يك مدير بايد قابليت كار درست را داشته باشد. يك مدير کسب و کار مي تواند با سؤال هاي درست از مشتري، نيازهاي آن ها را شناسايي و ان ها را رفع كند. بسياري از افراد در شبكه هاي اجتماعي فقط هستند ولي فعاليت درستي ندارند، نوع فعاليت كردن مهم است. فقط بودن در شبكه هاي اجتماعي و توليد محتواي بي ارزش براي افراد كاربردي ندارد. اينكه ما سايت داشته باشيم كافي نيست ، توليد محتواي مناسب و كاربردي ميخواهيم. يك فروشنده بايد بتواند اطلاعات درجه يك به مشتري بدهد. به طور مثال يك لباس فروش چه محتوايي مي تواند بدهد؟ يك فروشنده موفق مي تواند نحوه ست كردن لباس رو به مشتري ها آموزش دهد. آموزش نحوه لباس پوشيدن افراد لاغر يا توپول رو ياد بدهد. در مورد نحوه لباس پوشيدن و نوع پارچه افراد اطلاعات بدهد. همه اين ها اطلاعات و توليد محتوا است. بسياري فكر مي كنند توليد محتوا يعني متن. نه هر اطلاعي كه به مشتري ميدهيد تا مشتري بتواند با آن اطلاعات ،خريد درستي انجام دهد را توليد محتوا مي گويند.
برای اینکه شما شغل خوبی داشته باشید ، اول باید ببینید به چه شغلی علاقه مند هستید و سعی کنید در آن شغل بهترین کارها را انجام دهید؛ اگر خدماتی دارید بهترین خدمات را انجام دهید ، اگر رستوران دارید بهترین چیزها را انجام دهید ، مثلا یکم ارزان تر به مشتری می دهند ، به همراه اخلاق و ارتباطات خوب ؛ و یا مثلا وقتی وارد مغازشان می شویم همه چی دارند و کامل اند. این ها ویژگی های موفقیت کسب و کارهاست. بعد از علاقه مندی باید ببینید آیا اون شغل نیاز جامعه است یا خیر؟ آیا درآمدی میتوان از آن کسب کرد یا خیر؟ بعد از علاقه مندی نیازسنجی خیلی مهم است ، آیا من می توانم با این کار نیاز جامعه را برطرف کنم؟ اگر یک شغلی را راه بندارید و شکست بخورید ؛ می گویید چرا تورم باعث شده کسب کارمان بخوابد! اما شما باید تغییر می کردید و نکردید و نباید گله کنید از دولت یا کشور ، چون خودتان نتوانستید خودتان و کسب و کارتان را مدیریت کنید. شما باید مهارت هایتان را افزایش دهید ، از مشاوره های کسب و کار استفاده کنید و حودتان را به بالا بکشید.
همانطور که می دانید با تغییر وضعیت اشتغال و پیش رفتن اکثر کسب و کارها به روش های نوین، دیگر نمی توان با روش های سنتی موفقیت های زیادی کسب نمود. همانطور که هر کسب و کاری به سرمایه اولیه، نیرو کار مجرب، یا لوازم و ادوات کافی دارد؛ تولید محتوا بخشی مهمی از پیشرفت در هر كسب و كاری است. استفاده از علم های نوین در جهت پیشرفت كسب و كار یکی از ترفندهایی است که در سال های اخیر در کشور ما و شهرهای بزرگ به یک الزام تبدیل شده است. اهمیت تولید محتوا در کنار تبلیغات ، در شبکه های اجتماعی و سایت ، از آنجایی مشخص می شود؛ که کاربران بیشترین وقت خود را در محتوای وب سایت و شبکه های اجتماعی صرف کنند. آمارهای جهانی به ویژه کشور ما نشان می دهد افراد بیشتر زمان خود را در زندگی صرف شبکه های اجتماعی و گردش در سایت های گوگل برای جستجو محصول و خدمات خود می کنند و اگر شما در کسب و کار خود از روش های تولید محتوا و تبلیغات دیجیتال استفاده نکنید در حقیقت اکثر مشتری های خود را به طور کلی از دست داده اید. مروزه نمی توانیم هیچ کسب و کاری را بیابیم که به تولید محتوا احتیاج نداشته باشد. اگر کسب و کار شما منحصرا در یک شهر خاص وجود داشته باشد؛ و تولید مطالب مختلف در زمینه های گوناگون را کنار بگذارید و به همان روش های قدیمی تبلیغ کنید؛ قطعا در شرایط حال حاضر و تورم اقتصادی دچار بحران خواهید شد. نمونه واضح این عدم تغییر در کار به شرکت نوکیا برمی گردد که در حالی که در سال های قبل بهترین و پرمصرف ترین گوشی محسوب میشد در حال حاضر هیچ اسمی از این شرکت بزرگ نیست. دلیل آن چیست؟ عدم تغییر ، مهم ترین و عمده ای ترین دلیل حذف شرکت هایی بزرگ مانند نوکیا بوده است. حالا آیا کسب و کار شما از شرکت های بزرگ دنیا بدتر نیست؟ اگر در این عصر تغییر نکنید قطعا شما فراموش خواهید شد. تولید محتوا به شما این اجازه را می دهد که در مورد کسب و کارتان تحقیق کنید ، پیشرفت کسب و کارها با تولید محتوا اتفاق می افتد. کسانی مانند ماهان تیموری و محمدپیام بهرام پور افرادی را استخدام می کنند که برای آن ها تولید محتوا می کنند و خودشان فقط ارائه می کنند ، در حقیقت یک ورودی میگیرند و یک خروجی می دهند به شما! بنابراین شما باید به دنبال کسانی که باشید که تولید محتوا می کنند.
تولید محتوا یک سرمایه گذاری مقرون به صرفه است
تولید محتوا یک سرمایه گذاری با مبلغ پایین و دریافت سود بیشتر است. به تولید محتوا می توان ویژگی تبلیغ رایگان هم نسبت داد. به کمک تولید محتوا سئو شده هم در جهت تبلیغ و بازاریابی کسب و کار خود گام برخواهید داشت و همچنین به ارتقا و جذب کاربران بیشتری که به دنبال محصولات و منابع شما می گردند کمک خواهید کرد.
ضرورت تولید محتوا
آوینا کائوشیک در پاسخ سؤال محتوا چیست ؟ بیان میکند: «محتوا هر چیزی است که به زندگی خواننده ارزشی میافزاید. این ارزشها با کمک کردن به مخاطب در انجام بهتر شغل خود، دقیقتر شدن آنها، خندان، سرگرم کردن آنها و آموزش فراهم میشود. برخی دیگر محتوا را چنین تعریف میکنند: “محتوا ارائه اطلاعات با یک هدف خاص به مخاطبان از طریق یک کانال شبکه اجتماعی یا سایت و در یک فرم خاص است” طبیعی است که بسیاری از ما که پس از راهاندازی کسب و کارمان به فکر تولید محتوا بیوفتیم و باز هم طبیعی است که به دنبال رتبه مناسب از موتورهای جستجوگر باشیم. اما همه اینها به یک منظور صورت میگیرد فروش بیشتر و به همین دلیل پیش از تولید محتوای بلاگ برای کسب رتبه و پس از آن کارهایی لازم است انجام شود.
۱-در ابتدا باید مطالب اولیه وبسایت شما کامل باشد، درباره ما، تماس با ما، قوانین و مقررات و توضیحات محصول صفحات اولیهای هستند که اگر فکری به حالشان نکرده باشید مخاطب، از شما خرید نخواهد کرد.
۲- حال نوبت مطالب بلاگ است مطالب سئو محور که هدف اصلیشان دیده شدن در صفحات اولیه گوگل و جذب مخاطب از طریق کلیک بر روی آنها است.
۳- از اول میخواستید مقالات تالیفی تولید کنید؟ میخواستید با مخاطب تعامل داشته باشید؟ الان وقت این کار است زیرا مخاطب وارد وبسایت شما شده است و باید از این طریق اعتماد او را جلب کنید.
۴- حال وقت تبلیغ است، تبلیغ محتوا و محصولاتتان! اکنون میتوانید از روشهای مختلفی مانند شبکه های اجتماعی ، تبلیغات کلیکی ، رپورتاژ و راههای بسیار دیگری برای معرفی و تبلیغ استفاده کنید.
و اما فاجعه کجا رخ میدهد؟
فاجعه زمانی است که شما قبل از تکمیل مراحل ۱ و ۲ و ۳ سراغ مرحله آخر یعنی تبلیغات بروید!
قسمت دوم: چگونه شروع کنیم
بیایید رو راست باشیم وقتی کلمه محتوا را میشنوید، مغزتان به چیزی جز نوشته و متن و طومار و کتاب و… فکر میکند؟ واقعا به گزارش فکر میکند؟ به پرسشنامه چطور؟ شاید باورپذیر نباشد ولی حقیقت دارد و محتوا قالبها و فرمتهای گوناگونی دارد همانطور که مثال زدم محتوا ممکن است یک گزارش باشد، ممکن است مسابقه فوتبال باشد، ممکن است موزیکی باشد که در حال گوش دادن به آن هستیم و از آن هم فراتر چیزی که به آن فکر میکنیم خود یک محتوا است. در این بخش با معرفی قالبهای کلی محتوا و قالبهایی که با آن میتوانید به تولید محتوای وب سایت خود بپردازید با ما همراه باشید.
محتوای متنی
درتحقیقات جهانی انجام شده در حوزه محتوا و البته پژوهشهایی که ما در فرامحتوا انجام دادیم همواره محتوای متنی توانسته بیشترین اعتماد مخاطب را جلب کند. به همین دلیل است که مقالات پژوهشی در قالب نوشته منتشر میشوند. یا در بین مجموعههایی که هم کتاب و هم فیلم آنها موجود است، کتابشان بیشتر جنبه یادگیری و فیلم بیشتر جنبه سرگرمی را بخود میگیرد و به طور کلی نوشته حس اعتماد در ما برمیانگیزد.
محتوای صوتی
صوت و انواع جلوههای صوتی در بازاریابی محتوا میتواند تأثیر مضاعفی نسبت به قالب متنی داشته باشد و به همین دلیل در سالهای طلایی رادیو بسیاری از محتواهای صوتی ازجمله کمدی، درام، کنسرتهای موسیقی کلاسیک، اخبار و گزارشهای برای میلیونها آمریکایی پخششده است(پادکست)
محتوای ویدئویی
اخیراً یکی از روندهای قابلتوجه در رسانههای دیجیتال، تأکید بر تولید محتوای ویدئویی بوده است بسیاری در این زمینه معتقدند که تغییر رویه به استفاده از محتوای ویدئویی به دلیل تغییر عادات رسانه است و این مسئله که مردم کمتر به تمایل خواندن کلمات دارند در این تغییر رویه بیتأثیر نیست. اغلب مردم حوصله متن ندارند و خیلی ها فقط با ویدئو می توانند ارتباط برقرار کنند و برعکس آن هم است. امروزه مدیران بازاریابی محتوا بهخوبی میدانند که با چارچوبهای مشخصشده ، بهترین موضوع برای تولید محتواهای ویدئویی، تهیه فیلمهای آموزشی و توضیحی، مصاحبههای مسئولان، فیلمهای بدون تاریخ انقضا همچون تهیه غذا و غیره و ویدئوهای تبلیغاتی است.
محتوای تصویری
بازاریابی محتوا بصری امروزه یکی از پرطرفدارترین محتواهای بازاریابی دیجیتال است و استفاده روزافزون از رسانههای اجتماعی بصری مانند فیسبوک، توییتر، لینک دین، پینترنست، اینستاگرام و غیره موجب شده تا صاحبان کسب و کار و بازاریابان دیجیتال آنلاین از این نوع محتوا استفاده فراوانی برای رسیدن به اهداف خود داشته باشند.. از عوامل موفقیت محتواهای تصویری، این است که این نوع محتوا توجهها را به خود جلب میکند و فرآیند تولید آن سادهتر بوده و یکنواختی محتواهای متنی را نیز ندارد. آمارها نشان میدهد که محتوای بصری ۹۳ درصد ارتباطات انسانی را تشکیل داده است.
بهترین افراد برای تولید محتوا دانشجویان ارشد و دکترا پژوهشگر هستند. باید از علم آن ها در کنار علم تبلیغات استفاده نمود و اگر شرکتی بتواند هر دو را در کنار هم تکمیل کند بهترین بازاریابی و فروش را برای شما ایجاد می کند. مهندس حمصیان با سابقه چاپ مقالات متعدد و مشاوره و انجام پایان نامه های کاربردی و اجرایی در کنار شما عزیزان برای رشد کسب و کار شما می باشد. فقط باید دقیقا همان کارهایی که گفته می شود را اجرا کنید . راه های گفته شده باید دقیقا اجرایی شود تا یک شغل پیشرفت کند. يكي از مهم ترين مزاياي كسب و كار در بازار آنلاين ،توليد محتوا براي سايت، اينستاگرام و ديگر شبكه هاي اجتماعي است. در حال حاضر بازاريابي آنلاين تنها راهكار مؤثر كسب و كارها مي باشد ولي آيا هرسايتي موفق مي شود؟ آيا هر شبكه اينستاگرامي موفق مي شود. هزاران صفحه اينستاگرام و سايت در شبكه هاي مجازي وجود دارد. حالا سؤال خيلي ها اينجاست. چگونه در اين صفحات موفق شوم. یكي از رازهاي موفقيت كسب و كارها آشنايي با اصول بازاريابي آنلاين و همچنين توليد محتواي جذاب و كاربردي در مورد محصول شما است. توليد محتوا يعني توليد محتوايي متناسب با كسب و كار شما به صورتي كه خوانندگان و مشتري ها جذب خريد كالا و خدمات شما شوند.براي هر محصول و خدماتي مي توان توليد محتوا نمود.محتوايي كه توليد مي شود بايد حاوي مهمترين نكات محصول و خدمات شما باشد. با توليد محتوا مناسب شما از رقيبان خود پيشي ميگيريد. شکست رقیبان با تولید محتوا رقم میخورد و تفاوت شما با ديگر رقبا مشخص مي گردد. مهم تر از همه شما با توليد محتوا نشان ميدهيد كه وجود داريد .عدم حضور در فضاهاي آنلاين به صورت درست يعني حذف شما .الان ديگو بودن و فعاليت در سايت و شبكه هاي اجتماعي به يك ضرورت تبديل شده است.سال هاي پيش به ديگران ميگفتيم شروع كنيد به فعاليت اصولي ولي بسياري افراد به فكر آينده نبودند و الان كه ميخواهند وارد بشوند بايد با استراتژي هاي قوي تري وارد شد.
ديگر نمي توان با فعاليت هايي بي نظم و غير اصولي در سئو سايت و شبكه هاي اجتماعي موفق شد.در حال حاضر توليد محتواي مناسب و كاربردي تنها وجه تمايز شركت ها و كسب و كارها نسبت به ديگران مي باشد. شرايط كرونا نشان داد شما بايد براي آينده برنامه داشته باشيد وگرنه دچار يك بحران شديد مي شويد.شركت ما در انجام و مشاوره توليد محتواي كاربردي براي سايت و فعاليت در شبكه هاي اجتماعي براي شما برنامه دارد.درصورتي كه تمايل داشتيد مي توانيد در بخش تماس، با ما در ارتباط باشيد.
مقالات مشابه با این مقاله:
نوشته شده توسط مهندس حمصیان