رانیا هوم بهترین راه برای آمادگی برای آزمون آیلتس - رانیا هوم

آزمون آیلتس، یکی از مهم ترین و تأثیرگذارترین آزمون های زبان انگلیسی در اغلب کشورها است. آماده شدن برای این آزمون می تواند دلهره آور باشد و باعث شود که شما در مورد اینکه از کجا شروع کنید به شدت دچار استرس شوید، به همین دلیل است که ما مجموعه ای از مراحل مفید را برای شروع شما جمع آوری کرده ایم. حتما در یک آزمون تمرینی ماک شرکت کنید.

About IELTS

 

آمادگی برای آزمون آیلتس

 آمادگی خود را باید با انجام یک آزمون تمرینی برای شروع و شناسایی نقاط ضعف خود شناسایی کنید. این بخش مهمی در آماده سازی اولیه شماست که به تعیین نقاط قوت و ضعف شما کمک می کند. نه تنها لازم است نقاط ضعف خود را بهبود بخشید، بلکه به همان اندازه ضروری است که نقاط قوت خود را تقویت کنید. با این حال، اگر برای خودداری از این اشتباهات تلاش می کنید یا نمی توانید آن ها را به وضوح شناسایی کنید، قطعاً به یک متخصص در کنار خود نیاز دارید. اکثر شرکت کنندگان در آزمون گذراندن دوره آمادگی آیلتس را یکی از ساده ترین راه ها برای نزدیک شدن به آزمون می دانند، زیرا تمرکز آن تنها بر آماده سازی شما برای آزمون آیلتس است.

نمونه سوالات آزمون آیلتس (IELTS Test) آکادمیک و جنرال - ویرگول

فرمت آزمون آیلتس

قبل از شروع تمرین، بسیار مهم است که بدانید از فرمت آزمون چه انتظاری دارید. با مرور محتوای آزمون و همچنین انواع سوالات و تکالیف هر بخش باید با این آزمون  آشنا شوید. به یاد داشته باشید که رمز موفقیت در هر امتحانی و نه فقط آیلتس، آشنایی کامل با الگو و قالب آزمون است.

British Side

اهمیت زمان و محدودیت های آزمون آیلتس

هرچه درک واضح تری در مورد ساختار آزمون ایجاد کنید، شانس شما برای تکمیل موفقیت آمیز آن در بازه زمانی اختصاص داده شده بیشتر است. آماده سازی خود را تحت شرایط زمان بندی شده انجام دهید تا به سرعت آزمون اصلی عادت کنید.

IELTS Speaking Part 1 | Topics, Questions and Samples Answers 2021

به یاد داشته باشید که آزمون آیلتس دارای محدودیت زمانی است و شما فقط برای هر بخش، زمان مشخص در اختیار خواهید داشت. اگر نمی توانید ماژول ها را در زمان اختصاص داده شده تکمیل کنید یا اگر به دلیل فشار زمان نمی توانید بر این اساس تمرکز کنید،باید خود را در این بخش ها تقویت کنید. تمام آمادگی‌هایی که در کلاس‌های یک دوره آمادگی انجام می‌شود، تحت شرایط زمان‌بندی شده یکسان امتحان انجام می‌شود، بنابراین شما برای سرعت آزمون آیلتس آماده هستید.

IELTS Speaking Part 2 | Topics, Questions and Samples Answers

توانایی های انگلیسی و استراتژی های آیلتس خود را توسعه دهید

یکی از بزرگترین اشتباهات دانش آموزان این است که فقط روی آیلتس تمرکز می کنند. آنها تست های تمرینی آیلتس زیادی را انجام می دهند اما فراموش می کنند زبان انگلیسی خود را تقویت کنند. بیشتر زبان آموزان آیلتس از سطح فعلی زبان انگلیسی خود که اغلب متوسط ​​یا پایین تر است، بی اطلاع هستند و فراموش نمی کنند که آیلتس یک آزمون مهارت انگلیسی است. به این ترتیب، انتظار می رود زبان انگلیسی شما در سطح بالایی باشد. بعد از این که مهارت های انگلیسی شما در سطح متوسط و عالی بود باید با تکنیک های آیلتس آشنا شوید.

IELTS Writing ✍️ | Academic and General Topics, Sample Questions 2021

به خاطر داشته باشید که یادگیری آیلتس یک فرآیند است. به طور متوسط ​​۱۲ هفته یا حدود سه ماه طول می کشد تا یک نمره  به نمره آیلتس شما اضافه شود. حداقل ۳ تا ۶ ماه قبل از آزمون، باید آماده شدن برای آزمون را شروع کنید. ما به شدت توصیه می کنیم فرد متخصصی را پیدا کنید که به شما در توسعه زبان انگلیسی و استراتژی های آیلتس کمک کند.

Buy IELTS Certificate Online | Buy IELTS Certificate without Exam

مهارت (LISTENING)  در آزمون آیلتس

بر کسی پوشیده نیست که آزمون آیلتس سخت است و ماژول شنیداری نیز بسیار مهم است. شما باید به ۴۰ سوال در طول ۴ ضبط پاسخ دهید. ضبط ها فقط یک بار پخش می شوند. سوالات معمولی عبارتند از تکمیل جمله، تکمیل خلاصه، تکمیل فرم و چند گزینه ای می باشد.

گم شدن در حین مکالمه تعجب آور نیست، اما باید سریع بهبود پیدا کنید وگرنه تمام سوالات آن کار را پس از آن از دست خواهید داد. این یک فاجعه خواهد بود. به این ترتیب، درک نحوه پیگیری یک مکالمه، حتی اگر چیزی را از دست دادید، ضروری است و چگونه می توانید برای ادامه پاسخ دادن به سؤالات بعدی، خود را بازیابی کنید. همچنین از شما انتظار می رود بسته به نوع سوال، نوع اطلاعاتی را که باید ارائه دهید، درک کنید. آیا این یک شماره، یک نام، یک آدرس است؟

IELTS - MastersPortal.com

مهارت های (Reading) در آزمون آیلتس

تنها هدف ماژول خواندن، آزمایش طیف گسترده ای از مهارت های خواندن است. خواندن برای اصل، خواندن برای ایده های اصلی، خواندن برای جزئیات، سرسری، درک استدلال منطقی و شناخت نظرات، نگرش ها و هدف نویسندگان، متکی است. شرکت کنندگان در آزمون باید پاسخ های کوتاه، اطلاعات مطابقت، جملات کامل، سرفصل های مطابقت یا برچسب های کامل نمودار را ارائه دهند.

Road to IELTS | British Council Colombia

اطمینان حاصل کنید که تمرین شامل طیف گسترده ای از سوالات است  که باید به هر یک از آنها عادت کنید.

زمان بندی در ماژول خواندن ضروری است و شما به سادگی وقت نخواهید داشت چندین بار متون را مرور کنید. استراتژی هایی وجود دارد که به شما کمک می کند تا از این وضعیت اجتناب کنید. به عنوان مثال، نحوه بررسی متن و نوع اطلاعاتی که باید روی آن تمرکز کنید را باید یاد بگیرید.

IELTS preparation for teens (15-17 year olds) | British Council

هنگام نوشتن باید از اصطلاحات انگلیسی مناسب و قاطع استفاده کنید

ماژول نوشتن شاید همان چیزی است که اکثر مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند. هر دو وظیفه در آموزش آکادمیک باید به سبک رسمی نوشته شوند.

وظیفه ۱ مستلزم این است که داده ها را توصیف و توضیح دهید، که ممکن است در آن متخصص باشید، این به تمرین قابل توجهی در زبان انگلیسی نیاز دارد.

وظیفه ۲ تعدادی چالش را ارائه می دهد. اغلب، اگر با آن آشنا نباشید، توسعه موضوع داده شده دشوار است. علاوه بر این، مقاله باید ساختار مناسبی داشته باشد.

Ielts Gre Pte without Ielts

 

شما باید آماده پاسخگویی به هر دو مهارت و درک الزامات هر کدام باشید.

شما باید از زبان مناسب برای تکمیل سوالات Task 1 استفاده کنید و مطمئن شوید تمرین شما شامل انواع مختلف نمودارها (نمودارهای خطی، نمودارهای میله ای، نمودارهای دایره ای، جداول، منابع داده های متعدد، فرآیندها، نمودارها) است تا اطمینان حاصل شود که در آزمون آماده هستید. برای آماده سازی سوال Task 2، خود را با ساختار یک مقاله، نحوه توسعه آن، نحوه نوشتن مقدمه و نتیجه گیری آشنا کنید. شما باید بتوانید ایده های خود را با استفاده از انگلیسی مناسب به هم متصل کنید. علاوه بر این، نوشتن در مورد موضوعات رایج در آیلتس را تمرین کنید تا با آنها آشنا شوید.

یک دوره آمادگی انواع مختلفی از مقاله هایی را که معمولاً در مورد آیلتس ارائه می شوند مانند: موافق یا مخالف، بحث در مورد دو نظر مخالف، مزایا و معایب، مشکلات و راه حل ها، علل و راه حل ها، علل و پیامدها در اختیار شما قرار می دهد.

4 Tips IELTS Preparation At Home By Your Own Self | International Global Network

مهارت Speaking در آزمون آیلتس

این تست کمتر از ۱۵ دقیقه طول می کشد و به سه قسمت تقسیم می شود. ۵ دقیقه اول برای مقدمه و مباحث عمومی بین آزمون شونده و ممتحن در نظر گرفته شده است. بخش دوم توانایی آزمون گیرنده را برای صحبت در مورد موضوعی تصادفی که در کارت وظیفه داده شده است ارزیابی می کند. بخش آخر صرفاً به قسمت دوم پیچیدگی می بخشد. در این مرحله ممتحن به تلفظ، منبع واژگانی و روان بودن نیز توجه خواهد داشت.

تمرین هر بخش در شرایط امتحان برای آمادگی آزمون شما ضروری است و به فشاری که در طول آزمون خواهید داشت عادت خواهید کرد. شما باید بتوانید یادداشت هایی را بنویسید که به شما کمک می کند در قسمت دوم آزمون به مدت دو دقیقه صحبت کنید.

وقتی واقعاً جواب را نمی دانید، باید پاسخ دادن به سؤالات را نیز تمرین کنید. به یاد داشته باشید که دانش شما ارزیابی نمی شود، اما مهارت زبان انگلیسی شما ارزیابی می شود. اثراتی که انجام می دهد به یاد داشته باشید که پشتکار کلید موفقیت در مرحله مقدماتی امتحان است.

خانه آیلتس آفرینش | AFARINESH IELTS House

چرا اغلب افراد نمی توانند به درستی انگلیسی صحبت کنند؟؟

سؤالی که بسیاری از افراد در یادگیری زبان انگلیسی با آن روبرو می شوند، این است که با وجود سال ها کلاس وآموزشگاه رفتن، افراد قادر به صحبت کردن به زبان انگلیسی نیستند. جالب است حتی افرادی که مدرک زبان دارند هم در صحبت کردن مشکل دارند. علت این قضیه، عدم آموزش درست افراد در کلاس های آموزشی کشور ما است. یادگیری زبان به شیوه های سنتی که سال ها قبلی منسوخ شده است منجر به مشکلات متعددی برای داوطلبان زبان شده است. شیوه غلط یادگیری زبان انگلیسی، یادگیری گرامر و صحبت کردن براساس فرمول های گرامری است.

در زبان انگلیسی غرق شوید

در کنار آمادگی آزمون خود را تا جایی که می توانید باید خود را در معرض زبان قرار دهید. خواندن مطالبی که به زبان انگلیسی به شما علاقه مند است، مجلات آنلاین یا وبلاگ ها می تواند مکان خوبی برای شروع باشد.

هر روز مقداری انگلیسی بنویسید، با نوشتن یک دفتر خاطرات، داشتن یک وبلاگ یا برقراری ارتباط با یک جامعه آنلاین مانند افرادی در یک گروه فیس بوک که علاقه مشترکی با شما دارند. به سخنرانان بومی که با یکدیگر صحبت می کنند گوش دهید و در صورت امکان به آن بپیوندید. تکنیک “سایه زدن” را امتحان کنید. این شامل تکرار آن چیزی است که کسی به زبان انگلیسی گفته است. این به تلفظ، لحن و استرس کمک می کند. به خاطر داشته باشید که خودآموزی تا زمانی امکان پذیر است که متعهد باشید و کسی را پیدا کنید که بتواند به شما بازخورد بدهد. اگر نمی توانید متعهد شوید یا نمی توانید یک شریک مناسب پیدا کنید، موسسه یا استادی را پیدا کنید که بتواند شما را راهنمایی کند و بازخورد بدهد.

نوشته شده توسط مهندس مهرداد حمصیان

 

جهت مشاوره و آموزش زبان انگلیسی با مهندس حمصیان، با شماره تماس ۰۹۱۳۳۸۶۲۷۷۶ در تماس باشید.

 

 

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 534 views بار دسته بندی : مطالب جدید تاريخ : 1 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.