رانیا هوم انجام پایان نامه کارشناسی ارشد - رانیا هوم

دانشجویان ارشد پس از اتمام درس های خود باید شروع به انجام پایان نامه کارشناسی ارشد کنند. انجام پایان نامه با دروس دانشگاهی کاملا متفاوت است. چون در این مرحله شما باید شروع به سرچ و پژوهش کنید و کسی به شما درس دانشگاهی نمی دهد. در این جا می توانید با کلیک روی این مقاله، تفاوت پایان نامه با دروس دانشگاهی چیست را بخوانید. برای شروع انجام پایان نامه باید ابتدا واحد پایان نامه را شما مثل دیگر دروس دانشگاهی اتخاذ کنید. مرحله بعدی انتخاب یک استاد راهنما برای شروع کار است. این که برای انتخاب استاد راهنما باید چه ویژگی هایی را در نظر بگیرم را می توانید با کلیک بر روی مقاله چطوری استاد راهنما انتخاب کنم؟ (همه چیز در مورد استاد راهنما) یک استاد راهنما مناسب انتخاب کنید.

انجام پایان نامه کارشناسی ارشد

پس از انتخاب استاد راهنما، شما باید یک موضوع مناسب برای پایان نامه خود انتخاب کنید. برای انتخاب موضوع شما باید شروع به خواندن مقالات داخلی و خارجی کنید. انتخاب موضوع مناسب بسیار مهم است. چون شما از اول تا آخر پژوهش با این موضوع کار دارید. تمام حروف عنوان پایان نامه مهم هستند. حواستان را جمع کنید که از چه کلماتی و به چه دلیل از آن ها استفاده کرده اید. برای مراحل انتخاب موضوع  مناسب و درست باید مراحل زیر را طی کنید. حتی اگر خودتان هم نمی خواهید پایان نامه را انجام دهید باید مراحل انجام پایان نامه را بدانید.

الف-مراحل انتخاب موضوع مناسب

۱-برای انتخاب موضوع مناسب ابتدا حوزه ای خود را مشخص کنید. (با کمک محقق یا استاد راهنما حوزه های پرکاربرد  و مناسب را انتخاب کنید). همچنین قبل از خواندن ادامه کار، با زدن کلیک روی این پژوهش، نحوه خواندن مقاله برای پایان نامه را یاد بگیرید.

۲- پس در حوزه هایی که در شماره یک مشخص کردید، مقالات داخلی را سرچ کرده و آن ها را بخوانید. سعی کنید مقالات فارسی مناسب و خوب را کامل بخوانید.

۳- پس در حوزه هایی که در شماره یک مشخص کردید، مقالات خارجی را سرچ کرده و آن ها را بخوانید. سعی کنید مقالات انگلیسی مناسب و خوب را فقط چکیده و نتایج آن را بخوانید و نیاز به ترجمه کامل نیست.

۴-در مرحله چهارم با توجه به اطلاعاتی که از مقالات داخلی و خارجی گرفتید شما می توانید موضوع خود را انتخاب کنید. تعداد مقالات داخلی و خارجی بستگی به فهم کامل شما  از حوزه انتخابی دارد. جهت اهمیت خواندن مقالات داخلی و خارجی در انجام پایان نامه حتما این مقاله را بخوانید. همین اهمیت برای انتخاب موضوع هم کاربرد دارد.

برای این که متوجه شوید که موضوع شما تکراری نیست دو منبع معتبر، سایت پژوهشیار و ایران داک و گنج، موضوع خود را ثبت کنید و سپس از عدم تکراری بودن آن می توانید آگاه شوید. البته اگر پایان نامه ای از روی یک پایان نامه دیگر کپی نزند مشکلی برای این موضوع بوجود نمی آید. چون پایان نامه شما شبیه هیچ پایان نامه ای نمی شود.

انجام پایان نامه کارشناسی ارشد

ب- نکات مهم در انتخاب موضوع

پس از انتخاب موضوع پایان نامه (مقاله مهمترین نکات در انتخاب موضوع پایان نامه) و تأیید موضوع توسط استاد راهنما شروع به نگارش پروپوزال می کنید. حتما برای شروع پروپوزال ، فرم اصلی پروپوزال را از  سایت دانشگاه خود دانلود کنید. دانشجویان عزیز توجه کنید که پس از تأیید پروپوزال امکان تغییر موضوع و تغییر استاد راهنما بسیار سخت و در بعضی موارد غیر قابل انجام است. در مقالات بعدی نحوه پروپوزال نویسی و نکات مهم آن را می توانید مطالعه کنید. قبل از ادامه دادن ، انجام پایان نامه از صفر تا صد (آموزش های ویدئویی انجام پایان نامه) را به طور کامل ویدئوهای تا قبل از پروپوزال  را گوش بدهید.

زمان لازم برای انجام پایان نامه کارشناسی ارشد را می توانید در کلیپ زیر ببینید:

 

مقالات مرتبط با این مقاله را می توانید در زیر مطالعه فرمایید و نظرات خود را با ما به اشتراک بگزارید.

مهمترین نکات در انتخاب موضوع پایان نامه

تفاوت پایان نامه با دروس دانشگاهی چیست؟

انجام پایان نامه همراه با آموزش

انجام پایان نامه از صفر تا صد (آموزش های ویدئویی انجام پایان نامه)

نوشته شده توسط مهندس مهرداد حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 219 views بار دسته بندی : آموزش مراحل انجام پایان نامه تاريخ : 10 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.