده مي شود. تمام اين فصل ها نياز به زمان و هزينه دارد و هرگونه عدم زمان موجب كپي و بي كيفيت شدن كار مي گردد.شايد كه دفعه اول است پايان نامه انجام ميدهيد متوجه كپي و تقليد نشويد ولي اساتيد با يك نگاه متوجه مي شوند كه اين پايان نامه كپي شده است. خیلی وقت ها تقلید میکنید ؛ شاید تقلید کردن بعضی جاها مشکلی نداشته باشد ولی اینکه از چه کسی دارید تقلید میکنید خیلی مهم است ، این فردی که دارید ازش تقلید میکنید خودش چه کاری کرده است؟ خیلی از ما مشکل زبان داریم در ایران ، ولی همه یک روند را طی کرده ایم و رفته ایم آموزشگاه ، ولی آیا شما بعد از آموزشگاه می توانید با یک فرد خارجی صحبت کنید؟ آیا دوست شما که رفته است می تواند صحبت کند؟ وقتی که دوست شما نمی تواند ، فلان شخص نمیتواند پس راه درستی نیست و نباید این راه اشتباه را مدام طی کرد! قطعا اولین چیزی که مهم است صحبت کردن است و اگر می بینید کسی نتیجه نگرفته است نباید این راه را بروید ؛ نباید تقلید کنید و بگویید بقیه رفته اند آموزشگاه و من هم بروم! در پایان نامه هم همینطور است و بعضی ها ۳۰ تا پایان نامه پشت سر هم رفته اند جلو و  می گویند رفرنسمان از فلان پایان نامه است. پایان نامه در ایران مرجع درستی نیست شما خیلی باید دقت کنید که از چه کسی ، از چه شخصی ، از چه کتابی تقلید می کنید ، اگر اشتباه بود ، تقلید نکید.

دانشجويان ارشد و دكترا اغلب به علت عدم پيگيري پايان نامه ترم هاي زيادي را تلف مي كنند. علت اين اهمال كاري ها چيست؟ اهمال كاري يكي از شايع ترين كارها است كه بسياري از افراد با آن روبرو مي شوند. بعضي از افراد درجه اهمال كاري بالايي دارند و بعضي كمتر ، اهمال كاري يعني تو چندين ترمه دروس ارشد و دكترا را تمام كردي ولي پايان نامت رو شروع نمي كني. تا كي ميخواين به اين وضعيت ادامه دهيد؟! يه جايي بايد بگي بسه!!!من بايد از يك نفر كمك بگيرم و پايان نامم را تمام كنم. بايد از يك متخصص استفاده كنم كه پايان نامم را تمام كنم. بدون مشورت نمي توان دوباره راهي اشتباه را جلو رفت.اشتباه در كار علمي بسيار خسته كننده و زمان بر است . اين كه شما موضوع اشتباهي انتخاب كني،نحوه نگارش پايان نامت درست نباشه قطعا نمي توني با اين وضعيت دفاع كني. مشكل ديگري كه بهش برمي خوريد اين است كه بسياري از دانشجويان كار پايان نامه را خيلي دست كم مي گيرند و در نتيجه مي خواهند با کپی کردن در پایان نامه از روي يك پايان نامه ديگر ،دفاع كنند.

 

از شما خواهش مي كنم در انجام پايان نامه به دنبال راه هاي فرار نباشيد چون در اين صورت وقت خود را تلف كرده ايد.تقليد و كپي كردن پايان نامه شايد براي شما كه اولين بار است پايان نامه يا پروپوزال مي نويسيد قابل تشخيص نباشد ولي براي اساتيد و داوران با يك نگاه قابل تشخيص است. فقط با يك نگاه مي شود يك پايان نامه كپي شده را تشخيص داد.علاوه بر تابلو بودن پايان نامه هاي كپي ،اصل اصالت سنجي است كه ميزان تشابه را نسبت به پايان نامه هاي ديگر مشخص مي كند. شركت مهرداد سيويل در كنار شما دانشجويان هست تا بتوانيد پايان نامه هايي مناسب و با كيفيت تهيه كنيد تا در ادامه به مشكل نخوريد.

موضوع پایان نامه های مدیریت صنعتی

در اين سايت هرآنچه كه از آموزش پايان نامه و جلسه دفاع مي خواهيد گردآوري شده است. شركت ما از انتخاب موضوع تا انجام مراحل پروپوزال و تأييد آن و شروع صفر تا صد پايان نامه تا زمان جلسه دفاع و طراحي اين جلسه با شما همراه خواهد بود. چه کسانی برای پایان نامه چند ترم وقت میزارند و هنوز هم هیچ کاری نکردند؟ برای بحث پایان نامه خیلی مهم است که شما کمک بگیرید ، ولی از چه کسی کمک بگیرید؟؟؟ اگر کسی از دوستان شما پایان نامه خودش را انجام داده و جلسه دفاع را گذرانده است ولی باز هم دلیل نمی شود که از او کمک بگیرید! چون روند پایان نامه ها باهم متفاوت است باشد و پایان نامه ها یکسان نیستند و متفاوت هستند مثلا روش تحقیق شما فرق دارد ، انتخاب موضوعتون فرق دارد ، نمی توانید یک کاری را برای همه ی پایان نامه ها به کار ببرید، برای همین میگوییم تقلید نکنید ؛کپی نزنید چون روند پایان نامه ها متفاوت است با یکدیگر ! قطعا اساتید وقتی بخوانند پایان نامه را متوجه می شوند ، حتی اگر استاد راهنما هم متوجه نشود داوران جلسه دفاع متوجه می شوند و قطعا میفهمند که شما کپی کردید ، بنابراین از کپی کردن پایان نامه خودداری کنید و تحت هیچ شرایطی از روی یک پایان نامه دیگر کپی نکنید شما باید مقالات را بخوانید و و آن ها را ترجمه کنید و کنار هم بگذارید و فصل دوم پایان نامه را شکل دهید ،کاملا از تقلید و کپی کردن دوری و خودداری کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 476 views بار دسته بندی : آموزش مراحل انجام پایان نامه تاريخ : 15 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.