رانیا هوم نحوه چاپ مقاله در مجلات مورد تایید وزارت علوم - رانیا هوم

چیزی که خیلی برای ما مهم است این است که مقاله چاپ بکنیم. شما باید به ژورنالی که در آن مقاله چاپ می کنید باید دقت داشته باشید ، اینکه بعضی ها می گویند به عنوان نفر سوم اسم شما را میزنند را اصلا قبول نکنید! نوشتن مقاله نیاز به زمان دارد ، شما می خواهید سریع کار را انجام بدهید و به نتیجه برسید و رزومتان را قوی کنید اما مقاله ای به درد میخورد که اعتبار داشته باشد. در ادامه به نحوه چاپ مقاله می پردازیم.

 

۱-دانش کافی دانشجویان برای نحوه مراحل چاپ مقاله معتبر

بسیاری از موسسات نامعتبر از ضعف علمی دانشجویان خود سوء استفاده می‌کنند. زیرا دانش‌ جویانی که به دلیل مشغله‌های کاری و زندگی، زمان کافی برای نگارش یک مقاله علمی معتبر ندارند برای تالیف و پذیرش مقاله به موسسات علمی مراجعه می‌‌کنند و هزینه‌های کلانی را پرداخت می‌کنند. پس از گذشت زمان و دریافت مقاله چون زمان لازم برای ارزیابی و تایید اعتبار مقاله را ندارند؛ آن را برای استاد خود ارسال می‌کنند و پاسخی مبنی بر اینکه مقاله نگارش شده فاقد بار علمی است دریافت می‌کنند. در واقع به این نتیجه می‌رسند که مقاله تالیف شده برای آن‌ها صرفاً چیزی جز چند صفحه کاغذ باطله است . برای چاپ مقاله ISI به دلیل هزینه های بالایی که نیاز استیک پژوهشگر مناسب داشته باشد قطعا پژوهشگر کاربلد با هزینه های پایین هیچ وقت کار نمی کند و با تورم حال حاضر اصلا برای فرد صرف هم نمی کند که با هزینه های پایین بتواند مقاله معتبر بنویسد و چاپ کند. برای چاپ مقاله ISI نیاز به زمان، دانش کافی و هزینه های بالای ترجمه مقالات تخصصی از ژورنال های معتبر است. بدون هزینه نمی توان مقاله ای را در مدت زمان کوتاه چاپ نمود.

نحوه چاپ مقاله

۲-قراردادهای وسوسه انگیز شرکت ها

بسیاری از موسسات قراردادهایی غیر واقعی با مشتریان خود منعقد می‌کنند. مثلاً چاپ یک مقاله در نشریه معتبر با ضریب تاثیر بالاتر از ۱ حتی ۲ را با قیمت پایین در مدت زمان کمتر از ۳ ماه انجام می‌دهند. در این بین اصلا کمتر نشریه‌ای می‌تواند ضریب ایمپکت فکتور بالاتر از ۱ یا ۲ داشته باشد و داشتن مقاله در این نشریات حتی توسط اساتید برتر دنیا نیز به سختی انجام می‌شود. پس از عقد قرارداد و پرداخت وجه نیز یک مقاله بی‌کیفیت، کپی شده و پر از اشکال به عنوان مقاله تخصصی به مشتری تحویل می‌دهند. دلیل این اتفاقات هزینه بالای دستمزد مولف حرفه‌ای است، یعنی نمی‌توان با هزینه کم مقاله حرفه‌ای داشت پس در نتیجه موسسه اقدام به کپی پیست کردن مقالات سایرین در یک فایل وورد و ارائه آن به مشتری به عنوان یک کار حرفه‌ای و تخصصی می‌کند. پس از گذشت زمانی کوتاه نیز مشاهده می‌شود مقالات صرفاً در نشریات جعلی و وبسایت‌های نامعتبر چاپ می‌شود که حتی مجلات داخلی هم آن را تایید نمی‌کنند. پس اگر به دنبال چاپ مقاله معتبر هستید به دنبال هزینه های پایین نباشید چون مقاله ای به شما داده می شود که در حد چاپ کردن در یک ژورنال نیست. چاپ کردن مقاله در تمام ژورنالهای  معتبر تأیید شده ISI بسیار  سخت است و بسیار وقتگیر و زمان بر است. اگر فردی متخصص بتواند مقاله ای را در هر ژورنال معتبر ISI که مورد تأیید است چاپ کند آن فرد بسیار فردی کاربلد است. چاپ مقاله در ژورنال های نامعتبر اصلا هیچ هنری ندارد و فقط از دست دادن زمان و هزینه است که هر فردی قادر به انجام آن است. ولی هر فردی نمی تواند مقاله ISI چاپ کند. بسیاری از پژوهشگران می گویند من در هر ژورنال تخصصی و با هر رشته ای می توانم مقاله چاپ کنم . باید به شما بگویم شاید معدود افراد کاربلد قادر به انجام این کار هستند که بایت آن هم هزینه های بالایی می گیرند و حق آن ها هم همین است چون کاری تخصصی انجام می دهند. با هزینه های پایین هیچ فرد متخصص کاربلد مقاله ای را در ژورنال معتبر چاپ نخواهد کرد. بیخودی خودتان را گول نزنید و مثل این است که ماشین بنز را به شما به قیمت یک ماشین پراید بدهند اگر این را باور دارید پس آن را هم باور کنید که فردی متخصص با هزینه های پایین برای شما مقاله ISI معتبر بنویسد و بتواند آن را در یک ژورنال ISI چاپ کند.

نحوه چاپ مقاله

۳- مجلات نامعتبر و جعلی یا بلک لیست ها 

وزارت علوم بیشتر مجلاتی که بار علمی پایین‌‌تری دارند را در بلک لیست خود قرار داده است.دانشجویان و پژوهشگران در صورت چاپ مقاله در این مجلات، امتیازات مربوط به چاپ مقاله شامل حال آن‌ها نمی‌شود. بنابراین در انتخاب مجلات باید دقت بیشتری به خرج داد. همچنین افراد سودجوی بسیاری وجود دارد که با نام و نشان یک نشریه علمی معتبر اقدام به پذیرش و چاپ مقاله می‌کند اما هیچ‌گاه مقالات چاپ شده در این نشریه در لیست تامسون رویترز وارد نمی‌شود.

 نحوه چاپ مقاله

۴- سرقت علمی 

در مقالات قبلی به نحوه های سرقت علمی در پایان نامه و مقاله توضیح دادیم. بسیاری از موسسات به دلیل اینکه قیمت قرارداد خود را پایین در نظر گرفته‌اند، مجبور هستند به روش‌های غیراصولی کار خود رو پیش ببرند. بنابراین اقدام به کپی کردن مقالات منتشر شده با استفاده از شگردهای خاص برای تهیه مقاله مشتری انجام می‌دهند. بیشتر مواقع دیده شده که مقاله پس از پذیرش و واریز هزینه چاپ توسط مشتری به اسم سرقت علمی و ادبی رد شده است و وقت و پول مشتری به هدر می‌رود.

۵- بالاترین ضریب تاثیر 

تامپسون رویترز مالک موسسه اطلاعات علمی یا همان ISI معروف برای اعلام ضرایب تأثیر مجلات یا ایمپکت فاکتور Impact Factor از پایگاه آنلاینی بنام JCR استفاده می‌کنداطلاعات این پایگاه اواسط هر سال میلادی بروز رسانی می‌شود و ضریب تأثیر مجلات پذیرفته شده توسط آی اس آی در آن منتشر می‌شود. هر مجله ISI معتب در لیست JCR و تامپسون رویترز معتبر هستند . اگر به دنبال اعتبار بیشتر هستید باید ضریب Impact Factor مجله و شاخص های دیگر آن بالا باشد.

 ۵-چگونه پارامتر jcr مجلات مختلف را به دست آوریم؟

با جستجوی شماره ISSN مجلات در صفحه اول سایت ژورنال های، می توان به مقدار SJR و همچنین نمودار تغییرات آن دست یافت. در ادامه لیست فهرست نشریات JCR2018 تأیید شده وزارت علوم را می توانید دانلود نمایید.

JCR – ۲۰۱۸

AIF & MIF 2018

مقالات مشابه با این مقاله:

نحوه چاپ مقاله در ژورنال های isi

Impact Factor(ایمپکت فکتور) یا ضریب تأثیر یک ژورنال isi چیست؟

معتبرترین ژورنال ها برای خواندن و چاپ مقالات ISI

اهمیت ترجمه مقالات فارسی به انگلیسی برای چاپ در ژورنال های isi

تشخیص سرقت علمی در پایان نامه و مقاله

نوشته شده توسط مهندس مهرداد حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 292 views بار دسته بندی : اعتبار مقالات isi تاريخ : 15 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها