رانیا هوم ۱۰ نکته مهم برای طراحی داخلی لوکس - رانیا هوم

برای طراحی داخلی لوکس، باید نکات مهم را رعایت کنید. وجود ترجیحات و سلایق شخصی در طراحی داخلی، باعث می شود که آن ها از نظر چیدمان، تفاوت های زیادی با یکدیگر داشته باشند. با توجه با این حال، تمام فضاهای داخلی لوکس و شیک، روی عناصری تمرکز دارند که راحتی، کیفیت، جزئیات و پیچیدگی ها مهم را برای شما ارائه می دهند. این نوع چیدمان، ظاهری زیبا را ایجاد می کند. در ادامه مطلب، مواردی را برای تکمیل طراحی داخلی لوکس، با یکدیگر بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

۱. سبک طراحی داخلی لوکس خود را تعریف کنید

تجمل گرایی یک امر ملکی برای طراحی داخلی نیست. این در واقع بیشتر یک حالت ذهنی است، فلسفه ای برای داشتن  در ارائه یک طرح لوکس،بهترین زندگی موجود. اندازه و ابعاد محیط مهم نیست؛ مهم نوع طراحی آن محیط است. حتی کوچک ترین خانه ها و آپارتمان ها نیز، هنگامی که طراحی داخلی خوبی در آن ها اجرا می شود، می توانند فضای خیره کننده ای را ایجاد کنند. یک طراحی داخلی خوب و لوکس،  باید به خوبی اجرا و تمام نکات کیفی در آن رعایت شود.

طراحی داخلی لوکس

بنابراین، چه چیزی لوکس بودن را در طراحی داخلی تعریف می کند؟ در تمام خانه های لوکس، یک ویژگی منحصر به فردی وجود دارد که می توان به محض ورود به آن ها، آن را احساس کرد. پیچیدگی ها، ظرافت، جزئیات، و برخی تضاد ها هستند که یک محیط زیبا را ایجاد می کنند. از آنجایی که طراحی داخلی لوکس در تمام سبک های طراحی ظاهر می شود، اجزای آن بسیار گسترده و متنوع است. زیبایی یک محیط را شما مشخص می کنید، پس علایق خود را در اولویت اول قرار داده و بفهمید که چه سبکی را دوست دارید.

۲. از بهترین طراحان داخلی استفاده کنید

در پشت هر طراحی داخلی لوکس و موفق، مسلما طراحانی متفکر و خلاق وجود دارند. آن ها دارای تحصیلات و تجربه بالایی در زمینه طراحی داخلی هستند که با استفاده از آن ها می توانند طراحی لوکس را با هر سبکی، ترکیب و چیدمان کنند. کار کردن با یک طراح، بهترین راه برای تبدیل یک فضای عادی به یک فضای داخلی لوکس می باشد. به غیر از این راه، شما می توانید از بهترین مجموعه آثار طراحان برجسته الهام گرفته و از آن ها برای طراحی فضای داخلی خود استفاده کنید.

۳. طراحی خاص برای فضای شما

شما می توانید از محیط های لوکس الهام بگیرید ولی باید طراحی شما براساس پلان و فضای محیطی خاص شما طراحی گردد تا بتوانید محیطی شیک و لوکس داشته باشید.

۴. به کار گیری جزئیات در طراحی داخلی

سبک طراحی داخلی لوکس نیاز به جلوه دادن کمی زرق و برق دارد. لهجه‌ های فلزی براق بر جذابیت هر چه بیشتر اتاق کمک کرده و با هر سبکی مطابقت دارند. طلا، نقره، برنج یا مس در ترکیب با پارچه هایی خاص مانند مخمل و ابریشم، زیبایی حیرت انگیزی دارند. آینه ها می توانند فضای اتاق را زنده کنند، اما همیشه سعی کنید که از آن ها به اندازه کافی استفاده کنید. استفاده از متریال های گران قیمت مانند سنگ در مکان مناسب می تواند خانه شما را لوکس و شیک کند.

متریال های مهم

سنگ های مرمر طبیعی، به طور کلی مجلل، براق و زیبا هستند که ارزش زیادی را نیز، به خانه شما می بخشند. با بازی با نور ها و بافت ها، می توانید ویژگی های منحصر به فرد و نقاط کانونی خیره کننده ای را ایجاد کنید. در فضا های مینیمالیستی، استفاده از یک یا دو قطعه از این سبک، می تواند جادو کند.

۵. لایه با بافت های لوکس

بافت ها به خانه شما زیبایی و گرمای خاصی را می بخشند. به عنوان مثال، از ابریشم، مخمل، پشم و خز مصنوعی استفاده کنید. یک فرش مجلل، صاف، شیک و کوسن های مخملی در پارچه های مختلف، بیانگر مجموعه ای خاص از بافت ها هستند. آن ها همچنین، موجب افزایش آرامش محیط شده و از سرد و کسل کننده بودن فضا نیز جلوگیری می کنند. چیدمان داخلی در کنار دکوراسیون می تواند محیط شما را لوکس و شیک کند.

۶. به دنبال رنگ های لوکس باشید

در این سبک، یک پالت خنثی تمام محیط را در بر گرفته است، در حالی که رنگ های قرمز تیره، آبی سلطنتی، سیاه، بنفش و طلایی در طول تاریخ به عنوان رنگ‌ هایی لوکس شناخته شده‌اند. رنگ بنفش از گذشته تا کنون، رنگی سلطنتی و اشرافی بوده است، به همین دلیل است که بسیاری از افراد آن را برای رنگ نهایی کار استفاده می کنند. با این حال، اگر چه درست است که کار با برخی از رنگ‌ های سنتی آسان‌تر است، اما طراحی داخلی لوکس،  می‌تواند هر رنگی را زیبا جلوه دهد.

۷. طراحی نورپردازی حرفه ای

یک لوستر زیبا، یک ویژگی کلاسیک روی میز ناهارخوری یا در راهرو ورودی ایجاد می کند. وجود نورپردازی خوب و پر نور، می تواند اثار هنری و طراحی شما را مجلل تر و جذاب تر کند‌. در همین حال، فضای داخلی لوکس مدرن با استفاده از نورپردازی، می تواند محیطی گرم و جدیدی را ایجاد کنیم.

۸.طراحی داخلی اتاق نشیمن لوکس با لوستر طلایی

نور مناسب، به خانه لوکس شما رنگ و روی تازه و حس راحتی را القا می کند. نورپردازی چند لایه در ارتفاعات و مناطق مختلف به طور قابل توجهی بر جو کلی محیط تأثیر می گذارد. از نورپردازی برای برجسته کردن مکان های خاص خانه استفاده کنید. اگر رقص نور و سایه ها را دوست دارید، از سایه های مختلف استفاده کنید.

۹. استفاده از قطعات هنری

سرمایه گذاری روی یک قطعه هنری عالی، بهتر از شلوغ کردن فضا با استفاده از آثار هنری معمولی است. از طرف دیگر، داشتن کلکسیون کوچکی از قطعات هنری با ارزش و گرانبها، می تواند فضایی خوبی را در محیط خانه ایجاد کند.

۱۰. روی مبلمان گران قیمت سرمایه گذاری کنید

یک طراحی داخلی لوکس، باید به جای فضایی سرد و کسل کنند، محیطی راحت و صمیمی را ارائه دهد. بنابراین، استفاده از مبلمان راحتی در این سبک، ایده بسیار خوبی است. مبل‌ های شیک و صندلی‌ های لوکس، باید با توجه به استاندارد های خانه، سازماندهی شوند‌. همیشه سعی کنید به جای استفاده از قطعات کوچک و هزینه بر، از قطعات بزرگ و کاربردی استفاده کنید. مطمئنا، ابزار خاص و شیک، ظاهری زیبا، جذاب و شگفت انگیزی را در محیط خانه شما ایجاد می کند.

 

کلام آخر

 مسلما داشتن خانه ای با طراحی داخلی لوکس و شیک، آرزوی هر فردی است. همان طور که گفته شد، برای داشتن محیطی لوکس و منحصر به فرد، اندازه و مساحت محیط ملاک نیست! گاهی اوقات می توان با ایده هایی خلاق، محیطی کوچک را به یک فضای لوکس و دلنشین تبدیل کرد. اگر به دنبال طراحی داخلی لوکسی هستید، باید دور ابزار و وسایل بی کیفیت را خط کشیده و به جای کمیت، کیفیت را در اولویت قرار دهید. نیاز نیست که حتما فضای خانه تان پر از وسایل بدون کاربرد باشد. سعی کنید از وسایل لوکس و مدرن استفاده کنید و به هر قیمتی، محیط خانه را شلوغ و خسته کننده نکنید. در مطالب بالا، نکاتی را در مورد داشتن طراحی داخلی لوکس بیان کردیم که می توانید از مزایای آن ها بهرمند شوید‌. امیدواریم که مطالب خوبی را در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم.

نوشته شده توسط مهندس مهرداد حمصیان

برای طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی و چیدمان داخلی با شماره تماس ۰۹۱۳۳۸۶۲۷۷۶ مهندس حمصیان تماس حاصل فرمایید.

مقالات مرتبط

 

طراحی و اجرای بهترین و لوکس ترین دکوراسیون داخلی

 

طراحی و اجرای صفر تا صد دکوراسیون داخلی

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 452 views بار دسته بندی : مطالب جدید تاريخ : 14 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها