رانیا هوم بهترین چیدمان مبلمان برای اتاق نشیمن - رانیا هوم

با یک برنامه شروع کنید

بسیاری از ما تمایل داریم بدون برنامه ریزی، مبلمانی را که دوست داریم خریداری کرده و انتخاب کنیم. سپس، وقتی همه چیز را چیدمان کردیم، وظیفه پیدا کردن مکانی برای همه چیز طاقت‌فرسا می‌شود. سپس ما شروع به نگرانی در مورد نحوه قرار گرفتن کاناپه می کنیم؟ آیا قفسه کتاب بلندتر از آن چیزی است که به یاد دارید؟ آیا طول و اندازه میز قهوه برای اتاق ما مناسب است؟ آیا لوازم ما به صورت مناسبی در کنار یکدیگر به نظر می رسند؟ جواب همه این سؤالات در نحوه چیدمان مبلمان در زمان و مکان مناسب است.

خرید درست مبلمان و وسایل خانه

قبل از اینکه وسایل مورد علاقه خود را انتخاب و آن ها را خرید کنید، در مورد وسایل مورد نیاز خود فکر کنید! آسان است که یک مورد را بردارید و به سمت جذابیت بصری آن جذب شوید بدون اینکه واقعاً در نظر بگیرید که برای چه چیزی از آن استفاده خواهید کرد و به کجا خواهید رفت. قبل از تصمیم گیری در مورد تعداد قطعات مورد نیاز برای خرید، نحوه مساحت اتاق را باید در نظر بگیرید. دوست دارید چه حسی در فضای خود ایجاد کنید؟ اگر اتاقی رسمی‌تر، شیک‌تر، غیررسمی یا پر زرق و برق‌تر را ترجیح می‌دهید: چیدمان مبلمان متقارن (یک طرف آن تصویر آینه‌ای از طرف دیگر است) بهترین است. اگر حالت عادی، دنج یا بازیگوش را ترجیح می دهید؟ سپس یک طرح نامتقارن را در نظر بگیرید. نوع خلق و خوی که می‌خواهید به دست آورید به شما کمک می‌کند تا به استایل و طرح رنگ مناسب هدایت شوید.

تمام این نکات می بایستی توسط طراح داخلی طراحی و قرار بگیرد. انتخاب وسایل از نظر رنگ، اندازه و همچنین ترکیب رنگ متناسب با یکدیگر ، منجر به زیبایی یک خانه و یا فضای شما می شود.

یک نقطه کانونی داشته باشید

چه خانه شما دارای ویژگی‌های معماری طبیعی باشد یا یک بوم خالی بزرگ، یک نقطه کانونی در هر اتاق نشیمن ضروری است. چشم شما به مکانی برای فرود نیاز دارد، بنابراین اگر اتاق دارای یک پنجره بزرگ عکس و یک منظره یا یک شومینه دوست داشتنی، یا تی وی روم هستید، شما باید آن نقطه را به عنوان نقطه کانونی انتخاب کنید. در غیر این صورت، باید نقطه کانونی خود را ایجاد کنید، چیزی که مهمانان خود را به فضا بکشاند.

دیواری متفاوت داشته باشید

با استفاده از کاغذ دیواری های بافت دار ، طرح دار یا یک آینه بزرگ  می توانید یک دیوار برجسته  بسازید. استفاده از گروه بندی مبلمان اتاق نشیمن خود نیز می تواند به عنوان یک نقطه کانونی عمل کند. اتاق را با یک قالیچه یا فرش به زیبایی هماهنگ کنید.

 

بخشی برای مکالمه ایجاد کنید

منطقه مکالمه شامل صندلی هایی است که به گونه ای چیده شده اند که گفتگو را برای ما تشویق کنند. شما می خواهید در حالی که مکالمه را در اتاق راحت می کنید ظاهری منسجم ایجاد کنید. آخرین چیزی که می خواهید این است که مهمانان مجبور شوند در سراسر اتاق فریاد بزنند تا صدای آن ها شنیده شوند!

فضای گفتگو می تواند چندین ظاهر متفاوت داشته باشد و برای اتاق های بدون تلویزیون ایده آل است. یک مبل و دو صندلی برجسته در اطراف یک میز قهوه. دو تا چهار صندلی برجسته که دور یک میز قهوه‌خوری یا عثمانی قرار گرفته‌اند. (عثمانی به عنوان یک قسمت نشیمن یا میز اضافی عمل می کند یا فرض کنید فضای بزرگی دارید، سعی کنید یک منطقه گفتگو در وسط اتاق ایجاد کنید. سکشنال طراح که ۵ یا ۶ صندلی دارد به خوبی کار می کند. اگر اتاق خیلی بزرگ است، دو یا چند قسمت مکالمه را در نظر بگیرید.

مقیاس و تناسب

تعادل هنگام چیدمان مبلمان در اتاق نشیمن ضروری است. شما نمی خواهید تمام قطعات بزرگ خود را در یک سر و تمام قطعات کوچکتر خود را در انتهای دیگر داشته باشید. شما می خواهید اتاق به طور متقارن احساس شود. وزن مناسب در هر خانه ای چیزی است که به شما احساس راحتی و آرامش می دهد. نسبت مبلمان (میز و آثار هنری) را با اندازه اتاق هماهنگ کنید. این به ایجاد تعادل و احساس مناسب در فضای شما کمک می کند

اندازه

یک اتاق در مقیاس بزرگ می تواند مبلمان بزرگتر را اداره کند. هرچه سقف بالاتر باشد، قطعات مبلمان می توانند بلندتر باشند و بالعکس. حتماً مبلمان را نیز در همان مقیاس انتخاب کنید. یک مبل پر پر شده با یک میز کناری کوچک ممکن است در کنار یکدیگر ناخوشایند به نظر برسد

فضای سفید

به یاد داشته باشید که فضای سفید را در اتاق خود بگذارید. کمتر، بیشتر! چشم به جایی برای استراحت نیاز دارد. چند قسمت خالی روی دیوار و بین مبلمان بگذارید.

الگوها

قانون الگو شبیه قانون سایز است! هرچه اتاق کوچکتر باشد، الگوی کوچکتر و تعداد کمتری از آنها را می توانیم با هم مخلوط کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر، مقاله چهار نکته در مورد نحوه ترکیب الگوها را بررسی کنید. اگر چیزی درست به نظر نمی رسد، احتمالاً مقیاس یا نسبت درستی برای فضا ندارد. تا زمانی که اتاق مورد نظر شما کامل نشده است، هر چیزی که مناسب نیست را بردارید، جابجا کنید یا جایگزین کنید.

شناسایی الگوهای ترافیک

جریان ترافیک خوب اجازه می دهد تا اتاق به راحتی مورد استفاده قرار گیرد و به آن دسترسی داشته باشید. نحوه حرکت در فضا را در حین زندگی و عبور از آن در نظر بگیرید. به طور معمول، جریان ترافیک از درب ورودی اتاق شروع می شود و تا یک خروجی ثانویه یا ورود به اتاق دیگر ادامه می یابد. میزهای قهوه‌خوری یا عثمانی‌ها در موقعیتی قرار می‌گیرند که حرکت را قطع یا مسدود نکنند. فاصله توصیه شده بین مبل و میز وسط باید حداقل ۱۸ اینچ بدون فاصله باشد (اجازه می دهد تردد از طریق پیاده رو باشد) و حدود ۳۶ اینچ با احتساب فاصله باشد. یک اتاق خانوادگی که برای کاربران ویلچر طراحی شده است باید فضایی داشته باشد که امکان حرکت ویلچر را فراهم کند. همچنین باید امکان چرخش ۳۶۰ درجه را در صندلی آنها فراهم کند.

در اتاق نشیمن با تلویزیون در بالای شومینه، مردم معمولا ساعت‌ها را در حالت نشسته سپری می‌کنند که به یک مبل راحتی با پشتیبانی خوب از گردن نیاز دارد. یک گزینه خوب برای این اتاق مبل راحتی خواهد بود. اگر از این گزینه استفاده می کنید، به فضا نیاز خواهید داشت، زیرا به فضای خالی حداقل ۲۰ اینچی برای زیرپایی نیاز دارد. بسته به مدل، به فاصله شش اینچی تا یک فوتی پشت مبل نیز نیاز دارد. *به خاطر داشته باشید، در حالت خوابیده به فضای اضافی مورد نیاز برای فضا نیاز خواهید داشت.

برای ایده های مختلف الگوی ترافیک به مثال های زیر نگاه کنید.

فرش مساحتی با اندازه مناسب را انتخاب کنید

هنگام انتخاب فرش مناسب برای اتاق، باید دو نکته را در نظر داشته باشید: اندازه اتاق و پیکربندی مبلمان. گاهی اوقات ما در اندازه فرشی که می توانیم استفاده کنیم محدود می شویم زیرا اتاق کوچک است. مواقع دیگر نمی خواهید تمام چوب های سخت را بپوشانید زیرا ظاهر آن را دوست دارید. اگر اتاق مستطیل شکل است، از فرش مربع استفاده نکنید. از فرشی متناسب با اندازه اتاق استفاده کنید. اگر از فرش مستطیلی استفاده می کنید، ضلع بلند آن را موازی با دیوار بلند اتاق قرار دهید.

سه راه برای قرار دادن فرش:

بدون پایه مبلمان روی فرش.

از فرشی استفاده کنید که کمی کوچکتر باشد و فقط پایه های جلویی مبلمان روی فرش باشد.

فرش را زیر تمام پایه های مبلمان دراز کنید.

هنگامی که تمام مبلمان پایه های جلویی خود را روی فرش قرار می دهند، فضای گفتگو ایجاد می شود. اگر فرش کوچکتر باشد و پاها از فرش خارج شوند، اتاق را شلوغ تر و کوچکتر نشان می دهد. اگر فرش تا حدی زیر مبلمان باشد، به نظر می رسد که کف از نظر مقیاس بزرگ می شود و اتاق را بزرگتر نشان می دهد.

نور مناسب را به اتاق نشیمن خود اضافه کنید

چراغ های گلدانی و بیشتر نورپردازی های سقفی در بهترین حالت برای یک اتاق نشیمن کامل ناکافی هستند. چراغ های گلدانی یا وسایل سقفی توکار یک انتخاب رایج برای بازسازی هستند و اغلب به عنوان یک ویژگی برجسته در خانه های جدید گنجانده می شوند. نصب و راه اندازی آنها نسبتاً ارزان است. بعلاوه، وسایل فرورفته توانایی پرتاب مقدار عظیمی از نور مرئی را بر روی یک وسعت بزرگ ارائه می دهند. نکته منفی این است که چراغ های فرورفته بهترین نور را برای کارهای خاص معمول در اتاق نشیمن ما ارائه نمی دهند. آنها برای خانم های “اهم” در سنین معینی نور چاپلوس نیستند. چراغ‌های گلدانی هر نقص صورت را برجسته می‌کنند و تن رنگی تند ارائه می‌دهند. حتی زمانی که برای کنترل لومن‌های تهاجمی آن‌ها روی یک دیمر قرار می‌گیرد، داشتن یک منبع نور فیلتر نشده مستقیماً بالای سر می‌تواند استرس داشته باشد و به خستگی چشم کمک کند.

چراغ های رومیزی که به درستی برای یک اتاق نشیمن تکمیل شده انتخاب شده اند، فضای دلپذیری را به فضای شما می بخشند. کیفیت نور فیلتر شده به ایجاد یک مکان گرم و آرامش بخش برای شما کمک می کند تا با مهمانان خود به اشتراک بگذارید. برای توضیح دقیق‌تر اینکه چرا چراغ‌های رومیزی بهترین انتخاب برای اتاق نشیمن شما هستند و نکاتی در مورد انتخاب مناسب، نگاهی به نحوه اضافه کردن نور به اتاق نشیمن خود با چراغ‌های رومیزی بیندازید.

آویزان کردن هنر اندازه مناسب

فرآیند خود را با تجزیه و تحلیل فضای دیوار موجود خود شروع کنید. به طور کلی، یک اثر هنری کوچکتر زمانی که روی دیوار کوچکتری “حاوی” شود بهتر به نظر می رسد. این می تواند فضایی بین در و پنجره یا یک دیوار ساقه کوچک باشد. وقتی به اثر هنری نزدیکتر می‌شوید، می‌توانید قطعات کوچک‌تر را بهتر تحسین کنید. وسعت مهم تر دیوار شما به یک قطعه بزرگتر یا مجموعه ای از قطعات کوچکتر نیاز دارد که به عنوان یک واحد خوانده می شود. وقتی از چیدمان اثر هنری خود راضی هستید، باید هر قطعه را به دیوار بچسبانید. یکی از عناصر مهم ارتفاعی است که نقاشی روی دیوار آویزان می شود. بیشتر آثار هنری به بهترین وجه در سطح چشم، ۵۸ اینچ از کف تا مرکز قطعه یا مرکز گروه‌بندی هنر مشاهده می‌شوند. اگر بالای مبل آویزان شود، می تواند ۴-۶ اینچ بالاتر از قطعه باشد. از این قاعده مستثنیات قطعاتی هستند که روی در، در راه پله یا بالای شومینه شما قرار می گیرند.

نوشته شده توسط مهندس مهرداد حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 456 views بار دسته بندی : مطالب جدید تاريخ : 26 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.