رانیا هوم اهمیت ترجمه مقالات فارسی به انگلیسی برای چاپ در ژورنال های isi - رانیا هوم

یکی از مهم ترین قسمت ها برای چاپ مقالات در ژورنال های isi ترجمه مناسب و درست مقاله ها از فارسی به انگلیسی است. بعد از این که شما مقاله خود را به فارسی نوشتید باید آن را طبق فرمت ژورنالی که انتخاب کردید، نگارش کنید. یکی از مهم ترین فاکتور های موثر در جایگاه علمی و رزومه یک فرد تعداد مقالات منتشر شده از او در نشریات ISI می باشد. پذیرفته شدن در این ژورنال چه برای اساتید و چه برای دانشجویان از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که اساتید جایگاه علمی خودشان را تثبیت می‌کنند و دانشجویان بسیار راحت‌تر می‌توانند برای مقطع دکترا پذیرفته شوند. اگر از آن دسته از دانشجویانی هستید که برای گرفتن بورسیه دانشگاه‌های خارج از کشور تلاش می‌کنند، حتما باید برای چاپ مقاله‌های معتبر اقدام کنید. شاید هم برای آینده خود برنامه‌ریزی کرده باشید و بخواهید یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاهتان شوید و یا برای یک فرصت مطالعاتی اقدام نمایید. باید بدانید که داشتن مقالات معتبر راه را برای شما بسیار آسان‌تر می‌کند و جایگاه و رتبه علمی‌تان را بالاتر می‌برد.

ژورنال های isi

همه افراد از توان ترجمه مقاله فارسی به انگلیسی و ترجمه مقاله انگلیسی به فارسی بالایی برخوردار نیستند ولی شاید درجه علمی بالایی داشته باشند و نخواهند عرصه را به رقیبان واگذار کنند. لازم نیست همه بتوانند فن ترجمه فارسی به انگلیسی را بدانند و به فوت و فن آن آشنا باشند و اصلا گاهی اوقات از نظر تکنیکی نیازی به این کار نیست. از طرفی ممکن است فردی خود در زبان انگلیسی صاحب نظر باشد ولی امکان این را نداشته باشد که ترجمه تخصصی از زبان مادری به زبان دیگری را در سطح مقالات ISI انجام دهد. خیلی واضح است که مقالاتی که از نظر نگارشی ضعیف باشند، توسط داوران برگشت بخورد و این موضوع به این علت است که جمله شما را فردی که زبان مادرشی‌اش انگلیسی است متوجه نمی‌شود.

  • همیشه در نظر داشته باشید که قبل از ارسال مقاله‌تان برای مترجم فارسی به انگلیسی، آن را از نظر نگارشی تصحیح کرده باشید. ساختار فعل، فاعل و مفعول و جمله بندی نگارشی به درستی تعیین شده باشند که خود مترجم در دریافت صحیح جمله مشکلی نداشته باشد.
  • علاوه بر این، حتما علائم نگارشی را به درستی رعایت کنید تا مترجم منظور شما را بهتر و راحت تر درک کند.
  • به متغیر ها و معیارهای سنجش و روش اندازه‌گیریشان دقت کنید تا داور در یک چشم به هم زدن مقاله شما را رد نکند. زیرا با دیدن این چنین مواردی معمولا مقاله از نظر نگارشی رد می‌شود .
  • در چاپ مقالات isi ، چکیده ، مقدمه و همچنین نتیجه گیری در پذیرش یا رد مقاله بسیار مؤثر است. پس سعی کنید این بخش ها را با حساسیت بیشتری بنویسید.
  • فردی که قرار است ترجمه فارسی به انگلیسی را انجام دهد باید قبلا مقالات isi را ترجمه کرده باشد و در این راه موفق بوده باشد. فقط ترجمه نمودن و عدم تأیید آن در ژورنال نمی تواند عامل مهمی برای تأیید مترجم باشد. مقاله ای که ترجمه شده باشد و در یکی از ژورنال های معتبر چاپ شده باشد منبع معتبری می باشد.

ژورنال های isi

همچنین دانستن اصطلاحات تخصصی آن رشته و گرایش نیز از مهم ترین فاکتورهای یک ترجمه خوب فارسی به انگلیسی است. بسیاری از معانی کلمات تخصصی زبان انگلیسی با زبان عمومی به کلی متفاوت است. به طور مثال ساخت و ساز ناب در رشته عمران گرایش مدیریت ساخت به معنی Lean construction است و در ترجمه عمومی معنی ساخت و ساز لاغر می دهد که به کلی معنی آن ها متفاوت است. حتما بعد از ترجمه فارسی به انگلیسی کلمات تخصصی خود را چک کنید که به اشتباه ترجمه نشده باشد. همچنین بهتر است کسی که مقاله تخصصی را خودش می نویسد معانی کلمات تخصصی مقاله را به صورت پاورقی نوشته باشد که مترجم در صورت عدم ترجمه مناسب بتواند از آن استفاده کند.

در ادامه به ارائه مهم ترین نکات جهت چاپ مقالات ISI در ژورنال های معتبر می پردازیم. در شرایط کنونی چاپ مقالات ISI برای دانشجویان دکترا برای دفاع ، چاپ یک الی دو مقاله معتبر علمی و پژوهش و آی اس آی ضروری شده است و از سوی دیگر یکی از راه های مهاجرت تحصیلی و همچنین قبولی در آزمون مصاحبه دکترا، داشتن مقالات معتبر داخلی و آی اس آی می باشد. ضروری است بدانید افرادی که به دنبال چاپ مقاله isi هستند گمان می کنند که راهی میان بر برای چاپ مقاله در ژورنال های معتبر وجود دارد درحالیکه این قضیه به طور کلی نادرست است و هیچ فرد و هیچ شرکتی نمی تواند تضمین کند که مقاله شما را در ژورنال مشخصی چاپ کند. چاپ مقاله در ژورنال های معتبر می بایست داوری شود و افراد از داوران و حتی اسم آن ها هم خبری ندارند و نمی توانند با هیچ ژورنالی همکاری کنند. بنابراین دانشجویان عزیز گول تبلیغات در این حوضه را نخورند. پس راهکار اجرایی چیست؟ مقاله شما در ابتدا باید در سطح بالا و با کیفیت قبل قبول تهیه گردد و دارای پیشینه پژوهش جدید و مقالات جدید باشد تا بتواند در ژورنال های معتبر چاپ گردد.

 پس از اینکه مقاله شما در سطح آی اس آی نوشته شد تازه می توانید به دنبال ژورنال های معتبر باشید برای ارسال مقاله خود به آن ژورنال . در مقاله های قبلی ژورنال های معتبر را در هر رشته و همچنین رشته مدیریت ساخت عمران مشخص نمودیم و حتما می بایست چک کنید که ژورنال شما جزء ژورنال های نامعتبر و به اصطلاح لیست سیاه علوم و تحقیقات و دانشگاه آزاد اسلامی نباشد. در سال های اخیر دانشجویان دانشگاه های آزاد دارای بیشترین سخت گیری در چاپ مقالات آی اس آی بوده اند که دانشجویان دکتری را با مشکل های زیادی روبرو کرده است. اینکه چرا دانشگاه آزاد در چاپ مقالات آی اس آی با ایمپکت فکتور اصرار زیاد نسبت به دانشگاه های سراسری دارد را می بایست اساتید و افراد بالا در دانشگاه آزاد پاسخ دهند. حتما قبل از چاپ مقاله خود در ژورنال مورد نظر، اسم و خصوصیات مجله را برای دانشگاه بفرستین و نظر آن ها را نسبت به آن مجله بگیرید تا در ادامه چاپ و اکسپت مقاله با مشکل روبرو نشوید.

در چاپ مقاله آی اس آی حتما باید از متخصص کمک بگیرید و بسیاری از اساتید هم نمی توانند کمکی در تسریع چاپ مقاله برای دانشجویان داشته باشند بنابراین وقت خود را تلف نکنید و حتما به دنبال فرد متخصص جهت راهنمایی و انجام مقاله برای چاپ در ژورنالی معتبر اقدام کنید. چاپ مقاله isi و حتی چاپ مقاله در مجلات علمی و پژوهشی داخلی واقعا کار سخت و طاقت فرسایی است که نیازمند زمان و هزینه است. ولی این زمان و هزینه باید به درستی خرج شود تا وقت و هزینه خود را از دست ندهید. دانشجویان عزیز فکر می کنند که چاپ مقاله isi در ژورنال های معتبر داخلی و علمی و پژوهشی راحت تر است که متأسفانه باید بگویم اینطور نیست و چاپ مقاله در ژورنال های داخلی و علمی و پژوهشی از بسیاری از ژورنال های خارجی هم سخت تر شده است. مدت زمان چاپ مقاله نیز بستگی به نظر داوران در آن ژورنال انتخاب شده دارد که بین یک الی سه ماه معمولا جواب می دهند و حتما اصلاح می خورد ولی تعداد ایرادات و اصلاحات متفاوت است.

نکته ی دیگری هم که در این زمینه لازم است بدانید این است که ممکن است شما مقاله را برای ژورنالی معتبر و دارای ایمپکت فکتور متوسط یا پایین بفرستین و پذیرفته نشود ولی همان مقاله را برای ژورنالی دیگر با ایمپکت فکتور بالاتر و همچنین درجه علمی بالاتر بفرستین و پذیرفته شود بنابراین روحیه خود را از دست ندهید که حالا مقاله من رد شد و دیگر پذیرفته نمی شود و اصلا این قضیه درست نیست. برای چاپ مقالات خود و راهنمایی برای چاپ مقالات خود با شرکت مهرداد سیویل در تماس باشید. ما سعی می کنیم با راهنمایی درست و افراد متخصص شما راه را برای چاپ مقاله isi یا علمی و پژوهشی هموار کنیم.

مقالات مشابه با این مقاله:

چگونه مقاله آی اس آی (isi) معتبر بنویسیم؟

چاپ مقاله isi برای جلسه دفاع دکترا

چاپ تضمینی مقاله ISI

ژورنال های isi (آی اس آی) معتبر کدام اند؟ (قسمت اول)

ژورنال های isi (آی اس آی) معتبر کدام اند؟ (قسمت دوم)

نوشته شده توسط مهندس مهرداد حمصیان

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 467 views بار دسته بندی : مطالب جدید تاريخ : 15 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها