رانیا هوم بهترین جلسه دفاع پایان نامه - رانیا هوم

ما برای این که یک جلسه دفاع خیلی خوب را بتونیم برگزار کنیم ، اولا باید یک دسته بندی مشخصی داشته باشیم ، یعنی موضوعات پایان نامه ما باید دسته بندی شده باشه ، دوما بین هر طبقه ای که مشخص کردیم باید پیوستگی برقرار کنیم ، یعنی مطالب کاملا به هم دیگه پیوسته باشه. پس در مرحله اول دسته بندی می کنیم و میگیم از کجا میخوام به کجا برسم؟ از کجا میخوام شروع کنم؟ و تا کجا میخوام ادامه بدم و به پایان برسم؟ مرحله بعد پیوستگی بین مطالب و ارتباط برقرار کردن بین مطالبه و سومین چیزی که خیلی مهمه پاور حرفه ایه! شما باید یک پاور حرفه ای بسازید ، این پاور خیلی با پاور بچه های دبستان و دبیرستان و پاورهای سمینارهای مختلف متفاوته ، پاور حرفه ای برای جلسه دفاع باید طراحی بشه.
بهترین جلسه دفاع پایان نامه

خیلی از دانشجوها میان مطالب ورد رو کپی می کنند توی پاورپوینتشون و سوال اینه که اگه قرار بود همون مطالب در پاور آورده بشه پس دیگه چه نیازی به جلسه دفاع بود؟ شما قراره نیم ساعت در مورد چی صحبت کنید؟ شما باید در مورد مهمترین مطالب صحبت کنید و بیاید با نگاه موشکافانه به اون مطلب نگاه کنید و آن را برای اساتید و داوران بشکافید. پس اینکه شما بیاین و مطالب ورد رو توی پاور کپی کنید بدترین اشتباهیه که می تونه توی جلسه دفاع رخ بده و بدتر از اون اینه که شما مثلا ۵ خط یا ۶ خط داخل اسلایدها قرار دادین و میخواین از روی اون روخوانی کنید ، اینطوری هیچکس به شما توجهی نمیکنه و در اصل شما دفاعی نکردی و فقط دارید از روی مطالب کپی شده ی ورد پایان نامه روخوانی می کنید.

جلسه دفاع یعنی خودت دسته بندی کنی ، خودت پیوستگی ایجاد کنی ، خودت ارتباطای بین مطالب رو بگی و فقط داخل پاورپوینت مطالب مهم به همراه شکل و تصاویر آورده شده باشه ، و پاورتونو به صورتی بسازید که بیشتر شکل و تصاویر باشه و یک سری کلمات و جمله های کلیدی و آن ها را به هم ربط بدید. در غیر این صورت داورها اصلا به شما توجه نمی کنند و ممکنه با سوالاتشون کل کار شما را زیر سوال ببرند چون دلیل این کار عدم توجه به این ارائه بوده و طرف نمیدونه اصلا چی شده ، بنابراین کل کارو زیاد سوال میبرند.

بهترین جلسه دفاع پایان نامه

بعد از اینکه به این مراحل دقت کردین و پاور حرفه ای درست کردین ، دسته بندی داشتین ، پیوستگی بین مطالب ایجاد کردین و غیره تازه حالا نحوه ارائه هم مهمه که به چه نحوی سخنرانی کنید، با چه ریتمی صحبت کنید ، از روی متن نخونید و خودتون با هیجان و اشتیاق مطالب رو برای حاضرین در جلسه دفاع بیان کنید. پایان نامه حداقل ۶ ماه زمان برده و وقت گذاشته روش و اگر جلسه دفاع را خوب برگزار نکنید تمام زحمات شما هدر میره و نمیتونید داوران رو راضی کنید و آبروی شما جلوی اساتیدی که دارین و استاد راهنمای شما میره و حتی آبروی استاد راهنمای خودتون رو زیر سوال میبرید. شما باید یک طراحی ویژه ای برای پاور جلسه دفاعتون داشته باشید و این کار را باید به دست کسانی بسپارید که می تونند پاور درست کنند و دارای تخصص در این زمینه هستند، شرکت مهردادسیویل میتونه به شما کمک کنه که یک پاور حرفه ای درست کنید و حتی یک پایان نامه ضعیف را با یک ارائه ی قوی به یک کار خوب و قوی تبدیل کنید و شما هیچ مشکلی توی ارائه و متقاعدسازی داوران نداشته باشید و یک ارائه ی بسیار قوی داشته باشید.

مقالات مشابه با این مقاله:

استرس جلسه دفاع پایان نامه

آماده کردن پاورپوینت جلسه دفاع

نقش پاورپوینت در جلسه دفاع پایان نامه

نوشته شده توسط مهندس مهرداد حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 649 views بار دسته بندی : جلسه دفاع پایان نامه تاريخ : 23 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.