كسب و كارها اغلب در شرايط تورم و بحران با مشكل روبرو شده اند.به دليل اينكه استراتژي مناسبي ندارند. ما بايد براي هر شرايطي استراتژي داشته باشيم. اگر كرونا به عنوان يك بيماري آمد ،چطوري ميتونم كسب و كارم را به ديگران معرفي كنم و دسترسي بهتر و مطمئن تري داشته باشم. وقتي شرايط و وضعيت كشورها تغيير مي كند شما هم بايد خودتان را تغيير بدين.ديگر نمي توان انتظار داشت با همان روش هاي سنتي نتيجه خوبي بگيريد.اغلب شغل هاي ما استراتژي تبليغات و برندينگ ندارند و با كوچكترين بحران، ميدان را خالي مي كنند. امروز كرونا ،فردا تحريم ،پس فردا تورم و وضعيت اقتصادي و غيره بر نحوه زندگي و كسب و كار ما تأثير گذار است. معلوم نيست فردا با چه مشكلات ديگري روبرو مي شويم ولي هرمشكلي به وجود آمد ما بايد استراتژي مناسب قبل و بعد از آن داشته باشيم. اگر منتظر شرايط خوب هستيد، هيچوقت شرايط خوب نمي شود مگر اينكه خودتان به دنبال پيشرفت و يادگيري اثربخش باشيد. به دنبال يادگيري مهارت هاي جديد باشيد. امروز سخت است، فردا سخت تر و آينده اي بسيار سخت تر با مشكلات ديگر در انتظار ماست. آيا با ساكن ماندن و حتي كاري نكردن مي توانيد در كارتان موفق شويد؟؟ قطعا نه!! به دنبال شناسايي نيازها و رفع آن ها با بهترين روش ها باشيد، روش ها و راه هاي ديگر را امتحان كنيد.
اگر به دنبال این هستید که شغل و کسب و کار خود را گسترش دهید و در اصل درآمد خود را در شرایط بحرانی افزایش دهید حتما تا آخر این مقاله (روش های بهبود درآمد کسب و کارها) همراه ما باشید. در ابتدا باید شما یاد بگیرید که سیستم سازی کنید. سیستم سازی یعنی ساخت یک شبکه و سیستمی که بعد از مدت زمانی به بعد، خود به خود فروش انجام می دهد. یعنی ساخت حرفه ای شبکه های اجتماعی (اسم نمی آورم مثلا اینستاگرام ولی اگر فیلتر شد سراغ شبکه بعدی می رویم) و تولید محتوا برای آن ها و همچنین طراحی سایت و مهم تر از همه سئو سایت (یعنی چه کارهایی انجام دهیم که افراد با سرچ کردن در گوگل وارد سایت ما شوند).
بعد استخدام افرادی برای انجام کارهای فروش و بازیابی آنلاین و غیرآنلاین به صورت همزمان و همچنین یادگیری نحوه تبلیغ های مؤثر و پربازده برای کسب و کار شما ، ازجمله کارهایی است که لازم دارید که این سیستم کسب و کار و برندینگ شما شروع به درآمدزایی نماید. دیگر با روش های سنتی نمی توان کسب درآمد کرد. کرونا بد بود ولی چیزهایی به ما یاد داد که هیچ وقت یاد نمی گرفتین و آن این بود که اگر تغییر نکنید از بازی حذف می شوید.
روش های بازاریابی و مدیریت کسب و کارها تغییر کرده است و شما هم باید در این مسیر تغییر کنید . در غیر این صورت شما هم قربانی بعدی آن هستید. البته ما قبلا باید از شرکت های بزرگی مانند نوکیا یاد گرفته باشیم که اگر در این بازار تغییر نکنیم قطعا از بازار حذف می شویم. تعصب را کنار بگزارید و برای خود سیستم شغلی خود شبکه سازی کنید. برای این شبکه سازی و کوچ حرفه ای هزینه کنید تا بتوانید درآمدهای بالا را قبل از رقیبان تجربه کنید. این هزینه کردن نیست . در حقیقت سرمایه گذاری روی کسب و کار خودتان است. چطور برای هر کاری به دنبال سرمایه گذاری هستید ولی برای شغل خود که منبع درامدی اتان است ، هزینه نمی کنید و آموزش نمی بینید. مشکلات مدیران ما این است که وقتی شرایط بحرانی می شود از تبلیغات خود ، از آموزش نیروی انسانی خود می گذرند ، در حالی که دقیقا منبع درآمد خود را از بین میبرند. شما اگر تورم باعث شده کسب و کارتان ضعیف شود و مشتری های کمتری داشته باشید باید آموزش ببینید ، باید راه های قدیمی را کنار بگذارید و به دنبال یادگیری روش های جدید تبلیغات و بازاریابی باشید. اگر نیاز است سایت بزنید ، اگر نیاز است اینستاگرام داشته باشید و غیره. شما باید تبلیغات خود را بیشتر کنید. اگر شما ۵ نیروی انسانی باید به دنبال نیروی انسانی باشید که باتجربه تر است و بتواند به کار شما پیشرفت و رونق دهد نه اینکه یک نفر را اسنخدام کنید که سطح شما را پایین تر بیاورد و هم بخواهید یک مبلغی به او پرداخت کنید و هم برای شما مشکل ایجاد کند و درآمدتان را پایین بیاورد. پس شما باید آموزش ببینید ، آموزش بدهید و نیروی انسانی متخصص را اسنخدام بکنید و از تمام شبکه های اجتماعی برای تبلیغات استفاده بکنید تا کسب و کارتان رونق پیدا کند.
- از خودتان رد پای دیجیتالی بهجای بگذارید
یکی از راههای کسب درآمد بیشتر از راه ، استفاده از تکنولوژی و شبکه های اجتماعی است. انقلابهای تکنولوژیکی بر همه کسبوکارهای جهانی تاثیری عمیق گذاشته و کسب و کارها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. داشتن ردپاهای دیجیتالی به این معناست که احتمال آشنایی با شما و کارهای خوب شما بیشتر میشود و ممکن است دیگران شما را برای خود انتخاب کنند یا به دیگران معرفی کنند. بهترین و موثرترین راه برای رسیدن به مراجع احتمالی از طریق ارتباطات تکنولوژیکی است. ایجاد یک وبسایت حرفهای برای کسبوکارتان، ایجاد محتواهای مناسب برای جذب جمعیت موردنظر و فعال بودن در رسانههای اجتماعی برخی از انتخابهایی است که میتواند مخاطب بیشتری برای شما جذب کند و درنتیجه درآمد بیشتری هم در پی داشته باشد.
- بر بازاریابی دیجیتال متمرکز شوید
اکنون بهترین زمان برای بهرهبرداری از شبکههایی است که طی سالها ساختهاید. شبکههای شخصی و حرفهای شما میتواند شما را تأیید و حرفهای بودنتان را به دیگران توصیه کند. بااینحال اطمینان حاصل کنید که همه منابع لازم برای تصمیمگیری را در اختیار این افراد گذاشتهاید.
در همین حال که همه منابع لازم را برای شبکههای خودتان فراهم میکنید، این ایده را هم در نظر داشته باشید که بخشهای کوچک و آمادهای را برای مخاطبانتان با هزینه بسیار پایین یا رایگان در نظر بگیرید. این کار میتواند بازاریابی فوری را برای خدمات شما ایجاد کند و مراجعان بالقوه را به مراجعان بالفعل تبدیل کند.
- خدمات تکمیلی ارائه دهید
زمانی که شما مشغول کسبوکار کوچینگ هستید ممکن است به شکل خودکار محتواهای بسیاری بر پایه تجربیات و دیدگاههایی که توسعه دادهاید، ایجاد کنید. ایده بسیار خوبی است که بهعنوانمثال یک ویدئو بلاگ یا ایبوک داشته باشید و بتوانید آن را به شکل خدمات مکمل به مشتریانتان ارائه دهید. این کار میتواند درآمدهای جدیدی برای شما ایجاد کند. برای مثال میدانیم بسیاری از کسب وکارها محتواهای تولیدی خود را برای فروش میگذارند. زمانی که اقدامات به بهترین نحوی تثبیت شد، ویدئوهای شما میتواند منبع مهمی برای انگیزهبخشی و الهام دادن به سایر افراد یا مراجعان بالقوه شما باشد.
- روابط پایدار ایجاد کنید
با ذهنی باز وارد کسبوکار خود شوید و روابط بلندمدت ایجاد کنید. بسیار جذاب و هوشمندانه خواهد بود اگر بهعنوان یک کوچ، بتوانید خدمات دیگری نیز مانند کارگاههای ، سخنرانی یا پیشنهاد مشاورههای گروهی را به اجرا درآورید. البته این کار زمانی صورت میگیرد که کسبوکار کوچینگی شما تثبیتشده باشد و شما آماده ایجاد درآمدهای اضافی هستید. علاوه بر همه مواردی که در بالا مطرح شد، برای کسب درآمد بیشتر از این راه چیزی که بیش از همهچیز اهمیت دارد این است که بتوانید خود را بهعنوان یک رهبر فکری در معرض دید دیگران قرار دهید زیرا از این طریق میتوانید هم برای خود درآمد ایجاد کنید و هم میتوانید برند کوچینگ موفقی را به ثبت برسانید. شرکت مهرداد سیویل در راه برندسازی شخصی و کسب و کار شما همراه شما خواهد بود تا در کمترین زمان و با بهترین هزینه برند خود را بسازید و کسب و کار و شغل خود را بهبود ببخشید و درآمدهای بالاتری را تجربه کنید.
یکی از بهترین و بزرگترین سرمایه گذاری هایی که افراد موفق و برند های بزرگ دنیا انجام داده اند، سرمایه گذاری روی مهارت های خودشان و سرمایه گذاری روی کسب و کارشان بوده است. این سرمایه گذاری نرخ بازگشت سرمایه ی فوق العاده ایی را برای شما خواهد داشت و این موضوع کاملا تضمین شده است. در واقع اهمیتی هم ندارد که این سرمایه گذاری، برای یادگیری یک مهارت جدید، توسعه قابلیت های شخصی و حرفه ای خودتان، ارتقای خلاقیت کاری، یا استخدام یک مربی برای بهبود خودتان باشد. نکته ی مهم این است که شما قبل از آن که بتوانید چیزی برای ارائه به دیگران داشته باشید، می بایست ابتدا خود را به آن تجهیز کنید . در واقع این موضوعی است که تمامی ما باید آن را انجام دهید . همه ی ما باید برای ارتقا و رشد دادن خودمان زمان صرف کنید و بعد از آن برای پیشرفت توسعه زندگی مان استفاده کنیم. شما باید مهارت ها و توان مندی هایتان را در بالا ترین سطح ممکن قرار دهید تا بتوانید موفقیت و کامیابی خودتان را تضمین کنید. بسیاری از ما به دنبال سرمایه گذاری روی طلا، سکه، دلار و بورس هستیم در حالی که هیچ سرمایه گذاری بالاتر از کسب و کار خودتان نمی تواند به شما سود برساند. زمانی که شما خودتان را دوست داشته باشید و برای خودتان ارزش قائل شوید، دیگران نیز به شما احترام می گذارند و شما را دوست خواهند داشت. ارتباط شما با بهترین افراد بستگی به مهارت های شما برای ارائه دادن باشد ولی افراد به دنبال آشنا هستند درحالیکه می توانید با برند شدن در کسب و کارتان و بهبود کسب و کارتان آن افراد به شما جذب شوند و نه اینکه شما بخواهید با آشنا به سراغ آن ها بروید.
۱-اهمیت برنامه و هدف برای سرمایه گذاری روی خودت
برای سرمایه گذاری روی خودت باید اول برنامه داشته باشی، هدف داشته باشی و بعد یک مهارت و کسب و کار خودتو توسعه بدی . تا زمانی که برای مهارت هات و کسب و کارت هزینه نکنی آن هزینه به شما برنمی گردد.
۲-نظر دیگران مهم نیست
قطعا شما هم این موضوع را شنیده اید که می گویند : ( درِ دروازه را می شود بست، اما دهن مردم را نه ! )
به نظر من که قدیمی ها از روی سند و دلیل این حرف ها را می زدند، اما عده ای متاسفانه به این ضرب المثل توجهی نمی کنند . بگذارید خیالتان را یک باره راحت کنم. شما چه خوب باشید، چه بد، آن فردی که بخواهد نظر بدهد، کار خودش را می کند . پس اصلا، هرگز و به هیچ وجه برایتان نظرات بی پایه و اساس آن ها مهم نباشد .
۳-مسئولیت کار خودت را بپذیر
بهانه گیری کردن کار افراد ضعیف است . شخصی که می خواهد موفقیت را تجربه کند و در مسیر هدف خود مصمم و قاطع است، هرگز زمان خود را با بهانه گیری تلف نمی کند . حتی در صورت مواجه شدن با هر مشکل و چالشی با اعتماد به نفس به دنبال راه هایی برای حل و رفع آن ها می گردد . چرا الکی خودتان را بهانه آوردن و نق زدن خسته می کنید . اگر نمی خواهید موفق شوید و به شخص بهتری تبدیل شوید، پس کاری نکنید . کسی شما را مجبور به انجام این ها نکرده است . اما اگر واقعا می خواهید رشد کنید و روی خودتان برای آینده تان سرمایه گذاری کنید از این لحظه به بعد تصمیم بگیرید که دیگر به هیچ عنوان نق نمی زنید و بهانه گیری نمی کنید .
هربرت گری می گوید :
فرد موفق، آن چه را که فرد ناموفق دوست ندارد، از روی عادت انجام می دهد . فرد موفق، انجام آن کار ها را دوست ندارد، بلکه آن ها را انجام می دهد ، زیرا آن ها را بهای موفقیت می داند .اصلا لازم نیست کارهایی را انجام بدی که فقط دوست داشته باشی و باید برای موفقیت هرکاری که دوست نداری رو هم انجام بدی .
۴-اهمیت مدیریت زمان
می توان گفت که مدیریت زمان یک ابزار و وسیله ای است که به شما کمک می کند تا به یک زندگی عالی برسید و موفقیت های خود لذت ببرید . می توان مدیریت زمان را وسیل نقلیه ای در نظر بگیرید که شما را از جایی هستید، به جایی که می خواهید برسید حمل می کند . مدیریت زمان را می توان یک دیسیپلین شخصی در نظر رفت که وقتی احاطه لازم را پیدا کردید، به شما امکان می دهد تا به آن چه برای موفقیت در زندگی لازم دارید دست پیدا کنید .
آرنولد شوارزنگر می گوید :
ذهن، حد را مشخص می کند . تا زمانی که ذهن تصور کند، می توانید کاری را انجام بدهید، قطعا می توانید این کار را بکنید، تنها کافی است که اطمینان ۱۰۰ درصد داشته باشید .
۵-تکرار تکرار –برای خودت روتین داشته باش و تکرار کن
یکی دیگر از سرمایه گذاری هایی که باید بر روی خودمان انجام دهید ایجاد روتین در زندگی روزمره خود است . سعی کنید حتما روتین هایی مثبت و مفید را در روزمره خود داشته باشید . منظور از روتین برای مثال کار هایی که است که قبل از خواب و یا بعد از بیدار شدن انجام می دهید . یا کار هایی که بلافاصله بعد از ورود به محل کارتان انجام می دهید جز روتین ها به شمار می روند. در هر روز باید مشخص کنی برای هدفت چه کارهایی باید انجام دهی.
مقالات مشابه با این مقاله:
نوشته شده توسط مهندس مهرداد حمصیان