رانیا هوم جذابیت در جلسه دفاع پایان نامه - رانیا هوم

به نظر شما یک موضوع علمی یا یک سخنرانی علمی میتونه جذابیت داشته باشه؟ چیزی که مهمه اینه که خیلی از افراد فکر می کنند که یک سخنرانی علمی نمیتونه مثل یک فیلم و یا سریال جذاب باشه در حالی که قطعا میتونه جذاب باشه! شما وقتی که میخواین یه جلسه دفاع یا سمیناری رو برگزار کنید یا وقتی که میخواین ارائه خوبی رو داشته باشین خیلی مهمه که ارائتون جذابیت داشته باشه، و جذابیت کاری به موضوع نداره ، خیلی وقت ها جذابیت توی صحبت کردن درباره اون موضوع پیدا میشه ، شما می تونید یک موضوع رو انقدر زیبا ارائه بدین که برای همه جذابیت داشته باشه و ممکنه همون موضوع رو جوری ارائه بدین که یک نفر هم از اون موضوع احساس جذابیت نکنه. در این مقاله نکات مهم در مورد جذابیت در جلسه دفاع پایان نامه رو خدمتتون بیان می کنیم ، با ما همراه باشید.

جذابیت در جلسه دفاع پایان نامه

فکر کنید مثلا شما در یک سمینار هستید و یا در حال تماشای یک فیلم یا سریال هستید ، این سریال چه جذابیتی داره؟ جذابیت این سریال اینه که شما قسمت اول رو تماشا می کنید و میخواین ببینید قسمت دوم چی میشه ، و دوم رو میبیند و میخواین ببینید سوم چی میشه و غیره ، ولی شما اگر مثلا قسمت اول رو نگا کنید و بعد برید قسمت چهارم رو نگاه کنید ، بعد برید جلسه ششمشو نگاه کنید و بعد دوباره برگردید و قسمت دوم را تماشا کنید این سریال جذابیتشو از دست میده و دیگه جذاب نیست ، چون دلیل جذابیت این سریال پیوستگی بود که در آن بود.

برای سخنرانی های علمی ، برای سمینار ، برای جلسه دفاع پایان نامه و یا هر موضوعی که میخواین اونو ارائه بدین اگه بخواین جذابیت ایجاد بکنید باید پیوسته مطالبتون رو ارائه بکنید ، یعنی مطالب طبقه بندی شده پشت سر هم بیان شما شما اول مطلب اول را بیان کنید و بعد مطلب دوم را بیان کنید و این مطالب به هم ربط داشته باشه و پیوسته به دنبال هم باشه. پس یه چیزی که خیلی مهمه همین طبقه بندی کردن و پیوستگی بین موضوعاته که باعث میشه این ارائه شما جذاب باشه و همه به آن گوش بدند که شما در اول چه کاری کردین، بعد از چه فرایندی استفاده کردین ، بعد چه نتیجه ای گرفتین از این کار ، چه پیشنهادهایی دارید ؛ این ها همه باعث میشه که ارائه ی شما جذاب باشه.

جذابیت در جلسه دفاع پایان نامه
مثلا خیلی از معلم ها و استاید بودند که علمشون خیلی خوب بوده و مدرک بالایی داشتند ولی وقتی که صحبت میکردند و درس میدادن اصلا جذابیت نداشت صحبتاشون و نمی تونستند انتقال بدن اطلاعاتشون رو به ما و در اصل نحوه ی انتقال دادنه که خیلی مهمتر از اون مدرکه ، برای جلسه دفاع هم همینطوره و شما ممکنه پایان نامتون رو خودتون با زحمت انجام بدید ولی تو جلسه دفاع اونو خوب ارائه ندید و نمره خوبی نگیرید ، اما کسی هم ممکنه خودش پایان نامه رو انجام نداده باشه اما توی جلسه دفاع با پیوستگی و طبقه بندی صحبت میکنه و خیلی جذاب صحبت میکنه و توجه تمام اساتید رو به خودش جلب میکنه.

جذابیت در جلسه دفاع پایان نامه (مهرداد حمصیان)

ارائه کردن و نحوه ی ارائه خیلی مهم تر از خود کاریه که دارید در موردش صحبتش میکنید و این نکات را اگر اعمال بکنید توی کاراتون خیلی موفق میشید و موضوع شما تبدیل میشه به یک موضوع عالی و جذاب که همه افراد جذبش میشن.

مقالات مشابه با این مفاله:

بهترین جلسه دفاع پایان نامه

استرس جلسه دفاع پایان نامه

ارائه جلسه دفاع

کتاب آمادگی از صفر تا صد جلسه دفاع پایان نامه (مهرداد حمصیان)

نوشته شده توسط مهندس مهرداد حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 572 views بار دسته بندی : جلسه دفاع پایان نامه تاريخ : 23 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.