رانیا هوم آمار تأثیر کشورهای مختلف دنیا بر اقتصاد جهان (تأثیر آمریکا بر اقتصاد جهانی) - رانیا هوم

طبق بررسی های سایت هاماچ ، اقتصاد و شرایط کشور آمریکا ، طبق آخرین داده های تولید ناخالص داخلی جهانی که توسط بانک جهانی در ماه فوریه منتشر شد ، هنوز هم بزرگترین اقتصاد جهان است. همانطور که توسط این نمودار نشان داده شده است ، ایالات متحده (۲۴٫۳٪) تقریباً یک چهارم تولید ناخالص داخلی جهانی را تولید می کند و تقریباً ۱۰ درصد بالاتر از چین (۱۴٫۸٪) است. در مکان دوم کشور چین قرار دارد ، و در رده سوم کشور ژاپن قرار دارد که چین بیش از ۱۸ درصد جلوتر از ژاپن (۵٫۹۱ درصد است. کشور ایران با ۵۷/۰ درصد در کنار تایلند و امارات متحده عربی(دبی) قرار دارد.

آمار و رتبه بندی بزرگترین و پراهمیت ترین کشورهای جهان

ده کشور برتر دنیا در میزان تولید ناخالص داخلی

۱-ایالات متحده (۱۸٫۰۳ تریلیون دلار)

۲-چین (۱۱ تریلیون دلار)

۳- ژاپن (۴٫۳۸ تریلیون دلار)

۴-آلمان (۳٫۳۶ تریلیون دلار)

۵- انگلیس (۲٫۸۶ تریلیون دلار)

۶- فرانسه (۲٫۴۲ تریلیون دلار)

۷-هند (۲٫۰۹ تریلیون دلار)

۸- ایتالیا (۱٫۸۲ تریلیون دلار)

۹- برزیل (۱٫۷۷ تریلیون دلار)

۱۰- کانادا (۱٫۵۵ تریلیون دلار)

طبق مطالعات انجام شده اقتصاد ایالات متحده از نظر اندازه تقریباً معادل تولید ناخالص داخلی کل ۳ تا از ۱۰ تا کشور معتبر است (یعنی ژاپن ، آلمان ، انگلستان ، فرانسه ، هند ، ایتالیا ، برزیل و کانادا). اگرچه این امر آمریکا را به راحتی از بقیه (از جمله چینی ها) جلوتر می اندازد . اما اگر قاره ها را به جای کشورها در نظر بگیریم ، داستان کاملاً متفاوت است.

در این نمودار ، که ۴۰ اقتصاد بزرگ جهان را به صورت جداگانه نشان می دهد ، بلوک آسیا به وضوح غالب است. این رقم کمی بیش از یک سوم (۳۳٫۸۴٪) تولید ناخالص داخلی جهانی را نشان می دهد  و بدون هیچ زحمتی از بلوک آمریکای شمالی پیشی می گیرد ، که با ۲۷٫۹۵٪ کمی بالاتر از یک چهارم تولید ناخالص داخلی جهانی است که ایالات متحده به خودی خود تحت آن قرار دارد. در همین حال ، اروپا باید به مقام سوم و کمی بیش از یک پنجم تولید ناخالص داخلی جهانی اکتفا کند (۲۱٫۳۷٪).

آمار و رتبه بندی کشورهای قاره آسیا

آمارها در آسیا طبق گزارشات رتبه بندی بانک جهانی به صورت زیر است و ایران در رتبه ۲۶ جهان قرار گرفته است:(( همچنان کشور چین پرچمدار کشورهای آسیایی است)

رتبه بندی کشورهای آسیا در آمار اقتصاد جهانی

  1. چین (۱۱ تریلیون دلار)
  2. ژاپن (۴٫۳۸ تریلیون دلار)
  3. هند (۲٫۰۹ تریلیون دلار)
  4. کره جنوبی (۱٫۳۸ تریلیون دلار)
  5. روسیه (۱٫۳۳ تریلیون دلار)
  6. اندونزی (۸۶۱٫۹ میلیارد دلار)
  7. ترکیه (۷۱۷٫۹ میلیارد دلار)
  8. عربستان سعودی (۶۴۶ میلیارد دلار)
  9. ایران (۴۲۵٫۳ میلیارد دلار)

مرکز ثقل اقتصادی آسیا در شرق است، چین، ژاپن و کره جنوبی با هم تولید تقریباً برابر با تولید ناخالص داخلی ایالات متحده هستند.

آمار و رتبه بندی کشورهای قاره آمریکا

در ادامه به بررسی آمارهای بانک جهانی در قاره آمریکا می رویم که ابرقدرت جهان یعنی آمریکا همچنان دارای رتبه برتر دنیا و رتبه برتر قاره آمریکا می باشد.

ده رتبه بندی برتر در آمریکا (با رتبه بندی بانک جهانی)

  1. ایالات متحده (۱۸٫۰۴ تریلیون دلار)
  2. برزیل (۱٫۷۷ تریلیون دلار)
  3. کانادا (۱٫۵۵ تریلیون دلار)
  4. مکزیک (۱٫۱۴ تریلیون دلار)
  5. آرژانتین (۵۸۳٫۲ میلیارد دلار)
  6. کلمبیا (۲۹۲٫۱ میلیارد دلار)
  7. شیلی (۲۴۰٫۸ میلیارد دلار)
  8. پرو (۱۸۹٫۱ میلیارد دلار)
  9. پورتوریکو (۱۰۳٫۱ میلیارد دلار)
  10. اکوادور (۱۰۰٫۲ میلیارد دلار)

برزیل ، غول اقتصادی آمریکای جنوبی ، کمتر از یک دهم اندازه تولید ناخالص داخلی ایالات متحده است.

اما در قاره اروپا آمارها به چه صورت است و چه کشورهایی دارای بالاترین میزان تولید ناخالص داخلی هستند:

پرچمدار کشورهای اروپایی آلمان و انگلیس هستند.

ده رتبه بندی برتر در اروپا (با رتبه بندی بانک جهانی)

  1. آلمان (۳٫۳۶ تریلیون دلار)
  2. انگلیس (۲٫۸۵ تریلیون دلار)
  3. فرانسه (۲٫۴۲ تریلیون دلار)
  4. ایتالیا (۱٫۸۲ تریلیون دلار)
  5. اسپانیا (۱٫۲ تریلیون دلار)
  6. هلند (۷۵۰٫۳ میلیارد دلار)
  7. سوئیس (۶۷۰٫۸ میلیارد دلار)
  8. سوئد (۴۹۵٫۶ میلیارد دلار)
  9. لهستان (۴۷۷٫۱ میلیارد دلار)
  10. بلژیک (۴۵۵٫۱ میلیارد دلار)

انگلیس دومین قدرت اقتصادی در اروپا است ، که تأثیر عمده اقتصادی را بر اتحادیه اروپا چشم انداز می کند. به دلیل اینکه آلمان و انگلیس در رتبه های چهارم و پنجم جهان هستند.

در این مقاله  خلاصه ای از اقتصاد جهان و آمارهای بانک جهانی را بررسی کردیم . علی رغم همه صحبت ها در مورد اقتصادهای نوظهور ، چهار اقتصاد بزرگ آمریکای جنوبی (برزیل ، آرژانتین ، ونزوئلا و کلمبیا) فقط حدود ۴٪ از تولید ناخالص داخلی جهانی را تولید می کنند ، در حالی که سه اقتصاد بزرگ آفریقا (آفریقای جنوبی ، مصر و نیجریه) بیش از ۱٫۵٪ درصد را به خود اختصاص داده اند.

بقیه کشورهای جهان در این آمار کجا هستند؟

علاوه بر ۴۰ اقتصاد بزرگ نشان داده شده به صورت جداگانه ، بیش از ۱۰۰ کشور دیگر جهان در اینجا جمع شده اند زیرا “بقیه جهان” فقط ۹٫۴٪ از تولید ناخالص داخلی جهانی را تولید می کنند. اینها شامل کشورهای بزرگی با تولید ناخالص داخلی کم سرانه مانند پاکستان یا بنگلادش و کشورهایی نسبتاً ثروتمند اما بسیار کوچک برای قرار گرفتن در فهرست ۴۰ کشور برتر است ، مانند شیلی یا لوکزامبورگ. و البته کشورهایی که فقیر و کوچک هستند ، مانند کوبا یا یمن. با یک حادثه عجیب و غریب ، “سایر کشورهای جهان” همان تولید ناخالص داخلی را ایجاد می کند که فاصله بین ایالات متحده و چین را تشکیل می دهد. این نشان دهنده میزان جذابیت آمریکا نسبت به چین است.

برگرفته از https://www.weforum.org/agenda/2019/09/fifteen-countries-represent-three-quarters-total-gdp/

اما چه نکته کسب و کاری می خواهم از این مقاله و آمار جهانی بگیرم؟

وضعیت کسب وکار

اینکه رئیس جمهور بزرگترین اقتصاد دنیا چه کسی باشد و چه سیاست هایی را اتخاذ کند، طبق آمار جهانی حتما بر روی زندگی ما تأثیر می گزارد. سیاست های مدیران و مسئولین هر کشوری بر روی زندگی مردم آن کشور تأثیر بالایی می گذارد.  اما اینکه هر کدام از ما چه برنامه و هدفی برای زندگی و کسب وکار خود داریم ، هزاران برابر روی کیفیت زندگی امان مؤثر خواهد بود. طبق آمار کشور آمریکا با بالاترین میزان تأثیر ۲۴ درصد تأثیر گذار است. اما ۷۶ درصد دیگر باقی می ماند. شما ۷۶ درصد را رها کردی و چسبیدی به ۲۴ درصد؟؟

 

 سال ها می گذرد و سیاست مداران متفاوتی می آیند و می روند . اما چند تا چهار سال دیگه باید صبر کنم تا اونی بیاد که منافع من را تأمین کند؟؟ اصلا اون فرد می آید یا تا آخر عمر باید منتظر بمانم. عزیران شما خودتان باید برای زندگی و کسب و کار خود فکری بکنیدو در غیر این صورت هیچ کشوری از جمله کشور خودتان کاری برای شما نخواهد کرد.

شرکت مهرداد سیویل با مدیریت مهندس مهرداد حمصیان، در کنار شما عزیزان خواهد بود تا افراد بیشتری موفقیت در کسب و کار و زندگی شخصی خود را رقم بزنند. اگر ترس از شروع دارید و نمیدانید چگونه بر این ترس غلبه کنید حتما مقاله ترس از شروع کسب و کار را بخوان. اگر می خواهی در درآمدت تغییر ایجاد کنی و همچنین روی خودت سرمایه گذاری کنی حتما مقاله، بهترین راه سرمایه گذاری روی خودمان و مقاله چگونه درآمدم را افزایش دهم؟ را به صورت کامل مطالعه کنید. مقاله بیزینس کوچ (مهرداد حمصیان)  که به نقش اساسی کوچینگ و نقش مربی جهت موفقیت و پیشرفت می پردازد را مطالعه کنید . بعد از خواندن این مقاله حتما برای پیشرفت و شروع زندگی خود اقدامی انجام دهید. شعار مهرداد سیویل به شما این است که همین امروز  به دانسته هایت عمل کن.

مقالات مشابه با این مقاله:

بیزینس کوچ (مهرداد حمصیان)

بهترین راه سرمایه گذاری روی خودمان

مدیریت کسب و کار

چگونه کسب و کار خود را در هر شرايطي بهتر كنيم؟

چگونه روی خودم سرمایه گذاری کنم؟

نوشته شده توسط مهندس مهرداد حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 382 views بار دسته بندی : مطالب جدید تاريخ : 10 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها