رانیا هوم تفسیرهای اشتباه دانشجویان از انجام پایان نامه - رانیا هوم

دانشجويان اغلب تفسيرهاي اشتباهي از انجام پایان نامه دارند. بعضي چيزها واقعيت هستند و بايد واقعيت ها را پذيرفت. در ابتداي شروع پايان نامه اگر در انتخاب موضوع به دنبال موضوع هايي باشيم كه قبلا كار نشده است قطعا در نگارش فصل دوم به مشكل ميخوريم. اگر در انتخاب نوع روش تحقيق دقت نكنيم در ادامه فصل سوم و چهارم دچار مشكل مي شويم. در ابتداي كار توانمندي هاي خود را بسنجيد و به سراغ انجام پايان نامه برويد. انجام پايان نامه پروسه اي زمان بر است و شما بايد بدانيد اگر اشتباه برويد، هزينه و زمان زيادتري بايد به آن اختصاص دهيد. در ابتداي كار تفسيرهاي غلط را دور بريزيد و به دنبال واقعيت ها باشيد. تصورات عجيب را نمي توان در پايان نامه اجرا نمود. تفسيرهاي غلط از انجام پايان نامه نداشته باشيد.هر آنچه داخل عنوان و تك تك كلمات عنوان قيد مي كنيد بايد در پايان نامه اجرا كنيد. به اميد كمك استاد راهنما نباشيد و حتما بر روي توانمندي هاي خودتان پايان نامه را جلو ببريد.حتما از مشورت افراد متخصص در انجام پايان نامه استفاده كنيد.افراد متخصص به علت اينكه از صفرتاصد پايان نامه را خودشان انجام مي دهند با مشكلات مراحل انجام پايان نامه آشنا هستند. با طناب دوستان و آشنايان خود به چاه نرويد.

از انجام پایان نامه

تفسیر شما از شکست چیست؟ خیلی وقت ها شما اصلا شکست نخورده اید اما خودتان فکر می کنید شکست خورده اید! چون مقایسه اشتباه انجام داده اید ، مثلا میخواهید یک پایان نامه بنویسید و خودتان را با دوستان و آشناهایتان مقایسه می کنید و یک تفسیری برای خودتان رقم میزنید و میخواهید به آن برسید. مثلا من میگویم دمای اتاق ۲۶ درجه است اما ممکن است شما گرمایی باشید و بگویید دمای این اتاق بیشتر از ۲۶ درجه است یا بر عکس سرمایی باشید و بگویید دمای اتاق کمتر از ۲۶ درجه است و این تفسیر شماست و ما اکثرا به خودمان میبازیم! طرف موضوع پایان نامه را اشتباه انتخاب کرده و خب اگر عنوان شما قبلا کار نشده باشد ، شما در فصل دوم پایان نامه باید بگویید که بقیه چه کارهایی انجام دادند و اگر نتوانید این را بنویسید و کسی کار نکرده باشد خب نمی توان این پایان نامه را نوشت ؛ یا مثلا یک نرم افزاری انتخاب می کند که کسی کار نکرده و چندین ماه وقت شما تلف می شود تا این روش تحقیق را یاد بگیرید. پس تفسیر شما از شکست چیست؟ اگر فکر کنید شکست خورده اید ضعیف می شود و ناامید می شود و با مشکل مواجه می شوید. سعی کنید تفسیر خودتان از شکست را درست کنید و روش تحقیق سخت و استادراهنمای سختگیر استفاده نکنید و پایان نامه هایی بنویسید که مطابقت با واقعیت داشته باشد و تفسیر اشتباه نداشته باشی.

 

در انجام پايان نامه متاسفانه دانشجويان كارهاي عجيبي را انجام مي دهند كه منجر به از دست رفتن زمان براي ان ها ميشه. در اين مقاله به شما كمك مي كنيم كه قبل از اينكه با اين مشكلات و كارهاي عجيب در پايان نامه روبرو بشيد بتونيد عكس العمل مناسب انجام دهيد. اين كارهاي عجيب در پايان نامه از متداول ترين مشكلات دانشجويان در راه انجام پايان نامه بوده است كه مهندس حمصيان در ويدئو پايين به آن ها پرداخته است.

 

وقتی ما میخواهیم یک پایان نامه را انجام بدیم ، انجام یک سری از کارها عجیبه ، مثلا شما نباید برای موضوع پایان نامه خیلی سخت بگیرید ولی نباید موضوع انتخابی شما هم خیلی گسترده باشه، بعضی از افراد مثلا سه ماه وقت میزارند که یک موضوع را انتخاب کنند و این اشتباهه و زمان زیادی را از دست میدید و یا خیلی از افراد یک موضوع گسترده رو انتخاب می کنند و بعد جمع کردن این موضوع خیلی سخته و نمیتونید توی یک پایان نامه اون موضوع گسترده رو پوشش بدید.

کارهای عجیب دانشجویان در پایان نامه

موضوع بعدی که خیلی مهمه روش تحقیقه ! روش تحقیق شما باید خیلی متناسب باشه با موضوع پایان نامتون ، مثلا میزارید (اولویت بندی عوامل موثر) ، اگر اولویت گذاشتین باید بدونید که روش تحقیق تصمیم گیری چندمعیاره براش استفاده کنید که خود این روش هم چندین قسمت داره که باید به طور اختصاصی بهش بپردازیم. ولی مثلا وقتی که بنویسید (شناسایی عوامل موثر) میتونید از نرم افزار spss استفاده کنید، نرم افزار spss کار آماری انجام میده. اگر مدل سازی باشه باید از نرم افزارهای مدل سازی و اگر شبیه سازی باشه باید از نرم افزارهای خود شبیه سازی استفاده کنید. بنابراین توی این انتخاب موضوع دقت کنید که روش تحقیقتون هم بر اساس همون موضوع انتخاب میشه.

کارهای عجیب دانشجویان در پایان نامه

یکی از اشتباهات رایج دانشجویان اینه که استاد راهنمای سختگیری انتخاب می کنند فقط برای اینکه اسم استاد آخرش میخوره و برای مقاله آی اس آی تاثیر داره ولی استاد راهنمایی که خیلی سختگیره و سطحش بالاس ، اولا برای شما نمیتونه وقت زیادی اختصاص بده و به شما کمک کنه و دوما بیشتر شمارو اذیت میکنه و بیشتر سختگیری انجام میده توی نحوه نگارش ،جزئیات روش تحقیق و غیره برای استخراج پایان نامتون ، پس نیازی به موضوعات گسترده و استاد راهنمای سختگیر نیست و اگر دقت بکنید به این نکات با مشکلات کمتری رو به رو میشید.

اغلب دانشجویان با دیدگاه های اشتباه پایان نامه را شروع می کنند و نکته جالب تر هم  این است که تا آخر پایان نامه با این دیدگاه ها جلو می روند و با مشکلات متعدد روبرو می شوند. علت ادامه دادن خیلی از این دیدگاه های اشتباه در مورد پایان نامه این است که این اگر شما در راه پایان نامه اشتباه رفتید، مجبور هستید تا آخر آن را ادامه دهید. در این مقاله مهم ترین دیدگاه های اشتباه دانشجویان در انجام پایان نامه را با توجه به تجربه سال ها کار پایان نامه را گرد آوری شد. با خواندن این مقاله دیگر مجبور نیستید راه های اشتباه را در انجام پایان نامه امتحان کنید.

 دیدگاه های اشتباه در مورد پایان نامه

۱-دیدگاه اشتباه در انتخاب موضوع

اغلب دانشجویان فکر می کنند که هر چه موضوعی پایان نامه جوری باشد که کسی کار نکرده باشد، آن پایان نامه قوی است. در صورتی که اگر این موضوع کار نشده باشد یا کمتر کار شده باشد در نگارش فصل دوم پایان نامه که باید پژوهش های پیشین را بیاورید با مشکل روبرو می شوند. پس این دیدگاه اشتباه که موضوعی کار کنید که کم کار شده است ، حذف کنید. موضوع خوب موضوعی نیست که اصلا کار نشده باشد.

پایان نامه مدیریت ساخت در اصفهان

۲-دیدگاه اشتباه در مورد انتخاب استاد راهنما

بسیاری از دانشجویان فکر می کنند که اگر استاد راهنمایی بسیار قوی انتخاب کنند ، در ادامه کار راه آسانی دارند. در حالیکه این دیدگاه برعکس است، اساتید سخت گیر اغلب برای دانشجو وقت نمی گذارند ولی از طرف دیگر دوبرابر یک استاد معمولی از دانشجو انتظار دارد. نکته دیگر هم این است که سعی کنید استادی را انتخاب کنید که داخل دانشگاه خودتان باشد. چون معمولا اساتید یک دانشگاه با یکدیگر آشنا تر هستند و نمی خواهند همدیگر را به چالش بکشند.

دیدگاه های اشتباه در پایان نامه

۳-دیدگاه اشتباه در مورد روش تحقیق

دیدگاه های اشتباه در پایان نامه

خیلی از دانشجویان با انتخاب روش تحقیق نامناسب نسبت به موضوع خود، گرفتار یک روش نادرست نسبت به موضوع خود می شوند و همه زحمات آن ها هدر می رود. اگر بهترین پایان نامه هم نوشته باشد ولی روش تحقیق (فصل سوم پایان نامه) اشتباه باشد، کل پایان نامه زیرسؤال می رود. روش تحقیق شما باید براساس موضوع و عنوان دقیق پایان نامه انتخاب گردد. حتی یک کلمه اضافی در عنوان، گاهی می تواند روش تحقیق پژوهش را تغییر دهد. پس تمام کلمات عنوان پژوهش را با دقت انتخاب کنید. یکی از بدترین دیدگاه های اشتباه دانشجویان در انتخاب عنوان پایان نامه اتفاق می افتد که روش تحقیق پژوهش را هم در اغلب تحت تأثیر قرار می دهد. مثلا یک مثال در رشته های مدیریت این است که اگر شما در موضوع پایان نامه کلمه شناسایی را بنویسید باید از روش های پرسشنامه و آمار استفاده کنید و اگر کلمه اولویت بندی بنویسید ، اغلب باید از روش های تصمیم گیری چند معیاره استفاده کنید که خود این روش هم به چندین دسته تقسیم می شود که وارد جزئیات می شود.

۴-دیدگاه اشتباه در مورد چاپ مقاله معتبر

دیدگاه های اشتباه در پایان نامه

یکی از مهم ترین مشکلات دانشجویان در ابتدای هر پایان نامه این است که به دنبال چاپ مقاله هستند و فکر می کنند اگر چند ماه وقت خود را برای موضوع بگزارند می شود مقاله آی اس آی داد. عزیزان شما اگر فقط موضوعتان را اشتباه  انتخاب نکنید نصف کار حل است و هر موضوعی را می توانیم تبدیل به مقاله معتبر نمود. پس بس کنید و اینقدر وقت خود را برای این مسائل تلف نکنید.

مقالات مشابه با این مقاله:

نوشته شده توسط مهندس مهرداد حمصیان

 

 

 

 

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 556 views بار دسته بندی : آموزش مراحل انجام پایان نامه تاريخ : 17 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.