رانیا هوم چگونه پایان نامه خود را بنویسم؟ - رانیا هوم

ساختار پایان نامه باید طبق فرمت دانشگاه گرفته شود. تمام ساختار در فایل فرمت پایان نامه آورده می شود.

Why is the thesis report mandatory for MBA students? - Exeed College

صفحه عنوان

عنوان پایان نامه، نویسنده، اسم استاد راهنما و مشاور ، نام دانشگاه، دانشکده، تاریخ انجام پایان نامه،  و آدرس ایمیل آن ها در صفحه آورده می شود.

How to write a dissertation or thesis: 8 Steps - Exeed College

خلاصه

یک چکیده خوب در چندخط باید کل پایان نامه را توضیح دهد که چرا این موضوع مهم است. سپس به ارائه خلاصه ای از نتایج اصلی پایان نامه می پردازیم، ترجیحاً به صورت اعداد با محدودیت خطا ارائه می شود. جملات پایانی پیامدها و نتایج اصلی کار ما را توضیح می دهد. یک چکیده خوب مختصر، خوانا و شفاف است.

طول باید ۱-۲ پاراگراف، (تقریبا. ۴۰۰ کلمه)

چکیده ها معمولاً نقل قول ندارند. در چکیده باید دقیقا به پژوهش های علمی خود بپردازید.

اطلاعات در عنوان نباید تکرار شود.

صریح باشید.

در صورت لزوم از اعداد استفاده کنید.

پاسخ به این سؤالات را باید در چکیده یافت:

  • دقیقا چه کار کردین؟
  • چرا این کار را کردی؟
  • سعی داشتی به چه سوالی جواب بدهی؟
  • چطور این پژوهش را انجامش دادی؟
  • از چه روش  تحقیقی استفاده کردی؟ نتایج عمده را بیان کنید.
  • چرا مهم است؟ حداقل به یک مفهوم مهم اشاره کنید

Managing Dissertation Writing Wi... - Opinion - What Mobile

تهیه فهرست مطالب

تمام عناوین و زیر عنوان ها را با شماره صفحه فهرست کنید.

عناوین فرعی همراه با تورفتگی خواهد بود.

فهرست ارقام

شماره صفحه همه ارقام را فهرست کنید.

فهرست باید شامل یک عنوان کوتاه برای هر شکل باشد اما نه کل عنوان.

شماره صفحات همه جداول را فهرست کنید.

فهرست باید شامل یک عنوان کوتاه برای هر جدول باشد اما نه کل عنوان.

How to Write a Thesis: Basic Principles that You Should Know

مقدمه

هر فصلی از پایان نامه باید دارای مقدمه باشد. مقدمه هر فصل برای اصول نگارشی هر فصل انجام شود. شما نمی توانید یک مقدمه خوب بنویسید مگر اینکه بدنه فصل هر پایان نامه ای چه می گوید. بعد از اینکه بقیه مقاله را کامل کردید، به جای قبل، بخش(های) مقدماتی را بنویسید. حتماً در ابتدای مقدمه یک قلاب قرار دهید. این بیانیه چیزی است که به اندازه کافی جالب است تا خواننده شما را برای خواندن بقیه فصل پایان نامه ترغیب کند، این یک مشکل علمی مهم / جالب است که فصل شما یا آن را حل می کند یا به آن می پردازد. شما باید خواننده را به سمت خود بکشید و او را وادار کنید که بقیه فصل را بخواند پاراگراف های بعدی در مقدمه باید به تحقیقات قبلی در این زمینه اشاره کنند. ابتدا باید از کسانی که ایده یا ایده هایی داشتند و همچنین کسانی که جدیدترین و مرتبط ترین کار را انجام داده اند ذکر کرد. سپس باید توضیح دهید که چرا کار بیشتری لازم بود (البته کار شما). مقدمه باید در فصل های اول تا سوم دارای رفرنس باشد و اما در فصل چهارم و پنجم پایان نامه نیاز به رفرنس دهی نیست.

چه چیز دیگری در بخش (های) مقدماتی مقاله شما قرار دارد؟

بیانیه هدف مقاله: چرا مطالعه انجام شده است، یا چرا این پایان نامه نوشته شده است. چکیده را در مقدمه تکرار نکنید.

اطلاعات پس زمینه کافی برای اینکه خواننده بتواند زمینه و اهمیت سوالی را که می خواهید به آن بپردازید درک کند.

قدردانی مناسب از کار قبلی که روی آن بنا می کنید. ارجاعات کافی به گونه ای که خواننده بتواند با مراجعه به کتابخانه به درک دقیقی از زمینه و اهمیت سوال دست یابد.

مقدمه باید بر روی سؤال(های) پایان نامه متمرکز شود. تمام آثار ذکر شده باید مستقیماً با اهداف پایان نامه مرتبط باشد. اینجا جایی نیست که همه چیزهایی را که تا به حال در مورد یک موضوع خوانده اید خلاصه کنید.

محدوده کار خود را توضیح دهید که شامل چه مواردی می شود و چه مواردی را شامل نمی شود.

یک “نقشه راه” کلامی یا “فهرست محتویات” کلامی که خواننده را به آنچه در پیش است راهنمایی می کند.

آیا واضح است که مطالب مقدماتی (“موارد قدیمی”) به کجا ختم می شود و مشارکت شما (“موارد جدید”) کجا شروع می شود؟

به یاد داشته باشید که این یک مقاله مروری نیست. ما به دنبال کار اصلی و تفسیر/تحلیل توسط شما هستیم. با استفاده از سرفصل های فرعی، بخش مقدمه را به بخش های منطقی تقسیم کنید.

The Graduate School | Thesis & Dissertation Center for Students

مواد و روش ها( روش تحقیق پایان نامه)

چه چیزی در بخش “روش ها” یک مقاله علمی تعلق دارد؟

روش تحقیق این پایان نامه چیست؟ مراحل انجام روش تحقیق چیست؟

اطلاعاتی که به خواننده اجازه می‌دهد تا باورپذیری نتایج شما را ارزیابی کند.

اطلاعات مورد نیاز محقق دیگری برای تکرار آزمایش شما.

شرح مواد، رویه، نظریه شما.

محاسبات، تکنیک، روش، تجهیزات و نمودارهای کالیبراسیون.

محدودیت ها، مفروضات و دامنه اعتبار.

تشریح روش های تحلیلی شما از جمله ارجاع به هر نرم افزار آماری تخصصی.

 

بخش روش ها باید به سوالات و هشدارهای زیر پاسخ دهد:

آیا می توان مطالعه را به دقت تکرار کرد (به عنوان مثال، تمام پارامترهای اختیاری و قابل تنظیم در هر سنسور یا ابزاری که برای به دست آوردن داده ها استفاده شده است)؟

آیا محقق دیگری می تواند ایستگاه های نمونه برداری یا خطوط ردیابی را به دقت پیدا کند و دوباره اشغال کند؟

آیا اطلاعات کافی در مورد ابزارهای مورد استفاده ارائه شده است تا بتوان از یک ابزار معادل عملکردی برای تکرار آزمایش استفاده کرد؟

اگر داده ها در حوزه عمومی هستند، آیا محقق دیگری می تواند دست خود را روی مجموعه داده های یکسان بگذارد؟

آیا می توان آنالیزهای آزمایشگاهی مورد استفاده را تکرار کرد؟

آیا می توان هر گونه تحلیل آماری را تکرار کرد؟

آیا محقق دیگری می تواند تقریباً الگوریتم های کلیدی هر نرم افزار رایانه ای را تکرار کند؟

استنادها در این بخش باید محدود به منابع داده و مراجعی باشد که در آن می توان توضیحات کامل تری از رویه ها را یافت.

شرح نتایج را درج نکنید.

 

نتایج

نتایج، اظهارات واقعی مشاهدات، از جمله آمار، جداول و نمودارها هستند.

اطلاعات مربوط به دامنه تغییرات را نشان دهید.

نتایج منفی و همچنین مثبت را ذکر کنید. نتایج را تفسیر نکنید – آن را برای بحث ذخیره کنید.

پرونده را به عنوان هیئت منصفه مطرح کنید. جزئیات کافی را ارائه دهید تا دیگران بتوانند استنباط خود را انجام دهند و توضیحات خود را بسازند.

از واحدهای (S.I m، s، kg، W و غیره) در طول پایان نامه استفاده کنید.

نتایج خود را با استفاده از عناوین فرعی به بخش های منطقی تقسیم کنید

نتایج کلیدی باید با جملات واضح در ابتدای پاراگراف ها بیان شود. به مراتب بهتر است بگوییم “X با Y رابطه مثبت معناداری داشت (رگرسیون خطی p

 

توجه: نتایج در مقابل بخش‌های بحث

مشاهدات خود را از تفاسیر خود قرنطینه کنید. نویسنده باید به وضوح برای خواننده روشن کند که کدام عبارات مشاهده است و کدام تفسیر. در بیشتر شرایط، این به بهترین وجه با جداسازی فیزیکی گزاره‌های مربوط به مشاهدات جدید از اظهارات مربوط به معنا یا اهمیت آن مشاهدات انجام می‌شود. از طرف دیگر، این هدف را می توان با استفاده دقیق از عباراتی مانند “من استنباط می کنم…” محقق کرد که حجم وسیعی از ادبیات زمین شناسی با ظهور تکتونیک صفحه ای منسوخ شد. مقالاتی که باقی مانده اند، مشاهداتی هستند که در آنها مشاهدات به صورت مستقل ارائه شده است، بدون اینکه هر ایده ای که نویسنده ممکن است در مورد فرآیندهایی داشته باشد که باعث پدیده های مشاهده شده شده است.

چگونه این کار را انجام می دهید؟

جداسازی فیزیکی به بخش ها یا پاراگراف های مختلف.

تفسیر را روی داده ها در شکل ها قرار ندهید.

استفاده دقیق از عباراتی مانند “ما استنباط می کنیم که”.

اگر “نتایج” کوتاه به نظر می رسد نگران نباشید.

 

چرا؟

جذب خواننده برای شما آسان‌تر است، تغییر مکرر حالت ذهنی لازم نیست.

تضمین می کند که کار شما علی رغم تغییر پارادایم ها دوام می آورد.

 

بحث

با چند جمله شروع کنید که مهم ترین نتایج را خلاصه می کند. بخش بحث باید به خودی خود یک مقاله کوتاه باشد و به سؤالات و هشدارهای زیر پاسخ دهد:

الگوهای اصلی در مشاهدات چیست؟ (به تغییرات مکانی و زمانی مراجعه کنید.)

روابط، روندها و تعمیمات در بین نتایج چیست؟

استثناهای این الگوها یا تعمیم ها چیست؟

علل (مکانیسم) احتمالی زیربنای این الگوهای پیش‌بینی‌های حاصل چیست؟

آیا با کارهای قبلی موافق یا مخالف وجود دارد؟

نتایج را بر حسب پیشینه ارائه شده در مقدمه تفسیر کنید – رابطه نتایج حاضر با سؤال اصلی چیست؟

پیامدهای نتایج حاضر برای سایر سؤالات بی پاسخ در علوم زمین، بوم شناسی، سیاست زیست محیطی و غیره چیست؟

فرضیه های چندگانه: معمولاً چندین توضیح ممکن برای نتایج وجود دارد. مراقب باشید که همه اینها را به جای فشار دادن به مورد مورد علاقه خود در نظر بگیرید. اگر بتوانید همه به جز یکی را حذف کنید، عالی است، اما اغلب با داده های در دست این امکان وجود ندارد. در آن صورت، شما باید به احتمالات باقی مانده یکنواخت رفتار کنید، و سعی کنید راه هایی را نشان دهید که از طریق آن کار آینده ممکن است منجر به تبعیض آنها شود.

اجتناب: یک مورد خاص از موارد فوق. از پرش از دیدگاه فعلی خودداری کنید مگر اینکه نتایج شما واقعاً از آنها حمایت کند.

چیزهایی که اکنون می دانیم یا می فهمیم که قبل از کار حاضر نمی دانستیم یا نمی فهمیدیم چیست؟

شواهد یا خط استدلالی را که از هر تفسیر پشتیبانی می کند، درج کنید.

اهمیت نتایج حاضر چیست: چرا باید اهمیت دهیم؟

این بخش باید سرشار از ارجاعات به کارهای مشابه و پیشینه مورد نیاز برای تفسیر نتایج باشد. با این حال، بخش(های) تفسیر/بحث اغلب بسیار طولانی و پرمخاطب هستند. آیا موادی وجود دارد که به یکی از عناصر ذکر شده در بالا کمک نمی کند؟ اگر چنین است، ممکن است این مطالبی باشد که بخواهید حذف یا جابه‌جایی آن را در نظر بگیرید. با استفاده از سرفصل های فرعی، بخش را به بخش های منطقی تقسیم کنید

 

نتیجه گیری

قوی ترین و مهمترین جمله ای که می توانید از مشاهدات خود داشته باشید چیست؟

اگر شش ماه بعد در جلسه ای با خواننده ملاقات کردید، می خواهید چه چیزی در مورد مقاله شما به خاطر بسپارد؟

به مشکل مطرح شده مراجعه کنید و نتایجی را که از انجام این تحقیق به دست آوردید را شرح دهید، مشاهدات جدید، تفاسیر جدید و بینش های جدیدی را که از کار حاضر به دست آمده است، خلاصه کنید.

پیامدهای گسترده تری از نتایج خود را لحاظ کنید.

چکیده، مقدمه یا بحث را کلمه به کلمه تکرار نکنید.

 

توصیه ها

در صورت لزوم (بیشتر اوقات) را درج کنید

اقدام اصلاحی برای حل مشکل.

تحقیقات بیشتر برای پر کردن شکاف های درک ما.

دستورالعمل هایی برای تحقیقات آینده در مورد این یا موضوعات مرتبط.

 

قدردانی

مشاور(ها) و هر کسی که به شما کمک کرده است:

از نظر فنی (از جمله مواد، لوازم)

از نظر فکری (کمک، مشاوره)

از نظر مالی (به عنوان مثال، پشتیبانی ادارات، کمک هزینه سفر)

منابع

همه ایده ها، مفاهیم، ​​متن، داده هایی که متعلق به شما نیستند را ذکر کنید

اگر بیانیه ای ارائه می کنید، با داده های خود یا یک مرجع از آن نسخه پشتیبان تهیه کنید

همه مراجع ذکر شده در متن باید فهرست شوند

ارجاعات تک نویسنده با نام خانوادگی نویسنده (به دنبال تاریخ انتشار در پرانتز)

به گفته هایس (۱۹۹۴)

… رشد جمعیت یکی از بزرگترین نگرانی های زیست محیطی پیش روی نسل های آینده است (هیز، ۱۹۹۴).

 

ارجاع دو نویسنده با نام خانوادگی هر دو نویسنده (به دنبال تاریخ انتشار در پرانتز)

به عنوان مثال، سیمپسون و هیس (۱۹۹۴)

ارجاعات بیش از دو نویسنده را با نام خانوادگی نویسنده اول و سپس و همکاران ذکر کنید. و سپس تاریخ انتشار، به عنوان مثال، Pfirman، Simpson و Hays خواهند بود:

پیفرمان و همکاران (۱۹۹۴)

از پاورقی استفاده نکنید

تمام منابع ذکر شده در متن را به ترتیب حروف الفبا با استفاده از قالب زیر برای انواع مختلف مطالب فهرست کنید:

Hunt, S. (1966) ترکیب کربوهیدرات و اسید آمینه کپسول های تخم مرغ. طبیعت، ۲۱۰، ۴۳۶-۴۳۷٫

اداره ملی اقیانوسی و جوی (۱۹۹۷) سوالات متداول در مورد ازن. http://www.noaa.gov/public-affairs/grounders/ozo1.html، ۹۷/۹/۲۷٫

Pfirman, S.L., M. Stute, H.J. Simpson, and J. Hays (1996) تحقیقات کارشناسی در بارنارد و کلمبیا، مجله تحقیقات، ۱۱، ۲۱۳-۲۱۴٫

پچنیک، ج.ا. (۱۹۸۷) راهنمای کوتاهی برای نوشتن در مورد زیست شناسی. انتشارات هارپر کالینز، نیویورک، ۱۹۴ ص.

پیتلکا، D.R.، و F.M. چایلد (۱۹۶۴) بررسی ساختار و عملکرد مژگانی. در: Biochemistry and Physiology of Protozoa, Vol. 3 (S.H. Hutner، سردبیر)، انتشارات آکادمیک، نیویورک، ۱۳۱-۱۹۸٫

Sambrotto, R. (1997) یادداشت های سخنرانی، تجزیه و تحلیل داده های محیطی، کالج بارنارد، ۲ اکتبر ۱۹۹۷٫

Stute، M.، J.F. Clark، P. Schlosser، W.S. بروکر و جی. بونانی (۱۹۹۵) رکورد دمای دیرینه قاره ای در ارتفاع بالا که از گازهای نجیب محلول در آب های زیرزمینی از حوضه سان خوان، نیومکزیکو به دست آمده است. کوات. Res., 43, 209-220.

نیویورک تایمز (۱/۱۵/۰۰) PCBها در هادسون هنوز یک مشکل هستند، A2.

قابل قبول است که حروف اول هر نویسنده را پشت نام خانوادگی آنها قرار دهید، به عنوان مثال. Pfirman, S.L., Stute, M., Simpson, H.J., and Hays, J (1996)

 

ضمیمه ها

تمام داده های خود را در ضمیمه قرار دهید.

داده ها/مواد مرجع به راحتی در دسترس نیستند (این پایان نامه ها به عنوان منبعی توسط بخش و سایر دانشجویان استفاده می شود).

جداول (که بیش از ۱-۲ صفحه هستند).

محاسبات (که بیش از ۱-۲ صفحه باشد).

می توانید یک مقاله کلیدی را به عنوان ضمیمه اضافه کنید.

اگر به تعداد زیادی از منابع مراجعه کرده اید اما همه آنها را ذکر نکرده اید، ممکن است بخواهید فهرستی از منابع اضافی و غیره اضافه کنید.

فهرست تجهیزات مورد استفاده برای آزمایش یا جزئیات روش های پیچیده.

توجه: شکل ها و جداول، از جمله زیرنویس ها، باید در متن قرار داده شوند و نه در ضمیمه، مگر اینکه بیش از ۱ تا ۲ صفحه باشند و برای استدلال شما مهم نباشند.

 

 

مسائل مقطعی

ما دنبال چی میگردیم؟

ما به دنبال تحلیل انتقادی هستیم. از شما می خواهیم به یک سوال یا فرضیه علمی پاسخ دهید. ما از شما می خواهیم شواهدی را – از منابع مختلف – جمع آوری کنید تا به شما امکان تفسیر و قضاوت را بدهید. رویکرد/روش‌های شما باید به دقت طراحی شوند تا بسته شوند. نتایج شما باید به وضوح در زمینه موضوع شما تعریف و مورد بحث قرار گیرد. ادبیات مربوطه باید ذکر شود. شما باید تحلیل خود را در یک زمینه گسترده تر قرار دهید و مفاهیم (منطقه ای، جهانی و غیره) کار خود را برجسته کنید. ما به دنبال یک خط استدلال مستدل هستیم، از سؤال اولیه شما، گردآوری شواهد مرتبط، تنظیم داده ها در یک زمینه کلی/جهانی، و در نهایت قضاوت بر اساس تحلیل شما. پایان نامه شما باید به وضوح و در قالبی که در زیر توضیح داده شده نوشته شود.

برنامه ریزی از قبل برای پایان نامه خود

در صورت امکان، تحقیق پایان نامه خود را در طول تابستان بین سال اول و ارشد – یا حتی زودتر – با یک دوره کارآموزی و غیره شروع کنید … سپس روی پر کردن مطالب پس زمینه و کارهای آزمایشگاهی در طول پاییز کار کنید تا بتوانید آماده نوشتن و ارائه تحقیقات خود در بهار. بهترین استراتژی این است که پروژه ای را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید، اما همچنین یک عضو هیئت علمی یا متخصص دیگری روی آن کار می کند. این شخص به مربی تحقیقاتی شما تبدیل خواهد شد و این به شما کسی را می دهد که با او صحبت کنید و مطالب پیش زمینه را دریافت کنید. اگر در مورد انتخاب پروژه مطمئن نیستید، به ما اطلاع دهید و ما سعی خواهیم کرد شما را با شخصی مرتبط کنیم.

نوشتن برای مخاطب

مخاطب شما کیست؟

محققانی که در مناطق میدانی مشابه در سایر نقاط جهان کار می کنند (به عنوان مثال سایر گسل های امتداد لغز، سایر فن های اعماق دریا).

محققانی که در حوزه کاری شما کار می کنند، اما با تکنیک های متفاوت.

پژوهشگرانی که روی همان بازه زمانی زمین‌شناسی در سایر نقاط جهان کار می‌کنند.

همه محققان دیگر از همان تکنیکی که شما استفاده کرده اید استفاده می کنند.

اگر مطالعه شما شامل یک فرآیند فعال است، محققان روی همان فرآیند در پرونده باستانی کار می کنند.

برعکس، اگر مطالعه شما بر اساس رکورد سنگ باشد، افرادی که در حال مطالعه آنالوگ های مودم هستند.

افرادی که یک مقاله ترکیبی در مورد تحولات جدید مهم در زمینه شما می نویسند.

افرادی که از علم زمین برای مشکلات اجتماعی (مانند کاهش خطر زلزله، گرم شدن آب و هوا) استفاده می کنند و سعی می کنند مقاله شما را بفهمند.

داوران بالقوه دستنوشته یا کمیته پایان نامه شما.

اسکیمینگ در مقابل خواندن

به دلیل انفجار ادبیات، مقاله‌ها بیشتر از آن که خوانده شوند، کم‌کم می‌شوند. خلاصه کردن شامل خواندن چکیده، و نگاه کردن به شکل ها و شرح تصاویر است. بنابراین، شما باید مقاله خود را به گونه ای بسازید که بتوان آن را با کلی خوانی فهمید، یعنی نتیجه گیری، همانطور که در چکیده شما نوشته شده است، با مطالعه شکل ها و شرح ها قابل درک باشد. متن جزئیات را برای خواننده علاقه مندتر پر می کند.

 

ترتیب نوشتن

پایان نامه شما به همان ترتیبی که در آن ارائه شده نوشته نشده است. موارد زیر به شما یک ایده می دهد که چگونه ادامه دهید.

قبل از شروع نوشتن، ابتدا مقاله خود را به عنوان یک استدلال منطقی سازماندهی کنید

برای نشان دادن استدلال خود، ارقام خود را بسازید (فکر کنید که گذرا)

بخش های اصلی عبارتند از: پس زمینه آرگومان (مقدمه)؛ توصیف اطلاعاتی که باید در استدلال مورد استفاده قرار گیرد، و نکاتی در مورد آنها (مشاهدات)، اتصال نکات مربوط به اطلاعات (تحلیل)، جمع بندی (نتیجه گیری).

عناصر اصلی را مشخص کنید: بخش ها و بخش های فرعی

شروع به نوشتن کنید، گزینه هایی را در سلسله مراتب زیر انتخاب کنید – پاراگراف ها، جملات و کلمات.

در اینجا رویکرد دیگری وجود دارد.

ابتدا یک نسخه اولیه از بخش پس زمینه بنویسید. این به عنوان مبنایی برای معرفی مقاله نهایی شما خواهد بود. همانطور که داده ها را جمع آوری می کنید، بخش روش ها را بنویسید. پس از جمع آوری داده ها انجام این کار بسیار ساده تر است. حتماً شرحی از تجهیزات تحقیقاتی و نمودارهای کالیبراسیون مربوطه را درج کنید. وقتی مقداری داده دارید، شروع به ساختن نمودارها و جداول داده ها کنید. اینها به شما کمک می کند تا داده ها را تجسم کنید و شکاف ها را در مجموعه داده های خود مشاهده کنید. اگر زمان اجازه می دهد، باید به عقب برگردید و شکاف ها را پر کنید. وقتی مجموعه‌ای از نمودارها را دارید که روند مشخصی (یا فقدان روند) را نشان می‌دهند، کارتان تمام شده است. مطمئن شوید که آزمایش های آماری کافی از نتایج خود انجام دهید. هنگامی که مجموعه کاملی از نمودارها و تست های آماری را به دست آوردید، نمودارها و جداول را به ترتیب منطقی مرتب کنید. برای نمودارها و جداول شرح تصاویر بنویسید. تا جایی که امکان دارد، زیرنویس ها باید در توضیح طرح ها و جداول به تنهایی باشند. بسیاری از دانشمندان فقط چکیده، شکل ها، شرح شکل ها، جداول، شرح جدول ها و نتیجه گیری یک مقاله را می خوانند. مطمئن شوید که شکل ها، جداول و زیرنویس های شما به خوبی برچسب گذاری شده و به خوبی مستند شده اند. پس از تکمیل نمودارها و جداول، بخش نتایج را بنویسید. نوشتن این بخش به نظم و انضباط شدید نیاز دارد. شما باید نتایج خود را توصیف کنید، اما نباید آنها را تفسیر کنید. (اگر در این زمان ایده های خوبی به ذهنتان می رسد، آنها را در پایین صفحه برای قسمت بحث ذخیره کنید.) در این قسمت واقعی و منظم باشید، اما سعی کنید خیلی خشک نباشید.

پس از نوشتن بخش نتایج، می توانید به بخش بحث بروید. نوشتن این معمولاً سرگرم کننده است، زیرا اکنون می توانید در مورد ایده های خود در مورد داده ها صحبت کنید. اگر می توانید یک کارتون/شماتیک خوب برای نشان دادن ایده های خود بیابید، این کار را انجام دهید. بسیاری از مقالات در ادبیات ذکر شده اند زیرا کاریکاتور خوبی دارند که نویسندگان بعدی مایل به استفاده یا اصلاح آن هستند. در نوشتن جلسه بحث، مطمئن شوید که به اندازه کافی درباره کار سایر نویسندگانی که داده ها را در مورد سؤالات علمی مشابه یا مرتبط جمع آوری کرده اند، بحث کنید. حتما در مورد اینکه چگونه کار آنها با کار شما مرتبط است صحبت کنید. اگر در روش شناسی آنها نقص هایی وجود داشت، اینجا محل بحث است. پس از بحث در مورد داده ها، می توانید بخش نتیجه گیری را بنویسید. در این بخش، ایده‌هایی را که در بخش بحث ذکر شد، می‌گیرید و سعی می‌کنید تا حدی بسته شوید. اگر در نتیجه کار شما می توان فرضیه ای را رد کرد، آن را بگویید. اگر برای پاسخ قطعی به کار بیشتری نیاز است، این را بگویید.

بخش پایانی مقاله یک بخش توصیه است. این واقعاً پایان بخش نتیجه گیری در یک مقاله علمی است. در این بخش توصیه هایی برای تحقیقات بیشتر یا اقدامات سیاستی ارائه دهید. اگر می توانید پیش بینی کنید که اگر X درست باشد چه چیزی پیدا می شود، این کار را انجام دهید. برای این کار از محققان بعدی اعتبار دریافت خواهید کرد. پس از اتمام بخش توصیه، به مقدمه اصلی خود نگاه کنید. مقدمه شما باید با طرح ایده هایی که در مقاله آزمایش خواهید کرد، زمینه را برای نتیجه گیری مقاله فراهم کند. اکنون که می دانید مقاله به کجا منتهی می شود، احتمالاً باید مقدمه را بازنویسی کنید. شما باید آخرین چکیده خود را بنویسید.

شکل ها و جداول

شکل ها و جداول واقعی باید در متن جاسازی/درج شوند، به طور کلی در صفحه بعد از صفحه ای که شکل/جدول برای اولین بار در متن ذکر شده است. تمام شکل ها و جداول باید شماره گذاری شده و به صورت متوالی در متن به صورت شکل ۱، شکل ۲، جدول ۱، جدول ۲ و غیره ذکر شوند.

برای هر شکل و جدول عنوانی با ذکر نحوه ساخت آن (استنادهای مرجع، منابع داده، و غیره) و برجسته کردن یافته‌های کلیدی (فکر ساده کردن) درج کنید. شامل یک شکل شاخص (نقشه) که تمام مکان‌های مورد بحث در کاغذ را نشان می‌دهد و نام‌گذاری می‌کند. تشویق می‌شوید که شکل‌های خود را بسازید، از جمله کارتون‌ها، شماتیک‌ها یا طرح‌هایی که فرآیندهای مورد بحث را نشان می‌دهند. ارقام خود را با این سؤالات در ذهن بررسی کنید:

آیا شکل به خودی خود توضیح می دهد؟

آیا محورهای شما دارای برچسب هستند و آیا واحدها مشخص شده اند؟

عدم قطعیت در داده های خود را با نوارهای خطا نشان دهید.

اگر داده ها با یک منحنی مطابقت دارند، خوب بودن برازش را نشان دهید.

آیا می توان آشغال نمودار را حذف کرد؟

آیا جوهر غیر داده را می توان حذف کرد؟

آیا می توان جوهر داده اضافی را حذف کرد؟

آیا تراکم داده ها را می توان با حذف فضای غیر حامل داده افزایش داد؟

آیا این یک مجموعه داده پراکنده است که بهتر می تواند به صورت جدول بیان شود؟

آیا شکل به هیچ وجه داده ها را مخدوش می کند؟

آیا داده ها در زمینه ارائه شده اند؟

آیا عنوان شکل، چشم خواننده را به «درس خانه‌نشینی» شکل هدایت می‌کند؟

نوشته شده توسط مهندس مهرداد حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 425 views بار دسته بندی : پایان نامه تاريخ : 2 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.