رانیا هوم بیزینس کوچ (مهرداد حمصیان) - رانیا هوم

بیزینس کوچ، یعنی تو چگونه شغل و کسب مناسب را شروع کنی. در مرحله بعد یعنی تو چگونه شغل و کسب وکارت را گسترش بدی. چگونه کسب و کارت را برند کنی. بباید تو بدونی که برندها چگونه ساخته می شوند. چطوری تبلیغ کنی. چطوری سیستم برای کسب و کارت ایجاد کنی. کسب وکار و شغل هم مانند مهارت های دیگر باید یاد گرفته شود. اگر خودت به دنبال یادگیری کوچینگ هستی. یعنی تو باید اول شغل و کسب و کار موفقی داشته باشی. با چالش های مختلف برخورد کرده باشی و آن ها را حل کرده باشی. یک بیزینس کوچ یعنی بتواند به مرور زمان کسب و کار تو را بهبود دهد. یعنی از تو برند بسازد. یعنی درآمدت را افزایش دهد. کوچی که نتواند تغییری در کسب وکار تو ایجاد کند به هیچ دردی نمی خورد. یک بیزینس کوچ باید بهترین محتوا را برای تو ایجاد کند. باید به تو یاد بدهد که بهترین محتوا تولید کنی. چگونه متفاوت از بقیه باشی. پس بیزینس کوچ، باید تغییر ایجاد کند. لازم نیست معجزه کنی. وقتی تغییر ایجاد شود، معجزه به مرور ایجاد می شود. تحول و تغییر چند ماه ایجاد نمی شود. به مرور کسب و کار شما باید بهبود یابد. بعد میبینی کاری که چندین سال طول میکشید به این جا برسی در یک سال دست پیدا کردی. تغییر را قبل و بعد مشاوره از هر کوچ، مقایسه کن.

۱- درآمدت را می توانی با مشاوره کوچینگ افزایش بدی

بیزینس کوچ یکی از راهکارهای مهم برای بهبود کسب و کار و شغل ها جهت افزایش درآمد می باشد. کوچ یعنی مربی جهت بهبود کسب و کار شما می باشد. بسیاری از مشکلات کسب و کار و شغل ها به دلیل عدم دانش و مدیریت مناسب با مشکل روبرو شده اند و در این دوره شما یاد می گیرید تغییر کنید. شما باید تغییر کنید تا بتوانید شرایط خود را بهبود ببخشید. ما ابتدا باید مشکلات کسب و کار را شناسایی کنیم تا بتوانیم راهکارهای بهبود آن ها را انجام بدهیم. شما یاد می گیرید چگونه مطالب مهم آموزش داده شده را به کار بگیرید. عملی کردن دانسته ها یکی از اقدامات کوچ برای شما می باشد. اگر شما فقط بدانید هیج اتفاقی نمی افتد. باید به دانسته های خود عمل کنید. شما برای موفقیت در شغل خود باید یک برند برای خود ایجاد کنید. باید کسب و کار خود را سیستمی کنید و از آن شبکه بسازید. مزیت آن چیست؟ شبکه سازی در حقیقت کاهش زمان، هزینه و بهبود کیفیت کار شما می باشد. فاکتورهای زیادی منجر به موفقیت و افزایش درآمد افراد در شغل خود می شوند. به نظرتان چرا بعضی از رستوران ها در شرایط کرونا دچار مشکل شده اند درحالی که بسیاری از رستوران برند، درآمد بیشتری هم نسبت به قبل داشته اند. همه این اطلاعاتی که به شما در این مقاله می دهم ، طبق مطالعه موردی (کیس استادی) در ایران و در شهر اصفهان در شرایط کرونا می باشد. ما اطلاعات را از کسب و کار میگیریم بعد آن ها را تجزیه و تحلیل می کنیم و در مرحله بعدی راهکار برای بهبود آن ها ارائه می کنیم.

بیزینس کوچ (مهرداد حمصیان)

مشاور کسب و کار مانند دیگر مشاورهایی که در حوزه های روانشناسی، ازدواج و دیگر مسائل فعالیت می کنند، می توانند در بهبود کسب و کار و حل مشکلات شما در زمینه های شغلی به شما کمک کنند. اما تفاوت بزرگ یک مشاور کسب و کار این است که می تواند نحوه زندگی شما و میزان درآمد شما را متحول کند. افراد در کشورهای پیشرفته اول به مشاور کسب وکار رجوع می کنند از کوچ شخصی استفاده می کنند. اغلب از من می پرسند که در خارج که می گویند فرزندان از ۱۸ سالگی از پدر و مادر جدا می شوند پس اون ها چطور در سن های پایین می توانند روی پای خود بیاستند و کار کنند. اغلب کشورهای پیشرفته دنیا ، فرزندان از سن ۱۸ به بعد مشاور تخصصی برای کسب و کار و زندگی شخصی خود دارند. با تمام احترامی که برای پدر و مادرها قائل هستم ولی این را بدانید پدر و مادرها دلسوز هستند ولی نمی توانند مشاور شغلی و کسب و کار شما باشند. اون ها تنها تجربیات و طرز فکر خودشان را به شما انتقال می دهند. کارهایی که فکر می کنند باید انجام میدادند و انجام نداده اند. در حالیکه همان کارها را هم خودشان نمی دانند آیا اصلا اگر انجام میدادند، جواب می گرفتند یا خیر؟؟

 بسیاری از افراد فکر می کنند که فقط هدف داشتن مهم است. مثلا فردی که چند سال پیش یک تاکسی تلفنی زده بود و هدفش این بود که این شغل را گسترش دهد. چی شد؟؟ اصلا شغلش حذف شد. شما در حال حاضر باید بدانید اگر از مشاور کسب و کار استفاده نمی کنی. اگر چند سال دیگر سرت را بلند کردی و دیدی کارت حذف شده است، پس دیگر گله نکن. اگر تو یک سرچ کوچک هم در داخل  گوگل نمی زنی که ببینی واقعا کسب و کارت را چگونه توسعه یا گسترش بدی. پس دیگر به دنبال گله کردن هم نباش. تو برای مهم ترین و اساسی ترین مسئله زندگیت تحقیق و زمان نمیگذاری بعد به دنبال چی هستی؟؟ در ادامه به شما می گویم که چرا پدر  و مادرها نمی توانند مشاور شغلی مناسبی برای شما باشند.

چرا پدر  و مادرها نمی توانند مشاور شغلی مناسبی برای شما باشند؟

به هزاران دلیل موجه می توان ثابت کرد که مشاوره های شغلی پدر ومادرها نمی تواند مشاوره خوبی برای فرزندان باشند. شاید اگر بخواهم ساده ترین آن را به شما بگویم این است که شیوه های کسب و کارها در قدیم و حتی ۵ سال قبل با حال حاضر کلی تغییر و تحول داشته است. پدر و مادرها در بهترین حالت اطلاعات قبلی و قدیمی در مورد کسب و کار دارند. البته پدر و مادرهایی هم هستند در این بین که اطلاعات شغلی مناسبی با توجه به دوره حال حاضر دارند. از این اطلاعات آن ها استفاده کنید. اما در حالت کلی اغلب پدر و مادرها ، فعالیت ها و شغل هایی که خودشان دوست داشته اند را به فرزندان خود دیکته می کنند. هر بیزینس و شغلی نیاز به اطلاعات کسب و کار مشخصی دارد. مشاور کسب وکار می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای مشورت شما باشد. شغل و کسب و کار شما تعیین کننده میزان زندگی و پیشرفت، تفریح ، ازدواج  ، زندگی زناشویی، طرز رفتار و نحوه لباس پوشیدن شماست. اگر دقت کنید تمام زندگی ما تحت تأثیر کسب و کاری است که انجام میدهیم.

کسب و کار شما باید  امروزی و نوین برای نسل جدید باشد

چه کسانی قرار است محصول و خدمات شما را بخرند؟ نسل جدید می خواهند محصول و خدمات شما را بخرند. کسب و کارهای سنتی در حال از بین رفتن است. بسیاری از کسب و کارهای حال حاضر ۵سال دیگر یا کلا حذف می شوند یا جای خود را به اپلیکیشن یا سایت و یا شبکه های مجازی خواهد داد. بسیاری از کسب و کارها به مرور زمان حذف شدند و بساری دیگر از آن ها در آینده نه چندان دور حذف یا تغییر می کنند. اگر الان به دنبال تغییر در کسب وکارت نباشی و تو هم فردا جزء حذف شدگان هستی. شرکت نوکیا و شرکت ها و کارخانه های  بزرگی همکه تغییر نکردند، به راحتی حذف شدند(برای اینکه بدانی چه کسب و کارهایی در دنیا و چه برندهای معروفی در دنیا شکست خوردند حتما مقاله، ۳ دلیل شکست کسب و کارها را مطالعه کن. قبل از این که شکست بخوری ، فکر کن ومشاوره بگیر. خیلی از افراد تنها زمانی از مشاوره استفاده می کنند که به مشکل بخورند یا در کسب وکارشان شکست بخورند یا راه بن بست شود. اگر می خواهی ازدواج موفقی داشته باشی، اگر می خواهی زندگی خوبی هم داشته باشی باید قبل از این که به مشکل بخوری بری سراغ مشاور  و روانشناس. بسیاری از افراد بعد از ایجاد مشکل و به بن بست رسیدن یادشان می آید که باید بروند از کسی مشاوره بگیرند. مشاور در اون زمان تنها می تواند وضعیت شما را کمی بهبود دهد. اگر تو در کسب وکارت خوب جلو نرفتی و چندین سال است که تو را به بدنامی، بدکیفیتی، اخلاق بد و بی مشتری مداری میشناسند، تو نمی توانی با یک جلسه مشاوره همه چیز رو عوض کنی. باید به مرور و به صورت تدریجی شرایط و وضعیت را عوض کنی.

مشاوره کسب و کار می تواند نحوه زندگی ، میزان درآمد ، نحوه تفریحات و ازدواج و زندگی زناشویی شما را متحول کند

مشاور کسب و کار می تواند با راه کارهای درست، استراتژی های فروش، تغییر روند سیستم فروشندگان شما، رفع مشکلات کسب و کار و رفتارهای کارکنان شما با مشتریان و همچنین نحوه تبلیغات هدف مند شما، میزان درآمد شما را افزایش دهد.زمانی که میزان درآمدت تغییر کرد، نحوه زندگی کردنت تغییر می کند. همه روانشناسان می دانند که یکی از مهم ترین نیازهای هر انسانی، نیاز به تفریح و شادی است. اگر میزان درآمدت تغییر کند، تو می توانی سفرهای بهتر و با کیفیت تری را تجربه کنی. می توانی هتل های لاکچری تر و سفرهای  داخلی و خارجی با کیفیت تری را امتحان کنی. در نتیجه تو فرد شادتری خواهی شد. همه افراد برایشان داشتن پول زیاد یک خوشبختی است. اگر شما واقعا با پول نمی توانی بهتر زندگی کنی. پولتان را به من بدهید. چرا؟ چون اغلب نیازهای زندگی و حتی تفریحی و شادی شما با پول تأمین می شود. پس چرا می خواهی انکار کنی. اغلب افراد به دنبال اخلاق خوب هستند اما اگر درامد و کسب و کار تو مناسب نباشد پس از مدتی تو به علت ناراحتی و مشکلات متعدد زودتر عصبی می شود. پس پول و درآمد روی اخلاق و طرز رفتار توهم به مرور زمان تأثیر می گذارد. من نمی گویم فقط و فقط پول مهم است ولی پول و و داشتن یک کسب و کار موفق، یکی از مهم ترین و تأثیرگذارترین عوامل برای نحوه زندگی شما است.

طبق تحقیقات دانشگاهی ، کسب و کار موفق و داشتن پول یکی از مهم ترین موارد برای بهبود شرایط روحی و روانی افراد می باشد. تو اگر هر ۵ سال یک  لباس و شلوار را میپوشی و خسته نمی شوی. باید این رو بدونی که نحوه پوشش و حتی رنگ لباس شما و خرید لباس های نو در روحیه همه افراد جامعه مؤثر است. این ها چیزهای اثبات شده و واقعیت ها می باشند. زمانی که افراد بی پول هستند، فکرشان درگیر می شود. خنگ می شوی و در نتیجه تصمیمات اشتباه تری می کنی و در نتیجه بی پول تر و ناموفق تر می شوی. در چرخه کسب و کار اشتباه قرار نگیرید. در چرخه بی پولی قرار نگیرید.

 مشاوره هزینه دارد  و من ترجیح می دهم ، پولم را ذخیره کنم

اکثر افراد نمی دانند کجا باید هزینه کنند و کجا لازم نیست هزینه کنند. برای خودت بنویس که چه هزینه های الکی می کنی. در جاهایی که باید هزینه کنید اگر هزینه نکنید، در زندگی موفق نمی شوید. یک راه حل میتواند درآمد و برند شما را تغییر دهد. سعی کنید در زندگی خود از متخصص استفاده کنید. اگر دید کوتاه مدت داشته باشید، هزینه های کوتاه مدت را ذخیره می کنید ولی اگر به دنبال پیشرفت های بلند مدت داشته باشی الان باید هزینه هایی را انجام بدی که در آینده ، تو را با دیگران متفاوت می کند.

مشاور کسب و کار یک سرمایه گذاری برای آینده کسب و کار است.

مشاور خانوادگی و  ازدواج هم  یک سرمایه گذاری برای بهبود رابطه زندگی توست.

شرکت مهرداد سیویل برای مشاوره ،توسعه کسب و کار و سیستم سازی برای شغل شما در کنار شما خواهد بود.

 مشاوره در زمینه فروش، بازاریابی، شروع و بهبود شبکه های اجتماعی موجود و ارائه تولید محتوا و بهبود سئو سایت را باید در کسب وکار خود پیاده سازی کنید. شرکت ما برای هر کدام از موارد بالا استراتژی های عالی دارد. استراتژی محتوایی و تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام با استراتژی های سایت و تولید محتوا برای سایت به طورکلی متفاوت است. در شرایط حال حاضر، کسب و کارها نیاز به تولید محتوای مناسب برای مشتریان داشته باشند. برای دانستن نقش علم تولید محتوا در کسب وکار شما، بر روی  مقالات،  شکست رقیبان با تولید محتوا و همچنین مقاله، مشاوره و انجام تولید محتوا کلیک کنید. اگر می خواهی نقش و اهمیت سئو سابت و بالا بودن در نتایج گوگل را بدانی حتما مقاله، چگونه در سرچ گوگل بالا باشیم (آموزش و انجام سئوی سایت) را مطالعه کن تا ۹۰ درصد مشتری هایت را از دست ندهی. ما امروزه تمام فرصت های فروش خود را از دست می دهیم و بعد انتظار داریم کسب و کارمان پیشرفت کند.

ما در شرکت مهرداد سیویل سیستم های فروش و تبلیغاتی را به شما آموزش می دهیم و همچنین اگر فرصت ندارید می توانیم این سیستم را برای شما پیاده سازی  کنیم. در ادامه به بعضی از راهکارهای افزایش فروش توسط مهندس حمصیان می پردازیم.در مقالات قبلی اغلب به فروش و بازاریابی اینترنتی پرداختم و اهمیت آن را برای افزایش فروش و درآمد شما مشخص کردم. اما همانطور که برای شما توضیح دادم ، برای موفق شدن و برندسازی شخصی تنها یک الی دو راه چاره ساز نیستو شما باید از روش های آفلاین فروش هم استفاده کنید. تنها بر یک راه تمرکز نکنید.همه سیستم باید به صورت درست پیاده سازی گردد تا یک کسب و کار بهترین شود.

افزایش درآمد شما  از طریق آفلاین

پیشنهادهای یک مشاوره کسب و کار می تواند کسب و کار و درآمد شما را متحول کند. بسیاری از مغازه ها و کسب و کارهای امروزی در ایران نگرش و تلاش مناسبی ندارند. یعنی افرادی هستند در همان مکان ها و در موقعیت های شبیه به هم و در بعضی مواقع کاملا شبیه به هم هستند ولی یکی از آن ها بسیار پرفروش و مغازه دیگر بسیار کم فروش است. دلیل این اتفاق چیست؟

نگرش و دیدگاه های شما و حتی میزان انگیزه شما در افزایش درآمد شما تأثیرگذار است. اگر نگرش شما منفی باشد، شما قطعا نمی توانید در کسب وکارتان موفق شوید.

نگرش منفی باعث می شود شما انگیزه تغییر و بهبود کسب وکار نداشته باشی و در نتیجه تلاشی هم برای آن  نمی کنید و در نتیجه موفق نمی شوید. نگرش شما باید این باشد که بازار کسب وکار و شغل شما عالی است. در هر شرایط اقتصادی و بحرانی در کشور، کسب و کارهای کوچک می توانند بهترین درآمد را داشته باشند. در روزهای کرونایی که افراد بسیاری از شرایط گله می کردند ، کسب و کارهایی در همان شغل ها با مدیریت مناسب و همچنین فروش بیشتر و بازاریابی و ایجاد سهم بیشتر بازار موفق تر شدند. پولدارتر شدند . چون بزرگ فکر کردند. خودت را درگیر شرایط کشور نکن. در هر شرایطی می توانی پیشرفت کنی.

اغلب کسب وکارها، اطلاعات مناسبی به مشتری ها نداده اند و اغلب مشتری ها سرگردان هستندو چون واقعا اطلاعاتی در مورد آن محصول یا خدمات ندارندو کسی هم اطلاعاتی به آن ها نداده است و کسب و کارهای ما و فروشندگان ما اغلب فقط نشسته اند و هیچ اطلاعات و هیچ دانشی را در مورد محصول و خدمات خود به مشتری ها نمی دهند. از طرف دیگر انتظار خرید از مشتری ای دارند که اصلا اطلاعی از محصول و خدمات ندارد. مشتری نیاز به آن محصول دارد ولی به علت دانش کم و عدم آگاهی نمیداند باید از چه کسی خرید کند. خب دوست عزیز من این اطلاعات را تو باید در اختیار مشتری ها قرار دهی.

در کشور ایران و کسب و کارهای ایران ما ، فروشنده خوب نداریم. فروشنده ای که اطلاعات و دانش فروش داشته باشد، وجود ندارد.

برای بهبود کسب وکار و شغلت همراه ما باش. شرکت مهرداد سیویل، اطلاعاتی به روز و کاربردی را دراختیار شما قرار خواهد داد. برای گرفتن مشاوره و پشتیبانی حتما در بخش تماس با ما ، با ما در ارتباط باشید.

سه راهکار مهم برای پولدار شدن

سؤالی که قرار است در این مقاله پاسخ دهیم این است که برای پولدار شدن چکار کنیم؟ چه کارهایی باید انجام دهیم؟ برای پولدار شدن شما نیاز به یک سری مهارت و عادت هایی دارید که همه آن ها قابل به دست آوردن  هستند. امروزه جوانان بهتر می توانند ثروتمند شوند، ولی همانطور که گفتم چون نیاز به ایجاد مهارت و عادت های زمان بر دارد، در نتیجه جوانان صبر ندارند و به راحتی پولدار نمی شوند. همه به دنبال مهارت و تخصص نمی روند. یکی از راه های پولدار شدن در عصر امروز نیاز به تکنولوژی و نوآوری دارد. دیگر با روش های سنتی نمی توان در کسب و کار موفق شد. تمایز شما با دیگر محصولات و خدمات باید مشخص گردد. برای همین جوانان به دلیل اینکه نوآوری و انرژی بیشتری برای ایجاد مهارت های نوین و دیجیتال مارکتینگ دارند، احتمال موفق شدن آن ها بالا می رود. این یک مزیت مهم برای کسب و کارهای امروزی است. در ادامه راهکارهای مؤثر و عملی جهت پولدار شدن عنوان شده است.

-پولدار شدن یک فرآیند است

پولدار شدن یک فرآیند است. یک شبه اتفاق نمی افتد و نیاز به زمان و انرژی مداوم دارد. بسیاری از جوانان با اینکه مزیت بالایی برای پولدار شدن دارند ولی چون به دنبال راه های آسان برای موفقیت هستند و بهای موفقیت را نمی پردازند، در نتیجه کمتر موفق می شوند. طبق  آمارها، نسل جدید ۸ برابر کمتر از نسل قبلی کار می کند. یعنی شما غالبا ۸ برابر کمتر از پدرتان در همین سن و سال کار می کنید. پدرتان در این سنی که شما الان هستید ۸ برابر بیشتر از شما کار کرده است. پولدار شدن راحت نیست و افراد باید با مهارت و هوشمندانه و سخت کار کنند. یکی از این ویژگی ها را نداشته باشید نمیتوانید به راحتی موفق شوید.

-با فکر کردن نمی توان پول جذب کرد

متاسفانه بیشتر افراد دارند برای پولدار شدن دلیل های غیر منطقی و علمی می آورند. برای پول دار شدن دلیل های علمی و راهکارهای عملیاتی باید استفاده شود. این که شما فکر کنید و ثروت جذب کنید، کاری کاملا اشتباه و بدون آگاهی و علم است. کدام یک از پولدارها و افراد موفق در جهان فقط با فکر کردن پولدار شده اند. تو اگر پول نداشته باشی، حتی نمی توانی به درستی فکر کنی. این یک چرخه ی پویای معیوب است که افرادی زیادی در این چرخه معیوب گیر افتاده اند. این که من با تغییر فکرم پولدار می شوم ، امری بسیار اشتباه است. فردی که پول ندارد چطور می تواند با فکر کردن پولدار شود. پولدار شدن در حقیقت نتیجه  فعالیت ها و اقدامات روزانه شما است. تنها افرادی می توانند با فکر پولدار بشوند که پدر گرامیشان پولدار باشد. برای پولدار شدن نیاز به زمان و سرمایه گذاری روی خودتان است. افراد نحوه سرمایه گذاری بر روی خودشان را بلد نیستند. مقاله، چگونه روی خودم سرمایه گذاری کنم؟ و  مقاله بهترین راه سرمایه گذاری روی خودمان،  را بخوانید و به آن ها عمل کنید.

عمل کردن به دانسته ها و افزایش مهارت های خود، منجر به پولدار شدن افراد می شود. تنها با فکر کردن نمی توان پول را جذب کرد. پول نتیجه مهارت ها و تخصص های شماست.

ما همش به دنبال راه هایی هستیم که دیگران می روند. همه میروند بورس ما هم میرویم بورس. همه می روند ارز دیجیتال، ما هم می رویم  ارز دیجیتال. سرمایه گذاری امری بلندمدت است. در مدت زمان کم نمی شود پولدار شد. پولدار شدن یک فرآیند است و باید با ایجاد مهارت ها و تخصص ها پولدار شد. مثلا یادگیری بورس نیاز به زمان دارد. شما باید کارتان را رها کنید و نمودارها را چک کنید. پس نمی توانید کار خود را رها کنید و نمودارها را چک کنید. پول اصلی از کسب و کار شما به دست آمده است. بعد شیر اصلی کسب و کار خودت را میبندی و به دنبال سرمایه گذاری میروی؟؟ آیا این کار درستی است؟؟

برای پولدار شدن چیکار کنیم؟

گول شعاف افراد را نخورید. بسیاری از افراد امروز از ماشین خود فیلم و عکس می گیرند. افرادی که واقعا پولدار هستند اصلا به دنبال فیلم گرفتن از داشته های مالی خود نیستند. بسیاری فکر می کنند باید در اینستاگرام فعالیت زیاد داشته باشند تا موفق شوند. متأسفانه اگر فردا به جوان های ما پول بدهی ، اولین کاری که می کنند این است که ماشین می خرند. ماشین خریدن و ملک خریدن وقتی بدست می آید که تو در کسب و کارت موفق ترین شوی. اینستاگرام یکی از راهکارهای تبلیغات آنلاین است ولی همه چیز نیست. در این باره مقاله، کجا و چگونه کار خود را تبلیغ کنیم؟ را بخوانید. تبلیغ این نیست که شما تمام روز خود را صرف اینستاگرام کنید.

شما تمام وقت را برای اینستاگرام میزاری و بعد فیلتر می شود. آیا تو نحوه کسب و کار در ایران را بلد هستی؟ تو داخل ایران هستی و باید براساس وضعیت ایران کار کنی. مقاله مدیریت بازاریابی و رازهای آن در ایران را مطالعه کنید. شرایط و وضعیت ایران با دیگر کشورهای دیگر هم تفاوت می کند. من به دوستان چندین بار هم گفتم که ، مدیریت کسب و کار در ایران با دیگر کشورهای جهان تفاوت می کند. اگر یک مدیر ژاپنی را به ایران بیاوری، ایا این مدیر می تواند بدون در نظر گرفتن شرایط ایران، در کسب و کارهای ایران موفق شود؟؟ مدیر ژاپنی نمی تواند با نگاه کشور خودش که کشوری با ثبات است، مدیریت کند. در اینجا تو باید پلن دوم و راهکارهای مختلف در کسب و کار و شغلت موفق شوی.

نکات اساسی ما در کسب و کار، در مقاله بیزینس کوچ (مهرداد حمصیان) قرار داده شده است. بیزینس کوچ به شما کمک می کند که در کسب و کارت موفق شوی. همیشه این را بدان که دو مغز بهتر از یک مغز کار می کند. از همه مشورت نگیر. دوستان و آشنایان که خودشان کاری نکرده اند نمی توانند مشاوران خوبی برای تو باشند. از افرادی مشاوره بگیر که بتوانند به شما کمک کنند کمی در کسب و کارت بهتر شوی. ما در مشاوره گرفتن انتظار معجزه داریم. یک نکته مهم، یک کتاب خوب، یک مدرس عالی، یک مشاور خوب می تواند با یک نکته زندگی شما را دگرگون کند. در کسب و کار اصلا دو ضربدر دو، چهار نمی شود. ممکن است بعد از مدتی که شروع کردی، دو ضربدر دو تا ، ۱۰۰۰ تا شود. پس از شروع کردن نترسید و مقاله ترس از شروع کسب و کار را کامل بخوانید.

یاد بگیر مشاوره کسب و کار بگیر و همه چیز را امتحان نکن. به ما مشاوره گرفتن درست را یاد نداده اند. امروز دیگر فرصت سعی و خطا نیست.

اگر هنوز اهمیت مشاوره گرفتن را نمی دانی حتما ، مقاله مشاور کسب و کار ، نحوه زندگی شما را تغییر می دهد رامطالعه کنید. مشاوره می تواند زندگی و کسب و کار شما را تغییر دهد. افرادی که از مشاوره استفاده نمی کنند ، محکوم به اشتباه های دوباره دیگر افرادهستند. اگر به دنبال یک میانبر هستی، از مشاور استفاده کن. موفق ترین افراد دنیا، کوچ دارند. بهترین فوتبالیست های دنیا، چندین مشاور حقیقی و حقوقی دارند.

بی پیر، به خرابات نرو. از افراد کاربلد مشاوره بگیر.

اغلب کسب و کارهای ایران اصلا مزیت رقابتی ندارند. اغلب آن ها فقط با تبلیغات زیادتر، بیشتر در دسترس هستند. در نتیجه شرکت هایی که پول بیشتری دارند، تبلیغ بیشتری می کنند و سهم بیشتری از بازار را می گیرند. اما این راه دیگر قدیمی شده است. شما باید در عصر حاضر استراتژی و مزیت رقابتی داشته باشید و دیگر مردم،  هر کالا و خدماتی را نخواهند گرفت. به همین دلیل است که افزایش  تبلیغات در عصر حاضر منجر به افزایش درآمد نمی شود. دیگر دوران این فعالیت ها تمام شده است. مدل های کسب و کار در بازار تغییر کرده است. اگر شیوه های بازاریابی خود را تغییر ندهید در این بازار به راحتی حذف می شوید.

تبلیغ پیتزا ، ۶ هزار تومن (در سال ۱۳۹۹)

این یعنی استراتژی پایین ترین کیفیت و ارزان ترین قیمت

برای پولدار شدن چیکار کنیم؟

با این استراتژی بسیاری هنوز دارند فروش می کنند و در نتیجه همیشه ارزان ترینی دیگر  وجود دارد. حالا یکی می آید ، پیتزا ۵ هزار تومان می زند. این جور می خواهند با بقیه رقابت کنند. این ها مزیت رقابتی خاصی ندارند و فقط با کیفیت پایین و ارزان ترین قیمت می خواهند فروش کنند. هر چقدر طرف کیفیت و خدمات محصول ارزان تری ارائه کند، فروشش بیشتر می شود. این استراتژی بدترین نوع استراتژی است. هرکسی قیمت پایین تری ارائه  دهد، در این صورت برنده است. در ایران پول زیاد دادن اغلب نشانگر خدمات بهتر نیست. به طور مثال بسیاری از هتل های کشور ما خدمات افتضاح دارند. کارمند در شرکت های پیشرفته باید بتواند اسم مشتری را حفظ کند. باید ذهن قوی داشته باشد . خدمات بانک های ما نسبت به سال های قبل خیلی بهتر شده است. نوبت دهی و خیلی از کیفیت صندلی ها عالی شده است. قبلا اصلا نوبت دهی وجود نداشت. بی نظمی در بانک ها بیداد می کرد. اما امروزه با رقابتی شدن بانک ها، دیگر شرایط خدمات بانک ها هم تغییر کرده است.

– در ایران با پس انداز کردن پولدار نمیشوی

در ایران با پس انداز کردن و با پول گذاشتن در بانک دیگر کسی تحت هیچ شرایطی پولدار نمی شود. شما باید یاد بگیرید پول خود را چگونه در کار خود و همچنین در بازارهای اقتصادی سرمایه گذاری کنید. به علت اینکه تورم در ایران بسیار زیاد است شما دیگر با سود بانکی فقط ضرر کرده اید. بسیاری هنوز فکر می کنند که اگر سخت کار کنند و پس انداز بیشتری کنند،  روزی به ثروت می رسند. این آرزو است. به احتمال زیاد در نهایت با اندکی پس انداز مفید بیشتری خواهید داشت. طبق گفته سایت دیستینیشن-انوویشن ، اگر می خواهید ثروت مند شوید ، روش های مختلفی وجود دارد که می توانید استفاده کنید و برخی از آنها بسیار موثرتر از قبلی هستند. در این سایت چندین راهکار ارائه شده است که یکی از این راهکارها این است که، کسب و کار خود را شروع کنید و در نهایت آن را بفروشید. پس شروع کسب و کار و همچنین در مرحله بعد فروش و بازاریابی که در مقالات قبلی برایتان توضیح دادم از مهم ترین عامل پولدار شدن بوده است. همچنین تأکید شده است که شما با پس انداز کردن پولدار نمی شوید.

راهکارهای علمی برای خسیس نبودن

متأسفانه به ما نحوه پول خرج کردن را یاد ندادند. همه ما یاد گرفتیم که فقط پول را پس انداز کنیم. با پس انداز کردن و با پول گذاشتن در بانک شما ثروتمند نمی شوید. افراد یاد گرفتند که پول خرج نکنند تا پولدار تر شوند. افراد زیادی این رو یاد گرفتند و ما را ترساندند. افراد خسیس، کلا خیلی سخت پولشان رو خرج می کنند. در ایران شما می دانید که با پول ذخیره کردن به جایی نمیرسید. پولی که پارسال پس انداز کردی، چی شد؟؟ اون پول از شما دزدیده شده. چرا؟؟ شما پارسال با همین پولی که الان داشتی می تونستی حداقل دو تا خونه بخری ولی الان یکی هم نمیتوانی بخری. در حقیقت این پول از شما دزدیده شده است. ارزش پول شما دائم در حال پایین آمدن است. شما باید کاری کنید که پول برای شما، پول بیشتر تولید کند. تورم در ایران بسیار بالاست و اگر شما پول خود را در داخل بانک پس انداز کنی، در حقیقت پول از شما دزدیده شده است. در ایران با پس انداز کردن شما، پولدار نمی شوید. پول مثل بذری است که در داخل دستتان نگه داشتید؛ تا زمانی که این بذر را نپاشید، این بذر جوانه نخواهد زد. خسیس بودن در دوران قدیم شاید جواب میداد ولی در حال حاضر تحت هیچ شرایطی جواب نمی دهد.

۱-با خسیس بودن لذت زندگی را از دست میدهید

بعضی ها عادت کرده اند که نگران زندگی کنند، این نگرانی از ترس ایجاد شده است. ترس از خرج کردن دارند. نحوه پول خرج کردن را بلد نیستند همچنین بعضی از افراد و تا زمان مرگ منتظر روز مبادا هستند. اغلب افراد خسیس ، پول را برای روز مبادا پس انداز می کنند . از آنجایی که این افراد دائم  منتظر روز مبادا هستند همواره از زندگی حال خود غافل می شوند. یعنی آن ها نمی توانند در زمان حال زندگی کنند چون از آینده بی پول می ترسند. در نتیجه نه الان لذت می برند و نه در آینده . چون در آینده هم برای آینده ای که جلوتر از آن هاست، پس انداز می کنند و دائم در زندگی پس انداز می کنند و  هیچوقت افراد خسیس به ثروت نمی رسند.

نحوه پول خرج کردن

۲-عدم آگاهی افراد منجر به خسیس شدن آن ها می شود

یکی از مهم ترین دلایل خساست افراد عدم آگاهی افراد از پس انداز کردن است. زمان قدیم گذشته است. اغلب افراد خسیس این خسیس بودن را از پدر و مادرهایشان یاد گرفته اند. در قدیم اگر شما پس انداز می کردید، چون تورم و قیمت کالاها یکسان بود، می توانستید پس از چند سال پس انداز کردن، خانه و ماشین بخرید. اما امروزه شما اگر به دنبال ثروتمند شدن هستید، با پول خرج کردن شما می توانید پیشرفت کنید. این پول خرج کردن میتونه سرمایه گذاری برای خودتان باشد و یا می تواند سرمایه گذاری روی طلا، سکه ، املاک و غیره باشد. پس شما باید یاد بگیرید پول خرج کنید تا بتوانید پیشرفت کنید. اغلب افراد فقیر برای آموزش خود خرج نمی کنند و دائم پول خود را پس انداز می کنند و دائم فقیر فقیرتر می شوند. در سال های اخیر هم قشر متوسط با پس انداز کردن به طبقه فقیر تبدیل شدند. دلیل اصلی فقیر شدن قشر متوسط هم این بوده است که اغلب درآمد خود را پس انداز کرده اند و دیگر با این پول، هیچی نمی توانند خریداری کنند.

۳- برای پولدار شدن باید فردی ریسک پذیر باشید

افراد خسیس، ریسک پذیر نیستند. چون اگر به دنبال پیشرفت و پولدار شدن هستید، باید ریسک کنید. ریسک کردن یعنی هزینه کردن. برای تبلیغات باید ریسک کنی و هزینه کنی. برای گرفتن کارمند باید ریسک کنی و برای کارمدان خود هزینه کنی. اگر خسیس باشید هیچکدام از این هزینه ها را نخواهی کرد و در نتیجه در کسب و کارت موفق نخواهی شد.  پس ریسک پذیر نبودن یکی از مشکلات بزرگ افراد خسیس است. در کسب و کار نوین اگر شما ریسک پذیر نباشی، اصلا موفق نمی شوی.

 ۴- سرمایه گذاری

اگر خسیس باشید، به رستوران نمی روی و از پول خود لذت نمی بری. اگر شما از پول خود لذت نبرید، در نتیجه آن را خرج نمی کنید و دائم خسیس تر می شوید. خرید آموزش، خرج کردن برای مشاوره کسب و کار، تبلیغات منجر به درآمد و سرمایه گذاری برای شما می شود. اما افراد خسیس همه این ها را پول خرج کردن می دانند و همش به دنبال ذخیره کردن پول خود هستند. در حال حاضر اگر خسیس باشی، نمی توانی مسافرت بری و حال کنی. اگر مسافرت بری و حال کنی، تو در نتیجه می توانی بهتر کار کنی و وقتی بهتر فکر کنی و با تمرکز بیشتری کار کنی در نتیجه درآمد بیشتری هم خواهی داشت.

یکی از راهکارهای ثروتمند شدن این است که خسیس نباشید.

۵-زندگی با افراد خسیس بسیار مشکل است

افراد خسیس متأسفانه هیچگاه از زندگی خود لذت نمی برند. چون نمی توانند پول را خرج کنند و پولدار شوند. افراد خسیس وقتی پول را خرج می کنند ، میزانی ناراحت می شوند که اگر خرج نمی کردند، بهتر بود. حداقل اینقدر ناراحت نمی شدند.در واقع نحوه پول خرج کردن را نمی دانند. اینگونه افراد سخت تر هم پول به دست می آورند. چون اعتقاد دارند که افراد به سختی هزینه می کنند، در حالیکه این طور نیست. افراد اگر به محصول و خدمات خوب شما نیاز داشته باشند، پول های خوبی برای آن می دهند. پس‌انداز وسواس‌ گونه و زیاد بسیار شایع‌ شده است و اغلب افراد خسیس از اینکه پول‌هایشان را خرج کنند، می‌ترسند. در نتیجه کارشان را توسعه نمی دهند. همچنین از آن ها بدتر این است که اصلا ترس از شروع کسب و کار دارند. چون میترسند کاری را شروع کنند و ضرر کنند و پولشان از دست برود. همچنین بعضی ها منتظر هستند که دلار و وضعیت کشور بهتر شود. افراد خسیس برای خرید کردن وقت تلف می‌کنند و در ایران با توجه به تورم بالا به مشکل های جدی می خورند. شما پارسال یک ماشین چینی هایما را می توانستی با ۱۵۰ میلیون بخری و الان با ۶۷۰ میلیون خرید کنی. همش هم این افراد ناراحت هستند که چرا نخریدند. در نتیجه این افراد خسیس همش ناراحت هستند و همش از شرایط بد گله می کنند. شرایط اقتصادی کشور مثل موج است می توانی سوار آن شوی و ازش لذت ببری و همچنین می توانی جلو آن بیاستی تا موج تو را ببرد. تصمیم با تو است که فردی خسیس باشی یا اینکه خسیس بودن را کنار بگذاری و پول خود را در جای مناسب خرج کن. زندگی ات را بر پایه پس انداز کردن نگذارید.

نحوه پول خرج کردن

اگر فکر می کنی در ایران نمی توانی پولدار شوی ، حتما مقالات، بیزینس کوچ (مهرداد حمصیان) را بخوان که بتوانی با مشاوره گرفتن در کسب و کارت افزایش درآمد کنی. همچنین مقالات،  برای پولدار شدن چکار کنیم؟ ، چگونه در ایران پولدار بشم و در ایران راحت تر از هر کشوری می شود پولدار شد را بخوان. اگر به دنبال پولدار شدن هستید باید خسیس بودن را کنار بگذاری. همچنین اگر فکر می کنی میترسی خرج کنی، مقاله ترس از شروع کسب و کار را بخوان و اقدام کن.

۲- بیزینس کوچینگ

یکی از مشکلاتی که مدیران کسب و کارها دارند این است که در شرایط کرونا خیلی به مشکل خورده اند ، وقتی از آن ها می پرسم تبلیغات داشته اید؟ بازاریابی تان را تغییر داده اید؟ کیفیتتان را تغییر داده اید؟ میگویند نه! مردم الان دنبال کارهای خوب و با کیفیت هستند ، دیگر کسی برای کارهای بی کیفیت هزینه نمی کند. من اگر قرار باشد غذایی بخورم ، به سراغ آن رستورانی می روم که با کیفیت تر است ، شاید اگر قبلا یک ماه یک بار می رفتم الان سه ماه یکبار می روم اما می روم به سراغ با کیفیت ترین! اگر شما همان کارهایی که قبلا انجام می دادید نتیجه نمیگیرید ، اگر سایت ندارید اگر بازاریابی ندارید اگر کیفیت ندارید پس چه انتظاری دارید؟ شرایط بازار تغییر کرده ، بعد از کرونا و قبل از کرونا از زمین تا آسمان تفاوت دارد و دیگر نمی شود با شرایط قبل و روش های سنتی نتیجه گرفت. قطعا تغییر بازاریابی ها و شرایط بحرانی که به وجود آمده روش های جدیدی آمده و شما همانطور مانده اید. شما باید تغییر کنید تا به این تغییر برسید و بعد به فکر نوآوری های بیشتری باشیذ برای مثال اگر رستوران شما بیرون بر نبوده است الان باید بیرون بر بشوید ، باید پیک بزنید ، تبلیغات بیشتری بکنید ؛ نمی توانید با شرایط قبلی کار بکنید و انتظار پیشرفت داشته باشید. قطعا رقیب شما از شما پیش می افتد. شما باید تغییر بکنید. حالا چگونه تغییر کنید؟ شرکت ها و افرادی هستند که در بازاریابی و فروش هستند و کوچ حرفه ای هستند مانند شرکت مهردادسیویل و این شرکت ها به شما کمک می کنند تا شما یک برند بسازید و کسب و کار شما شناخته شود و شما به یک برند تبدیل بشوید ، دیگر با روش های سنتی شما شناخته نمی شوید. بنابراین تغییر تنها روش است و خیلی از افراد با این روش های نوین توانسته اند از کسی که ۱۰ سال کار کرده است در چندماه پیشی بگیرند! اغلب شغل های ما به دلیل عدم دانستن علم کسب و کار درآمدهای پایین دارند. شما همان انرژی را می گذارید ولی درآمد پایینی دارید. کسب و کار شما منبع درآمدهای شما است و شما پول را ابتدا باید از کسب و کار خود بدست بیاورید و سپس آن پول را سرمایه گذاری کنید ولی متأسفانه افراد در ایران برعکس عمل می کنند. کسب و کار خود را کم می کند و بر بورس سرمایه گذاری می کند. دوست عزیز سکه، طلا، ملک و بورس ، سرمایه گذاری هستند نه کسب و کار. شما در درآمدهای پایین فقط روی کسب و کار خود سرمایه  گذاری کنید و بعد هم باید با دانستن علم سرمایه گذاری ، پول خود را سرمایه گذاری کنید (بدون علم و دانش وارد هیچ حوزه ای نشوید). شما باید ساده و شفاف صحبت کنید و از حرف های بزرگ استفاده نکنید.جمع آوری اطلاعات یکی از مهمترین مسائل کسب و کارها می باشد.ایا از مشتریان خود اطلاعات دارید؟ ایا راه های جمع اوری اطلاعات را می دانید؟ این ها همه درس های آماری است که در کشورهای پیشرفته استفاده می شود.و در ایران جمع آوری اطلاعات و کار آماری را بلد نیستند. آیا تأثیر روانشناسی مثبت گرا را بر کسب و کار می دانید؟ روانشناسی مثبت گرا یکی از راهکارها برای افزایش درآمدها است.

 

بیزینس کوچینگ یکی از راهکارهای مهم برای بهبود کسب و کار و شغل ها جهت افزایش درآمد می باشد. کوچ یعنی مربی جهت بهبود کسب و کار شما می باشد. بسیاری از مشکلات کسب و کار و شغل ها به دلیل عدم دانش و مدیریت مناسب با مشکل روبرو شده اند و در این دوره شما یاد می گیرید تغییر کنید. شما باید تغییر کنید تا بتوانید شرایط خود را بهبود ببخشید. ما ابتدا باید مشکلات کسب و کار را شناسایی کنیم تا بتوانیم راهکارهای بهبود آن ها را انجام بدهیم. شما یاد می گیرید چگونه مطالب مهم آموزش داده شده را به کار بگیرید. عملی کردن دانسته ها یکی از اقدامات کوچ برای شما می باشد. اگر شما فقط بدانید هیج اتفاقی نمی افتد. باید به دانسته های خود عمل کنید. شما برای موفقیت در شغل خود باید یک برند برای خود ایجاد کنید. باید کسب و کار خود را سیستمی کنید و از آن شبکه بسازید. مزیت آن چیست؟ شبکه سازی در حقیقت کاهش زمان، هزینه و بهبود کیفیت کار شما می باشد. فاکتورهای زیادی منجر به موفقیت و افزایش درآمد افراد در شغل خود می شوند. به نظرتان چرا بعضی از رستوران ها در شرایط کرونا دچار مشکل شده اند درحالی که بسیاری از رستوران برند، درآمد بیشتری هم نسبت به قبل داشته اند. همه این اطلاعاتی که به شما در این مقاله می دهم ، طبق مطالعه موردی (کیس استادی) در ایران و در شهر اصفهان در شرایط کرونا می باشد. ما اطلاعات را از کسب و کار میگیریم بعد آن ها را تجزیه و تحلیل می کنیم و در مرحله بعدی راهکار برای بهبود آن ها ارائه می کنیم.

بیزینس کوچ (مهرداد حمصیان)

۳-نقش بیزینس کوچینگ

اهمال کاری منجر به مشکلات متعدد برای کسب و کارها می شود. داشتن بیزینس کوچ به شما کمک می کند اهمال کاری نکنید. بیزینس کوچ معجزه نمی کند ، شما را هدایت می کند تا اقدامات مناسب را انجام دهید و در حقیقت کوچ شتاب گر و تسهیل کننده کار شما است. عدم اقدام کردن منجر به مشکلات کسب و کارها می شود و بسیاری از افراد کمالگرا هستند و همین منجر به عدم اقدام آن ها می شود. بسیاری از مدیران یک مسیر اشتباه را ادامه می دهند و این راه اشتباه را چندین سال اشتباه می روند و زمان و هزینه خود را تلف می کنند. خود مدیران نمی دانند که راه اشتباه رفته اند ولی در اصل یک راه اشتباه رو طی کرده اند. یکی دیگر از ویژگی های کوچ این است که مربی از بیرون به شما نگاه می کند. رسالت و هدف اصلی باید در یک راستا باشد تا به موفقیت برسیم. تعریف شما از موفقیت چیست؟ چه اتفاقی ایجاد شود شما موفق می شوید؟ نقاط کور خود را میدانید؟ کوچ نقش آینه برای شما است. هر کسب و کاری نیاز به سیستم سازی دارد و شما در این دنیای رقابتی بدون استفاده از سیستم سازی ، کسب و کار شما موفق نخواهد شد. برنامه ریزی شما برای کسب و کار شما چیست؟ مشکل بسیاری از کسب و کارهای ما این است که پلان دوم ندارند و اگر مشکل کرونا آمد باید چیکار کنم. اگر تورم بالا رفت چیکار کنم. اگر محصول من تحریم شد چیکار کنم؟ پلان دوم ندارید و در صورت کوچکترین مشکل درآمد آن ها کم می شود. کدام مسیر تبلیغاتی، درآمد شما  را بهبود داده است. اصلا آنالیز کرده اید؟ این ها تماما مشکلات کسب و کارها در ایران است.

مشکلی که خیلی از مدیران ما دارند این است که سیستم سازی نمی کنند ، شما برای هر شغل یا کسب و کاری که دارید باید یک سیستم سازی داشته باشید ، شما در هر کسب و کاری که هستید باید یک سیستم ایجاد کنید. شما باید سیستم بازاریابی داشته باشید ، باید سیستم فروش داشته باشید ، باید شما سایت داشته باشید ، باید اینستاگرام داشته باشید، نیروی انسانی برای جذب کردن داشته باشید و همه این ها را به صورت اصولی حفظ کنید. دیگر نمی شود با روش های سنتی فعالیت کرد ، اگر بخواهید سایت و شبکه های اجتماعی نداشته باشید مخصوصا الان در شرایط کرونا نمی توانید موفق شوید و کسب و کار شما پیشرفت نمی کند. شما باید یک نیروی انسانی متخصص داشته باشید که این سیستم را برای شما راه بندازد و باید هزینه کنید چون یک سرمایه گذاری محسوب می شود و اگر خودتان بخواهید این کار را انجام دهید باید زمان بگذارید و آموزش ببینید و کتاب بخوانید و خیلی وقت ها مدیران ما مشکل خودشان است و خودشان نمی توانند مشکل خودشان را ببینند ، یک نفر از بیرون به شما باید بگوید که ایراد کجاست و دارید چه اشتباهی میکنید ، سایتتان ایراد دارد؟ تولید محتوای مناسبی ندارید و غیره. یکی از مهمترین قسمت ها برای کسب و کار تولید محتوا است. می تواند برای سایت شما باشد ، می تواند برای اینستاگرام شما باشد ، شما باید محتوا تولید کنید که مشتری متوجه شود ویژگی محصولات شما چیست؟ نسبت به بقیه محصولات چه ویژگی دارد تا بیاید از شما خرید کند ، و این نیاز به یک سیستم سازی (سیستم بازاریابی ، سیستم فروش ، سیستم نیروی انسانی) که بتواند این ها را باهم دیگه لینک کند و چرخه کسب و کار شما را روز به روز رونق ببخشد!
بیزینس کوچ (مهرداد حمصیان)

۴- تولید محتوا

همانطور که می دانید با تغییر وضعیت اشتغال و پیش رفتن اکثر کسب و کارها به روش های نوین، دیگر نمی توان با روش های سنتی موفقیت های زیادی کسب نمود. همانطور که هر کسب و کاری به سرمایه اولیه، نیرو کار مجرب، یا لوازم و ادوات کافی دارد؛ تولید محتوا بخشی مهمی از پیشرفت در هر کسب و کاری است. استفاده از علم های نوین در جهت پیشرفت کسب و کار یکی از ترفندهایی است که در سال های اخیر در کشور ما و شهرهای بزرگ به یک الزام تبدیل شده است. اهمیت تولید محتوا در کنار تبلیغات ، در شبکه های اجتماعی و سایت ، از آنجایی مشخص می شود؛ که کاربران بیشترین وقت خود را در محتوای وب سایت و شبکه های اجتماعی صرف کنند. آمارهای جهانی به ویژه کشور ما نشان می دهد افراد بیشتر زمان خود را در زندگی صرف شبکه های اجتماعی و گردش در سایت های گوگل برای جستجو محصول و خدمات خود می کنند و اگر شما در کسب و کار خود از روش های تولید محتوا و تبلیغات دیجیتال استفاده نکنید در حقیقت اکثر مشتری های خود را به طور کلی از دست داده اید. مروزه نمی توانیم هیچ کسب و کاری را بیابیم که به تولید محتوا احتیاج نداشته باشد. اگر کسب و کار شما منحصرا در یک شهر خاص وجود داشته باشد؛ و تولید مطالب مختلف در زمینه های گوناگون را کنار بگذارید و به همان روش های قدیمی تبلیغ کنید؛قطعا در شرایط حال حاضر و تورم اقتصادی دچار بحران خواهید شد. نمونه واضح این عدم تغییر در کار به شرکت نوکیا برمی گردد که در حالی که در سال های قبل بهترین و پرمصرف ترین گوشی محسوب میشد در حال حاضر هیچ اسمی از این شرکت بزرگ نیست. دلیل آن چیست؟ عدم تغییر ، مهم ترین و عمده ای ترین دلیل حذف شرکت هایی بزرگ مانند نوکیا بوده است. حالا آیا کسب و کار شما از شرکت های بزرگ دنیا بدتر نیست؟ اگر در این عصر تغییر نکنید قطعا شما فراموش خواهید شد. تولید محتوا به شما این اجازه را می دهد که در مورد کسب و کارتان تحقیق کنید ، پیشرفت کسب و کارها با تولید محتوا اتفاق می افتد. کسانی مانند ماهان تیموری و محمدپیام بهرام پور افرادی را استخدام می کنند که برای آن ها تولید محتوا می کنند و خودشان فقط ارائه می کنند ، در حقیقت یک ورودی میگیرند و یک خروجی می دهند به شما! بنابراین شما باید به دنبال کسانی که باشید که تولید محتوا می کنند.

 

چگونه شروع کنیم؟

بیایید رو راست باشیم وقتی کلمه محتوا را می‌شنوید، مغزتان به چیزی جز نوشته و متن و طومار و کتاب و… فکر می‌کند؟ واقعا به گزارش فکر می‌کند؟ به پرسش‌نامه چطور؟ شاید باورپذیر نباشد ولی حقیقت دارد و محتوا قالب‌ها و فرمت‌های گوناگونی دارد همانطور که مثال زدم محتوا ممکن است یک گزارش باشد، ممکن است مسابقه فوتبال باشد، ممکن است موزیکی باشد که در حال گوش دادن به آن هستیم و از آن هم فراتر چیزی که به آن فکر می‌کنیم خود یک محتوا است. در این بخش با معرفی قالب‌های کلی محتوا  و قالبهایی که با آن میتوانید به تولید محتوای وب سایت خود بپردازید با ما همراه باشید.

محتوای متنی

درتحقیقات جهانی انجام شده در حوزه محتوا و البته پژوهش‌هایی که ما در فرامحتوا انجام دادیم همواره محتوای متنی توانسته بیشترین اعتماد مخاطب را جلب کند. به همین دلیل است که مقالات پژوهشی در قالب نوشته منتشر می‌شوند. یا در بین مجموعه‌هایی که هم کتاب و هم فیلم آن‌ها موجود است، کتابشان بیشتر جنبه یادگیری و فیلم بیشتر جنبه سرگرمی را بخود می‌گیرد و به طور کلی نوشته حس اعتماد در ما برمی‌انگیزد.

محتوای صوتی

صوت و انواع جلوه‌های صوتی در بازاریابی محتوا می‌تواند تأثیر مضاعفی نسبت به قالب متنی داشته باشد و به همین دلیل در سال‌های طلایی رادیو بسیاری از محتواهای صوتی ازجمله کمدی، درام، کنسرت­های موسیقی کلاسیک، اخبار و گزارش‌های برای میلیون‌ها آمریکایی پخش‌شده است (پادکست)

محتوای ویدئویی 

اخیراً یکی از روندهای قابل‌توجه در رسانه‌های دیجیتال، تأکید بر تولید محتوای ویدئویی بوده است بسیاری در این زمینه معتقدند که تغییر رویه به استفاده از محتوای ویدئویی به دلیل تغییر عادات رسانه است و این مسئله که مردم کمتر به تمایل خواندن کلمات دارند در این تغییر رویه بی‌تأثیر نیست. اغلب مردم حوصله متن ندارند و خیلی ها فقط با ویدئو می توانند ارتباط برقرار کنند و برعکس آن هم است. امروزه مدیران بازاریابی محتوا به‌خوبی می‌دانند که با چارچوب‌های مشخص‌شده ، بهترین موضوع برای تولید محتواهای ویدئویی، تهیه فیلم‌های آموزشی و توضیحی، مصاحبه‌های مسئولان، فیلم‌های بدون تاریخ انقضا همچون تهیه غذا و غیره و ویدئوهای تبلیغاتی است.

محتوای تصویری

بازاریابی محتوا بصری امروزه یکی از پرطرفدارترین محتواهای بازاریابی دیجیتال است و استفاده روزافزون از رسانه‌های اجتماعی بصری مانند فیس‌بوک، توییتر، لینک دین، پینترنست، اینستاگرام و غیره  موجب شده تا صاحبان کسب و کار و بازاریابان دیجیتال آنلاین از این نوع محتوا استفاده فراوانی برای رسیدن به اهداف خود داشته باشند.. از عوامل موفقیت محتواهای تصویری، این است که این نوع محتوا توجه‌ها را به خود جلب می‌کند و فرآیند تولید آن ساده‌تر بوده و یکنواختی محتواهای متنی را نیز ندارد. آمارها نشان می‌دهد که محتوای بصری ۹۳ درصد ارتباطات انسانی را تشکیل داده است.

 انجام تولید محتوا

بهترین افراد برای تولید محتوا دانشجویان ارشد و دکترا پژوهشگر هستند. باید از علم آن ها در کنار علم تبلیغات استفاده نمود و اگر شرکتی بتواند هر دو را در کنار هم تکمیل کند بهترین بازاریابی و فروش را برای شما ایجاد می کند. مهندس حمصیان با سابقه چاپ مقالات متعدد و مشاوره و انجام پایان نامه های کاربردی و اجرایی در کنار شما عزیزان برای رشد کسب و کار شما می باشد. فقط باید دقیقا همان کارهایی که گفته می شود را اجرا کنید . راه های گفته شده باید دقیقا اجرایی شود تا یک شغل پیشرفت کند.

۵- افزایش درآمد

اگر می خواهید درآمد خودتان را اضافه کنید باید یاد بگیرید که تغییر کنید چون اگر تغییر کنید همان نتایج قبلی را می گیرید. راهکارهایی که در این مقاله ها و آموزش های تصویری توسط (مهندس حمصیان) به شما داده می شود شامل سال ها تولید محتوا و بررسی مشکلات کسب و کار و گذراندن دوره های آموزشی گران قیمت بوده است که در اختیار شما قرار گرفته است. اگر شما با اجرای این مطالب درآمدتان اضافه شد به ما بازخورد دهید و بابت این مطالب وقت و زمان های زیادی گذاشته شده است. هدف اصلی ما کمک به شما جهت افزایش درآمد شما است. ما در این مقالات نتایج پژوهش هایی که تجزیه و تحلیل شده است برای شما گردآوری شده است. برای افزایش درآمد شما باید روی شغل و کسب و کار خودتون به صورت حرفه ای وقت بزارین و سرمایه گذاری کنید. راه های سعی و خطا استفاده نکنید. نوع تبلیغات، نحوه تبلیغ نویسی، نحوه بازاریابی، نحوه ارائه محصول و خدمات شما، نوع کیفیت  محصول شما، مدیریت شما و نحوه ارتباط شما با مشتری و حتی نحوه گردآوری اطلاعات از مشتری می تواند از شما یک برند بسازد. شما در کسب و کار و شغل خودتون از یک مربی یا کوچ استفاده کنید تا راه را به شما نشان دهد و در راه درستی قدم بگزارید.

 

جنس ما گران شده است چه کنیم؟ من در پاسخ می گویم مگر کالا یا خدماتی وجود دارد که گران نشده باشد؟ نگویید جنس ما گران شده است و از ما خرید نمیکنند ،  وقتی کالای شما نیازی از جامعه باشد و به درد مردم بخورد چه قیمش ۵۰ هزارتومان باشد و چه ۲۰۰ هزارتومان افراد برای آن هزینه می دهند چون نیاز دارند به خرید این محصول! این درست نیست که چون گران شده است کسی خرید نمی کند،  اصلا همچین چیزی نیست ، همه رستوران می روند ، پوشاک خرید می کنند ، مواد خوراکی تهیه می کنند. اینگونه نیست که بگویید جنس من گران شد و هیچکس دیگر از من خرید نمی کند. اگر این هر محصول و هر شغلی قیمتش افزایش پیدا کرده است ، خریداران کمتر شده اند ولی هستند ، مشکلشان زیاد شده است و شما باید سعی کنید آن مشکل را برطرف کنید. شما باید با تبلیغات بیشتر کسانی که به کالای شما نیاز دارند را پیدا کنید. اگر فکر می کنید کسی برای کالای شما پول نمیدهد اشتباه از شما است چون نمی روید بررسی کنید که چه کسانی در صنف شما اول هستند چه کسانی بهترین هستند ، چه کارهایی انجام داده اند و چه تغییراتی کرده اند؟ شما باید بررسی کنید ببینید چه کارهایی کرده اند و خود را آپدیت کنید. با توجه به شرایط تورمی کشور و مديريت هاي نادرست و همچنين افزايش دلار و بي ثباتي ،چگونه كسب و كارخود را بهبود ببخشيم؟

 

اگه ميخواي مشكل كسب و كارت رو حل كني بايد ياد بگيري واقع بين باشي و هميشه به دنبال حل مشکل کسب و کار و راهكار باشي. در حال حاضر ديگر با روش هاي سنتي و قديمي و بدون تلاش نميشه كسب و كاري رو بهبود بخشيد. الان ديگه با نشستن و ثابت بودن روز به روز پسرفت ميكني. در شرايط الان اگر منتظري هنوز شرايط خوب بشي بايد بهت بگم حالا حالا در مسير پسرفت هستي. الان ديكه با كاري نكردن كسب و كارها و شغل ها ثابت نميمونند و روز به روز خراب تر مي شوند. اگر همين امروز به دنبال يادگيري، تغيير و تحول در كسب و كارت نباشي فردا چندين پله از امروزت هم عقب افتادي. الان اكه از كمك متخصصان استفاده كني چندين ماه ضرر و زيان ميدهي. كسب و كارهاي الان ديگه مثل قبل نيست كه فقط شروع كني و موفق بشي.امروز اگر براي كسب و كارت برنامه نداشته باشي ، روز به روز بيشتر شكست ميخوري. در حال حاضر بازارها و نحوه ارائه خدمات تغيير كرده است .الان اگر آموزش نبيني، راه هاي بازاريابي و فروش و تبليغات و اصول حرفه اي كسب و كار رو بلد نباشي ، نميتواني در شرايط بحراني ادامه بدي و شكست ميخوري. در اين سايت به شما ياد ميدهیم كه براي كسب و كارت سيستم سازي كني، برنامه ريزي كني و به درستي مديريت كني تا به موفقيت برسي. شركت مهرداد سيويل با بالاترين رزومه علمي در چاپ مقالات مديريتي و كسب و كار در كنفرانس ها و ژورنال هاي مختلف به كسب و كارها كمك مي كند كه چگونه كسب و كار خود را بهبود ببخشند. چگونه بتوانند سايت خود را در گوگل بالا بياورند. چگونه براي مشتريان خود توليد محتوا ارزشمند كنند.

 

یکی از مشکل های کسب و کارها این است که اصلا نمی دانند مشکلشان از کجاست؟ اول باید ببینید مشکل از کجاست و بعد به دنبال راه حل برای آن باشید. اینکه تورم است ، مردم مشکل دارند ، مردم پول نمی دهند فکر اشتباهی است مردم خریداری می کنند ولی چیزهایی را میخرند که با کیفیت باشد و ارزش خرید را داشته باشد ، مردم برای هرچیزی پول نمی دهند. شما باید به دنبال راه حل باشید اگر اینجوری باشد پس هیچ کسی کار نمی کند و هیچ چیز پیش نمیرود!  اینگونه شما فکر می کنید که مردم پول ندارند ، تورم خیلی سنگین است پس هیچ کاری نمی کنید و دنبال راه حل نمی گردید.  شما باید به دنبال راه حل باشید ، شما مشکل کسب و کارتان را شناسایی کنید و سپس برای آن راه حلی پیدا کنید و حتما به آن عمل کنید. برای افزایش درآمد ۵ راهکار کلی خلاصه شده است. برای افزایش درآمد باید مهارت های بالایی داشته باشی. مهارت های لازم برای افزایش درآمد در کسب و کار ، داشتن مهارت مدیریت، روابط درست با دیگران، داشتن اطلاعات به روز برای شغل خود داشته باشید. مدیر هر کسب و کار و شغلی هستی باید مدیریت بلد باشی. اگر مدیریت بلد نباشی تمام منابع و کارمندان و نیروی انسانی خود را نابود خواهی کرد. مدیریت همه زحمات سازمان و شغل را هدر می دهد.

مدیر قوی زیاد حرف نمی زند بیشتر گوش می دهد و عمل می کند. اگر من انگیزه داشته باشم، مهارت داشته باشم و بتونم مشکل تو را به بهترین شکل رفع کنم. تو به من نیاز پیدا می کنی. در هر شرایطی حاضری برای من هزینه کنی. چون من برای تو سود بسیار خوبی ایجاد می کنم. تو برای من هزینه کردی ولی سال ها از این مشاوره استفاده می کنی.

شرکت مهرداد سیویل برای شروع بهبود فردی شما در کسب و کار و یادگیری مهارت، به شما مشورت می دهد. به تو یاد می دهیم که چگونه روی خودت سرمایه گذاری کنی. از کجا شروع کنی و به چه نتایجی برسی.

خودت را با گذشته خودت مقایسه کن. امروز چه کارهایی را بهتر از دیروز انجام دادی؟ اگر می خوای بهترین باشی باید نسبت به روز قبل فقط یک اپسیلون بهتر بشی. تغییر باید تدریجی باشد تا پایدار و ماندگار باشدو ارزیابی منطقی از خودت داشته باش. رقابت نسبت به دیروز خودت داشته باش. رقابت با خود باعث پیشرفت افراد در کسب و کار می شود.

دوست عزیزی ازم مشاوره گرفتند که ، موهام داره میریزه چیکار کنم؟

 نمی خوام انگیزه الکی بهت بدم که عزیزم موهات نمیریزه و نگران نباش. نه کارهای پیش بینی شده را برای جلوگیری بیشتر آن انجام بده.دکتر برو. مشورت تخصصی بگیر. ولی این یک اتفاق طبیعی است که بسیاری از آدم ها به مرور زمان موهای سرشون کمتر کمتر میشه. اغلب هم ارثی است. اما تو می توانی یک کچل با اعتماد به نفس و درجه یک باشی. همچنین میتونی تصمیم بگیری یک کچل بیکار، بی اعتماد به نفس بدبخت باشی. چند نفر رو میشناسی که موهای خودشون را کچل کردند که پر اعتماد به نفس تر باشند. چند نفر رو میشناسی که مویی ندارند ولی فرد موفقی شده اند. پس ریزش مو  مسئله مهم و تأثیرگذاری  نیست . اما تو می تونی طوری این قضیه رو بزرگ کنی که بسیار مهم و تأثیر گذار شود. بنابراین تو تصمیم میگیری که چه چیزهایی را وارد زندگیت کنی. تو فرد منحصر به فردی هستی اگر این را درک کنی.  چرا این مسئله را مثال زدم. چون این بسیاری از آدم ها فقط مسئله های زندگی و کسب و کار خود را به مشکلات خارجی نسبت می دهند . این کار باعث می شود هیچ وقت شروع نکنند و وقتی هم که شروع نکنند ، کاری انجام نمی دهند. عدم انجام کار باعث می شود که درآمد پایین تری داشته باشند. پس میزان و مقدار درآمد را تو تعیین می کنی. با افزایش مهارت هات با افزایش اعتماد به نفست می تونی درآمدهای بیشتری را تجربه کنی و در نتیجه فرد موفق تری می شوی. پس در همین راستا مقاله دیگر ما را با عنوان چگونه درآمدم را افزایش دهم؟ را کلیک کن و مطالعه کن.

اگر می خواهی باورهایت نسبت به افزایش درآمد عوض شود حتما، مقاله اهمیت پول در زندگی (یادگیری روانشناسی پول) را مطالعه کن. بسیاری از مشکلات افراد به باورهایشان برمی گردد. چرا می گوییم کوچ داشته باش ، چون اگر به دنبال افزایش درآمد و بهبود وضعیت خودت هستی باید یک استاد و مربی در کنار تو باشدو مشکلاتت را بفهمد و براساس مشکلاتت راهکار به تو بدهد. تو فقط اجرا کنی و نتایجش را ببینیو بدون نتیجه هیچ کاری به درد نمی خورد. من وقتی پایان نامه می نویسم به دنبال نتیجه گیری کلی کار هستم که قرار است به چه نتیجه هایی در کسب و کار و زندگی دست پیدا کنم.

نقص های فیزیکی منجر به عدم پیشرفت شما و افزایش درآمد نمی شود.

برای دیگران زندگی نکن و برای خودت زندگی کن. راه ۹۰ درصد همه افراد جامعه اشتباه است. پس فکر کن. مشاوره بگیر و بعد عمل کن. تقلید کورکورانه از دیگران در هیچ زمینه ای نداشته باش.

بیکار نباش و اینقدر خودت را مشغول  کسب و کار کن  که فرصت نداشته باشی نگران چیزهای الکی باشی.

چگونه کسب و کارم را شروع کنم؟

اول شروع هر کسب و کاری هیچ کس نمی داند قرار است چه اتفاقی ایجاد بشود. آنچه در ادامه تو انجام میدی تعیین کننده میزان درآمد تو است . بعضی های کمال گرا هستند و می خواهند همه چیز اکی باشد که شروع کنند و در نتیجه هیچ وقت شروع نمی کنند. تو باید شروع کنی و بعد شغلت را بهبود بدی. اگر ترس داری چون مطمئن نیستی. برو مطمئن بشو. با افزایش مهارت با مشورت گرفتن شروع کن. (مقاله ترس از ترس از شروع کسب و کار) .

راهکارهای عملی برای افزایش درآمد

اگر می خواهی از تهران به اصفهان بروی، باید شروع کنی به حرکت و در راه استراحت کنی، تابلوها را ببنی و راه درست تر را انتخاب کنی و به اصفهان برسی. اگر نشستی خونه و شروع به حرکت نکردی. هیچوقت به هدفت نزدیک هم نمیشی دوست عزیز. پس هرچه زودتر کسب و کارت رو شروع کن.

در آخر این مقاله چه تصمیمی گرفتی؟؟ این مهم است.

برای دیگران احترام قائل باش تا دیگران برای تو و کسب و کارت ارزش قائل باشند. تو ارزشی برای دیگران قائل نمی شوی پس چرا انتظار خوبی داری. انتظار داری از تو خرید کنند؟ تو چیکار کردی برای مشتری هات؟جواب این سؤال ها را به خودت بده.

راهکارهای عملی برای افزایش درآمد

پول و درآمد بالا باعث ارتقای شما می شود. پس اگر داری پنهان نکن. فخر نفروش، ولی خودت را ذلیل نکن. از خدای خودت تشکر کن که داری و اینقدر گله نکن. اگر پول دار شدی، خوب زندگی کن. خوب بپوش. فخر نفروش. پول فساد نمی آورد. فیلم های دروغین برایت ساخته اند. آدم فقیر نمی تواند رسالتش را به خوبی انجام  دهد. بسیاری از افراد فقیر به دنیا می آیند. فقیر زندگی می کنند و فقیر می میرند. بعضی ها پولدار هستند ولی خرج نمی کنند. وقتی میمیرد میگویند مگه نداشت؟بهترین مراسم ختم را بگیرین واسش. آنچه که داری از خدا تشکر کن تا بیشتر به تو بدهد. درحدی که داری خوب زندگی کن. اسراف گرایی نکن. بالاتر از حد درآمدت زندگی نکن. درامدت را افزایش بده. بعد بهتر زندگی کن. اول مهارت های ضروری را تقویت کن. بر روی خودت سرمایه گذاری کن. مشورت بگیر. باورهاتو به صورت تدریجی نسبت به درآمد تغییر بده. اعتماد  به نفس داشته باش تا بتوانی درآمدت را افزایش بدی و هیچ آدم بی اعتماد به نفسی نمی تواند در کسب و کارش موفق شود. اعتماد به نفس واقعی داشته باش. در کسب و کار نگران قضاوت دیگران نباش. کاری که درست است را انجام بده. من نمی خوام با این مقاله حالت رو خوب کنم.اومدم نوشتم که خوب فکر کنی. وقتی خوب فکر کنی. خوب عمل می کنی. بعد خوب نتیجه می گیری و در نتیجه حالت خوب می شود. در هرشغل و کسب و کاری هستی، متخصص بشو.

۶- روش های بهبود درآمد کسب و کارها

اگر به دنبال این هستید که شغل و کسب و کار خود را گسترش دهید و در اصل درآمد خود را در شرایط بحرانی افزایش دهید حتما تا آخر این مقاله (روش های بهبود درآمد کسب و کارها) همراه ما باشید. در ابتدا باید شما یاد بگیرید که سیستم سازی کنید. سیستم سازی یعنی ساخت یک شبکه و سیستمی که بعد از مدت زمانی به بعد، خود به خود فروش انجام می دهد. یعنی ساخت حرفه ای شبکه های اجتماعی (اسم نمی آورم مثلا اینستاگرام ولی اگر فیلتر شد سراغ شبکه بعدی می رویم) و تولید محتوا برای آن ها و همچنین طراحی سایت و مهم تر از همه سئو سایت (یعنی چه کارهایی انجام دهیم که افراد با سرچ کردن در گوگل وارد سایت ما شوند). بعد استخدام افرادی برای انجام کارهای فروش و بازیابی آنلاین و غیرآنلاین به صورت همزمان و همچنین یادگیری نحوه تبلیغ های مؤثر و پربازده برای کسب و کار شما ، ازجمله کارهایی است که لازم دارید که این سیستم کسب و کار و برندینگ شما شروع به درآمدزایی نماید. دیگر با روش های سنتی نمی توان کسب درآمد کرد. کرونا بد بود ولی چیزهایی به ما یاد داد که هیچ وقت یاد نمی گرفتین و آن این بود که اگر تغییر نکنید از بازی حذف می شوید. روش های بازاریابی و مدیریت کسب و کارها تغییر کرده است و شما هم باید در این مسیر تغییر کنید . در غیر این صورت شما هم قربانی بعدی آن هستید. البته ما قبلا باید از شرکت های بزرگی مانند نوکیا یاد گرفته باشیم که اگر در این بازار تغییر نکنیم قطعا از بازار حذف می شویم. تعصب را کنار بگزارید و برای خود سیستم شغلی خود شبکه سازی کنید. برای این شبکه سازی و کوچ حرفه ای هزینه کنید تا بتوانید درآمدهای بالا را قبل از رقیبان تجربه کنید. این هزینه کردن نیست . در حقیقت سرمایه گذاری روی کسب و کار خودتان است. چطور برای هر کاری به دنبال سرمایه گذاری هستید ولی برای شغل خود که منبع درامدی اتان است ، هزینه نمی کنید و آموزش نمی بینید.

 

  • از خودتان رد پای دیجیتالی به‌جای بگذارید

یکی از راه‌های کسب درآمد بیشتر از راه ، استفاده از تکنولوژی و شبکه های اجتماعی است. انقلاب‌های تکنولوژیکی بر همه کسب‌وکارهای جهانی تاثیری عمیق گذاشته و کسب و کارها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. داشتن ردپاهای دیجیتالی به این معناست که احتمال آشنایی با شما و کارهای خوب شما بیشتر می‌شود و ممکن است دیگران شما را برای خود انتخاب کنند یا به دیگران معرفی کنند. بهترین و موثرترین راه برای رسیدن به مراجع احتمالی از طریق ارتباطات تکنولوژیکی است. ایجاد یک وب‌سایت حرفه‌ای برای کسب‌وکارتان، ایجاد محتواهای مناسب برای جذب جمعیت موردنظر و فعال بودن در رسانه‌های اجتماعی برخی از انتخاب‌هایی است که می‌تواند مخاطب بیشتری برای شما جذب کند و درنتیجه درآمد بیشتری هم در پی داشته باشد.

  • بر بازاریابی دیجیتال متمرکز شوید

اکنون بهترین زمان برای بهره‌برداری از شبکه‌هایی است که طی سال‌ها ساخته‌اید. شبکه‌های شخصی و حرفه‌ای شما می‌تواند شما را تأیید و حرفه‌ای بودنتان را به دیگران توصیه کند. بااین‌حال اطمینان حاصل کنید که همه منابع لازم برای تصمیم‌گیری را در اختیار این افراد گذاشته‌اید.

در همین حال که همه منابع لازم را برای شبکه‌های خودتان فراهم می‌کنید، این ایده را هم در نظر داشته باشید که بخش‌های کوچک و آماده‌ای را برای مخاطبانتان با هزینه بسیار پایین یا رایگان در نظر بگیرید. این کار می‌تواند بازاریابی فوری را برای خدمات شما ایجاد کند و مراجعان بالقوه را به مراجعان بالفعل تبدیل کند.

  • خدمات تکمیلی ارائه دهید

زمانی که شما مشغول کسب‌وکار کوچینگ هستید ممکن است به شکل خودکار محتواهای بسیاری بر پایه تجربیات و دیدگاه‌هایی که توسعه داده‌اید، ایجاد کنید. ایده بسیار خوبی است که به‌عنوان‌مثال یک ویدئو بلاگ یا ای‌بوک داشته باشید و بتوانید آن را به شکل خدمات مکمل به مشتریانتان ارائه دهید. این کار می‌تواند درآمدهای جدیدی برای شما ایجاد کند. برای مثال می‌دانیم بسیاری از کسب وکارها محتواهای تولیدی خود را برای فروش می‌گذارند. زمانی که اقدامات به بهترین نحوی تثبیت شد، ویدئوهای شما می‌تواند منبع مهمی برای انگیزه‌بخشی و الهام دادن به سایر افراد یا مراجعان بالقوه شما باشد.

  • روابط پایدار ایجاد کنید

با ذهنی باز وارد کسب‌وکار خود شوید و روابط بلندمدت ایجاد کنید. بسیار جذاب و هوشمندانه خواهد بود اگر به‌عنوان یک کوچ، بتوانید خدمات دیگری نیز مانند کارگاه‌های ، سخنرانی یا پیشنهاد مشاوره‌های گروهی را به اجرا درآورید. البته این کار زمانی صورت می‌گیرد که کسب‌وکار کوچینگی شما تثبیت‌شده باشد و شما آماده ایجاد درآمدهای اضافی هستید. علاوه بر همه مواردی که در بالا مطرح شد، برای کسب درآمد بیشتر از این راه چیزی که بیش از همه‌چیز اهمیت دارد این است که بتوانید خود را به‌عنوان یک رهبر فکری در معرض دید دیگران قرار دهید زیرا از این طریق می‌توانید هم برای خود درآمد  ایجاد کنید و هم می‌توانید برند کوچینگ موفقی را به ثبت برسانید. شرکت مهرداد سیویل در راه برندسازی شخصی و کسب و کار شما همراه شما خواهد بود تا در کمترین زمان و با بهترین هزینه برند خود را بسازید و کسب و کار و شغل خود را بهبود ببخشید و درآمدهای بالاتری را تجربه کنید.

يك مدير بايد قابليت كار درست را داشته باشد. يك مدير کسب و کار مي تواند با سؤال هاي درست از مشتري، نيازهاي آن ها را شناسايي و ان ها را رفع كند. بسياري از افراد در شبكه هاي اجتماعي فقط هستند ولي فعاليت درستي ندارند، نوع فعاليت كردن مهم است. فقط بودن در شبكه هاي اجتماعي و توليد محتواي بي ارزش براي افراد كاربردي ندارد. اينكه ما سايت داشته باشيم كافي نيست ، توليد محتواي مناسب و كاربردي ميخواهيم. يك فروشنده بايد بتواند اطلاعات درجه يك به مشتري بدهد. به طور مثال يك لباس فروش چه محتوايي مي تواند بدهد؟ يك فروشنده موفق مي تواند نحوه ست كردن لباس رو به مشتري ها آموزش دهد. آموزش نحوه لباس پوشيدن افراد لاغر يا توپول رو ياد بدهد. در مورد نحوه لباس پوشيدن و نوع پارچه افراد اطلاعات بدهد. همه اين ها اطلاعات و توليد محتوا است. بسياري فكر مي كنند توليد محتوا يعني متن. نه هر اطلاعي كه به مشتري ميدهيد تا مشتري بتواند با آن اطلاعات ،خريد درستي انجام دهد را توليد محتوا مي گويند.

 

برای اینکه شما شغل خوبی داشته باشید ، اول باید ببینید به چه شغلی علاقه مند هستید و سعی کنید در آن شغل بهترین کارها را انجام دهید؛ اگر خدماتی دارید بهترین خدمات را انجام دهید ، اگر رستوران دارید بهترین چیزها را انجام دهید ، مثلا یکم ارزان تر به مشتری می دهند ، به همراه اخلاق و ارتباطات خوب ؛ و یا مثلا وقتی وارد مغازشان می شویم همه چی دارند و کامل اند. این ها ویژگی های موفقیت کسب و کارهاست. بعد از علاقه مندی باید ببینید آیا اون شغل نیاز جامعه است یا خیر؟ آیا درآمدی میتوان از آن کسب کرد یا خیر؟  بعد از علاقه مندی نیازسنجی خیلی مهم است ، آیا من می توانم با این کار نیاز جامعه را برطرف کنم؟ اگر یک شغلی را راه بندارید و شکست بخورید ؛ می گویید چرا تورم باعث شده کسب کارمان بخوابد! اما شما باید تغییر می کردید و نکردید و نباید گله کنید از دولت یا کشور ، چون خودتان نتوانستید خودتان و کسب و کارتان را مدیریت کنید. شما باید مهارت هایتان را افزایش دهید ، از مشاوره های کسب و کار استفاده کنید و حودتان را به بالا بکشید.

اعتماد بنفس منجر به بهبود کسب و کار و روابط شما می شود.

خوبی هایت را لیست کن. کاری به بدی ها و بی استعدادهایت کاری نداشته باش. به ما در مدرسه یاد داده اند که فقط روی بدی هایمان تمرکز کنیم. هیچ کس به نمره ۱۹ و ۲۰ تو کار نداشت. همه می گفتند چرا این درس را افتادی . چرا این درس نمرش ۱۲ شده. تو میرفتی و روی همان درس تمرکز می کردی و اون درس نمره ۱۹ و ۲۰ از دست میرفت. تو درس با نمره را از ۱۲ ، ۱۴ می کردی. هیچکس حواسش نبود که نمره درس۱۹ شد ۱۷ و ۱۶٫ چرا؟؟ چون بهت یاد دادند فقط روی بدی ها کار کن. اگر روی خوبی هات کار کنی . به مرور تو از همه قوی تر میشی. بعد این باعث میشه اعتماد  به نفست هم بالاتر بیاد. چرا ؟؟ چون میبینی از همه قوی تری. از همه بهتری.

بهبود کسب و کار با پیشنهادهای باور نکردنی

در کسب و کارت همه سراغ تو میاند. چون تو از همه بهتر انجام میدی؟؟ استعدادش رو هم داری. علاقش را هم داری. بعد بیشترم روی اون کار می کنی و قوی تر می شی. دست نیافتنی تر میشی. من مهرداد حمصیان فقط تکنیک های به درد بخور بهت میدم. من چیزی میگم بهت که بری از هر کلمش استفاده کنی. بری اجرا کنی و نتیجه بگیری. همه میگند چیکار کنی که اعتماد به نفست پایین نیاد. بابا بگو چیکار کنم بهترین بشم. راه های انگیزشی بی دلیل به کسی ندیم. انگیزه تنها باعث موفقیت نمی شود. امروز حوصله حرف های کلیشه ای ندارم و با این سایت مهرداد سیویل تو کسب و کارت را باید متحول کنی.

اطرافیانت کی هستند

دوستان بی خودت را قاطعانه حذف کن. زمانت را با افراد بی خود تلف نکنو قطع همکاری کن، نترس. با شهامت با بهترین ها رابطه بگیر. اطرافیانت منجر به پایین اومدن تو می شوند

عادت های روزانه تو چیست؟

اگر می خوای آدم خاص و موفقی باشی باید عادت ها را در خودت ایجاد کنی. اهداف و آرزوها مهم نیستند. عادت ها تعیین کننده زندگی واقعی شما هستند. روزها چه کارهایی انجام میدهی؟؟ وقتت را بابت چی میزاری؟ عادت های خوب را ایجاد کن در خودت.

جوگیر نشو

حرف های انگیزشی بی محتوا یک دفعه تو را به جایی نمیرساند. هر چیزی واقعی هستی، همان باش. اگر درون گرایی. یک درون گرا درجه یک باش. خصوصیات بهترین افرادی که دنیا را تغییر دادند، نگاه کن. اکثر آن ها  درون گرا بودند. کی به تو گفته درون گرایی بده؟؟ برون گرایی هم واسه خودش خوبه . ولی اگر داری الکی هارت و پورت می کنی بدون تو فرد موفقی نیستی و نخواهی شد. الکی خودت را بزرگ نکن. اگر لوبیایی بهترین لوبیا باش. اگر نخودی بهترین نخود باش. لازم نیست گردو باشی.

خودت را گول نزن و ارزیابی منطقی از خودت داشته باش

دنیا و اصول کسب و کار همه بر روی منطق و علم میچرخد. نه بر روی ادعا کردن های الکی افراد. اگر فردی موفق شده. چون واقعا یک ویژگی درجه یک داشته است. الکی یک فردی موفق نمی شود. پس تو هم الکی موفق نمیشی. مگر اینکه واقعا به اون فرد موفق تبدیل بشی.  اعتماد به نفس بلوف زدن و دروغ گفتن نیست. باید واقعی فرد اعتماد به نفسی شوی. واقعی باید کسب و کارت بهترین باشه. با دروغ کسی پیشرفت نکرده . آدم ها می خواهند یک شبه بهترین شوندو یک شبه بهترین سایت را داشته باشندو یک شبه کسب و کارشان متحول شود. طبق علم مدیریت  تغییری پایدار است که به تدریج ایجاد شود. تو باید هر روز بهتر از دیروز خودت باشی.

بهترین خودت باش. رقابت با خودت داشته باش نه با دیگران 

خودت را با هیچ کس مقایسه نکن. تو منحصر به فرد هستی. برای خودت ارزش قائل باش. چرا فکر نمی کنی که تو نمی توانی بهترین باشی.

بیشتر گوش کن، کمتر حرف بزن

در هرکاری هستی این را بدون که تو دو گوش داری و فقط یک دهان. بیشتر باید گوش بدی . اینقدر حرف نزن. آدم ها هرچقدر پخته تر می شوند کمتر حرف می زنند بیشتر بشنو. گوش بده مشتری ات چه می خواهد؟؟ مشکلش چیست. الکی اینقدر حرف نزن. با حرف کسی نزد دیگران و مشتری ارزشمند نمی شود. با گوش دادن افراد از شما خوششان می آیدو بیشتر گوش کن.

پر حرفی بیشتر ، فروش کمتر

اگر می خواهی فروشت کم شود، زیاد حرف بزن. فروشندگانی که زیاد حرف می زنند منفورترین فروشندگان نزد مشتری ها هستند. چرا اینقدر حرف های الکی میزنی؟؟ اصلا میدونی چی میخواد که اینقدر حرف می زنی. نصف بیشتر اطلاعاتی که میدی اصلا مشتری تو نیاز نداره. متأسفانه اغلب بازاریابان و فروشندگان ما یاد گرفته اند که زیاد حرف بزنند.

حرف کم بزن ولی به درد بخور

بهترین مدیران بیشتر گوش می دهند. چرا مدیران ما موفق نیستند؟؟ چون یاد گرفته اند زیاد حرف بزنند. اجرا نمی شود این حرف ها آقای مدیر. باید بشنوی مشکل کجاست بعد حرف بزنی. چی واسه خودت میگی؟؟ این حرف های تو به هزار دلیل اجرایی نیست. بزار کارمندت حرف بزنه. مشکل را بگه بعد تو ایده و راهکار بده. راهکارهای غیرعملی به درد نمی خورد.

همه حالشان خوب نیست!!

اگر همه بی انرژی هستند و حالشون خوب نیست. اگر تو مهارت داشته باشی. اگر تو انرژی داشته باشی. اگر تو حرف حساب بزنی . همه حالشون خوب می شود. چرا همش همه روی تو تأثیر میزارند. خب تو روی همه تأثیر بزار. تو حال همه رو خوب کن. تو به بقیه راهکار درست بده. حالشون خوب می شود. اگر تو آدم به درد بخوری باشی، همه حالشون با تو خوب می شوند.

چرا اینقدر ما ازهمه تأثیر می گیریم. چرا ما روی بقیه تأثیر نمی زاریم؟؟ به خودت گفتی. تا حالا چند نفر روی تو تأثیر گذاشتند. تو روی چند نفر تأثیر گذاشتی. برای خودت زندگی کن. برای دیگران زندگی نکن. چرا اجازه میدی دیگران تو را قضاوت کنند. چرا سرت کلاه گذاشتند؟؟ خودت سرت را جلو بردی که سرت کلاه بزارند. سر مال تو بود. خودت جلو بردی و اجازه دادی سرت کلاه بزارند. ۹۰ درصد نگرانی های شما در کسب و کار و زندگی اتفاق نمی افتد. چرا برای ده درصد ، انرژیت را فکرت را و کسب وکارت را تلف می کنی؟؟ اگر این مقاله واست مفید بود ، این مقالات را هم برای بهبود کسب و کارت بخوان. مقاله ۳ دلیل شکست کسب و کارها،  هوشمندانه کار کنید (راهکارهای تحول در کسب و کار شما) و چگونه در کسب و کار خود موفق شویم؟ را هم در ادامه این مقاله مطالعه کن.

۷- سرمایه گذاری روی خودمان

یکی از بهترین و بزرگترین سرمایه گذاری هایی که افراد موفق و برند های بزرگ دنیا انجام داده اند، سرمایه گذاری روی مهارت های خودشان و سرمایه گذاری روی کسب و کارشان بوده است. این سرمایه گذاری نرخ بازگشت سرمایه ی فوق العاده ایی را برای شما خواهد داشت و این موضوع کاملا تضمین شده است. در واقع اهمیتی هم ندارد که این سرمایه گذاری، برای یادگیری یک مهارت جدید، توسعه قابلیت های شخصی و حرفه ای خودتان، ارتقای خلاقیت کاری، یا استخدام یک مربی برای بهبود خودتان باشد. نکته ی مهم این است که شما قبل از آن که بتوانید چیزی برای ارائه به دیگران داشته باشید، می بایست ابتدا خود را به آن تجهیز کنید . در واقع این موضوعی است که تمامی ما باید آن را انجام دهید . همه ی ما باید برای ارتقا و رشد دادن خودمان زمان صرف کنید و بعد از آن برای پیشرفت توسعه زندگی مان استفاده کنیم. شما باید مهارت ها و توان مندی هایتان را در بالا ترین سطح ممکن قرار دهید تا بتوانید موفقیت و کامیابی خودتان را تضمین کنید. بسیاری از ما به دنبال سرمایه گذاری روی طلا، سکه، دلار و بورس هستیم در حالی که هیچ سرمایه گذاری بالاتر از کسب و کار خودتان نمی تواند به شما سود برساند. زمانی که شما خودتان را دوست داشته باشید و برای خودتان ارزش قائل شوید، دیگران نیز به شما احترام می گذارند و شما را دوست خواهند داشت. ارتباط شما با بهترین افراد  بستگی به مهارت های شما برای ارائه دادن باشد ولی افراد به دنبال آشنا هستند درحالیکه می توانید با برند شدن در کسب و کارتان و بهبود کسب و کارتان آن افراد به شما جذب شوند و نه اینکه شما بخواهید با آشنا به سراغ آن ها بروید.

۱-اهمیت برنامه و هدف برای سرمایه گذاری روی خودت

برای سرمایه گذاری روی خودت باید اول برنامه داشته باشی، هدف داشته باشی و بعد یک مهارت و کسب و کار خودتو توسعه بدی . تا زمانی که برای مهارت هات و کسب و کارت هزینه نکنی آن هزینه به شما برنمی گردد.

۲-نظر دیگران مهم نیست

قطعا شما هم این موضوع را شنیده اید که می گویند : ( درِ دروازه را می شود بست، اما دهن مردم را نه ! )

به نظر من که قدیمی ها از روی سند و دلیل این حرف ها را می زدند، اما عده ای متاسفانه به این ضرب المثل توجهی نمی کنند . بگذارید خیالتان را یک باره راحت کنم. شما چه خوب باشید، چه بد، آن فردی که بخواهد نظر بدهد، کار خودش را می کند . پس اصلا، هرگز و به هیچ وجه برایتان نظرات بی پایه و اساس آن ها مهم نباشد .

۳-مسئولیت کار خودت را بپذیر

بهانه گیری کردن کار افراد ضعیف است . شخصی که می خواهد موفقیت را تجربه کند و در مسیر هدف خود مصمم و قاطع است، هرگز زمان خود را با بهانه گیری تلف نمی کند . حتی در صورت مواجه شدن با هر مشکل و چالشی با اعتماد به نفس به دنبال راه هایی برای حل و رفع آن ها می گردد . چرا الکی خودتان را بهانه آوردن و نق زدن خسته می کنید . اگر نمی خواهید موفق شوید و به شخص بهتری تبدیل شوید، پس کاری نکنید . کسی شما را مجبور به انجام این ها نکرده است . اما اگر واقعا می خواهید رشد کنید و روی خودتان برای آینده تان سرمایه گذاری کنید از این لحظه به بعد تصمیم بگیرید که دیگر به هیچ عنوان نق نمی زنید و بهانه گیری نمی کنید .

هربرت گری می گوید :

فرد موفق، آن چه را که فرد ناموفق دوست ندارد، از روی عادت انجام می دهد . فرد موفق، انجام آن کار ها را دوست ندارد، بلکه آن ها را انجام می دهد ، زیرا آن ها را بهای موفقیت می داند .اصلا لازم نیست کارهایی را انجام بدی که فقط دوست داشته باشی و باید برای موفقیت هرکاری که دوست نداری رو هم انجام بدی .

 ۴-اهمیت مدیریت زمان

می توان گفت که مدیریت زمان یک ابزار و وسیله ای است که به شما کمک می کند تا به یک زندگی عالی برسید و موفقیت های خود لذت ببرید . می توان مدیریت زمان را وسیل نقلیه ای در نظر بگیرید که شما را از جایی هستید، به جایی که می خواهید برسید حمل می کند . مدیریت زمان را می توان یک دیسیپلین شخصی در نظر رفت که وقتی احاطه لازم را پیدا کردید، به شما امکان می دهد تا به آن چه برای موفقیت در زندگی لازم دارید دست پیدا کنید .

آرنولد شوارزنگر می گوید :

ذهن، حد را مشخص می کند . تا زمانی که ذهن تصور کند، می توانید کاری را انجام بدهید، قطعا می توانید این کار را بکنید، تنها کافی است که اطمینان ۱۰۰ درصد داشته باشید .

۵-تکرار تکرار –برای خودت روتین داشته باش و تکرار کن

یکی دیگر از سرمایه گذاری هایی که باید بر روی خودمان انجام دهید ایجاد روتین در زندگی روزمره خود است . سعی کنید حتما روتین هایی مثبت و مفید را در روزمره خود داشته باشید . منظور از روتین برای مثال کار هایی که است که قبل از خواب و یا بعد از بیدار شدن انجام می دهید . یا کار هایی که بلافاصله بعد از ورود به محل کارتان انجام می دهید جز روتین ها به شمار می روند .در هر روز باید مشخص کنی برای هدفت چه کارهایی باید انجام دهی.

چگونه روي خودمان سرمایه‌گذاری كنيم؟

بهترین راه سرمایه گذاری روی خودمان ، براي كساني كه پول خيلي زيادي ندارند، سرمایه‌گذاری روی خودمان است. احتمالاً قبلاً این جمله رو شنیدید؛ اما دقیقاً چه سرمایه‌گذاری روی خودمان انجام بدیم تا به موفقیت در کسب‌وکار خود دست پيدا كنيم؟! پاسخ این سؤالات در این مقاله به‌صورت کامل داده شده است. چگونه از نقطه صفر به موفقيت در شغل خود برسيم؟ آيا در شرايط ايران اين امكان هست؟ اولين کاری که برای رسیدن به موفقیت باید انجام بدی، تغيير باورهاي خودتان است و مرحله بعدي وقتي به باور رسيدي كه ميتوني بدون پول موفق شوي مرحله بعدي، ایجاد تغییر در رفتارها و عادت‌های روزانه خودت هست. اگر میخوای رشد کنی و از اون چیزی که هستی خیلی بهتر بشی و آدم موفقی باشی، باید تغییر کنی.اگر هرروز صبح ساعت ١٠بيدار ميشي الان بايد ٨بیدار بشي و يك مهارت را ياد بگيري. بايد بري سر يك كار و شروع كني به كار كردن در يك شغل و حرفه، اوايل پول و دوست داشتن خبري نيست. الكي جملات انگيزشي به خودت نگو. برو دنبال علاقت! اوايل علاقه هم نداشته باشي بايد كار كني و پول دربياري. عادت هات، روابطت، رفتارت و خيلي چيزهاي ديگه همگی باید تغییر کنند. این تغییرات باعث میشه زندگیت متحول بشه. تقریباً تمام افراد موفق، این دگرگونی رو طی کردند تا همون آدمی بشوند که آمادگی و توانایی رسیدن به موفقیت رو داشته باشند. سرمایه‌گذاری روی خودت یعنی تغییر كردن و این آن‌ها راه تو براي رسیدن به موفقیت هست.

-شروع به كار كردن

زمان باارزش‌ترین چیزی است که هر فردي در طول زندگي خود دارد، پس مدیریت زمان، کارآمدترین روش برای سرمایه‌گذاری در خود است. فراموش نکن ما در طول شبانه‌روز کلاً ۲۴ ساعت وقت داریم. خبر خوشحال‌کننده اینه که همه افراد موفق هم دقیقاً اندازه ما وقت دارند. تنها تفاوت در نحوه استفاده از این زمان هست. پس یاد بگیر زمانت رو بهتر و درست مدیریت کنی. از کارهایی که وقتت رو می‌گیرند و نتیجه‌ای برات ندارند پرهیز کن. یکی از بهترین روش‌های مدیریت زمان اینه که برای هرروزت برنامه داشته باشی و بدونی توی هرروز چه‌کارهایی رو باید انجام بدی. بدترين كاري كه ميتوني در طول يك روز انجام بدي اينكه فقط بشيني و فكر كني و هیچ کاری نكني. اين بدترين كاري است كه ميتوني انجام بدي. پس يا مهارتي را ياد بگير و عمل كن يا در شغلي كار كن.

بهترین راه سرمایه گذاری روی خودمان

-مهارت‌های فروش را ياد بگير

تو هر سطحی هستی، یادگیری و مهارت‌های فروش رو متوقف نکن. تلاش کن تا مهارتت رو هرروز بالاتر ببری. تو با کسی مسابقه نمیدی. ولی سعی کن همیشه از ديروز خودت بهتر باشی. با تمرین مهارتت رو بالا ببر و متخصص شو و حتی سعی کن نفر اول حوزه خودت باشی. در کنار هر مهارتی، اعتماد به نفس، مذاکره، بازاریابی و فروش، فن بیان میتونه بهت کمک کنه تا سریع‌تر رشد کنی. تو در هر کاری بايد آخر مهارت يا كالا خودت يا علم خودت را بتوني بفروشي.

۸- شخصیت شناسی در کسب و کار

یکی از مهم ترین بحث های کسب و کار و انتخاب شغل بحث شخصیت شناسی در کسب و کار است که  می‌توان به مدیریت رفتار سازمانی، مدیریت منابع انسانی، اصول و فنون مذاکره، مهارت ارتباطی و مهارت فروش اشاره کرد. اما در سایر زمینه‌های مدیریتی هم دانش شخصیت شناسی نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. انواع تست های شخصیت شناسی و الگوهای تیپ شناسی معرفی شده‌اند ؛ بحث‌های غیرعلمی مانند شخصیت شناسی بر اساس ماه تولد یا شخصیت شناسی بر اساس رنگ های مورد علاقه نیز بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرند.

چه دام‌هایی در مسیر یادگیری شخصیت شناسی وجود دارد؟

رایج است در ابتدای معرفی درس‌ها و دوره‌های آموزشی، از نتایج و دستاوردهای مثبت دوره‌ها صحبت کنند و بگویند که زندگی شخصی و شغلی شما با یادگیری این مباحث تغییر خواهد کرد. اما واقعیت این است که آموزش شخصیت شناسی و مباحث مرتبط با آن، اگر با دقت و وسواس کافی انجام نشود، می‌تواند دردسرساز هم باشد. به همین علت پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد دارید درس‌های شخصیت شناسی را به شکلی دقیق و منسجم مطالعه کنید، حتماً ابتدا برای خواندن درس دامهای یادگیری شخصیت شناسی وقت بگذارید. یکی از شخصیت هایی که افراد به دنبال آن هستند شناخت درونگرایی و برون گرایی است. اگر بحث‌های مختلف و دیدگاه‌های متفاوت در خودشناسی و شخصیت شناسی را کنار یکدیگر بگذارید و مقایسه کنید، کمتر واژه‌ و اصطلاحی را می‌بینید که به اندازه‌ی درونگرایی و برونگرایی مورد توجه قرار گرفته باشند. حتی شاید بتوان گفت این دو مفهوم، به نوعی مخرج مشترک رایج‌ترین نظریه های شخصیت شناسی محسوب می‌شوند. این درس اختصاصاً به بررسی تعریف درونگرایی و ویژگی های افراد درونگرا اختصاص یافته است. اما قطعاً با مطالعه‌ی آن تصویر واضح‌تری از مفهوم برونگرایی هم در ذهن شما شکل خواهد گرفت.

تعریف درونگرایی و خصوصیات افراد درونگرا چیست؟

با وجودی که اصطلاح درونگرایی (به انگلیسی: Introversion) در بسیاری از مدلها و نظریه‌های شخصیت شناسی به کار می‌رود، اما همه‌ی این نظریه‌ها معنای یکسانی برای این مفهوم قائل نیستند. ساده‌ترین تعریفی که عموم مردم از درونگرایی در ذهن دارند، ساکت نشستن و منزوی بودن و گوشه‌گیری است.این تعریف معمولاً بار معنایی منفی هم دارد. شاید شما هم پدرها و مادرهایی را دیده باشید که گاهی اوقات حتی از دیگران به خاطر درونگرایی فرزندشان عذرخواهی می‌کنند. در حالی که آنچه روی داده صرفاً این بوده که مثلاً فرزندشان به موقع سلام نکرده یا به سوالی که یکی از بستگان پرسیده، پاسخ نداده است. به علتِ همین برداشت نادرست از درونگرایی است که عباراتی مانند درمان درونگرایی و حل مشکل درونگرایی در جستجوهای اینترنتی به کار می‌روند و رواج دارند. خوب است بدانید بسیاری از افراد موفق جهان که کارهای بزرگی در زمینه های مختلف انجام داده اند، افرادی درون گرا بوده اند . درونگرایی را باید شناخت که در ادامه تعریف های واضحی برای آن ها می آوریم. درونگرایی به این معنا است که توجه و علایق و دغدغه‌های فرد، به احساسات و افکار و دنیای درونی او معطوف است. در مقابل، برونگرایی به این معنا است که توجه و علایق و دغدغه‌های فرد به دنیای بیرونی معطوف می‌شود.

در کتاب ها و مقالات تخصصی‌تر یونگی جمله‌هایی شبیه اینها را هم می‌بینید:

  • اینکه برای فرد درونگرا، زندگی ذهنی جذابیت بالایی دارد.
  • اینکه فرد درونگرا از خلوت کردن با خودش انرژی می‌گیرد و در تعامل با دیگران، انرژی خود را از دست می‌دهد

اگر می‌خواهید تصویری دقیق‌تر از مفهوم درونگرایی (یا در واقع: شاخص برونگرایی پایین) در نگاه آیزنک داشته باشید،‌ بد نیست نگاهی به نمونه سوال‌های زیر – که او در پرسشنامه‌اش مطرح می‌کند – بیندازید:

آیا شما فرد پرحرفی هستید؟

آیا از دیدن افراد جدید لذت می‌برید؟

آیا نسبتاً بانشاط و سرزنده هستید؟

آیا می‌توانید در یک مهمانی شاد شرکت کنید و لذت ببرید؟

آیا در ایجاد دوستی‌های جدید پیش‌قدم می‌شوید؟

آیا از قاطی شدن با مردم لذت می‌برید؟

آیا از [محیطِ] پرهیجان و شلوغ لذت می‌برید؟

برونگرایی [و درونگرایی] در مدل پنج عاملی شخصیت

به عبارت دیگر، هر چه برونگرایی شما پایین‌تر باشد، می‌توانید فرض‌ کنید درونگراتر هستید.

اما باید به خاطر داشته باشیم که آنچه به عنوان برونگرایی در مدل پنج عاملی مطرح می‌شود، ترکیبی از شش دسته ویژگی است:

  • گرم بودن
  • اجتماعی بودن
  • صراحت و قاطعیت
  • جنب و جوش و فعالیت
  • هیجان‌خواهی
  • تجربه هیجان‌های مثبت

بنابراین حاصل‌جمع وضعیت شما در این شش دسته ویژگی است که نهایتاً باعث می‌شود در مدل پنج عاملی شما را برونگراتر از فردی دیگر یا درونگراتر از او ارزیابی کنند. یعنی تمام افراد به یک میزان درون گرا یا برون گرا نیستند و میزان آن در افراد مختلف متفاوت است.

۹- تغییر درآمد و شغل

يكي از مشكلاتي كه اغلب كسب و كارهاي داخل ايران با آن مواجه هستند عدم علم كسب و كار افراد است. ديگه دوران سنتي گذشته است كه شما بتوانيد بدون علم كسب و كار موفقي داشته باشيد. دانستن شرايط بازار و علم كسب و كار به شما كمك مي كند شغل خود را پر درآمد كنيد. اغلب فروشندگان فقط به فكر سود بردن خود هستند و مشتريان هيچ سودي از كسب و كار آن ها نميبرند. دنياي كسب و كار بايد با علم و دانش و برد برد باشد. اول بايد ياد بگيريد ذهنيت خود را تغيير دهيد تا بتوانيد در كسب و كارتان موفق شويد. خيلي از مكان ها بايد وضعيت كسب و كار خود را تغيير دهيد. الگوهاي موفقيت هاي قبلي رو بايد ثبت و ضبط كنيد. قبلا چه كارهايي انجام داديد كه منجر به نتايج مثبت شده است رو ثبت و ضبط كنيد. بدون استراتژي نمي توان در هر شغلي موفق شد. رقيبان برتر شما از مشاوره استفاده مي كنند كه در فروش موفق می شوند.

 

بازاریابی در ایران با توجه به رکود تورمی با دیگر کشورهای جهان متفاوت است. رکود تورمی یعنی مشتری برای محصول و خدمات شما به اندازه کافی وجود  ندارد ولی قیمت ها دائم در حال بالا رفتن هستند. اگر اطلاعات و دانش بازاریابی در این شرایط را نداشته باشید، کسب و کار شما با بحران مواجه خواهد شد. دانش و اطلاعات تخصصی و داشتن استراتژی مناسب با توجه به بازار ایران امری بسیار مهم و ضروری برای کسب و کارها است. البته این را هم بدانید که شرایط بازار و اقتصاد کشور آنچنان که مردم از آن صحبت می کنند بر روی کسب و کارهای کوچک تأثیر گذار نیست. به علت اینکه اغلب کسب و کارهای کوچک، با داشتن سیستم فروش و استراتژی های بازاریابی می توانند در همین شرایط هم فروش های بسیار خوبی داشته باشند.

مزیت رقابتی کالا و محصول شما چیست؟؟ چرا برندهای ایرانی به زودی شکست می خورند.

در بازارهای کسب و کار، بازار بد وجود ندارد. تنها شرایط بازارها فرق می کنند.

بازاریابی در شرایط رکود تورمی با دیگر شرایط تفاوت می کند. شرایط را بلد نباشید، ورشکسته می شوید. کسب و کارها باید انعطاف پذیری بالاتری در این شرایط داشته باشند. راه های مختلفی باید برای فروش محصولات و خدمات خود داشته باشند.

چرا مشتری باید محصول و خدمات تو را بخرد؟

چرایی فروش محصول و خدمات خیلی مهم است. کسب و کارهای ما اصلا چرایی ندارند؟ همه می گویند کیفیت. کیفیت را حق نداری بگی. چرایی، نی تواندکیفیت و خدمات باشد. چون هیچ کس نمیگوید ماست من، ترش است. کیفیت را در هر کسب وکار ، مشتریان آن کسب و کار تعیین می کنند.

چرایی بسیاری از کسب و کارها در ایران ارزان فروختن است. کسب و کارها استاد ارزان فروختن هستند. چرا؟؟

چون بازاریابی درستی ندارند.

 

کسب و کار باید به فروش و بازاریابی که شریان اصلی کسب و کار است، بپردازند. مثل یک رودخانه است که اگر آب را ببندید، آن آب می گندد. هر چقدر تعداد مشتری ها زیاد باشد، ارزش مشتری در کسب و کار بالا می رود. طبق بررسی های آمار کشورهای پیشرفته، وضعیت کسب و کار در ایران بسیار باز است و رقابت اصلا زیاد نیست. اگر به کشورهای پیشرفته دنیا، کانادا و آمریکا نگاه کنی، بازار رقابتی در کسب و کار آن ها بسیار شدید است. اغلب افرادی که به این کشورها مهاجرت می کنند اصلا نمی توانند با بازار رقابتی این کشورها کسب و کار مناسب و رقابتی داشته باشند. دلیلش چیست؟ چون بلد نیستند چگونه رقابت کنند. اغلب هم، کسانی که به این کشورها مهاجرت می کنند به سراغ کسب و کارهایی می روند که رقابتی وجود ندارد.مثلا رستوران ایرانی میزنه طرف. مدیریت یک علم است و باید آن را یاد گرفت. اصول مدیریت را باید بلد باشی تا بتوانی در کسب و کار موفق باشی. اصول مدیریت عبارت اند از:

۱-تعریف درست از کسب و کار

هدف اصلی کسب و کار، ایجاد مشتری و حفظ مشتری است. جالب است افراد این رو نمیدانند. مبنا سود نیست.همه در کسب و کار به دنبال سودهستند. مشتری نباشد، سودی هم در کار نیست. شما باید بتوانید مشتری های جدید را جذب کنید. در اقتصاد تورمی دیگر فقط حفظ مشتری شما را بدبخت می کند. چون در این صورت باید دائم به مشتری خود باج و تخفیف بدهید. اگر بلد نباشی مشتری جذب کنی در این اقتصاد نابود می شوی. من به همه گفتم باید سیستم فروش داشته باشید. شغل های ما از یکدیگر یاد نمی گیرند. بهترین دانشگاه،بازار شما است. باید یاد بگیرید. من چگونه تعداد مشتری بیشتری را نسبت به رقیب جذب کنم؟؟ هر کسب و کاری باید این را یاد بگیرد و در بازار اجرا کند. بعضی کسب و کارها و شغل ها عالی هستند ولی ما همش سراغ آن ها نمی رویم. این را باید بدانی وفاداری مشتری در بازار رقابتی زیاد معنایی ندارد. تو اگر بهترین خدمات و محصولات هم ارائه بدی. چند درصد مشتری دوباره سراغ تو می آید. در بعضی کسب و کارها تو باید چندین ماه صبر کنی تا مشتری وفادار تو، مجدد سراغ تو بیاید. پس فقط وفاداری برای جذب و بازاریابی کافی نیست.در بازار رقابتی ، مشتریان ما تنوع طلب هستند. وفاداری و خدمات خوب دادن در بازاریابی کسب و کار،  بسیار رقابتی است. پس شما باید مهم ترین نکات را باهم داشته باشی. فقط حفظ کردن مشتری کافی نیست. فقط وفاداری جواب نمی دهد. مشتری تنوع طلب هر دو را می خواهد. رضایت مندی مشتریان تنوع طلب بسیار سخت است. یک آقا و یا خانمی که خیانت می کند، آیا با خانم یا آقای بهتر  ارتباط برقرار کرده است؟؟ خیلی وقت ها از نظر قیافه هم بدتر است طرف. این قانون این است که چیز جدید همیشه بهتر است.  نسل جدید نسلی تنوع طلب هستند.

به این نسل جدید خدمات و محصولات دادن مثل نسل های قدیم نیست . نسل قدیم وفادار بودند ولی الان اینجور نیست. همه چیز تغییر کرده است.اگر تو تغییر نکنی، به راحتی حذف میشوی. تعصب نداشته باش،اصول بازاریابی این است. همه ما دوست داریم ، مشتریان ما وفادار باشند ولی واقعا اینطور نیست. دلیل این ها را باید بدانی. من به شما نمی گویم رضایت و وفاداری مشتری مهم نیست . طبق آمار بهترین برند های دنیا هم  در سال، تعدادی از مشتریان خود را از دست می دهند. پس اگر فقط به دنبال حفظ مشتری هستی، تو در اینده نزدیک در این بازار حذف خواهی شد. جذب مشتری جدید اولویت اصلی کسب و کار در بازار رقابتی است. تو باید از سیستم های فروشی که  ایجاد می کنی، مشتری های جدید جذب کنی. اصلا کار تبلیغات هم همین است که شما، مشتری جدید جذب کنی. مشتری های قدیمی و وفادار که نیاز به تبلیغات و هزینه کردن ندارند. اما تبلیغات در حال حاضر هزینه های بالایی دارد.

مشتریان پرتواقع هستند و اگر تو مشتری جدید نداشته باشی، اون ها هرروز واست یک بهونه میارند و تو مجبور هستی به ساز آن ها برقصی. پس اگر نمی خواهی به ساز همه برقصی باید مشتری جدید جذب کنی.

بازاریابی یعنی ایجاد بازار. چگونه بازار ایجاد کنیم. تواقعات مشتری ها در کشور ما ، در حد بهترین کشورهای دنیا شده است. در حالیکه کسب و کارهای ما چقدر پیشرفت کرده اند؟ خودتان جواب بدهید.

بی رحم اخراج کنید. از اخراج کردن نترسید. اگر به دنبال پیشرفت در کسب وکارت هستی باید کارمند درجه یک داشته باشی. بنگاه کسب و کار،  بنگاه خیریه نیست. اگر کارمندان به درد نخور را نگه داری بعد مجبوری کل کسب و کار را ببندی. راندمان و بهره وری مهم است.

رفته بودم پیش یک کفش فروش دیروز. طرف می گفت که کفش در چین ساخته شده بعد منتقل شده به ایران بعد عمده فروش به خورده فروش فروخته است و با همه این همه انتقال، هزینه کفش پایین تر از ساخت در ایران می باشد. دللیش را میدانی؟؟ استراتژی های بازاریابی چینی، دلیل اصلی موفقیت کشور چین در بازارهای جهانی است.

فرهنگ سازی را در ایران انجام ندهید، چون جواب نمی دهد. به دنبال فرهنگ سازی در کسب و کار نروید.

۲-نیازسنجی دقیق مشتری

در کسب و کار شما باید نیاز مشتری را بفهمی.همه این را میدانند ولی این سخت ترین کار است که باید شناسایی شود. شناسایی و نیازسنجی نیاز به زمان و استراتژی دارد. مردم چه ماشینی را خوب می دانند؟ آپشن داشته باشد. در ایران، سانروف داشته باشد، این جز نیازسنجی مشتری ها در کیفیت ماشین است. باور می کنی؟؟ آخه این جز کیفیت است که برای مشتریان مهم است. پس باید نیاز مشتریان را بدانی. این نیاز به علم بازاریابی دارد که چگونه نیازهای مشتری را بسنجم؟

صاحبان کسب و کار و مدیران با این سرعتی که وضعیت کسب و کار در حالت تغییر است، باید بازاریابی و سبک های مدیریتی و شناسایی نیازهای مشتری را آموزش ببینند. اگر آموزش نبینید در عصر حاضر حذف می شوند.

مدیریت بازاریابی و رازهای آن در ایران

۳-نوع آوری

ما وقتی پایان نامه و مقاله می نوشتیم، یک بخشی در پروپوزال و در پایان نامه بود به نام نوآوری پژوهش چیست؟ خیلی از دانشجویان ارشد و دکترای ما و حتی  اساتید ما نمیدانند، نوآوری چیست. نوآوری با خلاقیت تفاوت می کند. شما در کسب و کار خود قرار نیست چیزی اختراع کنید ولی لازم است نوآوری داشته باشید. یعنی خدمات جدید در شغل خود ارائه کنید. مشکل مدیران کسب و کار ما این است که همه کاری را خودشان می خواهند انجام دهند. در حالیکه کسب و کار نیاز به تیم قوی دارد. تیم قوی ، در کنار داشتن مشاور کسب وکار ، رمز قدرتمند موفقیت در کسب و کار است. آن هایی که در صنعت ساختمان هستند. شما در کشورهای پیشرفته، تکنولوژی هایی آمده است که می تواند بهش برنامه بدی و اون ساختمان را برایتان میسازد. اگر در حال حاضر به دنبال کار هوشمندانه نباشی، تو حذف خواهی شد.

۴-مارکتینگ یا بازاریابی

در هر کسب و کاری هستید، مارکتینگ یا بازاریابی و برنامه ریزی پلن کسب و کار را آموزش ببینید. مشاوران کسب و کار برای شما این کار را انجام می دهند.

شرکت مهرداد سیویل ، با مدیریت مهندس حمصیان، مشاور شروع و بهبود کسب و کار شما در شبکه های اجتماعی و بازاریابی های نوین است. استراتژی های کسب و کار داشته باشید تا در کسب و کار خود پیشرفت کنید.

۱۰- نقش علم در تغییر زندگی

براي پيشرفت در هر كسب و كاري نياز به دانستن علم داريم. اين علم در پايان نامه هاي ما با وجود پرسشنامه و ابزارهاي علمي مي تواند بسيار كاربردي انجام شود. استفاده از علم روز دنيا و بومي سازي آن براي كشور مي تواند منجر به بهبود چرخه صنعت و توليد كشور گردد. علم كاربردي زمينه ساز ثروت در كشور است. افرايش كيفيت در پايان نامه ها يكي از راه های پيشرفت وضعيت اقتصادي است. اگر پايان نامه ها كاربردي تر و متناسب با نيازهای جامعه انجام شود می توانيم با استفاده از اين علم در بهبود وضعيت كسب و  كار استفاده كنيم. استفاده کردن از علم یه بحث جدا از یادگرفتن علمه و توی دانشگاه خیلی علم های کاربردی هست که می خونید ولی نمیدونید کجا ازش استفاده کنید. برای مثال در رشته ی مهندسی عمران ، مدیریت نوین پروژه های عمرانی رو داریم که میتونه توی پروژه ها و صنعت ساخت سودهای کلان و پیشرفت ها عظیمی رو ایجاد کنه. ولی اگر کاربرد آن را بلد نباشیم از آن استفاده نمیکنیم و میگیم به درد نمیخوره و این اشتباهه! شما باید ببینید چطوری از این علم استفاده میشه ، چیزی که توی کشورهای دیگه داره پیاده سازی میشه و نتیجشم به خوبی مشخص میشه ، ما هم باید سعی کنیم از علم هایی استفاده کنیم که کاربردی باشه و قابل اجرا باشه. هر کسب و کاری نیاز به یک سری قوانین علمی داره که اگر اون ها را اجرا کنید بهره وری شما بیشتر میشه ، اگر علم نباشه شما نمیتونید توی دنیای الان پیشرفت کنید. ما توی مدارس خیلی از کتاب ها را خواندیم ولی نمیشه اصلا ازشون استفاده کرد و علم های کاربردی نیستند ولی این باعث نمیشه ما بگیم علم خوب نیست و اون را زیر سوال ببریم ، ما باید از علم کاربردی استفاده کنیم و اگر از همان علم دانشگاهی هم استفاده کنیم موفق میشیم.

۱۱- مدیریت کنترل و استرس

يكي از مشكلات افراد با استرس هاي شغلشان است. بسياري از افراد به دليل استرس هاي شغلشان به دنبال تغيير شغل مي روند ولي آيا تغيير شغل راهكار مناسبي براي از بين رفتن استرس شغلي است. استرس هاي كاري براي همه كارها وجود دارد و اغلب با افزايش درامد اين استرس ها بيشتر مي شود و افراد بايد ياد بگيرند استرس هاي شغلي خود را شناسايي و سپس كنترل كنند. به طور مثال فردي كه در كار خود عصبي رفتار مي كند قطعا در طول ارتباطات روز به دليل رفتارهاي عصبي خود با واكنش هاي افراد ديگر هم روبرو مي شود و اين باعث مي شود استرس هاي بيشتري را متحمل شود.ياد بگيريد روي خود سرمايه گذاري كنيد و مشكلات ارتباطي خود را حل كنيد. یکی از بهترین و بزرگترین سرمایه گذاری هایی که افراد موفق و برند های بزرگ دنیا انجام داده اند، سرمایه گذاری روی مهارت های خودشان و سرمایه گذاری روی کسب و کارشان بوده است. این سرمایه گذاری نرخ بازگشت سرمایه ی فوق العاده ایی را برای شما خواهد داشت و این موضوع کاملا تضمین شده است. در واقع اهمیتی هم ندارد که این سرمایه گذاری، برای یادگیری یک مهارت جدید، توسعه قابلیت های شخصی و حرفه ای خودتان، ارتقای خلاقیت کاری، یا استخدام یک مربی برای بهبود خودتان باشد. نکته ی مهم این است که شما قبل از آن که بتوانید چیزی برای ارائه به دیگران داشته باشید، می بایست ابتدا خود را به آن تجهیز کنید. در واقع این موضوعی است که تمامی ما باید آن را انجام دهید . همه ی ما باید برای ارتقا و رشد دادن خودمان زمان صرف کنید و بعد از آن برای پیشرفت توسعه زندگی مان استفاده کنیم. شما باید مهارت ها و توان مندی هایتان را در بالا ترین سطح ممکن قرار دهید تا بتوانید موفقیت و کامیابی خودتان را تضمین کنید. بسیاری از ما به دنبال سرمایه گذاری روی طلا، سکه، دلار و بورس هستیم در حالی که هیچ سرمایه گذاری بالاتر از کسب و کار خودتان نمی تواند به شما سود برساند. زمانی که شما خودتان را دوست داشته باشید و برای خودتان ارزش قائل شوید، دیگران نیز به شما احترام می گذارند و شما را دوست خواهند داشت. ارتباط شما با بهترین افراد  بستگی به مهارت های شما برای ارائه دادن باشد ولی افراد به دنبال آشنا هستند درحالیکه می توانید با برند شدن در کسب و کارتان و بهبود کسب و کارتان آن افراد به شما جذب شوند و نه اینکه شما بخواهید با آشنا به سراغ آن ها بروید.

 

۱۲- نحوه تبلیغات کسب و کار 

مهم‌ترین مسئله برای موفقیت یک کسب‌وکار تبلیغات مناسب و داشتن سیستم مناسب برای تبلیغات است. این که شما باید یک مقدار از بودجه کسب‌وکار خود را به‌طور ثابت به هزینه تبلیغات اختصاص دهید. اگر به دنبال برندسازی هستید این بودجه قاعدتاً چندین برابر می‌شود. همیشه و همه‌جا گفتم که نحوه درست تبلیغات و این که من، کجا و چگونه کار خود را تبلیغ کنم؟ یکی از مهم‌ترین تصمیمات یک مدیر کسب‌وکار است. هر تبلیغاتی بدون برنامه‌ریزی، کار اشتباهی است. شما باید برای تبلیغات خود برنامه‌ریزی و مشاور تبلیغاتی داشته باشید. بدون تفکر تبلیغ کردن اغلب از دست دادن هزینه است. در عصر حاضر هر کاری را که بدون علم و تخصص انجام دهیدقطعاً ضررش را در مدت‌زمان کم یا زیاد می‌بینید. بعضی‌ها به دلیل عدم اطلاعات و آگاهی در تبلیغات سعی و خطا می‌کنند. شما اگر به دنبال متفاوت شدن و کسب درآمد هستید باید برای تبلیغات خود برنامه‌ریزی درست و مناسب داشته باشید. اینکه همه وارد اینستاگرام شدند پس من هم بلافاصله وارد بشوم، فایده‌ای ندارد. در حال حاضر اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن ها برای تبلیغات درست شما است. چرا گفتم در حال حاضر! چون تو بدانی که این شبکه قطعاً در ایران همیشگی نخواهد بود. فردا روزی ممکن است مانند دیگر شبکه‌هایی که فیلتر شدند، این شبکه نیز فیلتر شود. پس از اینستاگرام برای خودت بت نساز. شما باید برای خودت سیستم تبلیغات داشته باشی. سیستم کمک می‌کند که اگر اینستاگرامت فردا فیلتر شد، راه‌های دیگری را  برای ارتباط با مشتریان خود داشته باشی. در ایران باید پلن دوم داشته باشی (مخصوصاً در تبلیغات).

فراموش نکن که هر اپلیکیشنی که بیشترین مخاطب را داشته باشد، تو  باید آنجا فعالیت داشته باشی. در حال حاضر اینستاگرام پرمخاطب‌ترین است. پس نتیجه می گیریم که کسب‌وکار تو باید آنجا به‌درستی فعالیت داشته باشد. فقط بودن در اینستاگرام کافی نیست. اصول لازم برای تبلیغات در اینستاگرام را باید بلد باشید.

نحوه تبلیغات در اینستاگرام

گول تبلیغات متعدد اینستاگرام را نخورید. هر شبکه اجتماعی دارای الگوریتم مشخص و نحوه تبلیغ مختص به خود است. تبلیغی که در تلگرام انجام میدادی قطعاً با نحوه تبلیغات در اینستاگرام، کاملاً متفاوت است. تو نمی‌توانی، فقط با وارد شدن در اینستاگرام به درآمد برسی. نحوه تولید محتوا برای اینستاگرام بسیار متفاوت از سایت و دیگر شبکه‌های اجتماعی است. در اینستاگرام افراد به دنبال تولید محتوای جذاب هستند. دیگر عکس‌های بی‌محتوا و بدون کپشن مناسب برای اینستاگرام جواب نمی‌دهد. باید متفاوت باشی تا نتیجه بگیری. نحوه تبلیغ نویسی در شبکه‌ای مانند اینستاگرام حرف اول را می‌زند. افراد به اشتباه و با فرصت و زمان زیاد وارد این شبکه‌ها می‌شوند و انرژی بیشتری هم می‌گذارند ولی این انرژی نتیجه‌ای ایجاد نمی‌کند. چرا؟ چون هر کاری نیاز به متخصص دارد. همان‌طور که من تبلیغ نویس و محتوا نویس در سایت و شبکه‌های اجتماعی نمی‌توانم کار یک پزشک یا کار یک تولیدکننده محصول را انجام دهم، اون فرد هم نمی‌تواند متناسب با هر شبکه‌ای، تولید محتوای مناسب کند. تولید محتوا و تبلیغ نویسی برای هر شبکه اجتماعی متفاوت است.

برای اینستاگرام از مشاور تبلیغات استفاده کن و با استراتژی جلو برو. فقط وارد شدن به این شبکه نمی‌تواند برای شما درآمد داشته باشد.

اگر فقط روی اینستاگرام فعالیت می‌کنی، تو فردا یک شکست‌خورده هستی. داشتن یک سیستم تبلیغاتی که شامل اینستاگرام، سایت و فروش به صورت آفلاین(بدون اینترنت) است به شما کمک می کند در کسب و کارت موفق شوی.

کجا و چگونه کار خود را تبلیغ کنیم؟

در دنیا وقتی مردم می‌خواهند برای کار خودشان سرمایه‌گذاری کنند؛ همه مردم نمی‌روند آن سرمایه گذاری به طور کامل خودشان یاد بگیرند. شما باید وقت و زمان خودت را بر روی کسب‌وکار خودت بگذاری. آموزش اینستاگرام کار تو نیست. انجام این کار را به متخصص بده. یک نفر را برای این کار استخدام کن. مشکل ما این است که همه‌چیز را می‌خواهیم خودمان انجام دهیم. وقت و زمانت را برای هر چیزی تلف نکن. این زمان را روی کسب‌وکار خودت بزار. چندین برابر بیشتر سود می‌کنی. بسیاری مردم می‌بینند بورس خوب است و همه می‌روند آموزش بورس می‌بینند. روی کسب‌وکارت آموزش ببین. آموزش سرمایه‌گذاری کار تو نیست. می‌خواهی سرمایه‌گذاری کنی، یک مشاور سرمایه‌گذاری بگیر و اون همه‌چیز را به تو می‌گوید. کارت را رها نکن برای سرمایه‌گذاری کردن. سرمایه گذاری یعنی شما آنقدر درآمد داری که حالا می خواهی آن را در طلا، سکه، بورس یا ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنی. اما اگر هنوز در کسب و کار خودت موفق نیستی، اصلا نباید غیر از کسب و کار خودت ، جای دیگری سرمایه گذاری کنی.

مطالب مهم در تبلیغات اینستاگرام

  • تولید محتوای ویدئویی در اینستاگرام مهم است.
  • نحوه کپشن نویسی خیلی اهمیت دارد.(استفاده از داستان‌های جذاب و واقعی جواب می‌دهد)
  • تبلیغ در پیج های پربازدید جواب می‌دهد (باید با استراتژی‌های مشخص انتخاب شود).

روزی که شغل خود را شروع کردم همش به دنبال افزایش مهارت‌ها و بهبود شغل خود بودم. فکر می‌کردم که تنها با داشتن مهارت‌های قوی و اطلاعات بالا در زمینه شغلی خود می‌توانم برند بزرگی را ایجاد کنم. چون بسیاری از کسب‌وکارهای ایرانی اصلاً به‌طور درست فعالیت نمی‌کنند. به سراغ مغازه‌های پوشاک بروید. از چند صد نفر مغازه‌دار کدام یک از مغازه‌ها، به درستی فعالیت می کند؟ اغلب ویترین‌های مغازه‌ها که شبیه به هم هستند. همچنین اغلب محصول آن‌ها هم که یکی است. یک شلوار با همان مارک و با همان کیفیت، یک لباس دیگر با همان رنگ را در مغازه‌های بعدی می‌بینی. حتی حاضر نیستند که ویترین مغازه‌های اطراف خود را ببینند. کدام یک از آن‌ها درست کار می‌کنند؟ تازه این اوصاف از بیرون این مغازه بود. ویترین مغازه همیشه باید جذاب‌ترین محصولات با طراحی مناسب و حتی رنگ‌های جذاب باشد. آن زمان‌ها این‌قدر اطلاعات مناسب و به درد بخور در اینترنت نبود. بعداً فهمیدم که تبلیغات مهم‌تر  از داشتن مهارت و کیفیت محصول شما است. اگر بهترین خدمات و محصولات را داشته باشی ولی نحوه تبلیغ کردن را ندانید ، قطعا کسی از شما نخواهد خرید. چون مشتریان اطلاعی ندارند که شما هستید. پس برای بهبود کسب و کار خودتان، سیستم مناسب فروش و تبلیغات داشته باشید.

کجا و چگونه کار خود را تبلیغ کنیم؟

تبلیغ‌های سنتی

درگذشته، دسترسی مردم به اینترنت به‌راحتی امروز نبود. من یادمه که برای وصل شدن کامپیوتر باید چند دقیقه صبر می‌کردی که تازه به اینترنت وصل شوی. کسب‌وکارهای سنتی در آن زمان اغلب از تبلیغاتی آفلاین استفاده می‌کردند. تراکت و همچنین کارت ویزیت در اولویت اغلب کسب‌وکارها بود. در مرحله بعد چاپ تبلیغات در روزنامه و مجلات را داشتیم. همچنین کسانی هم که به دنبال برندسازی بودند اغلب از تابلوها و بیلبوردهای شهری استفاده می‌کردند. این تبلیغات به پول آن زمان اغلب گران بود ولی اکثر کسب‌وکارها خوب آن را انجام می‌دادند چون می‌دانستند که تبلیغات، شریان اصلی کسب‌وکار است.

کجا و چگونه کار خود را تبلیغ کنیم؟

در حال حاضر نحوه کسب‌وکارها تغییر کرده است. کسب‌وکارها و شغل‌هایی موفق هستند که تکنیک‌های فروش و افزایش مشتری را بلد باشند. دیگر با روش‌های سنتی و عدم تبلیغات درست نمی‌توان یک کسب‌وکاری را موفق کرد. هر کسب‌وکاری نیاز به سیستم فروش دارد. این سیستم باید در ارتباط و هم‌راستا با یکدیگر کار کند تا یک کسب‌وکار موفق شود. همچنین افرادی که به دنبال برندسازی شخصی یا برندسازی کسب‌وکارشان هستند باید بدانند اگر می‌خواهند به یک برند موفق در حوزه خود تبدیل شوند باید سیستم تبلیغات داشته باشند. این که من فقط در اینستاگرام فعالیت داشته باشم و تمام هزینه و بودجه تبلیغاتم را برای این شبکه اجتماعی صرف کنم، کاری بسیار اشتباه است. در ایران تمرکز بر روی فقط یک شبکه اجتماعی اشتباه بسیار بزرگی است.

خلاصه به من بگو کجا و چگونه کار خود را تبلیغ کنم؟

در کسب‌وکار منطقی تصمیم‌گیری کنید. از تبلیغ کردن نترسید. در همین راستا اگر ترس دارید، مقاله، ترس از شروع کسب‌وکار را بخوان. ترس یکی از مشکلات رشد کسب‌وکارها شده است. طرف وارد اینستاگرام نمی‌شود، چون می‌ترسد که فیلتر شود. عزیز دل دنیا در حال گذره. تو استفادت را از اینستا ببر. فردا فیلتر شد. طوری نیست. تو سودت را کردی. میری سراغ اپلیکیشن بعدی. نکنه میخوای باز هم منتظر باشی، شاید اونم فیلتر شد. حتماً برای کسب‌وکار خود سایت بزنید. یک تولید محتوا درجه بگیرید. مشاوره بگیرید و شروع کنید. سایت زدن فقط مهم نیست و محتوا درجه‌یک باید تولید کنی. اصلاً اومد و اینترنتم قطع شد. حتماً مقاله، ۵ راهکار مطمئن و قطعی برای فروش بیشتر بدون اینترنت را بخوان. ۵ تا راهکار ناب گفتم. همه سیستم‌ها را به‌طور تخصصی فعالیت داشته باش. همه‌جا باشی ولی بدون علم باز هیچ فایده‌ای ندارد. اینستاگرام میخوای بری، متخصصانه فعالیت کن. سایت زدی، باید تولید محتوا درجه‌یک داشته باشی. نمی‌توانی اصلاً وارد نشو.

برای هر کدام از استراتژی‌های بالا، شرکت مهرداد سیویل برای شما می‌تواند سیستم‌های نوین تبلیغاتی را پیاده‌سازی نماید. جهت مشاوره و ارتقای کسب‌وکارت با ما همراه باش.

مشاور کسب‌وکار، نحوه زندگی شما را تغییر می‌دهد. از مشاوره تخصصی استفاده کنید. کسب‌وکارت را بهبود دهید. درآمدت را بیشتر کن. کوچک فکر نکن. در ایران راحت تر از هر کشوری می‌شود پولدار شد. پس این مقالات را بخوان. راهکارهای عملی به شما دادم.

۱۳- مشکل عدم مدیریت در کشور ایران

یکی از مهم ترین مسائلی که در کشور ایران در شرایط کرونا و تحریم بیش از پیش خود را نشان داد، عدم مدیریت بود. مدیریت از سیاست های مدیریتی سازمان ها، شرکت ها و تولید کننده ها تا جزءترین مسائل مطرح گردید. متأسفانه کشور ما به تصمیم های اشتباهی که تا الان گرفته است با وجود منابع انسانی و معادن سرشار، دچار مشکلات متعدد شده است. بسیار از اساتید گرایش های مدیریت ما از مدیریت چیزی نمی دانند و عدم دانش آن ها باعث می شود رشته های مدیریتی که می توانند تولید کننده دانش و کارخانه ایجاد مدیران باشد ، اطلاعات نامناسب و غیراجرایی را بیان می کنند. بسیاری از پایان نامه های گرایش های مدیریت که باید به صورت مطالعه موردی و کیس استادی مورد بررسی قرار بگیرند و با شناسایی مشکلات مدیریتی ، راهکارهای مناسب را ارائه کنند به سمت موضوعات و روش های غیرکاربردی رفته است. قبل از اینکه بخواهیم به تعریف کنترل در مدیریت و سازمان و انواع کنترل بپردازیم، لازم است تاکید کنیم که چه چیزهایی و چه کارهایی، کنترل محسوب نمی‌شوند. کلمه‌ی کنترل بعد از ورود به زبان فارسی، بیشتر دارای بار معنایی منفی و تداعی‌گر مفاهیمی مانند محدود کردن، مهار کردن و تلاش برای قرار دادن قید و بند بر رفتار دیگران بوده است. اما معنی کنترل در مدیریت سازمان کاملاً متفاوت است و به هیچ وجه دارای بار منفی نیست. می‌توان گفت یکی از نخستین تعریف‌های کنترل در مدیریت را (هنری فایول) از بنیان‌گذاران مدیریت علمی ارائه کرده است:

تعریف مفهوم کنترل در مدیریت 

کنترل یعنی تلاش سیستماتیک توسط مدیران کسب و کار برای اینکه عملکرد را با استانداردهای از پیش تعیین شده‌ و برنامه‌ها و هدف‌ها بسنجند. بر این اساس باید مشخص شود که آیا عملکرد و خروجی، مطابق با انتظارات هست یا خیر. طبیعتاً اگر مشخص شد که از هر یک از منابع سازمان می‌توان به شیوه‌ی اثربخش‌تر و کاراتری برای رسیدن به اهداف استفاده کرد، وظیفه‌ی سیستم کنترل مدیریت انجام اقدامات اصلاحی برای افزایش اثربخشی و کارایی منابع خواهد بود.

ترس از شروع کسب و کار یکی از مهم ترین مشکلات افراد است که منجر به از دست دادن خیلی از فرصت های زندگی و کسب و کار افراد می شود. من مهرداد حمصیان برعکس همه افرادی که می گویند نترس!! من می خواهم به شما در این مقاله  بگویم بترس. بترس از اینکه فردا شغل تو حذف شود. بترس از افرادی که سرت کلاه می گذارند، بترس از افرادی که بی هوا به سمت همه چیز می روند، بترس از افرادی که از هیچی نمی ترسند؟ بترس از افرادی که از آبرو خود نمی ترسند. بترس از روزی که با فردی ازدواج کنی که هیج چیز برای از دست دادن نداشته باشد. از همه این ها تو باید بترسی!! من مهرداد حمصیان روزانه از خیلی چیزها می ترسم، من می ترسم فردا کسب و کارم مانند بسیاری از کسب و کارهای بزرگ و شرکت های بزرگ مثل نوکیا ، مثل آژانس ها و تاکسی تلفنی ها (جایگزین آن ها با یک اپلیکیشن یا سایت) حذف شود. بزرگترین افراد موفق دنیا می ترسند و بسیاری از موفقیت آن ها به خاطر ترسی هست که دارند. پس چرا ما می ترسیم وموفق نمی شویم؟؟ ترس افراد موفق باعث حرکت آن ها به سمت پیشرفت بیشتر و کار بیشتر در کسب و کارهایشان می شود ولی ترس افراد ناموفق باعث شکست آن ها و عدم شروع کسب و کار آن ها می شود.

-رازهای موفقیت در ترس های شماست

در این مقاله می خواهم به شما بگویم بترس ولی اقدام کن. بترس ولی برنامه بریز، مشاوره بگیر و با بهترین حالت شروع کن. من مهرداد حمصیان می ترسم که  فردا کسب و کارم کلا حذف شود پس چیکار می کنم؟؟ امروز برای آن فردا برنامه میریزم . برای فردا پلان و نقشه دوم دارم. اگر این کار کلا حذف شود فردا با کار و تخصص جدید در خدمت شما عزیزان هستم. فردا با بهترین حالت خودم به شما خدمت می کنم و کمک می کنم که شما هم برند خودتان را بسازید. امروز سخت است و فردا سخت تر. پس تو برای آن فردا چه برنامه ای داری؟؟

ترس از شروع کسب و کار

اگر ترس نداشتم هیچ وقت پلان دوم نداشتم . اگر ترس نداشتم امروز به دنبال یادگیری و مهارت های بیشتر برای فردا و سال های سخت پیش رو نداشنم. پس ترس راز موفقیت زندگی افراد موفق است. استیو جابز اگر از رقیب خود نمی ترسید هیچ وقت اپل اینقدر از بقیه رقیبان جلو نبود. شما مسیر ترس را مشخص می کنید؟

– راهکارهای ترس از شروع کسب وکار

اگر ترس داری که شروع کنی باید چیکار کنی؟ بسیاری از افراد می ترسند و چون ترس دارند اصلا شروع به کسب و کار نمی کنند. این افراد ریسک پذیر نیستند. الان به شما می گویم که اگر ترس دارید از خانه بیرون نروید!!! چون اگر بیرون بروی ممکنه یک ماشین و شخص نابلد به شما بزند. ممکن است شما با یک نفر برخورد فیزیکی کنی و آن فرد  چاقو بکشد و شما را بکشد. ممکن است یک موتور سوار به شما بزند و شما تا آخر عمر آسیب ببینید و آنوقت برای همیشه باید در خانه بنشینید. پس بهتر است از خانه بیرون نروید؟

ترس از شروع کسب و کار

آیا تو با این حرف هایی که زدم بیرون نمی روی؟؟ قطعا می روی چون نمی شود تو تا آخر عمرت خانه بمانی که اتفاقی نیفتد. تغییر کنید و عوض شوید .  در کسب و کار و زندگی خود مشاوره بروید. آموزش ببینید و مهارت های بیشتر یاد بگیرید . درادامه به بررسی راه های اقدام کردن با وجود ترس می پردازیم که عبارت اند از:

  • در حوزه کسب و کار خود به اندازه کافی تحقیق کنید.
  • از افراد متخصص  مشاوره بگیرید. برای آن هزینه کنید (باز هم اگر پول نداری برو از فردا یک کاری را انجام بده.
  • مهارت های آن حوزه کسب و کار خود را آموزش ببینید.
  • ترس داشته باش ولی شروع کن به کار کردن.
  • خودت را برای فردایی متفاوت آماده کن. فردا قطعا از امروز سخت تر است. آماده بحران ها هستی؟؟
  • پلن دوم داشته باش و برنامه ریزی بلندمدت داشته باش.
  • صبور باش و عجله نکن. بلافاصله کسب و کار و شغل تو موفق نمی شود. بایدصبر داشته باشی و در دلار میری صبور باش. در کسب و کار میری صبور باش. آموزش میبینی ، صبور باش. هیچ سرمایه گذاری بلافاصله جواب نمی دهد.

ترس از شروع کسب و کار

  • همیشه شروع کننده امروز ، فردا برنده است.
  • بترس که سال دیگه همین جایی باشی که الان هستی .
  • تغییر کن و راه های قدیمی را کنار بگزار. از قدیمی ها یاد بگیر و جدید و نوین عمل کن و از گذشته درس بگیر ولی امروز اشتباه گذشته را نکن.
  • اگر امروز این مقاله را خواندی و عمل نکردی. تو در اینده پشیمان خواهی شد که چرا امروز شروع نکردی.
  • در یک کار و مهارت متخصص و اول باش.
  • فردا روز خیلی سختی است و تو آماده باش و بترس. بترس ولی شروع کن. با برنامه و هدفمند شروع کن، بی محابا شروع نکن، با فکر، با برنامه، با مشاور، با متخصص، با مهارت و علم .هدفمند شروع کن.

– ترس دانشجویان ارشد و دکترا از شروع پایان نامه

در آخر این مقاله برای شما یک نمونه ترس را می گویم. ترس دانشجویانی که پایان نامه خود را شروع نمی کنند. یاد نمیگیرند و مشاوره نمی گیرند و ترم های متوالی وقت و زمان و عمر جوانی خود را تلف می کنند. بترس که پایان نامه ات خوب نباشد در جلسه دفاع رد می شود. بترس از اینکه در راه اشتباه پایان نامه را انجام دهی. بترس از روزی که نتوانی به خوبی در جلسه دفاع حاضر شوی. بترس!! بترس ولی با مهارت ، آموزش، یادگیری و مهم تر از همه مشاوره از محققان و اساتید حوزه تخصصی، پایان نامه خودت را شروع کن. (دانشجویان ارشد و دکترا حتما آموزش های مشاوره پایان نامه ما را در سایت بخوانند).

۱۴- جمع بندی

تغییر تنها روش است و خیلی از افراد با این روش های نوین توانسته اند از کسی که ۱۰ سال کار کرده است در چندماه پیشی بگیرند! اغلب شغل های ما به دلیل عدم دانستن علم کسب و کار درآمدهای پایین دارند. شما همان انرژی را می گذارید ولی درآمد پایینی دارید. کسب و کار شما منبع درآمدهای شما است و شما پول را ابتدا باید از کسب و کار خود بدست بیاورید و سپس آن پول را سرمایه گذاری کنید ولی متأسفانه افراد در ایران برعکس عمل می کنند. کسب و کار خود را کم می کند و بر بورس سرمایه گذاری می کند. دوست عزیز سکه، طلا، ملک و بورس ، سرمایه گذاری هستند نه کسب و کار. شما در درآمدهای پایین فقط روی کسب و کار خود سرمایه  گذاری کنید و بعد هم باید با دانستن علم سرمایه گذاری ، پول خود را سرمایه گذاری کنید (بدون علم و دانش وارد هیچ حوزه ای نشوید).

نوشته شده توسط مهندس مهرداد حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 530 views بار دسته بندی : خدمات و محصولات تاريخ : 10 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها