رانیا هوم ارائه جلسه دفاع - رانیا هوم

مهم ترین چیزی که برای دانشجویان توی جلسه دفاع مهمه اینه که توی جلسه دفاع چجوری ارائه بدن! قدم اول ما برای اینکه ارائه جلسه دفاع رو خوب برگزار کنیم اینه که تسلط کامل روی موضوع پایان نامه داشتیم ، یعنی توی قسمت های مختلف پایان نامه تسلط بالایی داشته باشیم و گام به گام مراحل انجامش رو بدونیم که چه مراحلی طی شده تا به اینجا رسیده ؛ پس اولین قدم در حقیقت ساخت یک استراتژیه که چکاری انجام دادید؟ از کجا شروع کردید و به کجا رسیدید؟ و دسته بندی موضوعات مشخص باشه.

 ارائه جلسه دفاع

قدم بعدی ساخت پاورپوینته ، ما برای جلسه دفاع هر پاورپوینتی نباید بسازیم ، پاورپوینتی که باید برای جلسه دفاع آماده باشه یک پاورپوینت خاصه و دلیل خاص بودنشم اینه شما نمیتونید مطالب ورد را کپی کنید داخل پاورپوینتتون چون پاوری که برای جلسه دفاع باید آماده کنید یک پاور اصولی باید باشه که جذاب باشه و مهمترین موضوعات را به صورت شکل و یا چارت سازمانی و خلاصه داشته باشید و خودتان صحبت کنید و نحوه ی صحبت کردن شماست که توی متقاعدسازی داوران خیلی اثرگذاره و داوران به نحوه ی ارائه شما دقت میکنند که ببینند دانشجو چجوری ارائه میکنه و چقدر تسلط داره! در حقیقت تسلط شما زمانی مشخص میشه که شما چجوری صحبت می کنید؟ دسته بندی دارین؟ چرا این روش تحقیقو انتخاب کردین؟ اهمیت موضوعتون چی بوده؟ دلیل انتخاب این روش تحقیق چی بوده؟ تمام این ها تاثیرگذاره و اینکه شما خارج از بحث نمره بتونید بهترین جلسه دفاع رو برگذار کنید که شما دارید مثلا فوق لیسانس میگیرید ، دکتری میگیرید و یک مقطع بالایی دارید و نیاز دارید که یک ارائه خوب داشته باشین و هر ارائه ای نباید قابل قبول برای یک دانشجوی فوق لیسانس یا دکتری باشه.

 

خیلی از افرادی که تلاش کردند توی پایان نامه و یک پایان نامه خوب دارند توی جلسه دفاع به علت اینکه خوب ارائه نکردند به مشکل خوردند.  در کتاب از صفر تا صد پایان نامه (مهرداد حمصیان) تمام نکات جلسه دفاع رو بیان کردیم که چجوری اصلا شروع بکنید؟ ابتدای کارتوت چجور باشه؟ پایان کارتون چجور باشه؟ پاورپوینت جلسه دفاع رو چجوری طراحی کنید؟ نحوهی ساخت پاورپوینت چجوریه و غیره. پاورپوینت جلسه دفاع قطعا با بقیه پاورپوینت هایی که برای ارائه های مختلف و سمینارها مورد استفاده قرار میگیره فرق داره و باید طبق اصول آموزشی ساخته بشه. و حالا بعد از این که این نکات رو رعایت کردین باید نحوه پاسخ دهی به سوالات و متقاعدسازی داوران را بلد باشید و بدونید که یک سری از داوران نیاز دارند که توجیه بشند،  بعضی از استاتید هستند که تسلط دارند ولی بعضی از استاید هم هستند که اصلا تسلط ندارن به موضوع و نیازه که شما جواب بدین بهشون و درست اونارو توجیهشون کنید. بنابراین خیلی از اساتید هستند که باید شما متقاعدشون بکنید که کارتون چی بوده و از کجا به کجا رسیدین؟ و چه دلیلی برای انجام این کار داشتید؟

بنابراین شما باید تخصصی تر به مطلب بپردازید و یک پله بالاتر بیاید و متقاعد کردن داوران جوریه که باید تخصصی از کارتون دفاع بکنید چون دفاع کردن توی جلسه دفاع خیلی مهمه، و اگر شما ساکت باشید یعنی کارتون اشتباه بوده و دفاعی ندارین ازش بکنید ، باید با دقت گوش کنید چه سوالی میپرسن و دقیقا همونو جواب بدید تا بهتون گوش کنند و نمره ی خوبی رو دریافت کنید. اگر سوال را متوجه نشدید باید ازشون بخواین تا دوباره تکرار کنند چون حتما باید به همون سوال دقیقا جواب بدین و متوجه سوالشون بشید. ما در سایت مهردادسیویل تمام مطالب مفید برای جلسه دفاع رو براتون رایگان قرار دادیم که شما راحت یک سری مطالب داشته باشید و بتونید ازشون کمک بگیرید و با مشکل روبه رو نشید و زحمت های شما هدر نره، ایشالله موفق باشید و بدون استرس جلسه دفاع رو برگزار کنید

مقالات مشابه با این مقاله:

کتاب آمادگی از صفر تا صد جلسه دفاع پایان نامه (مهرداد حمصیان)

بهترین جلسه دفاع پایان نامه

استرس جلسه دفاع پایان نامه

آماده کردن پاورپوینت جلسه دفاع

چگونه با خجالت و ترس در جلسه دفاع پایان نامه روبرو شویم؟

نوشته شده توسط مهندس مهرداد حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 547 views بار دسته بندی : جلسه دفاع پایان نامه تاريخ : 23 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.