رانیا هوم شکست رقیبان با تولید محتوا - رانیا هوم

يكي از مهم ترين مزاياي كسب و كار در بازار آنلاين ،توليد محتوا براي سايت، اينستاگرام و ديگر شبكه هاي اجتماعي است. در حال حاضر بازاريابي آنلاين تنها راهكار مؤثر كسب و كارها مي باشد ولي آيا هرسايتي موفق مي شود؟ آيا هر شبكه اينستاگرامي موفق مي شود. هزاران صفحه اينستاگرام و سايت در شبكه هاي مجازي وجود دارد. حالا سؤال خيلي ها اينجاست. چگونه در اين صفحات موفق شوم. یكي از رازهاي موفقيت كسب و كارها آشنايي با اصول بازاريابي آنلاين و همچنين توليد محتواي جذاب و كاربردي در مورد محصول شما است. توليد محتوا يعني توليد محتوايي متناسب با كسب و كار شما به صورتي كه خوانندگان و مشتري ها جذب خريد كالا و خدمات شما شوند.براي هر محصول و خدماتي مي توان توليد محتوا نمود.محتوايي كه توليد مي شود بايد حاوي مهمترين نكات محصول و خدمات شما باشد. با توليد محتوا مناسب شما از رقيبان خود پيشي ميگيريد. شکست رقیبان با تولید محتوا رقم میخورد و تفاوت شما با ديگر رقبا مشخص مي گردد. مهم تر از همه شما با توليد محتوا نشان ميدهيد كه وجود داريد .عدم حضور در فضاهاي آنلاين به صورت درست يعني حذف شما .الان ديگو بودن و فعاليت در سايت و شبكه هاي اجتماعي به يك ضرورت تبديل شده است.سال هاي پيش به ديگران ميگفتيم شروع كنيد به فعاليت اصولي ولي بسياري افراد به فكر آينده نبودند و الان كه ميخواهند وارد بشوند بايد با استراتژي هاي قوي تري وارد شد.

ديگر نمي توان با فعاليت هايي بي نظم و غير اصولي در سئو سايت و شبكه هاي اجتماعي موفق شد.در حال حاضر توليد محتواي مناسب و كاربردي تنها وجه تمايز شركت ها و كسب و كارها نسبت به ديگران مي باشد. شرايط كرونا نشان داد شما بايد براي آينده برنامه داشته باشيد وگرنه دچار يك بحران شديد مي شويد.شركت ما در انجام و مشاوره توليد محتواي كاربردي براي سايت و فعاليت در شبكه هاي اجتماعي براي شما برنامه دارد.درصورتي كه تمايل داشتيد مي توانيد در بخش تماس، با ما در ارتباط باشيد.

 

تولید محتوا چگونه به موفقیت کسب و کار شما می کند؟ شما اگر اینستاگرام دارید ، اگر سایت دارید ، اگر می خواهید بازریابی انجام بدهید باید تولید محتوا کنید. شما باید به مشتریان خود اطلاعات بدهید ، در مورد مشخصات و ویژگی های محصولات و کسب و کار شما باید اطلاعات بدهید به افراد تا افراد با محصول شما آشنا بشوند متوجه بشوند و ببینند آیا این محصول نسبت به بقیه محصولات ویژگی هایی دارد ، چه خصوصیتی دارد ، آیا ارزش خرید را دارد؟ آیا کیفیت مناسبی دارد؟ قطعا خصوصیت هایی دارد اما باید سنجش انجام شود و شما باید تحلیل رقبا انجام دهید ، شما باید ببینید کجای کار مشکل دارد ؛ آیا بازاریابی شما مشکل دارد؟ آیا مدیریت شما مشکل دارد؟ تمام این ها باعث می شود کسب و کار شما افت پیدا کند ، اگر میخواهید کسب و کارتان افت نکند تمام این نکات را باید رعایت بکنید.

شکست رقیبان با تولید محتوا

همانطور که می دانید با تغییر وضعیت اشتغال و پیش رفتن اکثر کسب و کارها به روش های نوین، دیگر نمی توان با روش های سنتی موفقیت های زیادی کسب نمود. همانطور که هر کسب و کاری به سرمایه اولیه، نیرو کار مجرب، یا لوازم و ادوات کافی دارد؛ تولید محتوا بخشی مهمی از پیشرفت در هر کسب و کاری است. استفاده از علم های نوین در جهت پیشرفت کسب و کار یکی از ترفندهایی است که در سال های اخیر در کشور ما و شهرهای بزرگ به یک الزام تبدیل شده است. اهمیت تولید محتوا در کنار تبلیغات ، در شبکه های اجتماعی و سایت ، از آنجایی مشخص می شود؛ که کاربران بیشترین وقت خود را در محتوای وب سایت و شبکه های اجتماعی صرف کنند. آمارهای جهانی به ویژه کشور ما نشان می دهد افراد بیشتر زمان خود را در زندگی صرف شبکه های اجتماعی و گردش در سایت های گوگل برای جستجو محصول و خدمات خود می کنند و اگر شما در کسب و کار خود از روش های تولید محتوا و تبلیغات دیجیتال استفاده نکنید در حقیقت اکثر مشتری های خود را به طور کلی از دست داده اید. مروزه نمی توانیم هیچ کسب و کاری را بیابیم که به تولید محتوا احتیاج نداشته باشد. اگر کسب و کار شما منحصرا در یک شهر خاص وجود داشته باشد؛ و تولید مطالب مختلف در زمینه های گوناگون را کنار بگذارید و به همان روش های قدیمی تبلیغ کنید؛قطعا در شرایط حال حاضر و تورم اقتصادی دچار بحران خواهید شد. نمونه واضح این عدم تغییر در کار به شرکت نوکیا برمی گردد که در حالی که در سال های قبل بهترین و پرمصرف ترین گوشی محسوب میشد در حال حاضر هیچ اسمی از این شرکت بزرگ نیست. دلیل آن چیست؟ عدم تغییر ، مهم ترین و عمده ای ترین دلیل حذف شرکت هایی بزرگ مانند نوکیا بوده است. حالا آیا کسب و کار شما از شرکت های بزرگ دنیا بدتر نیست؟ اگر در این عصر تغییر نکنید قطعا شما فراموش خواهید شد. تولید محتوا به شما این اجازه را می دهد که در مورد کسب و کارتان تحقیق کنید ، پیشرفت کسب و کارها با تولید محتوا اتفاق می افتد. کسانی مانند ماهان تیموری و محمدپیام بهرام پور افرادی را استخدام می کنند که برای آن ها تولید محتوا می کنند و خودشان فقط ارائه می کنند ، در حقیقت یک ورودی میگیرند و یک خروجی می دهند به شما! بنابراین شما باید به دنبال کسانی که باشید که تولید محتوا می کنند.

 

تولید محتوا یک سرمایه گذاری مقرون به صرفه است

تولید محتوا یک سرمایه گذاری با مبلغ پایین و دریافت سود بیشتر است. به تولید محتوا می توان ویژگی تبلیغ رایگان هم نسبت داد. به کمک تولید محتوا سئو شده هم در جهت تبلیغ و بازاریابی کسب و کار خود گام برخواهید داشت و همچنین به ارتقا و جذب کاربران بیشتری که به دنبال محصولات و منابع شما می گردند کمک خواهید کرد.

 انجام تولید محتوا

ضرورت تولید محتوا

آوینا کائوشیک در پاسخ سؤال محتوا چیست ؟ بیان می‌کند: «محتوا هر چیزی است که به زندگی خواننده ارزشی می‌افزاید. این ارزش‌ها با کمک کردن به مخاطب در انجام بهتر شغل خود، دقیق‌تر شدن آن‌ها، خندان، سرگرم کردن آن‌ها و آموزش فراهم می‌شود. برخی دیگر  محتوا را چنین تعریف می‌کنند: “محتوا ارائه اطلاعات با یک هدف خاص به مخاطبان از طریق یک کانال شبکه اجتماعی یا سایت و در یک فرم خاص است” طبیعی است که بسیاری از ما که پس از راه‌اندازی کسب و کارمان به فکر تولید محتوا بیوفتیم و باز هم طبیعی است که به دنبال رتبه مناسب از موتورهای جستجوگر باشیم. اما همه اینها به یک منظور صورت می‌گیرد فروش بیشتر و به همین دلیل پیش از تولید محتوای بلاگ برای کسب رتبه و پس از آن کارهایی لازم است انجام شود.

۱-در ابتدا باید مطالب اولیه وبسایت شما کامل باشد، درباره ما، تماس با ما، قوانین و مقررات و توضیحات محصول صفحات اولیه‌ای هستند که اگر فکری به حالشان نکرده باشید مخاطب، از شما خرید نخواهد کرد.

۲- حال نوبت مطالب بلاگ است مطالب سئو محور که هدف اصلیشان دیده شدن در صفحات اولیه گوگل و جذب مخاطب از طریق کلیک بر روی آن‌ها است.

۳- از اول می‌خواستید مقالات تالیفی تولید کنید؟ می‌خواستید با مخاطب تعامل داشته باشید؟ الان وقت این کار است زیرا مخاطب وارد وبسایت شما شده است و باید از این طریق اعتماد او را جلب کنید.

۴- حال وقت تبلیغ است، تبلیغ محتوا و محصولاتتان! اکنون می‌توانید از روش‌های مختلفی مانند شبکه های اجتماعی ، تبلیغات کلیکی ، رپورتاژ و راه‌های بسیار دیگری برای معرفی و تبلیغ استفاده کنید.

و اما فاجعه کجا رخ می‌دهد؟

فاجعه زمانی است که شما قبل از تکمیل مراحل ۱ و ۲ و ۳ سراغ مرحله آخر یعنی تبلیغات بروید!

 انجام تولید محتوا

قسمت دوم: چگونه شروع کنیم

بیایید رو راست باشیم وقتی کلمه محتوا را می‌شنوید، مغزتان به چیزی جز نوشته و متن و طومار و کتاب و… فکر می‌کند؟ واقعا به گزارش فکر می‌کند؟ به پرسش‌نامه چطور؟ شاید باورپذیر نباشد ولی حقیقت دارد و محتوا قالب‌ها و فرمت‌های گوناگونی دارد همانطور که مثال زدم محتوا ممکن است یک گزارش باشد، ممکن است مسابقه فوتبال باشد، ممکن است موزیکی باشد که در حال گوش دادن به آن هستیم و از آن هم فراتر چیزی که به آن فکر می‌کنیم خود یک محتوا است. در این بخش با معرفی قالب‌های کلی محتوا  و قالبهایی که با آن میتوانید به تولید محتوای وب سایت خود بپردازید با ما همراه باشید.

محتوای متنی

درتحقیقات جهانی انجام شده در حوزه محتوا و البته پژوهش‌هایی که ما در فرامحتوا انجام دادیم همواره محتوای متنی توانسته بیشترین اعتماد مخاطب را جلب کند. به همین دلیل است که مقالات پژوهشی در قالب نوشته منتشر می‌شوند. یا در بین مجموعه‌هایی که هم کتاب و هم فیلم آن‌ها موجود است، کتابشان بیشتر جنبه یادگیری و فیلم بیشتر جنبه سرگرمی را بخود می‌گیرد و به طور کلی نوشته حس اعتماد در ما برمی‌انگیزد.

محتوای صوتی

صوت و انواع جلوه‌های صوتی در بازاریابی محتوا می‌تواند تأثیر مضاعفی نسبت به قالب متنی داشته باشد و به همین دلیل در سال‌های طلایی رادیو بسیاری از محتواهای صوتی ازجمله کمدی، درام، کنسرت­های موسیقی کلاسیک، اخبار و گزارش‌های برای میلیون‌ها آمریکایی پخش‌شده است(پادکست)

محتوای ویدئویی

اخیراً یکی از روندهای قابل‌توجه در رسانه‌های دیجیتال، تأکید بر تولید محتوای ویدئویی بوده است بسیاری در این زمینه معتقدند که تغییر رویه به استفاده از محتوای ویدئویی به دلیل تغییر عادات رسانه است و این مسئله که مردم کمتر به تمایل خواندن کلمات دارند در این تغییر رویه بی‌تأثیر نیست. اغلب مردم حوصله متن ندارند و خیلی ها فقط با ویدئو می توانند ارتباط برقرار کنند و برعکس آن هم است. امروزه مدیران بازاریابی محتوا به‌خوبی می‌دانند که با چارچوب‌های مشخص‌شده ، بهترین موضوع برای تولید محتواهای ویدئویی، تهیه فیلم‌های آموزشی و توضیحی، مصاحبه‌های مسئولان، فیلم‌های بدون تاریخ انقضا همچون تهیه غذا و غیره و ویدئوهای تبلیغاتی است.

محتوای تصویری

بازاریابی محتوا بصری امروزه یکی از پرطرفدارترین محتواهای بازاریابی دیجیتال است و استفاده روزافزون از رسانه‌های اجتماعی بصری مانند فیس‌بوک، توییتر، لینک دین، پینترنست، اینستاگرام و غیره  موجب شده تا صاحبان کسب و کار و بازاریابان دیجیتال آنلاین از این نوع محتوا استفاده فراوانی برای رسیدن به اهداف خود داشته باشند.. از عوامل موفقیت محتواهای تصویری، این است که این نوع محتوا توجه‌ها را به خود جلب می‌کند و فرآیند تولید آن ساده‌تر بوده و یکنواختی محتواهای متنی را نیز ندارد. آمارها نشان می‌دهد که محتوای بصری ۹۳ درصد ارتباطات انسانی را تشکیل داده است.

بهترین افراد برای تولید محتوا دانشجویان ارشد و دکترا پژوهشگر هستند. باید از علم آن ها در کنار علم تبلیغات استفاده نمود و اگر شرکتی بتواند هر دو را در کنار هم تکمیل کند بهترین بازاریابی و فروش را برای شما ایجاد می کند. مهندس حمصیان با سابقه چاپ مقالات متعدد و مشاوره و انجام پایان نامه های کاربردی و اجرایی در کنار شما عزیزان برای رشد کسب و کار شما می باشد. فقط باید دقیقا همان کارهایی که گفته می شود را اجرا کنید . راه های گفته شده باید دقیقا اجرایی شود تا یک شغل پیشرفت کند. بیزینس کوچ یکی از راهکارهای مهم برای بهبود کسب و کار و شغل ها جهت افزایش درآمد می باشد. کوچ یعنی مربی جهت بهبود کسب و کار شما می باشد. بسیاری از مشکلات کسب و کار و شغل ها به دلیل عدم دانش و مدیریت مناسب با مشکل روبرو شده اند و در این دوره شما یاد می گیرید تغییر کنید. شما باید تغییر کنید تا بتوانید شرایط خود را بهبود ببخشید. ما ابتدا باید مشکلات کسب و کار را شناسایی کنیم تا بتوانیم راهکارهای بهبود آن ها را انجام بدهیم. شما یاد می گیرید چگونه مطالب مهم آموزش داده شده را به کار بگیرید. عملی کردن دانسته ها یکی از اقدامات کوچ برای شما می باشد. اگر شما فقط بدانید هیج اتفاقی نمی افتد. باید به دانسته های خود عمل کنید. شما برای موفقیت در شغل خود باید یک برند برای خود ایجاد کنید. باید کسب و کار خود را سیستمی کنید و از آن شبکه بسازید. مزیت آن چیست؟ شبکه سازی در حقیقت کاهش زمان، هزینه و بهبود کیفیت کار شما می باشد. فاکتورهای زیادی منجر به موفقیت و افزایش درآمد افراد در شغل خود می شوند. به نظرتان چرا بعضی از رستوران ها در شرایط کرونا دچار مشکل شده اند درحالی که بسیاری از رستوران برند، درآمد بیشتری هم نسبت به قبل داشته اند. همه این اطلاعاتی که به شما در این مقاله می دهم ، طبق مطالعه موردی (کیس استادی) در ایران و در شهر اصفهان در شرایط کرونا می باشد. ما اطلاعات را از کسب و کار میگیریم بعد آن ها را تجزیه و تحلیل می کنیم و در مرحله بعدی راهکار برای بهبود آن ها ارائه می کنیم.

بیزینس کوچ (مهرداد حمصیان)

 بیزینس کوچینگ

یکی از مشکلاتی که مدیران کسب و کارها دارند این است که در شرایط کرونا خیلی به مشکل خورده اند ، وقتی از آن ها می پرسم تبلیغات داشته اید؟ بازاریابی تان را تغییر داده اید؟ کیفیتتان را تغییر داده اید؟ میگویند نه! مردم الان دنبال کارهای خوب و با کیفیت هستند ، دیگر کسی برای کارهای بی کیفیت هزینه نمی کند. من اگر قرار باشد غذایی بخورم ، به سراغ آن رستورانی می روم که با کیفیت تر است ، شاید اگر قبلا یک ماه یک بار می رفتم الان سه ماه یکبار می روم اما می روم به سراغ با کیفیت ترین! اگر شما همان کارهایی که قبلا انجام می دادید نتیجه نمیگیرید ، اگر سایت ندارید اگر بازاریابی ندارید اگر کیفیت ندارید پس چه انتظاری دارید؟ شرایط بازار تغییر کرده ، بعد از کرونا و قبل از کرونا از زمین تا آسمان تفاوت دارد و دیگر نمی شود با شرایط قبل و روش های سنتی نتیجه گرفت. قطعا تغییر بازاریابی ها و شرایط بحرانی که به وجود آمده روش های جدیدی آمده و شما همانطور مانده اید. شما باید تغییر کنید تا به این تغییر برسید و بعد به فکر نوآوری های بیشتری باشیذ برای مثال اگر رستوران شما بیرون بر نبوده است الان باید بیرون بر بشوید ، باید پیک بزنید ، تبلیغات بیشتری بکنید ؛ نمی توانید با شرایط قبلی کار بکنید و انتظار پیشرفت داشته باشید. قطعا رقیب شما از شما پیش می افتد. شما باید تغییر بکنید. حالا چگونه تغییر کنید؟ شرکت ها و افرادی هستند که در بازاریابی و فروش هستند و کوچ حرفه ای هستند مانند شرکت مهردادسیویل و این شرکت ها به شما کمک می کنند تا شما یک برند بسازید و کسب و کار شما شناخته شود و شما به یک برند تبدیل بشوید ، دیگر با روش های سنتی شما شناخته نمی شوید. بنابراین تغییر تنها روش است و خیلی از افراد با این روش های نوین توانسته اند از کسی که ۱۰ سال کار کرده است در چندماه پیشی بگیرند! اغلب شغل های ما به دلیل عدم دانستن علم کسب و کار درآمدهای پایین دارند. شما همان انرژی را می گذارید ولی درآمد پایینی دارید. کسب و کار شما منبع درآمدهای شما است و شما پول را ابتدا باید از کسب و کار خود بدست بیاورید و سپس آن پول را سرمایه گذاری کنید ولی متأسفانه افراد در ایران برعکس عمل می کنند. کسب و کار خود را کم می کند و بر بورس سرمایه گذاری می کند. دوست عزیز سکه، طلا، ملک و بورس ، سرمایه گذاری هستند نه کسب و کار. شما در درآمدهای پایین فقط روی کسب و کار خود سرمایه  گذاری کنید و بعد هم باید با دانستن علم سرمایه گذاری ، پول خود را سرمایه گذاری کنید (بدون علم و دانش وارد هیچ حوزه ای نشوید). شما باید ساده و شفاف صحبت کنید و از حرف های بزرگ استفاده نکنید.جمع آوری اطلاعات یکی از مهمترین مسائل کسب و کارها می باشد.ایا از مشتریان خود اطلاعات دارید؟ ایا راه های جمع اوری اطلاعات را می دانید؟ این ها همه درس های آماری است که در کشورهای پیشرفته استفاده می شود.و در ایران جمع آوری اطلاعات و کار آماری را بلد نیستند. آیا تأثیر روانشناسی مثبت گرا را بر کسب و کار می دانید؟ روانشناسی مثبت گرا یکی از راهکارها برای افزایش درآمدها است.

بیزینس کوچینگ یکی از راهکارهای مهم برای بهبود کسب و کار و شغل ها جهت افزایش درآمد می باشد. کوچ یعنی مربی جهت بهبود کسب و کار شما می باشد. بسیاری از مشکلات کسب و کار و شغل ها به دلیل عدم دانش و مدیریت مناسب با مشکل روبرو شده اند و در این دوره شما یاد می گیرید تغییر کنید. شما باید تغییر کنید تا بتوانید شرایط خود را بهبود ببخشید. ما ابتدا باید مشکلات کسب و کار را شناسایی کنیم تا بتوانیم راهکارهای بهبود آن ها را انجام بدهیم. شما یاد می گیرید چگونه مطالب مهم آموزش داده شده را به کار بگیرید. عملی کردن دانسته ها یکی از اقدامات کوچ برای شما می باشد. اگر شما فقط بدانید هیج اتفاقی نمی افتد. باید به دانسته های خود عمل کنید. شما برای موفقیت در شغل خود باید یک برند برای خود ایجاد کنید. باید کسب و کار خود را سیستمی کنید و از آن شبکه بسازید. مزیت آن چیست؟ شبکه سازی در حقیقت کاهش زمان، هزینه و بهبود کیفیت کار شما می باشد. فاکتورهای زیادی منجر به موفقیت و افزایش درآمد افراد در شغل خود می شوند. به نظرتان چرا بعضی از رستوران ها در شرایط کرونا دچار مشکل شده اند درحالی که بسیاری از رستوران برند، درآمد بیشتری هم نسبت به قبل داشته اند. همه این اطلاعاتی که به شما در این مقاله می دهم ، طبق مطالعه موردی (کیس استادی) در ایران و در شهر اصفهان در شرایط کرونا می باشد. ما اطلاعات را از کسب و کار میگیریم بعد آن ها را تجزیه و تحلیل می کنیم و در مرحله بعدی راهکار برای بهبود آن ها ارائه می کنیم.

نقش بیزینس کوچینگ

اهمال کاری منجر به مشکلات متعدد برای کسب و کارها می شود. داشتن بیزینس کوچ به شما کمک می کند اهمال کاری نکنید. بیزینس کوچ معجزه نمی کند ، شما را هدایت می کند تا اقدامات مناسب را انجام دهید و در حقیقت کوچ شتاب گر و تسهیل کننده کار شما است. عدم اقدام کردن منجر به مشکلات کسب و کارها می شود و بسیاری از افراد کمالگرا هستند و همین منجر به عدم اقدام آن ها می شود. بسیاری از مدیران یک مسیر اشتباه را ادامه می دهند و این راه اشتباه را چندین سال اشتباه می روند و زمان و هزینه خود را تلف می کنند. خود مدیران نمی دانند که راه اشتباه رفته اند ولی در اصل یک راه اشتباه رو طی کرده اند. یکی دیگر از ویژگی های کوچ این است که مربی از بیرون به شما نگاه می کند. رسالت و هدف اصلی باید در یک راستا باشد تا به موفقیت برسیم. تعریف شما از موفقیت چیست؟ چه اتفاقی ایجاد شود شما موفق می شوید؟ نقاط کور خود را میدانید؟ کوچ نقش آینه برای شما است. هر کسب و کاری نیاز به سیستم سازی دارد و شما در این دنیای رقابتی بدون استفاده از سیستم سازی ، کسب و کار شما موفق نخواهد شد. برنامه ریزی شما برای کسب و کار شما چیست؟ مشکل بسیاری از کسب و کارهای ما این است که پلان دوم ندارند و اگر مشکل کرونا آمد باید چیکار کنم. اگر تورم بالا رفت چیکار کنم. اگر محصول من تحریم شد چیکار کنم؟ پلان دوم ندارید و در صورت کوچکترین مشکل درآمد آن ها کم می شود. کدام مسیر تبلیغاتی، درآمد شما  را بهبود داده است. اصلا آنالیز کرده اید؟ این ها تماما مشکلات کسب و کارها در ایران است.

مقالات مشابه با این مقاله:

بیزینس کوچ (مهرداد حمصیان)

چگونه درآمدم را افزایش دهم (کوچینگ حمصیان)

روش های بهبود درآمد کسب و کارها

نوشته شده توسط مهندس حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 438 views بار دسته بندی : مطالب جدید تاريخ : 10 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها