رانیا هوم استرس جلسه دفاع پایان نامه - رانیا هوم

یکی از مهمترین مشکلاتی که برای دانشجویان پیش میاد استرس گرفتن هنگام برگزار کردن جلسه دفاع پایان نامه است، که دانشجویان با استرس مواجه می شوند و نمی دونند چطوری باید اونو برگزار کنند، اگر شما قوی ترین پایان نامه رو داشته باشید ولی استرس داشته باشید و نتونید اطلاعاتی که به دست آوردین را ارائه بدین کارتون نتیجه خوبی نمیده و همه چی خراب میشه .

 

جلسه دفاع پایان نامه در حقیقت همینه که شما بتونید پایان نامتون رو خوب ارائه بدین و ارائه و نحوه ارائه دادن خیلی از خود پایان نامه مهمتره و سوالاتی که پیش میاد برای بسیاری از افراد و دانشجویان اینه که مثلا امکان داره یک پایان نامه ضعیف رو با یک ارائه خوب به یک پایان نامه قوی تبدیل کرد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت: بله! یک پایان نامه ای که حتی خودتون اون رو انجام ندادید را می تونید توی جلسه دفاع به یک پایان نامه قوی تبدیل کنید و این خیلی مطلب مهمیه ، مثلا شما ۷ ماه برای یک پایان نامه زحمت می کشید اما یک ارائه ی ضعیف تمام زحمات این چنده ماه شما را به باد میده. پس ارائه خیلی مهمه ، حالا سه تا مرحله ی مهم برای کاهش استرس جلسه دفاع را خدمتتون بیان می کنیم:

۱- تبدیل کردن پایان نامه به ۲۰ صفحه 

اولین مرحله برای کاهش استرس اینه که شما یک پایان نامه آماده کردین که ۱۰۰ صفحه ،۱۵۰ صفحه ، ۲۰۰ صفحه یا غیره است ، و حالا شما باید این پایان نامه را برای ارائه تبدیل کنید به ۲۰ صفحه و مهمترین نکات را بیان کنید ، لازم نیست تمام مطالب بیان شود و باید بقیه را حذف کنید چون شما نهایتا سی دقیقه وقت دارید برای ارائه در جلسه دفاع.

۲- طبقه بندی کردن مطالب

مرحله بعدی اینه که شما مطالب پایان نامه خود را طبقه بندی کنید و آن را به چند قسمت تقسیم کنید و روش های کلی پایان نامتون رو بیان می کنید ،مثلا می گید اول اومدم مقالات رو خوندم ، بعد اومدم دسته بندی کردم ، این مطالب رو قرار دادم  ، روش تحقیقم چیه و غیره به صورت گام به گام اینارو بیان میکنید.

 داغترین‌ها: #پخش زنده هیئت های مذهبی #فیلم جانان #مدافعان سلامت #تشییع شهدای کنارک 00:04 / 00:06 اطلاعات بیشتر استرس جلسه دفاع پایان نامه

۳- ایجاد پیوستگی بین مطالب 

ایجاد پیوستگی یعنی بین مطالب و همینطور بخش های پایان نامه پیوستگی ایجاد کنید و بگید از کجا شروع کردم و به کجا می خوام برسم ، این بهش میگن پیوستگی! و این پیوستگی خیلی مهمه توی جلسه دفاع که قدم به قدم بین صحبتاتون پیوستگی قرار داده باشید.

استرس جلسه دفاع پایان نامه

شما همچنین می توانید سایر مقالات مهرداد سیویل در مورد جلسه دفاع پایان نامه ، کاهش استرس جلسه دفاع و نحوه برگزاری و متقاعد سازی داوران را در بخش برگزاری جلسه دفاع مطالعه نمایید.

مقالات مشابه با این مقاله:

۲۰راهکار و تکنیک جهت کاهش استرس در جلسه دفاع پایان نامه(قسمت اول)

۲۰راهکار و تکنیک جهت کاهش استرس در جلسه دفاع پایان نامه(قسمت دوم)

نحوه کاهش استرس جلسه دفاع پایان نامه(قسمت اول)

نحوه کاهش استرس جلسه دفاع پایان نامه (قسمت دوم)

نوشته شده توسط مهندس مهرداد حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 685 views بار دسته بندی : جلسه دفاع پایان نامه تاريخ : 23 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.