رانیا هوم چگونه مقاله بنویسیم؟ - رانیا هوم

مقاله نویسی يكي از مهم ترين راهكارهاي تفاوت براي دانشجويان است. اهميت مقاله را براي قوي نمودن رزومه در مقالات قبلي بررسي نموديم. مقاله نويسي منجر به قوي نمودن رزومه براي مهاجرت،استخدام و رفتن به مقطع دكتري است. در اين مطلب مراحل نگارش مقاله را بررسي مي كنيم. داشتن مقاله براي دانشجويان ليسانس تفاوت ايجاد مي كند. اغلب دانشجويان ليسانس فكر مي كنند چون پايان نامه ندارند نياز به داشتن مقاله ندارند. اگر به دنبال مهاجرت براي فوق ليسانس هستين اگر شما مقاله نداشته باشيد بايد ريز نمرات بالا و معدل بالايي داشته باشيد و همچنين بايد مدرك زبان آيلتس يا تافل با نمره بالايي داشته باشين. نحوه نگارش مقاله براي دانشجويان ليسانس و ارشد تفاوت دارد.

١-نوشتن مقاله براي دانشجويان ليسانس
دانشجويان ليسانس به دليل اينكه پايان نامه اي نداشتند نياز است مراحل اوليه پايان نامه ارشد را خودشون طي كنند. اول بايد موضوع خوبي انتخاب كنيد.حيطه موضوع مورد علاقت را انتخاب كن. به چه موضوعي علاقه داری؟ واسه خودت بنويس به چي علاقه داري؟ مرحله بعد بايد شروع به سرچ كردن بكني. اول مقالات فارسي را بخونين. از اول نبايد به سراغ خواندن مقالات خارجي برويد. وقت خودتان را تلف نكنيد. بعد از خواندن مقالات فارسي شروع به گرفتن مقالات انگليسي بكنيد. بايد زبان شما خوب باشد.اگر خوب نيست بايد هزينه كني و به مترجم بدهيد. بعد بايد شروع به خواندن دسته بندي مقالات داخلي و خارجي كنيد. جداقل ده تا مقاله فارسي و خوب و مرتبط بايد بخوانيد. بعد فرمت نگارش دستتان مي آيد

٢-نگارش مقاله براي دانشجويان ارشد و دكتري
براي نوشتن مقاله  در فوق ليسانس و دكتري به دنبال استخراج مقاله از پايان نامه باشيد. قبل از اتمام پايان نامه به فكر مقاله نباشيد. بعد از اتمام فصل های پايان نامه، شروع به نگارش كنيد.

 

برای مقاله نویسی چندتا چیز مهم است :

– اگر شما پایان نامه را نوشتید و میخواهید از آن مقاله استخراج کنید ، کار شما آسان تر است ، چون محدودتون مشخص است ، موضوعتون مشخص است ، روش تحقیقتون مشخص است و از این لحاظ کار آسان تری پیش رو دارید و حالا باید ببینیم برای چه کنفرانس و با چه فرمتی میخواهید بفرستید و بر اساس آن فرمت شروع کنید به نوشتن آن.

– مبحث بعدی این است که چه چیزهایی باید در مقاله بنویسید ، روش تحقیقتون چطوری باید بیان شود ، مقاله با پایان نامه فرق دارد و شما فصل های مختلف ندارید و باید یک چکیده ، یک مقدمه، یک ادبیات موضوع کوچک (معمولا به صورت خلاصه یا جدول کوچک) ، روش تحقیق و در پایان بحث و نتیجه گیری داشته باشید. فرمت هر مجله متفاوت است و شما باید دقیقا طبق فرمت همان مجله مقاله تان را نوشته باشید ، در غیر این صورت ممکن است اصلا مقاله شما خوانده نشود و رد شود.

– بحث بعدی مربوط به کسانی است که لیسانس دارند و میخواهند مهاجرت تحصیلی کنند و نیاز به یک مقاله قوی دارند باید چندتا کار را انجام بدهند: یکی اینکه باید از مشاوره استفاده کنید و از فردی که قبلا این کار را انجام داده و مقالات مختلفی نوشته و یا پایان نامه نویسی انجام داده کمک بگیرید. چون شما قبلا در این موقعیت نبوده اید و باید از آن فرد مشاوره بگیرید. شما باید یک موضوع که کاربردی باشد و نوآوری داشته باشد را انتخاب کنید ، شما باید مقالات داخلی را بخوانید و مقالات خارجی را ترجمه کنید و یک ادبیات موضوع داشته باشید که دیگران قبلا چکار کرده اند؟ شما قرار است چه کاری انجام بدهید؟ و غیره. در حقیقت همان کار پایان نامه را انجام می دهید و بعد مقاله را استخراج می کنید و باید در کنار یک فرد متخصص و مشاور باشید که گام به گام مراحل را به شما بگوید و شما آن ها را به خوبی طی کنید.

مقاله

برای مهاجرت تحصیلی در کشور مناسب و همچنین ادامه تحصیل در دانشگاه های خوب در کشورهای دیگر افراد ابتدا نیاز به یادگیری زبان در کنار داشتن رزومه مناسب و داشتن مقاله در رزومه خود هستند. تاثیر نداشتن مقاله، تعداد و اعتبار در پذیرش از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مطلب به سوالاتی نظیر آیا گرفتن پذیرش و فاند بدون داشتن مقالات در آمریکا و کانادا میسر است؟ و برای گرفتن پذیرش و فاند از دانشگاه‌های برتر آمریکا تعداد مقالات مهم‌تر است یا اعتبار آن‌ها؟ و بهترین زمان‌برای دادن مقالات و تأثیر آن‌ها درگرفتن بورسیه پاسخ داده می شود. همه این موارد نیاز به پایان نامه قوی دارد تا بتوانید مقالات ISI و معتبری از آن استخراج کنید.

مقاله

آیا گرفتن پذیرش و فاند بدون داشتن مقالات در کشورهایی مانند آمریکا و کانادا میسر است؟

اگر سال آخر کارشناسی هستید و یا تازه تحصیلتان در این مقطع تمام‌شده است، بیشترین شانس ممکن برای کسب پذیرش و فاند بدون داشتن مقاله را دارید. چون آن‌ها درک می‌کنند فرصتی برای این کار نداشته‌اید. معدل بالا و نمرات زبان(آیلتس یا تافل) بالا کمک زیادی برای پذیرش ایجاد می کند. اگر کارشناسی ارشد خوانده‌اید، بازهم با داشتن معدل و نمرات زبان خوب می تواند تأثیر داشته باشد ولی اگر معدل بالا نیست و نمره زبان شما هم از به طور مثال آیلتس ۷٫۵ به بالا نیست، شما باید دارای مقاله باشید تا بتوانید جبران نمره آیلتس و معدل خود را انجام دهید.

برای گرفتن پذیرش و فاند از دانشگاه‌های برتر آمریکا تعداد مقالات مهم‌تر است یا اعتبار آن‌ها؟

بسیاری از افراد هستند که برای افزایش شانس خود درگرفتن پذیرش و فاند به دنبال انتشار مقالات متعدد هستند. باوجود اینکه مقالات بیشتر شانس شما را افزایش می‌دهد باید به خاطر داشته باشید که اعتبار مجلاتی که مقالات شما را چاپ می‌کند اهمیت بسیاری دارد. به ‌جای اینکه ۵ مقاله در ژورنال‌ها با ایمپکت فکتور پایین چاپ کنید که میدانید احتمالاً ارجاعات زیادی نخواهند خورد، می توانید انرژی خود را متمرکز یک یا دو مقاله ی تأثیرگذار در ژورنال‌ها با ایمپکت فکتور بالا کنید. هیچ استادی از یک دانشجوی ارشد انتظار ۵ مقاله را ندارد! یک دانشجوی دکترا در آمریکا در طول دوران تحصیل خود به‌طور متوسط ۳-۵ مقاله در ژورنال‌های معتبر در سال چاپ می‌کند.

مقاله

بهترین زمان‌برای دادن مقالات و تأثیر آن‌ها درگرفتن بورسیه

نکات مهمی که تأثیر آن‌ها درگرفتن پذیرش و بورسیه مؤثر هستند:

  1. تعداد سایتیشن (citation)
  2. ایمپکت فکتور ژورنال موردنظر

هرچه از زمان انتشار بگذرد تعداد بیشتری سایتیشن خواهد داشت و این موضوع اعتبار را بالابرده و تأثیر آن درگرفتن بورسیه را بالا می برد. پس سعی کنید تا حداقل سه ماه قبل از ددلاین ها مقاله ی خود را منتشر کنید. با توجه به فاصله ی زمانی زیاد از سابمیت شدن تا انتشار ممکن است مقاله ی شما تا ددلاین ها منتشرنشده باشد. در این صورت، می‌توانید آن را در رزومه ی خود آورده و در جلوی آن بنویسید: submitted. حتی اگر مقاله ی خود را سابمیت نکرده‌اید، آن را در رزومه آورده و جلوی آن در حال آمادگی (in prepration) بنویسید تا قسمت مقالات رزومه ی شما خالی نماند.

مقالات مشابه:

نگرانی‌ها در مراحل چاپ مقاله isi

ادامه نگرانی‌ها در مراحل چاپ مقاله isi

نحوه نوشتن مقاله isi

چاپ تضمینی مقاله ISI

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 252 views بار دسته بندی : مطالب جدید تاريخ : 17 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.