رانیا هوم چگونه در دکوراسیون داخلی قدیمی نشویم؟ / دکوراسیون داخلی در سال 1400 - رانیا هوم

اغلب دکوراسیون های ساختمان های ما بعد از چند سال استفاده قدیمی می شوند؟به نظرتون علت این قدیمی شدن چیست؟ اولین چیزی که در دکوراسیون داخلی و سپس چیدمان داخلی مهم است، این است که افراد اغلب در ابتدای طرح به سادگی و به روز بودن دقت نمی کنند . خیلی از طرح های داخلی یا مبلمان های شما امسال مد هستند ولی قطعا در چند سال دیگر از بین خواهند رفت و قدیمی خواهند شد. خوب این طرح های به ظاهر مد شده را ما از کجا باید تشخیص بدیم؟ در این مقاله به این نکات و اصول اصلی دکوراسیون داخلی در سال ۱۴۰۰ می پردازیم.

در سال ۱۴۰۰ نحوه ی دکوراسیون داخلی تغییر کرده است. سال ۱۳۹۹ با ورود کرونا به کشور ما، اغلب کارهای ما در خانه انجام می شود. سال ۱۴۰۰ هنوز بیماری کرونا از ایران نرفته است ولی بسیاری از کسب و کارها تغییر کرد.بسیاری از افراد که در باشگاه تمرین می کردند، وسایل بدنسازی را وارد خانه خود کردند و تمرین ها را در خانه انجام می دهند. بخش هایی از دکوراسیون خانه خود را تغییر دادند و تمرین های خود را  در خانه انجام می دهند.

 دکوراسیون داخلی در سال 1400

شرکت مهرداد در کنار شما خواهد بود تا بتوانید بهترین دکوراسیون را طراحی و اجرا کنید. دفتر مرکزی ما در شهر اصفهان با مدیریت مهندس مهرداد حمصیان می باشد.

چه اصولی را باید برای عدم قدیمی شدن دکوراسیون داخلی بدانیم؟

اگر می خواهید خانه یا آپارتمان شما بعد از مدت کوتاهی قدیمی نشود باید اصول دکوراسیون و چیدمان داخلی را بدانید. اصول هیچوقت قدیمی نمی شوند. این اصول را اغلب طراحان و اجرا کنندگان دکوراسیون می دانند ولی اغلب آن ها هم نمی دانند. چرا؟ چون اغلب معماران و طراحان داخلی می خواهند به روز باشند و به فلسفه این معماری های مدرن توجه نمی کنند.

آمار این مقاله را همچنین از  یکی از بهترین سایت های آمریکا ، اسپروس استفاده نمودیم.

 دکوراسیون داخلی در سال 1400

برای دانستن این طراح  شما باید برگردد به طرح های قدیمی و آن ها را تحلیل کند. چرا طرح ۱۰ سال قبل ما الان قابل استفاده نیست؟ چه قسمت ها و بخش هایی از مد خارج شده است؟  مرحله بعدی هم این است که ببنید در طرح های قدیمی چه نکاتی هنوز تغییر نکرده است و ثابت مانده است.همین نکته مهم برای خرید اکسسوری و مبلمان خانه هم صدق می کند. افرادی فقط یک مبلی را خریداری می کنند که در حال حاضر مد روز است ولی چند سال دیگر این مبلمان، قدیمی می شود. به طور مثال از ماشین برایتان مثال میزنم. ماشین سفید و مشکی چندین سال است که رنگ مورد علاقه مردم ایران است و قدیمی هم نمی شود. حالا شما برو و ماشین به رنگ بژ در سال ۸۵ بگیر، در سال ۱۴۰۰ می بینی این رنگ دیگر استفاده نمی شود و از مد خارج شده است. همین مثال هم عینا برای دکوراسیون داخلی منزل و خرید اکسسوری خانه صادق است.

اصول طراحی داخلی

شما باید برای خرید مبلمان، آویز و انتخاب فرش و رنگ دیوارها  باید طبق اصول رفتار کنید. در داخل هر اتاق باید یک نقطه کانونی وجود داشته باشد. در یک اتاق نشیمن ، می تواند شومینه یا یک قطعه هنری به عنوان نقطه کانونی باشد. این خود را از نظر مقیاس ، رنگ یا بافت متمایز می کند.

 دکوراسیون داخلی در سال 1400

کنتراست و تنوع باعث جذابیت بصری اتاق می شود. ریتم را با تکرار عناصر همان رنگ ، بافت یا الگو و پیشرفت اندازه ها یا رنگ ها در ذهن داشته باشید.

 دکوراسیون داخلی در سال 1400

انتخاب رنگ ها در دکوراسیون داخلی

انتخاب پالت رنگ یک قسمت اساسی در طراحی داخلی است. اگرچه می توانید در هر اتاق سبک و رنگی متفاوت داشته باشید ، اما اغلب می خواهید کل خانه را به هم گره بزنید. رنگ های مناسب برای یک اتاق کوچک و همچنین رنگ ها و الگوهای یک اتاق بزرگ را باید در نظر بگیرید.

 دکوراسیون داخلی در سال 1400

الگوها در دکوراسیون داخلی

الگوهای اختلاط در دکوراسیون منزل یکی از پیشرفته ترین قسمت های طراحی داخلی است. الگوها لازم نیست که با هم مطابقت داشته باشند ، اما باید تکمیل و هماهنگ شوند. این کار با در نظر گرفتن رنگ ، اندازه و مقیاس انجام می شود.

 دکوراسیون داخلی در سال 1400

دکوراسیون را از کجا شروع کنیم؟

دام بزرگی که تزیین کنندگان آموزش ندیده را به دام می اندازد ، ویرایش است. یک دکوراسیون داخلی خوب می تواند یک اتاق را اسکن کند و درک کند که چه وسایلی در یک اتاق کار می کنند و چه چیزی بیش از حد ، با سلیقه یا نیاز به تزئین دارد. چند نکته در این زمینه می تواند انتخاب های اتاق شما را خراب کند یا از بین ببرد.

 دکوراسیون داخلی در سال 1400

خیلی از وسایلی که شما در مبلمان به کار استفاده می کنید اصلا مرتبط با دیگر وسایل و دکوراسیون داخلی شما نیست و این دکوراسیون شما را خراب می کند. علت خیلی از قدیمی شدن خانه ها، در اثر خرید مبلمان و اکسسوری های نامناسب است. وقتی شما بهترین دکوراسیون را هم داشته باشی ولی وسایل و مبلمان قدیمی استفاده کنید، آن خانه قدیمی به نظر می آید.

اهمیت بالش ها در دکوراسیون داخلی

یکی از عناصر اتاق که معمولاً می تواند به چشم شما بیاید، نحوه قرارگیری بالش ها است. بالش ها می توانند لهجه خوبی به داستان رنگی اتاق اضافه کنند یا حتی در بعضی موارد ، یک نقطه کانونی برای اتاق ایجاد کنند. با این حال ، برخی از افراد تمایل دارند که با استفاده از بالش زیاده روی کنند. از اضافه بار مبل تا جایی که میهمان فقط برای نشستن باید بالش ها را حرکت دهد خودداری کنید.

انتخاب اکسسوری مناسب با دکوراسیون منزل

انتخاب قاب های هنری می تواند برای یک اتاق مهم باشد ، اما به همان اندازه نحوه نمایش آن را نیز در نظر بگیرید. یک قانون کلی این است که دیوارهای آویز را در سطح چشم تنظیم کنید. به همین ترتیب ، ارتفاعی که لوستر قرار داده اید مهم است. اشتباه رایجی که مردم مرتکب می شوند این است که لوستر را خیلی بلند یا نزدیک سقف آویزان می کنند. آن را به اندازه کافی پایین بیندازید تا نور را به اتاق وارد کند و مورد توجه قرار گیرد. اگر آن را بالای میز آویزان کرده اید ، مطمئن شوید که هنگام نشستن از روی میز ، میهمانان بلندتر یا شما نمی توانند آن را بزنند.

مبلمان یک سرمایه بزرگ است و قسمت عمده ای از بودجه دکوراسیون داخلی را تشکیل می دهد. اگر بودجه محدودی دارید ، مواردی وجود دارد که باید آنها را را رعایت کنید . وسایلی که بیشترین استفاده را خواهند داشت بعد از مبلمان ، صندلی ها و تخت خواب شما هستند. بیشتر خرج را صرف آن ها کنید. در فرش ها ، میزهای کناری و هنرهای دیواری صرفه جویی کنید. مخلوطی از اقلام بالا با گزینه های ارزان تر ، ترفند تجارت است که باعث می شود اتاق بدون شکسته شدن بانک همچنان شیک باشد.

نحوه  تغییر دکوراسیون داخلی خانه های قدیمی

هر آنچه قدیمی شده است را باید از دکوراسیون خود حذف کنید. خانه های قدیمی از گچ بری و طاقچه و ستون و جزئیات که در زمان خودشان هنر و مفهومی خاص و زیبا داشته اند، استفاده می کردند اما  امروز با دکوراسیون های ساده و مدرن متناسب نیستند.

  پنجره های اشتباه را بپوشانید

خانه های سنتی گاهی پنجره ها و دریچه های در جاهای نامناسب و اشتباه دارند . اگر نور آن پنجره را می خواهید

می توانید  با استفاده از یک پرده شیک متناسب با دکوراسیون داخلی خود بپوشانید. اگر مکان و نور آن را نیاز ندارید، آن پنجره را با دیوار آجری بپوشانید.

جهت تغییر و بازسازی دکوراسیون داخلی خانه های قدیمی، شرکت ما در خدمت شما خواهدبود. جهت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید. آدرس اینستاگرام را هم در زیر قرار دادیم که همراه ما باشید.

خلاصه

در این مقاله اصولی را برای شما گفتم که چگونه در دکوراسیون داخلی قدیمی نشویم؟ برای قدیمی نشدن نباید از رنگ ها و دکورهایی استفاده کنید که ثابت شده است در آینده قدیمی می شوند. استفاده از یک مدل خاص مشکلی ندارد ولی شما باید از مبلمان و دکوری استفاده کنید که احتمال قدیمی شدن را کاهش دهد. دکوراسیون داخلی به نظر ما باید ساده و شیک انتخاب شود و تمایزهای جدید و خاص را در اکسسوری ها و مبلمان می توانید پیاده کنید تا بتوانید بعد از چند سال دیگر آن ها را عوض کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد چیدمان افشای رازهای چیدمان و دکوراسیون داخلی و ۷ راز در چیدمان داخلی خانه های کوچک را مطالعه کنید و شما اطلاعات بیشتر را می توانید در مقاله طراحی و اجرای صفر تا صد دکوراسیون داخلی در سال ۲۰۲۱ استفاده کنید.

مقالات مشابه با این مقاله:

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی لاکچری

روندهای طراحی خانه در سال ۲۰۲۱

۱۰ ایده در طراحی دکوراسیون های داخلی لوکس و لاکچری در سال ۲۰۲۱

طراحی و اجرای صفر تا صد دکوراسیون داخلی در سال ۲۰۲۱

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی لاکچری

نوشته شده توسط مهندس مهرداد حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 545 views بار دسته بندی : دکوراسیون داخلی تاريخ : 7 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.