رانیا هوم ترندهای طراحی داخلی از طریق مبلمان - رانیا هوم

معماری در حقیقت چهارچوب ساختمان را می سازد و چشم انداز آن را تنظیم می کند ولی طراحی داخلی و مبلمان چیده شده می تواند تاثیر زیادی در انتقال حس و انرژی از محیط به انسان داشته باشد. طراحی داخلی در طی زمان تکامل پیدا می کند و این روند در انتخاب مبلمان تاثیر می گذارد. مبلمان داخلی انتخاب شده بیانگر شخصیت و الویت ها و همچنین حسی است که ما  انتقال دهیم است.

Interior design trends through furniture
ترندهای طراحی داخلی از طریق مبلمان

مجموعه فضای داخلی ۲۰۲۰ Flexform حرکت تازه ای را به زیبایی شناسی آنها می بخشد، قطعاتی که داستان یک سبک زندگی غیررسمی و در عین حال شیک را روایت می کنند. در حالی که طرح ها بی انتها هستند، با این وجود روندهای خاصی ظاهر می شوند که از تمایل به ایجاد یک زیستگاه دلپذیر و راحت با مبلمانی که فضا را بدون جلب توجه بیش از حد به هیچ قطعه ای افزایش می دهد صحبت می کند. مبل‌ها، صندلی‌های راحتی، میزهای قهوه‌خوری، میزها و صندلی‌ها همگی به‌طور هماهنگ در مجموعه با رنگ‌ها و بافت‌های طبیعی، شاخص فلزی همواره ترکیب می‌شوند.

Interior design trends through furniture
طراحی داخلی و مبلمان چیده شده می تواند تاثیر زیادی در انتقال حس و انرژی از محیط به انسان داشته باشد

استفاده از بافت ها و رنگ های طبیعی

مواد طبیعی یکی از مهم ترین موارد برای جذابیت در یک خانه است که اغلب افراد به دلیل عدم  استفاده از متخصص آن ها را اجرا نمی کنند. در عکس زیر از متریال میکروسمنت استفاده شده است.

Use natural textures and colors
مواد طبیعی یکی از مهم ترین موارد برای جذابیت در یک خانه است
Interior design trends through furniture
صندلی دست ساز تسا کاملاً از خاکستر جامد یا چوب درخت گردو ساخته شده است.

صندلی دست ساز تسا کاملاً از خاکستر جامد یا چوب درخت گردو ساخته شده است. جزئیات نازک کاری سنتی آن، باعث افزایش حس و بافت طبیعی چوب می شود. قسمت پشتی و نشیمنگاه صندلی از بافت طناب راش کاغذی تشکیل شده است. این عنصر طبیعی با تلفیق هنر باستانی ایتالیایی، حس سنتی و تاریخی به صندلی القا می کند.

Chairs and stools are made of paper rope and paper beech rope
صندلی‌ها و چهارپایه‌ها از طناب کاغذی و طناب راش کاغذی هستند

صندلی‌ها و چهارپایه‌ها از طناب کاغذی و طناب راش کاغذی هستند که این باعث القای حس لطافت و لمس طبیعت ، به فرم آن ها در سبک مینمالشان می شود. همچنین بافت طنابی سفت آنها الگوی بصری جالبی بدون ایجاد حواس پرتی ایجاد کرده و باعث حفظ قابلیت انعطاف پذیری و صافی زیبای صندلی شده است.

Interior design trends through furniture
میز غذاخوری و میزعسلی های سری پیکو دارای قالب و پایه های مخروطی آلومینیومی هستند

میز غذاخوری و میزعسلی های سری پیکو دارای قالب و پایه های مخروطی آلومینیومی هستند که این ویژگی حس سبکی بصری ایجاد می کند. رویه ی میز اغلب از چوب یا سنگ مرمر ساخته می شود و پایه های فلزی بگونه ای پرداخت می شوند تا با رویه مطابقت داشته باشند.

قالب تخت فلزی و پایه های آن آلومینیومی است

 قالب تخت فلزی و پایه های آن آلومینیومی است که نوار هایی از جنس چرم گاو به شکل تزیینی دور فلز پیچیده و قسمت سری تخت با پارچه و چرم پوشیده می شود. این دو عنصر در مجاورت هم ، تلفیق زیبایی از دو حس متضاد سختی و نرمی را القا می کنند. دیگر اشیای اتاق مثل مبل و پاتختی برای مطابقت با تخت با پایه های فلزی انتخاب شده اند.

شرکت مبلمان آسولو در طراحی مبل هایش از زوایای گرد و نرم استفاده کرده است

 شرکت مبلمان آسولو در طراحی مبل هایش برای ایجاد حس نرمی و جدا از خوشونت از زوایای گرد و نرم استفاده کرده است و زوایای تیز و خشن که در برخی طرح های مدرن امروزی هست در این مبل ها دیده نمی شوند. کوسن ها برای راحتی هرچه بیشتر از پر غاز و الیاف پلی استر پر شده اند همچنین دسته های کناری مبل با ظاهری تمیز و مناسب ساخته شده اند.  صندلی های برند جویس دارای خطوط کناری نرمی هستند که از پشتی صندلی به دسته های آن در قسمت های کناری کشیده شده و شخص را احاطه می کنند و این بدون لطمه زدن به ظاهر آن ، حس راحتی را به فرد منتقل می کند. باز گذاشتن قسمت پشتی صندلی و ایجاد قالب فلزی برای آن طرحی هوشمندانه برند جویس است که باعث هماهنگی هرچه بیشتر صندلی با اشیای پیرامون آن شده است.

نوشته شده توسط مهندس مهرداد حمصیان

طراحی حرفه ای چیدمان مبلمان

 

بهترین چیدمان مبلمان برای اتاق نشیمن

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 868 views بار دسته بندی : دکوراسیون داخلی تاريخ : 23 فوریه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.