رانیا هوم بهترین بازسازی خانه و آپارتمان - رانیا هوم

بازسازی خانه و آپارتمان های قدیمی، یکی از بهترین روش ها برای بهبود فضاها در خانه ها و آپارتمان های قدیمی است. بازسازی این ساختمان به دلیل مشکلات متعددی مانند عدم رعایت فضاهای مناسب و فضاهای پرت، وجود دیوارهای باربر در مکان های نامناسب ساختمان، تأسیسات نامناسب ساختمان از جمله تأسیسات گرمایشی و سرمایشی قدیمی مانند بخاری و جایگزین گردن آن ها با سیستم های جدید گرمایشی مانند پکیج و رادیاتور، چیلر یا اسپیلیت یا همان کولر آبی برای سرمایش، تعویض لوله های قدیمی، تعویض سیستم برق کشی ساختمان و غیره را شامل می شود.

اگر بودجه شما به میزان زیادی نیست و قصد سرمایه گذاری زیادی ندارید بهتر است، ساختمان خود را بازسازی کنید.

آیا خانه قدیمی را بازسازی کنیم یا از نو بسازیم؟

شاید یکی از سؤالات متداول افراد در بازسازی ساختمان این است که آیا بهتر است ساختمان را تخریب کنیم و از نو بسازیم یا بهتر است خانه یا آپارتمان خود را بازسازی کنیم؟ قاعدتا اگر شما بودجه کافی برای تخریب و هزینه های تخریب و سپس ساخت کامل و مجدد ساختمان از فونداسیون و هزینه های شهرداری و پروانه را دارید بهتر است که خانه را از نوبسازید. اما اگر بودجه شما به میزان زیادی نیست و قصد سرمایه گذاری زیادی ندارید بهتر است، ساختمان خود را بازسازی کنید. در شرایط حال حاضر این تفاوت های قیمتی باعث شده است که اغلب مردم بازسازی را به تخریب و ساخت ترجیح دهند.آنچه که در این مرحله بسیار اهمیت دارد مدیریت درست هزینه هاست که خرید یک خانه کنلگی و بازسازی شده را بسیار به صرفه تر از خرید یک خانه نوساز می کند.

یکی از مهم ترین و اصلی ترین هزینه های بازسازی در ساختمان های قدیمی دارای دیوار باربر، برداشتن اصولی دیوارهای باربر است.

مزایای بازسازی ساختمان ها و آپارتمان های قدیمی

یکی از مهم ترین مزایای بازسازی در ساختمان و آپارتمان های قدیمی، افزایش ارزش افزوده ساختمان و همچنین زیبایی آن است. قطعا اگر قصد فروش خانه یا آپارتمان قدیمی خود را دارید، شاید کمتر کسی آن را خریداری کند. اما ساختمان بازسازی شده اگر به درستی و طبق اصول معماری و عمرانی، طراحی و اجرا شود، تفاوت بسیار کمی با ساختمان های نوساز دارد. این مزیت باعث زیبایی خانه و آپارتمان شما می شود. حتی اگر قصد فروش آپارتمان یا خانه خود را دارید، با وجود یک بازسازی مناسب، ساختمان شما بسیار زیبا است و بسیاری از افرادی که هزینه خرید خانه نو را ندارند، قطعا حاضر هستند که با قیمت بالاتری، ملک شما را خریداری کنند. پس شاید بتوانیم بگوییم در شرایط اقتصادی حال حاضر ایران، بازسازی و تغییر دکوراسیون داخلی برای خانه های قدیمی می تواند علاوه بر زیبایی، سود زیادی را هم عاید شما کند.  در حال حاضر با توجه به افزایش قیمت ساخت، شاید بتوان گفت، از پایه ساختن بسیاری از ساختمان ها بسیار زیاد است که شامل تمام هزینه های صفر(مجوز شهرداری) از سفت کاری تا نازک کاری را شامل می شود.

بررسی هزینه های بازسازی 

هزینه بازسازی خانه یا آپارتمان های قدیمی، با توجه به میزان بازسازی مورد نیاز، متفاوت است. بازسازی ساختمان اگر در حد فقط تغییر دکوراسیون داخلی باشد، هزینه های کمتری را مورد نیاز می باشد. اما از آنجا که اکثر خانه ها نیاز به تغییر سیستم تأسیسات و لوله کشی دارند، هزینه های متعدد دیگری از قبیل تخریب کف و رد کردن لوله های آب و فاضلاب، گاز، داکت کشی و همچنین لوله کشی رادیاتورها و غیره به هزینه بازسازی اضافه می شود. اما هزینه های بازسازی می تواند قبل از اجرای پروژه به صورت تقریبی برآورد شود.

Behind the Design: Coastal Contemporary Transformation in Berkeley Hall | southerngraceinteriors.com

اهمیت دیوارهای باربر در ساختمان های قدیمی

یکی از مهم ترین و اصلی ترین هزینه های بازسازی در ساختمان های قدیمی دارای دیوار باربر، برداشتن اصولی دیوارهای باربر است. تخریب دیوارهای باربر باید توسط مهندسان سازه انجام شود و دارای مراحل مختلفی به صورت اصولی می باشد. بدون داشتن مهندسان سازه هیچ دیواری را نباید تخریب کرد. از آنجا که دیوارهای باربر در ساختمان های قدیمی نقش ستون را ایفاء می کنند، بدون جک و تمهیدات دست به دیوارها باربر نزنید. دیوارهای باربر را بدون هماهنگی مهندسان عمران و سازه تخریب نکنید که کل ساختمان شما میریزد.

نحوه تخریب دیوارهای باربر

قبل از تخریب دیوار حمال باید به فکر پشتیبانی مناسب برای انتقال بارها باشیم. استفاده از یک تیر به عنوان المان افقی به علاوه ستون به عنوان المان عمودی می‌تواند میزان پشتیبانی آن را به خوبی تأمین کند. المان ستون یک ساختار حمایتی اضافی را ایجاد می‌کند و می‌تواند گزینه‌ای عالی برای ساختمان‌هایی باشد که نیاز شدیدی به پشتیبانی گسترده دارند.

به اندازه ۳۰ سانتی‌متر پایین سقف، حفره‌ای را به نسبت ابعاد تیر در دیوار ایجاد کنید

مراحل گام به گام در تخریب دیوارهای باربر

به اندازه ۳۰ سانتی‌متر پایین سقف، حفره‌ای را به نسبت ابعاد تیر در دیوار ایجاد کنید. بر حسب فاصله ۱۲۰ سانتی‌متری، نیاز به ۴ حفره برای عبور تیر است. از چکش برقی می‌توانید برای ایجاد حفره استفاده کنید. همچنین با استفاده از تراز حبابی و متر قسمت‌های مورد نظر جهت کنده‌کاری را علامت‌گذاری می کنیم.

المان افقی را به عنوان حمایت کننده نقش تیرها داخل حفره‌ها قرار می دهیم، سپس از دو طرف تیرها را بر روی شمع استوار کرده و شمع‌ها را جای خود سفت کنید. قرار است بار دیوار به تیر و سپس شمع‌ها منتقل شود.

بعد از قرار دادن تیرها و شمع‌ها در جای خود، حالا به اندازه ارتفاع یک قوطی فولادی، دیوار بین شمع‌ها را تخریب کنید.

مسیر افقی شما برای قرار گرفتن یک تیر بزرگ‌تر ایجاد شده است. تیر بزرگ‌تر را با سه شمع در طول دیوار مقاوم‌سازی کنید.

حالا فضا برای تخریب کل دیوار بدون نگرانی فراهم شده است.

مسیر سیم‌کشی برق یا لوله کشی را در دیوارباربر بررسی کنید. قطع کردن برق و سیستم آب‌رسانی ضروری است.

بازسازی خانه و ساختمان های قدیمی با هزینه کم

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 869 views بار دسته بندی : دکوراسیون داخلی تاريخ : 16 آوریل 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.