رانیا هوم سوالات و فرضیه ها در پایان نامه - رانیا هوم

پايان نامه هميشه مي بايست بايد شامل سؤالاتي باشد كه در طول پايان نامه مي بايست به آن ها پاسخ دهيد. پس بهتر است كل پايان نامه را به طرح سؤالاتي اختصاص دهيد كه قرار است در پايان نامه به آن ها پاسخ داده شود. فرضيه ها از بررسي مطالعات پيشين كه در قسمت پيشينه تحقيق نوشته شده است به دست مي آيند كه به صورت جمله خبري بيان مي شوند و در كل پايان نامه و در آخر كار بايد آن ها بررسي شوند. فرضيه ها در پايان نامه تأييد و يا رد مي شوند. لازم نيست همه فرضيه ها در پايان نامه تأييد شوند. فرضيه ها ممكن است در پژوهشي ديگر تأييد شده باشد ولي در پژوهش شما و با توجه به شرايط پژوهش شما و كشور شما صادق نباشند. بحث سؤالات و فرضیه ها در پایان نامه حتما بايد در پروپوزال قرار داده شود يا يكي از اين دو استخراج گردد. در نهايت سؤالات و فرضيه ها در  فصل اول پايان نامه قرار داده مي شود و در فصل ٥ يا ٤ بايد به صراحت به آن ها پاسخ داده شود. سؤالات و فرصيه ها حتما بايد در پايان نامه جواب داده شوند و آن ها را بدون جواب نگذاريد.

 

سوالاتی که در پروپوزال آورده می شوند در حقیقت میخواهند مشخص کنند که کل پایان نامه شامل چه سوالات کلی میشود و شما باید داخل پایان نامه به اون سوالات پاسخ بدهید. فرضیه ها توی پروپوزال یک جمله ی خبری هستند برای مثال میگوییم که : (بهره وری نیروی انسانی موجب کاهش هزینه ها می شود) این جمله خبری را ما از مقاله های قبلی و از پیشینه پژوهش آوردیم و حالا باید این فرضیه رو اثبات یا رد کنیم.

فرضیه ها در پایان نامه

توجه داشته باشید که برای نوشتن یک پروپوزال پایان‌نامه باید از منابع علمی معتبر استفاده کنید. این مرحله از پروپوزال اهمیت کار شما را برای داوران مشخص می‌کند. در استفاده از منابع باید به علمی بودن آن اطمینان داشته باشید یعنی نمی‌توانید از سایت‌های نامعتبر یا مقالاتی که هیچ رفرنسی برای مبدأ ارجا آن وجود ندارد استفاده کنید. باید دقت کنید مقالات از اعتبار علمی بالایی برخوردار باشند. از کپی کردن مطالب بدون رفرنس جدا خودداری کنید مخصوصا در قسمت مقدمه، بیان مسئله و پیشینه موضوع باید رفرنس و منبع معتبر داشته باشید. از کپی کردن مطالب از سایت های اینترنت جدا خودداری کنید.

مقالات مشابه با این مقاله:

اهمیت پایان نامه

فصل های پایان نامه برای دانشجویان ارشد و دکترا

تبدیل یک پایان نامه ضعیف به قوی

توضیح فصل های پایان نامه

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 456 views بار دسته بندی : آموزش مراحل انجام پایان نامه تاريخ : 19 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.