رانیا هوم موضوعات کاربردی پایان نامه/ آدرس سایت های معتبر برای گرفتن مقالات/ گرفتن مقالات معتبر - رانیا هوم

اکثر دانشجویان ارشد و دکترا به دنبال انتخاب یک موضوعی هستند که تا به حال کار نشده باشد (موضوعات کاربردی پایان نامه) در حالیکه یکی از مهم ترین فاکتورها برای انتخاب موضوع پایان نامه می بایست کاربردی بودن موضوع باشد. بعد از انتخاب موضوع کاربردی پایان نامه، شما نیاز به دریافت مقالات معتبر خارجی برای نگارش پروپوزال و پایان نامه دارید که در ادامه این مقاله آدرس سایت های معتبر برای گرفتن مقالات به شما داده شده است. یکی از پراهمیت ترین مطالب برای کیفیت انجام پایان نامه ، خواندن مقالات معتبر در مراحل انجام پایان نامه و به ویژه در فصل دوم پایان نامه می باشد. مقالاتی معتبر هستند که در ژورنال ها و پایگاه های معتبر چاپ شده باشند. همچنین راه دوم برای مشخص کردن اعتبار مقاله، بررسی نویسندگان مقاله و بررسی  نام اساتید معتبر در زیر مقاله می باشد.

Thesis topics

اگر می خواهید مقاله ای دریافت کنید می توانید نام اساتید خود را به فارسی و انگلیسی در گوگل سرچ کنید یا اسم استاد خود را به انگلیسی در گوگل و گوگل اسکولار سرچ کنید و می توانید مقالات چاپ شده اساتید خود را بخوانید. همچنین  برای دریافت مقالات فارسی می توانید از سایت سیویلیکا و ژورنال های علمی پژوهشی معتبر (برای گرفتن لیست مجلات علمی پژوهشی معتبر بر مقاله اعتبار مجلات علمی پژوهشی و علمی ترویجی کلیک نمایید). فصلنامه هایی هستند که در این لیست ها نیستند  بنابراین این فصلنامه ها اعتبارشان در حد مقالات کنفرانسی هستند. همچنین دقت کنید که تمام مقالات چاپ شده در سیویلیکا دارای اعتبار بالا نیستند و خودتان باید براساس نام نویسندگان و مجلات یا کنفرانس هایی که مقاله چاپ شده است از اعتبار آن ها آگاهی پیدا کنید.

۱-اهمیت انتخاب موضوعات کاربردی برای پایان نامه

 به طور مثال یکی از دانشجویان بین المللی دانشگاه تهران که اهل کشور استرالیا و شهر کانبرا است و در حال حاضر در مقطع دکتری دانشکده مطالعات جهان در رشته «ایران‌شناسی» دانشگاه تهران تحصیل می‌کند.  این دانشجوی دانشکده مطالعات جهان، در تبیین فعالیت‌های پژوهشی خود نیز این‌گونه توضیح داد: «موضوع پایان‌نامه کارشناسی ‌ارشد من، مربوط به تفاوت‌ها و شباهت‌های تیم‌های سوم و چهارم مذاکره‌کنندگان هسته‌ای ایران و به خصوص در مورد دیدگاه‌های نخبگان سیاسی ایران، درباره چگونگی تعامل با ایالات متحده آمریکا، بر اساس مذاکرات کمیسیون ویژه بررسی برجام در سال ۱۳۹۴ بود و اینکه توافق هسته‌ای، ادامه یا تغییر سیاست خارجی ایران محسوب می‌شود.

وی با راهنمایی دکتر مهدی آهویی، توانسته موضوع پایان‌نامه خود را مورد بررسی قرار دهد و به این نتیجه دست یابد که با وجود تفاوت‌های آشکار سبکی، روشی و دیدگاهی، دیدگاه‌های بنیادی، پیش‌فرض‌ها و انتظارات از تعامل ایران و آمریکا بین همه مذاکره‌کنندگان مشابه است. بنابراین، توافق هسته‌ای ادامه سیاست خارجی ایران به نظر می‌رسد. او امیدوار است در پایان‌نامه دکتری خود بتواند با بررسی عمیق‌تر، به‌طور جدی‌تر در زمینه‌های پسا استعماری و روابط بین‌المللی و موارد مربوط به آن تحقیق کند. همانطور که ملاحظه نمودید موضوع ایشان به صورت کاربردی در حوزه دانشی خود انتخاب شده است ولی اغلب موضوعات  دانشجویان ارشد و دکتری کشور ما، موضوعات غیرکاربردی و همچنین در بعضی مواقع غیر مرتبط با رشته اصلی دانشجو می باشد.

۲-ادرس پایگاه ها و سایت های علمی معتبر جهان برای گرفتن مقالات معتبر

همچنین برای راحتی، شما می توانید با کلیک کردن روی ادرس های زیر و سرچ موضوع به انگلیسی ، مقالات معتبر را دریافت نمایید. همچنین در جدول همه پایگاه های معبر برای دریافت مقالات معتبر جمع آوری شده است.

https://www.sciencedirect.com/

https://www.scopus.com/home.uri

https://journals.sagepub.com/

https://onlinelibrary.wiley.com/

https://www.tandfonline.com/

https://link.springer.com/

https://www.emerald.com/insight/

https://scholar.google.com/

https://www.semanticscholar.org/

 

مقالات مشابه با این مقاله:

انجام پايان نامه (بعد از تصويب پروپوزال)

انجام پایان نامه کارشناسی ارشد

انجام پایان نامه ارشد (قسمت دوم)

نوشته شده توسط  مهندس حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 199 views بار دسته بندی : آموزش مراحل انجام پایان نامه تاريخ : 10 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.