رانیا هوم چگونه پایان نامه بنویسم؟ (انجام بهترین پایان نامه 2020) - رانیا هوم

یکی از متداول ترین سؤالات دانشجویان در مقطع ارشد و دکترا نوشتن پایان نامه و از همه مهم تر شروع کردن آن است. بسیاری از دانشجویان ترم ها منتظر شروع پایان نامه می مانند و در آخرین فرصت ها برای اتمام سنوات خود به دنبال راهکار برای اتمام پایان نامه هستند. دوستان عزیزم پایان نامه یک پژوهش علمی است و نیاز به خواندن مقالات داخلی و خارجی و همچنین ساعت ها تفکر و تجزیه و تحلیل دارد. پایان نامه یک پروسه کاملا زمان بر است.

 

به دلیل اینکه بسیاری از دانشجویان، پایان نامه را با موضوعات تحقیقی که در دانشگاه انجام داده اند، اشتباه می گیرند. انجام پایان نامه از اول و شروع کار که انتخاب استاد راهنما است بسیار برای دانشجوها تعیین کننده است تا انتهای و روز آخر که دانشجو قرار است دفاع کند. تمام مراحل پایان نامه آموختنی است و نمی شود هیچ مرحله ای را بدون اطلاع و آموزش طی نمود. هدف اصلی نوشتن پایان نامه این است که افراد یاد بگیرند برای یک موضوع چگونه باید تحقیق کنند. اگر قصد راه اندازی شغلی دارید از چه کسانی سؤال می کنید؟ همه ما قطعا به دنبال افراد با تجربه می گردیم تا بتوانیم سؤالات و چالش های خود را آز آن ها بپرسیم. پس چرا در انجام پایان نامه، دانشجوها از افراد متخصص در این حوزه استفاده نمی کنند. جواب بسیاری از دانشجوها، هزینه های مشاوره و انجام پایان نامه است. در حالیکه آمار نشان داده است افرادی که حاضر نبودند در انجام پایان نامه مشورت بگیرند و هزینه کنند تقریبا دوبرابر این هزینه ها را برای اشتباهات متعدد در نگارش درست فصل های پایان نامه ، روش تحقیق (انتخاب موضوع براساس روش تحقیق) ، تلف کردن زمان خود و هزینه های متفرقه  صرف کرده اند و در آخر نیز یک کار بی محتوا و بدون دفاع را انجام داده اند. متأسفانه جو نادرست انجام پایان نامه باعث شده است دانشجوها تصمیم به انجام پایان نامه بدون مشورت و همراهی و آموزش متخصصین بگیرند و انتخاب این راه غیر از دست دادن زمان، هزینه های گزافی را برای دانشجو ایجاد می کند و در آخر نیز دانشجو مجبور می شود کار خود را به بیرون بدهد و به علت اینکه زمان و هزینه کافی برای انجام پایان نامه نمی کند، یک فرد به ظاهر متخصص یک کار اشتباه و کپی را به دانشجو تحویل می دهد. برای پایان نامه شما باید مهارت های زیادی را یاد بگیرید در بخش بعدی تعدادی از این مهارت های ضروری برای انجام بهترین پایان نامه را برای شما قرار دادم.

مهارت های لازم برای انجام پایان نامه

-داشتن سطح زبان بسیار خوب (چه در زمینه زبان عمومی و چه در زمینه زبان تخصصی)

-مطالعات فرآوان برای گرفتن مقاله از مجلات و کنفرانس های معتبر و دسته بندی ان ها برای انتخاب موضوع پایان نامه

-مطالعات کافی برای نحوه نگارش پروپوزال و خواندن مقالات داخلی و خارجی  و سپس تفکر و بررسی و تجزیه و تحلیل آن ها نه کپی کردن آن ها

-تایپ سریع مطالب دریافت شده از مقالات در پایان نامه

-یادگیری و آموزش روش تحقیق و انتخاب روش تحقیق براساس موضوع و عنوان خود(خواندن کتاب ها و نرم افزارهای مرتبط با آن)

انجام بهترین پایان نامه

پس اگر زمان کافی برای این فعالیت های ندارید از همین الان برای انجام پایان نامه خود فکری کنید و کار را به دقیقه نود نگزارید.اگر به دنبال هزینه نکردن برای انجام پایان نامه هستید باید وقت و تلاش دوبرابر بیشتر را برای انجام و آموزش مراحل صرف کنید. در این سایت به صورت تخصصی مراحل انجام انتخاب موضوع، نحوه نگارش پروپوزال و انجام فصل های پایان نامه از (فصل اول، دوم، سوم ، چهارم و پنجم) شرح داده شده است. شرکت مهرداد سیویل برای مشاوره تخصصی مراحل پایان نامه و کمک کردن شما جهت رسیدن به هدف نهایی، انجام پایان نامه وبررسی پایان نامه و همچنین طراحی و برنامه ریزی جلسه دفاع پایان نامه در کنار شما خواهد بود.

اهمیت پایان نامه چیست؟

رزومه دانشجویان ارشد و دکتری در کنار مقالات استخراج شده از آن

تنها تفاوت دانشجویان کاربلد با دانشجویان دیگر

داشتن رزومه علمی برای ارتقای شغل

 تنها راه برای قوی کردن رزومه جهت مهاجرت(کاهش هزینه های گزاف برای وکیل و غیره)

پل اتمام از مقطع ارشد به دکتری و مصاحبه دکتری

انجام بهترین پایان نامه

انجام پایان نامه همواره تأثیر و عواقب بسیار زیادی در زندگی افراد می گذارد که دانشجوها اغلب از فوائد آن غافل می شوند. شاید می توانیم بگوییم که کیفیت یک پایان نامه خوب می تواند حتی مسیر زندگی خیلی از افراد را هم تغییر بدهد بنابراین به صحبت های اطرافیان خود دلبسته نشویم چون افراد در شرایط حال حاضر یاد گرفته اند که فقط به مسیر زندگی افرادی توجه کنند که با گذراندن فوق و پایان نامه هم به نتایج خوبی دست پیدا نکرده اند، اما به افرادی که با انجام پایان نامه با کیفیت توانسته اند تغییرات متعددی در زندگی خود ایجاد کرده اند غافل مانده اند. سعی کنید اگر خودتان انجام می دهید باید زمان و هزینه زیادی را برای آن بگزارید و اگر هم به فردی می دهید و شما خودتان پایان نامه را دنبال می کنید و تمام فصل ها را مرور می کنید به فردی بدهید که تخصصش بالا باشد دارای رزومه خوبی باشد که با اطلاعاتش بتواند شرایط شما را در آینده عوض کند و بتواند پایان نامه شما را با کیفیت بالایی انجام دهد. در ادامه به بررسی بعضی از اهمیت های پایان نامه در مسیر زندگی افراد می پردازیم که عبارت اند از:

  • پایان نامه موجب رزومه علمی و کاری برای فرد محسوب می‌شود .
    ● تنها راه قوی نمودن رزومه و دادن مقاله ، پایان‌نامه قوی و باکیفیت است .
    ● یکی از مهم‌ترین راه‌های مهاجرت تحصیلی ، پایان‌نامه خوب است .
    ● یکی از مهم‌ترین راه‌های ورود به مقطع دکترا ، پایان‌نامه است .
    ● بدون داشتن یک پایان‌نامه قوی نمی‌توان انتظار مقالات معتبر داشت .
    ● تنها تفاوت افراد متخصص با مدرک فوق‌لیسانس و دکتری ، پایان‌نامه است .
    ● به‌جای صرف زمان و هزینه زیادی برای قبولی در دکترا پایان‌نامه خوب تهیه کنید .
    ● به‌جای هزینه‌های گزاف برای وکیل جهت مهاجرت آسان ، پایان‌نامه خوب و قوی بنویسید .
    ●طبق آمارگرفته شده مهاجرت تحصیلی تنها راه آسان مهاجرتی شناخته‌شده است

انجام بهترین پایان نامه

● اگر به هر پستی در کار خود برسید افراد به پایان‌نامه انجام‌شده شما نگاه می‌کنند و نشان‌گر سطح علمی شما می‌باشد.
● یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین راه ارتقای درجه اساتید ،داشتن رزومه قوی و مقالات معتبر است که اغلب از پایان‌نامه استخراج می‌شود .
● در خیلی مواقع دانشجوها می‌توانند با استفاده از پایان‌نامه خود ، سربازی خود را کسر یا حذف نمایند.
● یکی از راهکارهای کسر خدمت ، انجام پایان‌نامه قوی و کاربردی در شکاف‌های ایجادشده در کشور است.
●انتخاب دانشگاه و استاد در مهاجرت تحصیلی در کشور موردنظر بر اساس پایان‌نامه و موضوع انتخابی شما می‌باشد.

انجام بهترین پایان نامه

انتخاب موضوع پایان نامه یکی از مهم ترین مراحل انجام پایان نامه ارشد و دکتری می باشد که برای انتخاب موضوع پایان نامه می بایست مراحلی را انجام دهید. دوستان عزیز برای انجام هر کاری نیاز به یک سری اقدامات داریم و با نشستن و نگاه کردن شما نمی توانید موضوع برای پایان نامه خود مشخص کنید. بعضی از دانشجویان هم برای اینکه کار خود را راحت کنند به دنبال این هستند که استاد راهنما یا مشاور برای آن ها موضوع انتخاب کند. برای انتخاب موضوع شما باید ابتدا با استاد راهنما خود مشورت کنید، دقت کنید در مورد انتخاب موضوع با استاد راهنما و مشاور خود مشورت کنید. چرا باید با استاد راهنما مشورت کنم؟ چون بسیاری از اساتید ما فقط در حیطه های موضوعی که خودشان تسلط دارند، تمایل به همکاری دارند یا دانشجو قبلی آن ها موضوعی را تا جایی جلو رفته و آن ها از شما می خواهند ادامه آن موضوع را انجام و توسعه دهید. پس از مشورت اولیه با استاد راهنما شما باید گام های زیر را برای انتخاب موضوع پایان نامه انجام دهید.

انجام بهترین پایان نامه

۱-مشخص کردن موضوعات مورد علاقه خود و استاد راهنما

۲-خواندن مقالات فارسی و گرفتن مقالات فارسی داخلی که شامل مقالات کنفرانسی معتبر و مجلات علمی و پژوهشی می شود.

۳- خواندن حداقل چکیده مقالات فارسی

۴- مشخص کردن حیطه کار از طریق مقالات فارسی

۵- دریافت و خواندن مقالات انگلیسی و ترجمه آن ها ، در این مرحله لازم نیست تمام مقالات را بخوانید، ابتدا چکیده انگلیسی را باید ترجمه کنید و سپس اگر موضوع خوبی برای شما بود می توانید آن مقاله را به عنوان مقاله BASE انتخاب کنید و جلو بروید.

۶- داشتن حداقل یک الی دو مقاله انگلیسی BASE و چندین مقاله فارسی برای ادامه و شروع کار پایان نامه الزامی است.

۷- انتخاب موضوعات پایان نامه و مقاله BASE برای آن

۸- ارسال و گذاشتن جلسه با استاد راهنما در مورد انتخاب موضوع پایان نامه و ارائه مقاله های شبیه به آن

۹- مشخص کردن نوآوری موضوع پایان نامه نسبت به پژوهش ها و مقالات پیشین

۱۰-مرحله بعدی این است که شما مشخص کنید این موضوع پایان نامه را با چه روش و با چه نرم افزاری می خواهید انجام دهید.

۱۱-در انتخاب روش تحقیق پایان نامه و انتخاب نرم افزار برای تجزیه و تحلیل دقت زیادی کنید چون همه روش ها و همه نرم افزارها برای هر موضوعی کاربرد ندارد.

۱۲-حداقل یک مقاله خوب می بایست با این روش انجام شده باشد و آن را با کمک استاد راهنما مشخص کنید.

۱۳-اگر استاد راهنما شما باهاتون همکاری نمی کنه می بایست از فردی متخصص برای انتخاب موضوع و همچنین انتخاب روش تحقیق استفاده کنید. بعضی از دوستان منتظر استاد می مانند و باید بهتون بگم فقط وقتتان تلف می شود اگر منتظر نظرات استاد هستید.

دوستان تمام مراحل گفته شده برای انتخاب موضوع پایان نامه حاصل تجارب نگارش و تدریس روش های تحقیق برای پایان نامه های ارشد و دکتری در ایران می باشدو شما نمی توانید با قوانین اروپا، کانادا و آمریکا برای انجام پایان نامه در ایران استفاده کنید وموفق شوید. تمام نکات گفته شده بومی سازی مسائل پایان نامه برای ایران و ارتباط با اساتید دانشگاه های مختلف ایران است.

مقالات مشابه با این مقاله:

انجام پایان نامه با کیفیت (مشاوره و آموزش مراحل پایان نامه)

مشاوره و آموزش گام به گام مراحل پروپوزال (انجام صفر تا صد پروپوزال)

راه های انجام پایان نامه (مشاوره قدم به قدم انجام پایان نامه)

تحلیل آماری پایان نامه

نوشته شده توسط مهندس مهرداد حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 248 views بار دسته بندی : آموزش مراحل انجام پایان نامه تاريخ : 13 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.