رانیا هوم نقش زمان و هزینه در انجام پایان نامه - رانیا هوم

زمان و هزينه دو معيار مهم در انجام يك پايان نامه با كيفيت مي باشد. هر پايان نامه با كيفيت نياز به زمان براي خواندن مقاله هاي فارسي و انگليسي، خواندن كتاب و يادگيري نرم افزار براي روش تحقيق،زمان براي تايپ و ويراستاري چندين باره براي انجام پايان نامه دارد. هر يك از اين مراحل انجام پايان نامه نياز به هزينه اي متفاوت دارد.اگر سر كارهستي، اگر به هردليل از مقطع زندگي هستي كه نمي تواني تمام وقت براي پايان نامه وقت بزاري بايد به دنبال يك نفر متخصص داري كه حداقل راه را به تو نشان دهد. پايان نامه بدون هزينه و زمان نمي تواند پايان نامه باكيفيتي باشد. به دنبال پايان نامه هاي با هزينه پايين نباشيد.  خيلي از دانشجوها به دليل مشكلاتي كه دارند به دنبال انجام پایان نامه با قيمت ارزان هستند. اين را بدانيد كه يك پايان نامه اگر با هزينه هاي پايين انجام شود يعني كار سطح پاييني است كه به احتمال زياد مورد قبول هم قرار نمي گيرد. خودتان را گول نزنيد،نمي شود يك نفر هم كار ترجمه چند مقاله انجام دهد هم مقاله فارسي بخرد و بخواند و مطالب مهم را استخراج كند و مقالات را دسته بندي كند.بعد روش تحقيق را به درستي مخصوص انجام پايان نامه شما انجام دهد.بعد نتايج نرم افزار رو هم بررسي و تجزيه و تحليل كند.بعد در نهايت فصل پنجم و نتيجه گيري كاي را بنويسد. اين همه مراحل كه به صورت كلي بيان كردم فقط قسمتي از مراحل يك پايان نامه است .تمام اين مراحل نياز به زمان دارد پس نمي شود با هزينه هاي پايين آن ها را انجام داد. اگر هم كسي اين كار رو انجام دهد قطعا اين كارها را انجام نمي دهد.انجام ندادن هر يك از اين قسمت ها شما را با مشكل روبرو خواهد كرد. يك پايان نامه ممكن است چندين دفعه توسط استاد راهنما تغيير و ويرايش شود .در اثر هر تغيير فايل وورد پايان نامه هم تغيير مي كند.اين مراحل تماما زمان بر هستند و نياز به هزينه دارند. اگر ميخواهيد هزينه هاي پايين پرداخت كنيد پس بهتر است خودتان پايان نامه را انجام دهيد و از يك نفر متخصص كمك بگيريد. هزينه متخصص را پرداخت كنيد و هزينه اشتباهات خود را كاهش دهيد. خیلی از بچه ها پایان نامه خوبی نوشتند و باید ببینیم چگونه می شود یک پایان نامه خوب نوشت؟ برای پایان نامه خوب باید زمان گذاشت ؛ باید هزینه برایش بپردازید ، پایان نامه ی خوب این است که شما حداقل تا ۶ یا ۶ ماه پس از تایید پروپوزال هیچ کاری انجام ندهید و فقط فقط پایان نامه را انجام دهید. اگر کسی پایان نامه خوبی نوشته است صد در صد یا خیلی زمان و هزینه گذاشته است و یا به یک متخصص داده است پایان نامه اش را انجام داده ، شما نمی توانید با دو یا سه میلیون یک پایان نامه عالی داشته باشید و برایتان بهترین پایان نامه را انجام دهند ، پایان نامه خوب نیاز به ترجمه خوب ؛ خواندن مقالات خوب برای روش تحقیق دارد و هزینه و زمان زیادی می خواهد ، کسی که پایان نامه با کیفیتی انجام داده آن را به فردی داده است و برایش انجام داده است و هزینه زیادی داده است که آن پایان نامه خوب شده است و بعد هم خودش آن را کامل خوانده و بررسی کرده و از فرد محققش سوالاتش را پرسیده است و در نتیجه پایان نامه خوبی حاصل شده است.

 

اغلب دانشجويان به دنبال انجام پایان نامه با قیمت ارزان هستند. براي انجام يك پايان نامه نياز به يك سري هزينه هاي ضروری است. اين هزينه هاي ضروري بايد براي هر پايان نامه اي انجام بگيرد. در اين مقاله به بررسي حداقل هزينه هاي لازم براي انجام يك پايان نامه را بررسي كرديم. دوستان اگر خودتون پايان نامه را انجام ميدين علاوه بر هزينه مي بايست زمان حداقل ٦ماهه به بالا را پس از تأييد پروپوزال و حداقل يك ماهه را براي تاييد پروپوزال كنار بگزاريد. نميشه هم كار كنيد و هم پايان نامه بنويسيد. اگر با يك دست دو تا هندوانه بلند كرديد در نتيجه بايد زمان خداقل دوبرابر را براي پايان نامه كنار بگزاريد.بسياري از دانشجويان فكر مي كنند كه مي شود اين كار را انجام داد و در نتيجه در ميان راه مي فهمند كه اشتباه كردند و به فكر اتمام پايان نامه خود هستند (مقاله نيمه تمام ماندن پايان نامه ها را هم حتما مطالعه كنيد). پايان نامه به خودي خود نياز به زمان و تمركز بالا دارد. اگر اين زمان يا تمركز را نداريد حتما به دنبال مشورت از يك فرد متخصص باشين. زمان را از دست ندهيد. در ويدئو پايين به بررسي هزينه هاي اوليه لازم براي انجام يك پايان نامه پرداخته شده است.

 

مبلغ هر يك از هزينه ها را هم ميتونيد به راحتي با توجه به مقطعي كه داخل آن هستين محاسبه كنيد .با توجه به تورم و تفيير قيمت ها امكان محاسبه هزينه دقيق نيست ولي به راحتي مي توانيد با جمع هزينه هاي گفته شده قيمت حداقل براي يك پايان نامه را محاسبه كنيد. بسياري از هزينه هاي انجام پايان نامه اكثرا براي دانشجويان آشكار نيستند .اغلب پس از قرارگيري در مراحل انجام پايان نامه با هزينه هاي انجام پايان نامه روبرو مي شويم.به طور مثال هزينه هاي روش تحقيقي شما با يكديگر متفاوت است. بسياري از دانشجويان انتظار دارند هزينه پايان نامشون با هزينه پايان نامه دوستانشون يكي شود .در صورتي كه نوع موضوع،نوع روش تحقيق و تعداد مقالات مورد نياز براي جمع آوري فصل دوم پايان نامه در هزينه انجام پايان نامه تأثير بالايي دارد.
انجام پایان نامه با قیمت ارزان

کسانی که قصد دارند پایان نامه خود را با قیمت ارزان و کم انجام بدهند باید بدانند که یک پایان نامه چه هزینه هایی دارد؟ ما اگر بخواهیم یک پایان نامه در سطح متوسط بنویسیم مراحلی دارد که عبارت است از اینکه ما اول باید مقالات داخلی و سپس مقالات خارجی را بخوانیم ، و برای ترجمه این مقالات باید هزینه بدهیم تا یک ترجمه خوب داشته باشیم. خرید کتاب برای انتخاب روش تحقیق یکی دیگر از هزینه های پایان نامه است ، هر روش تحقیق نرم افزار مربوط به خودش دارد و شما باید یا از روی کتابش و یا در کلاسش حضور پیدا کنید و هزینه آن را پرداخت کنید. هزینه بعدی مربوط به تایپ پایان نامه است که تایپ شود و هزینه بعدش ویراستاری است که باید آن را به یک ویراستار بسپارید تا پایان نامه را به فرمت موردنظر دانشگاه شما در بیاورد. شما می توانید این هزینه ها را کم کنید و خودتان کارها را انجام بدهید اما ممکن است کار با کیفیت عالی خروجی ندهد و زمان بیشتری از شما را هم هدر می دهد. مشکل بعدی این است که هر تغییری که استاد راهنما به شما می گوید باید آن را انجام دهید و بورد شما تغییر می کند. مسئله بعدی این است که شما اگر بخواهید از کسی کمک بگیرید و یا مشاوره بگیرید در روند انجام پایان نامه باید هزینه آن را بپردازید تا یک پایان نامه خوب استخراج بشه. نمیشود هیچ یک از این مراحل را حذف کرد ، برای انجام پایان نامه با قیمت پایین باید از مشاور استفاده کنید ، که چه مراحلی را طی بکنید؟ چه راهی درست است؟ چه اشتباهاتی داشته اید و غیره.

كيفيت انجام پايان نامه اگر به چه صورتي باشد شما راضي هستين؟ انجام پایان نامه با کیفیت به عوامل مختلفي بستگي دارد. تعداد مقالات داخلي و خارجي كه مي خوانيد و به ويژه تعداد مقالات خارجي  كه ترجمه مي كنيد، مي تواند يكي از عوامل تعيين كننده كيفيت انجام پايان نامه باشد. اگر فقط در اول كار فكر كيفيت انجام پايان نامه باشيد هيچوقت شروع نمي كنيد. كيفيت پايان نامه بعد از شروع كار مي تواند بهبود يابد. هيچ پايان نامه اي در اول باكيفيت نبوده است. مسئله مهم ديگه اي كه كيفيت پايان نامه را مشخص مي كند نحوه ارائه آن است.اينكه شما بتوانيد ارائه و توجيه مناسبي از پايان نامه براي استاد راهنما و بعد در جلسه دفاع داشته باشيد و نحوه متقاعدسازي داوران در حقيقت كيفيت پايان نامه شما را نشان مي دهد. حتي اگر خودتان پايان نامه را انجام نداده ايد ولی بعد پايان نامه را بخونيد و خوب ارائه كنيد بهتر است از اين است كه تمام پايان نامه را خودتون انجام بديد ولي نتوانيد درست آن را براي داوران و اساتيد توجيه كنيد. اول شما بايد استاد راهنما خود را به درستي توجيه كنيد. همانطور كه ملاحظه كرديد كيفيت انجام پايان نامه شامل بسياري از موضوعات مختلف مي شود. حتی نحوه نگارش مناسب فصل ها از فصل اول ،دوم، سوم، چهارم و پنجم در نحوه كيفيت پايان نامه بسيار مهم است. حتما فرمت دانشگاه خود را در نظر بگيريد و بعد براي استاد راهنما و به ويژه براي داوران ارسال كنيد. رفرنس دهي هاي فصل دوم نيز در كيفيت انجام پايان نامه تأثير بالايي دارد. از كپي كردن پايان نامه از روي يك پايان نامه ديگر جدا خودداري كنيد .فقط مقاله بخونيد نه پايان نامه كه تحت تأثير قرار نگيريد كه متن را كپي كنيد.

 

بعضی ها سیستمشون اینگونه است که یا همه چیز یا هیچ چیز! یعنی باید حتما همه چیز عالی باشد وگرنه کاری انجام نمی دهند ، این کار خیلی اشتباه است و ما در پایان نامه نمیتوانیم اینگونه فکر کنیم چون اگر بخواهیم همه چیز عالی باشد که نمی شود چون ما یک گوشه ای از این زنجیره هستیم و همه چیز دست ما نیست و مثلا کیفیت کار ما به استاد راهنمای ما بستگی داره ، به نوع دانشگاه ما بستگی داره و خیلی چیزهای دیگر و خب ما نمیتوانیم همه زنجیره را تحت تاثیر قرار دهیم و همه چیز را عالی کنیم. بعضی ها اصلا شروع نمی کنند و ترس دارند از این که شروع کنند ؛ و یک عده هم که میخواهند همه چیز عالی باشه اصلا شروع نمی کنند و ترم هاشون میگزره و سنوات میخوره و مجبور می شوند عجله ای کار را انجام دهند. شما اولا همیشه توقع عالی بودن نداشته باشید چون همیشه همه چیز جور در نمیاد و همه چیز عالی نیست ؛ اگر شد خیلی بهتر است ولی اکثر مواقع همه چیز عالی نیست مثلا استاد راهنما خیلی سختیگری میکند یا اصلا حیطه پژوهشش این نیست و نظراتی میدهد که غیر تخصصی است ولی شما باید آن را انجام بدهید در صورتی که خودتان اصلا قبولش ندارید! و بعد سعی کنید او را قانع بکنید و توجیهش کنید که چرا این کار را خواسته؟ چرا این روش؟ و اگر توجیه نشد با حرف شما حالا شما باید اعمال بکنید و نمیتوانید با او وارد درگیری شوید ؛ تا یک جایی می توانید بحث کنید و بحث کردن مهمه چون اگر بحث نکنید یعنی تسلط ندارید ولی تا یک جایی می توانید بحث کنید و او را توجیه کنید. شما اگر نتوانید کسی را توجیه کنید حتی اگر خودتان پایان نامه را انجام داده باشید باز مشکل است.

خیلی وقت ها استاد راهنما ریزه کاری هایی برای شما در نظر میگیره و اعمال میکند و میبینید که کار سه ماهه یا شش ماهه شما دو سه ترم طول کشیده و بخاطر همین مسائل ریزی است که دانشجویان دقت نمی کنند چون کسی نیست که این نکات را به آن ها بگوید، پس این نکات را حتما لحاظ کنید تا پایان نامه با کیفیتی داشته باشید.

مقالات مشابه با این مقاله:

مراحل روش انجام پایان نامه

پایان نامه های اشتباه انجام ندهید!

نداشتن هدف در انجام پایان نامه

مشورت در انجام پروپوزال و پایان نامه

نوشته شده توسط مهندس مهرداد حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 227 views بار دسته بندی : آموزش مراحل انجام پایان نامه تاريخ : 16 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.