رانیا هوم چگونه برند شخصی بسازیم؟ - رانیا هوم

در اين مقاله به بررسي برند شخصی ميپردازيم و اينكه چگونه يك برند شخصي بسازيم. برند سازي يك پروسه زمان بر است اگر حوصله وقت گذاشتن و تلاش نداريد، خودتان را اذيت نكنيد. لازم نيست همه برند بشند ولي اگر به دنبال پيشرفت هستيد و حاضر هستيد هزينه هاي آن را بپردازيد ميتوانيد روي خود براي برندسازي وقت بگزاريد. نحوه کسب و کارها تغییر کرده و اگر بخواهید به همان روش سنتی قبلی ادامه بدهید به آن چیزها و درآمد خاصی نمیرسد ، باید تغییر کنید ، یا خودتان آموزش ببینید و یا از یک متخصص کمک بگیرید تا برای شما سیستم سازی کند و ببیند مشکل کسب و کار شما چیست؟ آیا در بازاریابی مشکل دارید ، آیا در کیفیت مشکل دارید و غیره. مثلا اگر کیفیت شما مشکل دارد ایراد از نیروی انسانی است که برای شما دارد کار می کند ، باید نیروی انسانی که گرفتید را حتی اگر خواستید نگهش دارید ولی یک نیروی انسانی ماهر را هم استخدام کنید، شما باید هزینه کنید تا چند برابر آن هزینه برگردد ، اگر برای بازاریابی ؛ برای تبلیغات هزینه نکنید پس چه انتظاری دارید که موفق باشید، حتی اگر در یک کشور عالی باشید و همه چیز عالی باشد باز هم نمی توانید بدون هزینه کردن موفق بشوید. وقتی شما هزینه نمی کنید طبیعی است که نتیجه ای نمیگیرید ؛ رستوران هایی هستند که در زمان کرونا درآمدشان سه برابر شده است چون کارشان را آنلاین کرده اند ؛ بیرون بر شده اند ؛ پیک های خوب گرفته اند و تغییر کرده اند ، خیلی از کسب و کارها الان آنلاین شده است ؛ حتی آموزش زبان انگلیسی آنلاین شده است و آن دبیری که در کلاس میتوانست نهایتا به ۲۰ یا ۳۰ نفر درس بدهد الان در همان ساعت به ۱۰۰ نفر به صورت آنلاین درس می دهد. هر زمان که شرایط تغییر کند باید ماهم سیستم سازی خودمان را تغییر دهیم ، با ذخیره کردن و پس انداز کردن دیگر نمی شود مشکلاتمان را حل کرد ، دیگر نمی توان در بازار ایران پیشرفت کرد ، نباید ذهن ریاضی داشته باشیم نباید بگوییم خب یک میلیون دادم برای تبلیغات و الان باید دو میلیون برگردد ، زمان میبرد، شما باید ۵۰ میلیون هزینه کنید و طی مدت زمان ۱۰ میلیون برگردد. شما وقتی برند شخصی میسازید دیگر سالیان دراز از آن درآمد کسب میکنید فقط لازم است مدیریت صحیح داشته باشید. پس مدیریت در کنار سیستم سازی و اینکه یک متخصص کوچ شما باید و با شما بگوید چه کارهایی انجام بدهید و شما هزینه کنید و زمان بگذارید برای نیروی انسانی ؛ برای کسب و کارتان ، برای پیشرفتتان و غیره. بعضی وقت ها ما باید فقط فکر کنیم ، فکر کنیم چه کارهایی انجام بدهیم تا کسب و کارمان بهتر شود؟ به شرایط اصلا دقت نکنید ؛همه پوشاک میخرند ، همه آموزش میبینند ، همه چیزها طبق روال قبل انجام می شود اما شیوه و نحوه ی ارائه ی آن است که تغییر کرده است ، پس یاد بگیریم شیوه های ارائه دادنمان را نوین بکنیم که درآمد خیلی بیشتر نسبت به قبل را به دست بیاریم.

بیزینس کوچینگ یکی از راهکارهای مهم برای بهبود کسب و کار و شغل ها جهت افزایش درآمد می باشد. کوچ یعنی مربی جهت بهبود کسب و کار شما می باشد. بسیاری از مشکلات کسب و کار و شغل ها به دلیل عدم دانش و مدیریت مناسب با مشکل روبرو شده اند و در این دوره شما یاد می گیرید تغییر کنید. شما باید تغییر کنید تا بتوانید شرایط خود را بهبود ببخشید. ما ابتدا باید مشکلات کسب و کار را شناسایی کنیم تا بتوانیم راهکارهای بهبود آن ها را انجام بدهیم. شما یاد می گیرید چگونه مطالب مهم آموزش داده شده را به کار بگیرید. عملی کردن دانسته ها یکی از اقدامات کوچ برای شما می باشد. اگر شما فقط بدانید هیج اتفاقی نمی افتد. باید به دانسته های خود عمل کنید. شما برای موفقیت در شغل خود باید یک برند برای خود ایجاد کنید. باید کسب و کار خود را سیستمی کنید و از آن شبکه بسازید. مزیت آن چیست؟ شبکه سازی در حقیقت کاهش زمان، هزینه و بهبود کیفیت کار شما می باشد. فاکتورهای زیادی منجر به موفقیت و افزایش درآمد افراد در شغل خود می شوند. به نظرتان چرا بعضی از رستوران ها در شرایط کرونا دچار مشکل شده اند درحالی که بسیاری از رستوران برند، درآمد بیشتری هم نسبت به قبل داشته اند. همه این اطلاعاتی که به شما در این مقاله می دهم ، طبق مطالعه موردی (کیس استادی) در ایران و در شهر اصفهان در شرایط کرونا می باشد. ما اطلاعات را از کسب و کار میگیریم بعد آن ها را تجزیه و تحلیل می کنیم و در مرحله بعدی راهکار برای بهبود آن ها ارائه می کنیم.

برند

مشکلی که خیلی از مدیران ما دارند این است که سیستم سازی نمی کنند ، شما برای هر شغل یا کسب و کاری که دارید باید یک سیستم سازی داشته باشید ، شما در هر کسب و کاری که هستید باید یک سیستم ایجاد کنید. شما باید سیستم بازاریابی داشته باشید ، باید سیستم فروش داشته باشید ، باید شما سایت داشته باشید ، باید اینستاگرام داشته باشید، نیروی انسانی برای جذب کردن داشته باشید و همه این ها را به صورت اصولی حفظ کنید. دیگر نمی شود با روش های سنتی فعالیت کرد ، اگر بخواهید سایت و شبکه های اجتماعی نداشته باشید مخصوصا الان در شرایط کرونا نمی توانید موفق شوید و کسب و کار شما پیشرفت نمی کند. شما باید یک نیروی انسانی متخصص داشته باشید که این سیستم را برای شما راه بندازد و باید هزینه کنید چون یک سرمایه گذاری محسوب می شود و اگر خودتان بخواهید این کار را انجام دهید باید زمان بگذارید و آموزش ببینید و کتاب بخوانید و خیلی وقت ها مدیران ما مشکل خودشان است و خودشان نمی توانند مشکل خودشان را ببینند ، یک نفر از بیرون به شما باید بگوید که ایراد کجاست و دارید چه اشتباهی میکنید ، سایتتان ایراد دارد؟ تولید محتوای مناسبی ندارید و غیره. یکی از مهمترین قسمت ها برای کسب و کار تولید محتوا است. می تواند برای سایت شما باشد ، می تواند برای اینستاگرام شما باشد ، شما باید محتوا تولید کنید که مشتری متوجه شود ویژگی محصولات شما چیست؟ نسبت به بقیه محصولات چه ویژگی دارد تا بیاید از شما خرید کند ، و این نیاز به یک سیستم سازی (سیستم بازاریابی ، سیستم فروش ، سیستم نیروی انسانی) که بتواند این ها را باهم دیگه لینک کند و چرخه کسب و کار شما را روز به روز رونق ببخشد!

برند

اهمال کاری منجر به مشکلات متعدد برای کسب و کارها می شود. داشتن بیزینس کوچ به شما کمک می کند اهمال کاری نکنید. بیزینس کوچ معجزه نمی کند ، شما را هدایت می کند تا اقدامات مناسب را انجام دهید و در حقیقت کوچ شتاب گر و تسهیل کننده کار شما است. عدم اقدام کردن منجر به مشکلات کسب و کارها می شود و بسیاری از افراد کمالگرا هستند و همین منجر به عدم اقدام آن ها می شود. بسیاری از مدیران یک مسیر اشتباه را ادامه می دهند و این راه اشتباه را چندین سال اشتباه می روند و زمان و هزینه خود را تلف می کنند. خود مدیران نمی دانند که راه اشتباه رفته اند ولی در اصل یک راه اشتباه رو طی کرده اند. یکی دیگر از ویژگی های کوچ این است که مربی از بیرون به شما نگاه می کند. رسالت و هدف اصلی باید در یک راستا باشد تا به موفقیت برسیم. تعریف شما از موفقیت چیست؟ چه اتفاقی ایجاد شود شما موفق می شوید؟ نقاط کور خود را میدانید؟

برند

کوچ نقش آینه برای شما است. هر کسب و کاری نیاز به سیستم سازی دارد و شما در این دنیای رقابتی بدون استفاده از سیستم سازی ، کسب و کار شما موفق نخواهد شد. برنامه ریزی شما برای کسب و کار شما چیست؟ مشکل بسیاری از کسب و کارهای ما این است که پلان دوم ندارند و اگر مشکل کرونا آمد باید چیکار کنم. اگر تورم بالا رفت چیکار کنم. اگر محصول من تحریم شد چیکار کنم؟ پلان دوم ندارید و در صورت کوچکترین مشکل درآمد آن ها کم می شود. کدام مسیر تبلیغاتی، درآمد شما  را بهبود داده است. اصلا آنالیز کرده اید؟ این ها تماما مشکلات کسب و کارها در ایران است. شما باید ساده و شفاف صحبت کنید و از حرف های بزرگ استفاده نکنید.جمع آوری اطلاعات یکی از مهمترین مسائل کسب و کارها می باشد.ایا از مشتریان خود اطلاعات دارید؟ ایا راه های جمع اوری اطلاعات را می دانید؟ این ها همه درس های آماری است که در کشورهای پیشرفته استفاده می شود.و در ایران جمع آوری اطلاعات و کار آماری را بلد نیستند. آیا تأثیر روانشناسی مثبت گرا را بر کسب و کار می دانید؟ روانشناسی مثبت گرا یکی از راهکارها برای افزایش درآمدها است. یک بیزینس کوچ می تواند هزاران هزار پولی که درحال از دست دادن هستید به شما برگرداند. بیزینس کوچ به شما نشان می دهد کدام علم برای کسب و کارها عملی است. با علم، وضعیت کسب و کار شما را بهبود می دهم. کسانی که می گویند علم به چه دردی می خورد، با علم می توان کسب و کار و شغل را دگرگون کرد.

برند

یکی از مشکلاتی که مدیران کسب و کارها دارند این است که در شرایط کرونا خیلی به مشکل خورده اند ، وقتی از آن ها می پرسم تبلیغات داشته اید؟ بازاریابی تان را تغییر داده اید؟ کیفیتتان را تغییر داده اید؟ میگویند نه! مردم الان دنبال کارهای خوب و با کیفیت هستند ، دیگر کسی برای کارهای بی کیفیت هزینه نمی کند. من اگر قرار باشد غذایی بخورم ، به سراغ آن رستورانی می روم که با کیفیت تر است ، شاید اگر قبلا یک ماه یک بار می رفتم الان سه ماه یکبار می روم اما می روم به سراغ با کیفیت ترین! اگر شما همان کارهایی که قبلا انجام می دادید نتیجه نمیگیرید ، اگر سایت ندارید اگر بازاریابی ندارید اگر کیفیت ندارید پس چه انتظاری دارید؟ شرایط بازار تغییر کرده ، بعد از کرونا و قبل از کرونا از زمین تا آسمان تفاوت دارد و دیگر نمی شود با شرایط قبل و روش های سنتی نتیجه گرفت. قطعا تغییر بازاریابی ها و شرایط بحرانی که به وجود آمده روش های جدیدی آمده و شما همانطور مانده اید. شما باید تغییر کنید تا به این تغییر برسید و بعد به فکر نوآوری های بیشتری باشیذ برای مثال اگر رستوران شما بیرون بر نبوده است الان باید بیرون بر بشوید ، باید پیک بزنید ، تبلیغات بیشتری بکنید ؛ نمی توانید با شرایط قبلی کار بکنید و انتظار پیشرفت داشته باشید. قطعا رقیب شما از شما پیش می افتد. شما باید تغییر بکنید. حالا چگونه تغییر کنید؟ شرکت ها و افرادی هستند که در بازاریابی و فروش هستند و کوچ حرفه ای هستند مانند شرکت مهردادسیویل و این شرکت ها به شما کمک می کنند تا شما یک برند بسازید و کسب و کار شما شناخته شود و شما به یک برند تبدیل بشوید ، دیگر با روش های سنتی شما شناخته نمی شوید. بنابراین تغییر تنها روش است و خیلی از افراد با این روش های نوین توانسته اند از کسی که ۱۰ سال کار کرده است در چندماه پیشی بگیرند!

برند

اغلب شغل های ما به دلیل عدم دانستن علم کسب و کار درآمدهای پایین دارند. شما همان انرژی را می گذارید ولی درآمد پایینی دارید. کسب و کار شما منبع درآمدهای شما است و شما پول را ابتدا باید از کسب و کار خود بدست بیاورید و سپس آن پول را سرمایه گذاری کنید ولی متأسفانه افراد در ایران برعکس عمل می کنند. کسب و کار خود را کم می کند و بر بورس سرمایه گذاری می کند. دوست عزیز سکه، طلا، ملک و بورس ، سرمایه گذاری هستند نه کسب و کار. شما در درآمدهای پایین فقط روی کسب و کار خود سرمایه  گذاری کنید و بعد هم باید با دانستن علم سرمایه گذاری ، پول خود را سرمایه گذاری کنید (بدون علم و دانش وارد هیچ حوزه ای نشوید). شناسایی ذی نفعان در کسب و کار شما چه کسانی هستند؟ در علم مدیریت این دروس را شما می خوانید ولی کاربردهای آن ها را بلد نیستید. ذی نفعان هر کسب و کار شما چه کسانی هستند؟ جامع هدف شما چه کسانی هستند؟ چه افرادی می توانند مشتری شما باشند و این نیاز به جمع آوری اطلاعات از مشتری ها دارد. چرا ذی نفعان از شما خرید نمی کنند؟ چه جاذب هایی برای مشتریان خود دارید؟

برند

حذف اطلاعات اضافه یکی از کارهایی است که مدیران باید انجام دهند. ذهن خود را از مطالب اضافی پاک کنید. آن کاری که لازم است را انجام دهید و بقیه مطالب را حذف کنید. انضباط فردی داشته باشید. اگر شما نمی توانی در کار خودت بهترین باشی و مهارتی بلد نیستی که به افراد کمک کند و بابتش پول در بیاری و کسب و کار خودت رو مدیریت کنی پس حق نداری از دولت، کشور، پدر و مادر و هیچ کس دیگه ای گله کنی و غر بزنی. تو زندگی و کسب و کار خودتم نمی تونی درست کنی پس چگونه انتظار دارید مدیران مملکت بتوانند یک کشور را مدیریت کنند. شما اول باید بتوانید یاد بگیرید، زندگی و کسب و کار خودتان را جمع کنید و بعد در مورد بقیه و وضع مملکت صحبت کنید. چرا اینقدر مطلب بیخود میخوای جمع کنید. اصلا یک نکته بلد شو و بهش عمل کن (همین). هدف های شما باید کاملا قابل اندازه گیری باشد.

مقالات مشابه با این مقاله:

حل مشکل کسب و کارها

شکست رقیبان با تولید محتوا

چگونه درآمدم را افزایش دهم (کوچینگ حمصیان)

روش های بهبود درآمد کسب و کارها

 

نوشته شده توسط مهندس حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 436 views بار دسته بندی : مطالب جدید تاريخ : 10 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها