رانیا هوم راهنمای تخصصی برای طراحی داخلی خانه - رانیا هوم

همه خانه های عالی و زیبا با طراحی داخلی جذاب می‌شوند. طراحی داخلی و چیدمان داخلی دارای تکنیک هایی است که با رعایت آن ها می توانیم از فضای آپارتمان و خانه خود بهترین استفاده را ببریم .

اصول طراحی داخلی چیست؟

اصول اولیه طراحی داخلی، لایه ای از دکوراسیون در فضای داخلی یک ساختمان، خواه مسکونی یا تجاری است. تمام هدف طراحی داخلی ایجاد اتاق یا اتاق هایی است که به نیازهای افراد ساکن در آن ها به بهترین نحو ممکن پاسخ دهد و در عین حال شخصیت آنها را با طراحی، فضا و عملکرد خوب منعکس کند.

افزایش کیفیت زندگی با طراحی داخلی شیک و مدرن

یک طرح طراحی داخلی خوب برنامه ریزی شده و خوب طراحی شده نه تنها زیبا به نظر می رسد بلکه باید کیفیت زندگی شما را نیز بهبود بخشد. طراحی داخلی یک فرآیند پیچیده و بسیار تخصصی است، با این حال چند کار کلیدی وجود دارد که می توانید برای شروع کار انجام دهید.

اول، شما باید در مورد موضوعی برای فضای داخلی خود تصمیم بگیرید. این می تواند از چیزهای زیادی الهام گرفته شود . یک پالت رنگ خاص که در یک اثر هنری استفاده می شود، یک آیتم از مبلمان مربوط به یک دوره خاص که به طور خاص دوست دارید، یا می توانید با ایجاد یک تابلوی زیبا بر روی دیوار شروع کنید.

انتخاب رنگ و ترکیب رنگ های متناسب در طراحی داخلی

 هنگامی که طرح و سبک طراحی و رنگ مورد نظر خود را شناسایی کردید، می توانید از آن برای اطلاع بقیه طرح خود استفاده کنید. “این در مورد ایجاد فضاهای مناسب  و تامین نیازها بسیار مهم است  و همچنین اطمینان از اینکه فضا برای زندگی روزمره شما کاملا کاربردی است.

چگونه سبک دکوراسیون خود را بشناسم؟

اما دتردینگ توصیه می‌کند: «سبک دکوراسیون شما چیزی است که به مرور زمان به دست می‌آید، اما همچنین چیزی است که با ورود به مراحل مختلف زندگی‌تان تکامل می‌یابد». به عنوان مثال، شما ممکن است به عنوان یک فرد مجرد، طراحی داخلی بیشتری بخواهید، در حالی که وقتی بچه دارید، موارد کاربردی بیشتری وجود دارد که باید رعایت شود تا اطمینان حاصل شود که خانه شما به طور کامل برای همه افرادی که از آن استفاده می کنند، عمل می کند. برای من شخصاً، سبک تزئین من به استفاده از رنگ و طرح و در عین حال ترکیب عتیقه‌ها با قطعات جدید است. این چیزی است که در طول سال ها ظاهر شده است، زیرا من در معرض رویدادهای بیشتری قرار گرفته ام و با گذشت زمان تکامل یافته است.

در نهایت، سبک دکوراسیون شما باید بازتابی از شخصیت شما باشد و خانه شما باید پر از چیزهایی باشد که دوست دارید و باعث می شود احساس امنیت، راحتی و در خانه بودن داشته باشید. به گفته کالین وانگ، مدیر خلاق توسعه Direct: “شما باید رنگ هایی را انتخاب کنید که به شدت به سمت آن ها جذب شده اید و تا زمانی که به یاد دارید این رنگ ها را مناسب و دوست داشتنی دیده اید. هر کس رنگی را دوست دارد که با آن ارتباط دارد و این باید مبنای انتخاب شما باشد. فضا متعلق به شماست و باید آن را طوری تمام کنید که روحیه شما را بهتر کند.

چگونه طراحی داخلی را در خانه شروع کنم؟

به‌عنوان یک طراح داخلی، همیشه ما با پرسیدن این سؤال از مشتریان شروع می‌کنیم که می‌خواهند به چه چیزی برسند؟ در فکر و سلیقه خود به دنبال چه طرح هایی و سبک هایی هستند و سپس سعی می‌کنم افکار و تجربیاتمان را با آن‌ها تطبیق دهیم و نظرات خود را با آن ها به اشتراک بگذاریم تا بتوانند از فرآیند طراحی داخلی انجام شده لذت ببرند.

طراحی دکوراسیون داخلی کاربردی

در طراحی دکوراسیون داخلی  همیشه باید به کاربرد آن بخشی که قرار است طراحی شود و هدفی که می‌خواهید دست پیدا کنید فکر کنید. به طور مثال برای طراحی اتاق، چه کسی از اتاق استفاده می‌کند و به این فکر کنید که چگونه می‌توانید اطمینان حاصل کنید که فضاها نیازهای طراحی شما را برآورده می‌کنند در حالی که کاملاً کاربردی هستند. ‘ به گفته سیمز هیلدیچ: هنگامی که موضوعی را شناسایی کردید که با شما صحبت می کند، می توانید شروع به انتخاب پارچه، دیوارپوش و مبلمان نرم برای فضای داخلی خود کنید. با سفارش نمونه ها شروع کنید و آنها را روی زمین یا میز آشپزخانه قرار دهید تا بتوانید آنها را در کنار یکدیگر ببینید. این به شما تأیید تصویری خوبی می دهد که آیا می خواهید ادامه دهید و این موارد را سفارش دهید.

برترین سبک های طراحی داخلی کدامند؟

بسیاری از سبک های داخلی مختلف وجود دارد که در هنگام برنامه ریزی و طراحی خانه شما ارزش توجه دارند. آزمایش کنید و از الهام گرفتن از سبک های مختلف برای ایجاد فضایی که برای شما معنی دارد نترسید. معماری معاصر می تواند در عین حال که کاملاً با محیط خود هماهنگ است، یک بیانیه سبک ایجاد کند. موفقیت به استفاده از مواد مناسب و انتخاب طرحی براق بستگی دارد که منجر به ترکیبی مؤثر از قدیمی و جدید شود. کمتر، بیشتر است، بنابراین مراقب باشید که بیش از حد طراحی نکنید. همچنین به خاطر داشته باشید که طرح‌های بسیار مدرن گاهی اوقات می‌توانند واضح و صنعتی به نظر برسند، بنابراین این را با معرفی گرما با نور لایه‌ای فراوان و مبلمان بافت‌دار متعادل کنید تا به جذابیت اضافه کنید. وقتی نوبت به ایجاد چیزی مدرن می‌رسد، با بافت‌ها بازی کنید. شیشه براق و مسطح در برابر سنگ های خشن فوق العاده به نظر می رسد، در حالی که فولاد، به قدری استفاده می شود، کنتراست براق و مدرنی ایجاد می کند.

فضای داخلی سنتی

یک طرح داخلی سنتی در آزمون زمان مقاومت خواهد کرد و تغییرات زیادی در دسترس است تا بتوانید ظاهر خود را مطابق با دوره خانه و سلیقه شخصی خود تنظیم کنید. انتخاب خطوط تمیز کلاسیک به معنای پرهیز کامل از جزئیات نیست. با نگه داشتن لوازم و لوازم مدرن در پالت رنگی خنثی و انتخاب طرح های ساده، مبلمان سنتی می تواند تزیینی در اطراف درها و کشوها به خود بگیرد و همچنان تازه و امروزی به نظر برسد. وقتی نوبت به طراحی یک طرح سنتی می رسد، شیطان در جزئیات است – قرنیز و ازاره ها می توانند حس یک خانه کلاسیک را تغییر دهند.

فضای داخلی کشور

در حالی که روندهای داخلی می آیند و می روند، محبوبیت ظاهر “کشور کلاسیک” هرگز کاهش نیافته است. راز جذابیت بی وقفه خانه روستایی در جذابیت ساده و راحتی آرام آن نهفته است. هیچ ادعایی وجود ندارد، فقط یک فضای شاداب که باعث می شود همه احساس کنند در خانه هستند. این ظاهر برای املاک دوره پر از ویژگی‌های شخصیتی ایده‌آل است، اما به همان اندازه می‌توان آن را در خانه‌های مدرن‌تر با افزودن مبلمان سنتی بازسازی کرد، – بازوهای پیمایشی و پشت دکمه‌ها را در نظر بگیرید – یک پالت الهام‌گرفته از طبیعت و برخی ویژگی‌های روستایی که در سرتاسر آن‌ها پراکنده شده‌اند. نقوش گیاهان و جانوران بریتانیا، مانند گوسفند، آهو، پرندگان و برگ‌ها راه آسانی برای افزودن جذابیت حومه شهر است و کل ظاهر باید جذابیتی آرام و بی‌پرده را به خود جلب کند.

فضای داخلی اسکاندیناوی

طراحی اسکاندیناوی به چند دلیل متمایز است: فضاهای پشت سر هم، شلوغ و نامرتب و ترکیبی برنده از فرم و عملکرد، فضای داخلی زیبا و در عین حال کاربردی را ایجاد می کند. هدف اصلی طراحی اسکاندیناوی بهبود زندگی روزمره است. بنابراین مبلمان نه تنها در مورد ظرافت شیک، بلکه در مورد عملکرد نیز هستند – باید هدفی را دنبال کنند و در آزمون زمان مقاومت کنند. چند تکه مبلمان کلیدی را در هر اتاق انتخاب کنید که ظاهری زیبا داشته باشند، اما به سختی کار کنند، همراه با چند لوازم جانبی، یراق آلات یا اثاثیه نرم که اتاق را به هم بچسبانند.

فضای داخلی خانه های کشاورزی مدرن

ظاهر خانه‌های مزرعه‌ای مدرن، برداشتی معاصر از سبک روستایی است، بنابراین همه چیز به گونه‌ای طراحی شده است که مطمئن شوید همه چیزهایی را که برای ادامه زندگی مدرن نیاز دارید، فقط با ظاهر خانه‌ای در اختیار دارید. سبک خانه‌های مزرعه‌ای مدرن همچنین تاریخ را جشن می‌گیرد و ما را به یاد زمان‌های ساده‌تر می‌اندازد، بدون اینکه ما را مجبور کند که از هیچ یک از عناصر سبک زندگی معاصری که به آن عادت کرده‌ایم دست برداریم.

فضای داخلی مینیمالیستی

مینیمالیسم به معنای مبلمان براق و براق با حال و هوای براق و نیمه قرن بود. اکنون، با ترکیبی از لهجه‌های اسکاندیناوی و ژاپنی، گرم‌تر و خاکی‌تر است. با کار کردن در نورپردازی حصیری، گلدان‌هایی به سبک صنعتگر، یک فرش پشمی درشت و مبلمان از چوب خام روستایی، از یک طرح کاملاً سفید استفاده کنید. رنگ به شکل رنگ‌های خنثی با الهام از رنگ‌های خاکی طبیعی – قهوه‌ای، کاراملی و سینای غبارآلود می‌آید. ذخیره سازی برای کمک به ایجاد این نمای جدا شده کلیدی است – واحدهای دیواری هنری برای باز و شفاف نگه داشتن فضای کف.

فضای داخلی ماکسیمالیست

گرایش ماکسیمالیستی همه چیز در مورد پذیرش افراط و تفریط است. بیشتر ممکن است بیشتر باشد، اما روند فعلی برای حداکثر گرایی مساوی با آشفتگی نیست. فضای خود را به‌عنوان غار گنجینه علاءالدین در نظر بگیرید که هر کدام از آیتم‌های نمایش داده شده حتی جذاب‌تر از قبل هستند. کلید این ظاهر، تزئین با رنگ های زنده، قطعات مجلل و الگوهای لوکس است. روی ظاهری مجلل سرمایه گذاری کنید که در باشکوه ترین کاخ ها نامناسب به نظر نمی رسد.

فضای داخلی قدیمی

قطعات ارتقا یافته، نجات یافته و یکپارچهسازی با سیستمعامل همه جای خود را در یک طرح قدیمی دارند. نکته کلیدی، ارجاع به ظاهر به جای بازتولید برده‌آمیز آن است، با استفاده از رنگ‌های قوی، قطعات مورد علاقه و رویکرد کمتر بیشتر برای طرحی پر جنب و جوش و منسجم. به رنگ‌های قوی فکر کنید و با دو لهجه اصلی کار کنید، در نظر داشته باشید که حداقل به یک مورد نیاز دارید که هر دو رنگ را داشته باشد تا عنصر پیوند دهنده باشد. این می تواند یک پارچه روی صندلی راحتی یا کوسن باشد. یک اثر هنری یا یک فرش کف. تا زمانی که یک آیتم تزئینی رنگ های تند را به هم پیوند دهد، فضای داخلی شما با هم ترکیب می شود. برای الهام گرفتن، به طراحی حرکات دوران، مانند باهاوس که می‌توانید از میان رنگ‌های اصلی مانند آبی و زرد خردلی، یا بنفش اسطوخودوس و نارنجی گوجه‌ای انتخاب کنید، نگاه کنید. رنگ‌ها باید پررنگ باشند، اما روشن نباشند، بنابراین رنگ‌هایی را انتخاب کنید که به عقب برگردند تا لحن معتبرتری به آن‌ها بدهید.

داخلی های صنعتی

فضای داخلی احیا شده یا به سبک صنعتی همچنان ظاهری پرطرفدار است: به طرح عمق می‌بخشد، ساختمان‌های دوره‌ای مانند انبارها و انبارها و همچنین ساختمان‌های جدید را تکمیل می‌کند و به سبک روستایی نیز یک لبه به روز می‌افزاید. اما در صورت استفاده بیش از حد می تواند ظاهر سردی ایجاد کند. راز این است که عناصر صنعتی را با اثاثیه نرم تر ترکیب کنید تا طرحی راحت و راحت داشته باشید. از مخلوط کردن آن با چوب تیره خودداری کنید. در عوض، دیوارهای سبک و کارهای چوبی همراه با پاشیدن رنگ های گاه به گاه را انتخاب کنید. این یک بیانیه قوی است، بنابراین به یک موضوع بچسبید – بهتر است از ترکیب عناصر صنعتی با الگوی چینی یا پررنگ اجتناب کنید – در عوض خطوط براق را برای تکمیل ظاهر انتخاب کنید.

فضای داخلی شیک کهنه

این روند بی انتها مظهر ظرافت محو شده و یک حس تجمل نشده است. برای ایجاد احساس تجمل از ابتدا سعی کنید خریدهای جدید را با یافته های بازار قدیمی ترکیب کنید. به دنبال لوازم تزئینی مانند لوسترها و آینه‌هایی باشید که به‌طور کامل بازسازی نشده‌اند، اما قدیمی‌تر شده‌اند، و مبلمان و منسوجاتی را انتخاب کنید که احساس می‌کنند زندگی می‌کنند. رنگ های خرد شده، پارچه های رنگ و رو رفته و لکه ها همگی به جذابیت آن می افزایند. به دنبال سیلوئت های منحنی و شکوفه های تزئینی در قطعاتی مانند صندلی های پارچه ای یا حصیری، تخت های روکش دار و کابینت های روی پاهای زیبا باشید. چه عتیقه باشد و چه ساخته شده تا قدیمی به نظر برسد، رنگ آمیزی مضطرب به مبلمان، کارهای چوبی و لوازم جانبی جذابیت قدیمی می بخشد که به جذابیت ناقص این روند کمک می کند.

نمای داخلی اواسط قرن

طرح‌های اواسط قرن با ظاهر کلاسیک و استایل پشت سر هم بسیار محبوب هستند. این اشکال در دهه بین دهه‌های سی و هفتاد، از جنبش‌های طراحی قبلی، از جمله مدرسه باهاوس در آلمان، الهام گرفته شده‌اند. موادی مانند پلاستیک های قالب گیری شده به طراحان اجازه می دهد تا بافت ها، رنگ ها و فرم های جدید را کشف کنند. سبک اواسط قرن با خطوط صاف تمیز و منحنی های ارگانیک روان مشخص می شود. سادگی در طراحی و استایل، همراه با کمبود تزیینات، به علاوه پالت رنگ محدود، کلیدی است. اگرچه سبک اواسط قرن به دلیل پیشرفت تکنولوژی بود، اما از دنیای طبیعی نیز الهام گرفته شد و چوب پرمصرف ترین ماده برای مبلمان است.

فضای داخلی روستایی مدرن

این ظاهر برای افراد خوشایند است و برای هرکسی که به راحتی خانه مدرن خود علاقه دارد اما می‌خواهد برخی از جزئیات شخصیت را به فضای زندگی خود نیز وارد کند جذاب است. در خانه‌هایی که قبلاً دارای ویژگی‌های جالبی هستند، مانند تیرهای در معرض، تخته‌های کف اصلی یا دیوارهای پانل‌شده، ایده‌آل کار می‌کند، اما می‌توان به همان اندازه با تعادل در نظر گرفته شده از قطعات قدیمی و جدید که در هماهنگی با هم کار می‌کنند، دوباره ایجاد شود. نتیجه کلی خانه ای است که بیشتر با محیط خود ترکیب می شود و می تواند به طور طبیعی در محیط اطراف خود نفس بکشد. این یک رویکرد محبوب برای ساخت‌های جدید است، زیرا ظاهری ارگانیک، فرسوده و نه چندان جدید ایجاد می‌کند. با این حال خواص موجود نیز می توانند از این زیبایی شناسی بهره مند شوند. می توان آن را به سادگی نمایان ساختن کیفیت ساختمان اصلی با برداشتن پوشش ها به دست آورد تا آجرکاری، تیرچه های چوبی یا طبقات اصلی نمایان شود. سپس این عناصر را می توان با اتصالات چوبی اصلاح شده یا تصفیه نشده تکمیل کرد.

فضای داخلی رترو مدرن

این روند به ظاهر سنتی یکپارچه سازی با سیستم عامل بازسازی معاصری با پالت رنگی تر، چوب های سبک تر و قطعات کاربردی و کاربردی طراحی شده برای زندگی مدرن می دهد. سیلوئت‌های ساده با لمس‌های بی‌نظیر مواجه می‌شوند و با الگوها و اکسسوری‌هایی که نشانه‌ای سخاوتمندانه به دوران یکپارچهسازی با سیستمعامل می‌بخشند، نقطه‌گذاری می‌شوند. این ظاهر در خانه‌های جدید و با پلان باز به خوبی کار می‌کند، که بوم خالی را برای آزمایش رنگ‌ها و چیدمان‌ها فراهم می‌کند.

چه زمانی باید یک طراح داخلی استخدام کنید؟

چه در حال خریدن یا ساختن یک خانه جدید باشید، چه برنامه ریزی یک تغییر ساختاری بزرگ در خانه خود داشته باشید یا صرفاً بخواهید فضای موجود خود را بازسازی یا بازسازی کنید، یک طراح داخلی می تواند به شما کمک کند تا ایده های خود را زنده کنید. فرآیند طراحی داخلی فرآیندی پیچیده است که شامل دانش صنعت ساختمان و هنرهای خلاقانه است. بسته به پروژه، یک طراح داخلی باید خلاصه شما را تفسیر کند، مشکلات احتمالی را شناسایی کند، از هر گونه مقررات مربوطه پیروی کند و در صورت لزوم بر کارها در محل نظارت کند. اما از کجا شروع کنیم؟ موسسه طراحی داخلی بریتانیا (BIID) یک موسسه حرفه ای برای طراحان داخلی در بریتانیا است. رشد فزاینده عضویت ملی و بین المللی BIID نشان دهنده هر دو بخش تجاری و مسکونی، از میراث تا لبه برتر است.

علاوه بر الزامات ورود سختگیرانه ای که آموزش، تجربه و حرفه ای بودن را ارزیابی می کند، مؤسسه از اعضا می خواهد که پیشرفت حرفه ای خود را در طول حرفه خود ادامه دهند و از تخصص مستمر خود در فرآیند طراحی، تمرین و مسائل نظارتی اطمینان حاصل کنند. BIID یک امکان جستجو در وب سایت خود دارد که به شما امکان می دهد یک طراح را با نام آنها یا با معیارهای پروژه و بودجه ای که در نظر دارید جستجو کنید. اما می‌گوید: «من فکر می‌کنم همیشه باید در ابتدای هر پروژه طراحی، یک طراح داخلی را جذب کنید. آنها نه تنها می توانند پول شما را از انجام اشتباهات پرهزینه صرفه جویی کنند، بلکه مطمئن می شوند که طرح طراحی شما برای هدف مناسب است و اطمینان حاصل می کنند که کار مورد نظر را انجام می دهد. آن‌ها عناصری را که ممکن است فکرش را نمی‌کنید در نظر می‌گیرند و به خانه شما به شیوه‌ای عینی نگاه می‌کنند تا مطمئن شوند که بهترین نتیجه را از آن می‌برید. طراحان داخلی سال‌ها تجربه سخت به دست آمده را دارند، یاد می‌گیرند که چه پارچه‌هایی کجا کار می‌کنند و چه چیزی در هر موقعیتی خوب به نظر می‌رسد، پس چرا از این دانش و تخصص استفاده نمی‌کنید؟

نوشته شده توسط مهندس مهرداد حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 624 views بار دسته بندی : مطالب جدید تاريخ : 12 فوریه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها