رانیا هوم کارهای عجیب دانشجویان در پایان نامه - رانیا هوم

در انجام پايان نامه متاسفانه دانشجويان كارهاي عجيبي را انجام مي دهند كه منجر به از دست رفتن زمان براي ان ها ميشه. در اين مقاله به شما كمك مي كنيم كه قبل از اينكه با اين مشكلات و كارهاي عجيب در پايان نامه روبرو بشيد بتونيد عكس العمل مناسب انجام دهيد. اين كارهاي عجيب در پايان نامه از متداول ترين مشكلات دانشجويان در راه انجام پايان نامه بوده است كه مهندس حمصيان در ويدئو پايين به آن ها پرداخته است.

 

وقتی ما میخواهیم یک پایان نامه را انجام بدیم ، انجام یک سری از کارها عجیبه ، مثلا شما نباید برای موضوع پایان نامه خیلی سخت بگیرید ولی نباید موضوع انتخابی شما هم خیلی گسترده باشه، بعضی از افراد مثلا سه ماه وقت میزارند که یک موضوع را انتخاب کنند و این اشتباهه و زمان زیادی را از دست میدید و یا خیلی از افراد یک موضوع گسترده رو انتخاب می کنند و بعد جمع کردن این موضوع خیلی سخته و نمیتونید توی یک پایان نامه اون موضوع گسترده رو پوشش بدید.

کارهای عجیب دانشجویان در پایان نامه

موضوع بعدی که خیلی مهمه روش تحقیقه ! روش تحقیق شما باید خیلی متناسب باشه با موضوع پایان نامتون ، مثلا میزارید (اولویت بندی عوامل موثر) ، اگر اولویت گذاشتین باید بدونید که روش تحقیق تصمیم گیری چندمعیاره براش استفاده کنید که خود این روش هم چندین قسمت داره که باید به طور اختصاصی بهش بپردازیم. ولی مثلا وقتی که بنویسید (شناسایی عوامل موثر) میتونید از نرم افزار spss استفاده کنید، نرم افزار spss کار آماری انجام میده. اگر مدل سازی باشه باید از نرم افزارهای مدل سازی و اگر شبیه سازی باشه باید از نرم افزارهای خود شبیه سازی استفاده کنید. بنابراین توی این انتخاب موضوع دقت کنید که روش تحقیقتون هم بر اساس همون موضوع انتخاب میشه.

کارهای عجیب دانشجویان در پایان نامه

یکی از اشتباهات رایج دانشجویان اینه که استاد راهنمای سختگیری انتخاب می کنند فقط برای اینکه اسم استاد آخرش میخوره و برای مقاله آی اس آی تاثیر داره ولی استاد راهنمایی که خیلی سختگیره و سطحش بالاس ، اولا برای شما نمیتونه وقت زیادی اختصاص بده و به شما کمک کنه و دوما بیشتر شمارو اذیت میکنه و بیشتر سختگیری انجام میده توی نحوه نگارش ،جزئیات روش تحقیق و غیره برای استخراج پایان نامتون ، پس نیازی به موضوعات گسترده و استادراهنمای سختگیر نیست و اگر دقت بکنید به این نکات با مشکلات کمتری رو به رو میشید.

مقالات مشابه با این مقاله:

۴ مورد از دیدگاه های اشتباه در پایان نامه

رهایی از پایان نامه

چطوری استاد راهنما انتخاب کنم؟ (همه چیز در مورد استاد راهنما)

روش تحقیق در پایان نامه (قسمت اول)

نوشته شده توسط مهندس مهرداد حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 446 views بار دسته بندی : آموزش مراحل انجام پایان نامه تاريخ : 22 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.