رانیا هوم بیزینس کوچینگ مهرداد حمصیان (قسمت دوم) - رانیا هوم

همانطور که در مقاله قبلی بعضی از چالش ها و مشکلات کسب و کارها را عنوان کردیم (بیزینس کوچینگ مهرداد حمصیان (قسمت اول)). این مقاله (بیزینس کوچینگ مهرداد حمصیان (قسمت دوم)) به مشکلات بعدی کدر سب و کار پرداخته شده است. یک بیزینس کوچ می تواند هزاران هزار پولی که درحال از دست دادن هستید به شما برگرداند. بیزینس کوچ به شما نشان می دهد کدام علم برای کسب و کارها عملی است. با علم، وضعیت کسب و کار شما را بهبود می دهم. کسانی که می گویند علم به چه دردی می خورد، با علم می توان کسب و کار و شغل را دگرگون کرد.

 

یکی از مشکلاتی که مدیران کسب و کارها دارند این است که در شرایط کرونا خیلی به مشکل خورده اند ، وقتی از آن ها می پرسم تبلیغات داشته اید؟ بازاریابی تان را تغییر داده اید؟ کیفیتتان را تغییر داده اید؟ میگویند نه! مردم الان دنبال کارهای خوب و با کیفیت هستند ، دیگر کسی برای کارهای بی کیفیت هزینه نمی کند. من اگر قرار باشد غذایی بخورم ، به سراغ آن رستورانی می روم که با کیفیت تر است ، شاید اگر قبلا یک ماه یک بار می رفتم الان سه ماه یکبار می روم اما می روم به سراغ با کیفیت ترین! اگر شما همان کارهایی که قبلا انجام می دادید نتیجه نمیگیرید ، اگر سایت ندارید اگر بازاریابی ندارید اگر کیفیت ندارید پس چه انتظاری دارید؟ شرایط بازار تغییر کرده ، بعد از کرونا و قبل از کرونا از زمین تا آسمان تفاوت دارد و دیگر نمی شود با شرایط قبل و روش های سنتی نتیجه گرفت. قطعا تغییر بازاریابی ها و شرایط بحرانی که به وجود آمده روش های جدیدی آمده و شما همانطور مانده اید. شما باید تغییر کنید تا به این تغییر برسید و بعد به فکر نوآوری های بیشتری باشیذ برای مثال اگر رستوران شما بیرون بر نبوده است الان باید بیرون بر بشوید ، باید پیک بزنید ، تبلیغات بیشتری بکنید ؛ نمی توانید با شرایط قبلی کار بکنید و انتظار پیشرفت داشته باشید. قطعا رقیب شما از شما پیش می افتد. شما باید تغییر بکنید. حالا چگونه تغییر کنید؟ شرکت ها و افرادی هستند که در بازاریابی و فروش هستند و کوچ حرفه ای هستند مانند شرکت مهردادسیویل و این شرکت ها به شما کمک می کنند تا شما یک برند بسازید و کسب و کار شما شناخته شود و شما به یک برند تبدیل بشوید ، دیگر با روش های سنتی شما شناخته نمی شوید. بنابراین تغییر تنها روش است و خیلی از افراد با این روش های نوین توانسته اند از کسی که ۱۰ سال کار کرده است در چندماه پیشی بگیرند!

اغلب شغل های ما به دلیل عدم دانستن علم کسب و کار درآمدهای پایین دارند. شما همان انرژی را می گذارید ولی درآمد پایینی دارید. کسب و کار شما منبع درآمدهای شما است و شما پول را ابتدا باید از کسب و کار خود بدست بیاورید و سپس آن پول را سرمایه گذاری کنید ولی متأسفانه افراد در ایران برعکس عمل می کنند. کسب و کار خود را کم می کند و بر بورس سرمایه گذاری می کند. دوست عزیز سکه، طلا، ملک و بورس ، سرمایه گذاری هستند نه کسب و کار. شما در درآمدهای پایین فقط روی کسب و کار خود سرمایه  گذاری کنید و بعد هم باید با دانستن علم سرمایه گذاری ، پول خود را سرمایه گذاری کنید (بدون علم و دانش وارد هیچ حوزه ای نشوید).

شناسایی ذی نفعان در کسب و کار شما چه کسانی هستند؟ در علم مدیریت این دروس را شما می خوانید ولی کاربردهای آن ها را بلد نیستید. ذی نفعان هر کسب و کار شما چه کسانی هستند؟ جامع هدف شما چه کسانی هستند؟ چه افرادی می توانند مشتری شما باشند و این نیاز به جمع آوری اطلاعات از مشتری ها دارد. چرا ذی نفعان از شما خرید نمی کنند؟ چه جاذب هایی برای مشتریان خود دارید؟

بیزینس کوچینگ مهرداد حمصیان

حذف اطلاعات اضافه یکی از کارهایی است که مدیران باید انجام دهند. ذهن خود را از مطالب اضافی پاک کنید. آن کاری که لازم است را انجام دهید و بقیه مطالب را حذف کنید. انضباط فردی داشته باشید. اگر شما نمی توانی در کار خودت بهترین باشی و مهارتی بلد نیستی که به افراد کمک کند و بابتش پول در بیاری و کسب و کار خودت رو مدیریت کنی پس حق نداری از دولت، کشور، پدر و مادر و هیچ کس دیگه ای گله کنی و غر بزنی. تو زندگی و کسب و کار خودتم نمی تونی درست کنی پس چگونه انتظار دارید مدیران مملکت بتوانند یک کشور را مدیریت کنند. شما اول باید بتوانید یاد بگیرید، زندگی و کسب و کار خودتان را جمع کنید و بعد در مورد بقیه و وضع مملکت صحبت کنید. چرا اینقدر مطلب بیخود میخوای جمع کنید. اصلا یک نکته بلد شو و بهش عمل کن (همین). هدف های شما باید کاملا قابل اندازه گیری باشد.

مقالات مشابه با این مقاله:

بیزینس کوچینگ مهرداد حمصیان (قسمت اول)

مشاوره و انجام تولید محتوا

روش های بهبود درآمد کسب و کارها

استفاده کاربردی از علم های دانشگاهی

نوشته شده توسط مهندس حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 482 views بار دسته بندی : مطالب جدید تاريخ : 10 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.