رانیا هوم نگارش مقالات معتبر آکادمیک - رانیا هوم

مقالات مروری

یک بررسی علمی یک مقاله، کتاب، فیلم یا عملکرد را توصیف، تجزیه و تحلیل و ارزیابی می‌کند (از طریق این راهنما، ما از اصطلاح «کار» برای اشاره به متن یا قطعه‌ای که باید بررسی شود استفاده می‌کنیم). یک بررسی همچنین نشان می‌دهد که چگونه یک اثر در رشته‌های آن قرار می‌گیرد و ارزش یا سهم کار را در این زمینه توضیح می‌دهد. بررسی ها نقش مهمی در بورسیه دارند. آنها به محققان این فرصت را می دهند تا به تحقیقات، ایده ها و تفاسیر یکدیگر پاسخ دهند. آنها همچنین دیدی به روز از یک رشته را ارائه می دهند. توصیه می‌کنیم برای آشنایی با بورسیه‌های اخیر در مورد یک موضوع و درک فرم‌هایی که نوشتن نقد در رشته شما انجام می‌شود، به دنبال بررسی در مجلات علمی فعلی باشید. بررسی های علمی منتشر شده مدل های مفیدی برای نویسندگان نقد مبتدی است. با این حال، ما به شما یادآوری می کنیم که باید ارزیابی خود را از کار بنویسید، نه اینکه به ارزیابی از مروری که در یک مجله یا وبلاگ پیدا کرده اید تکیه کنید.

به عنوان یک نویسنده نقد، هدف شما این است:

– درک یک اثر بر اساس شرایط خودش (آن را تجزیه و تحلیل کنید)
– دانش خود را بر روی یک کار اعمال کنید (به آن پاسخ دهید)
– نقد اثر با در نظر گرفتن اعتبار، حقیقت و کج بودن (ارزیابی آن)
– کار را در زمینه قرار دهید (آن را با سایر آثار مقایسه کنید).

مشکلات رایج در بررسی های آکادمیک

بررسی یک مقاله تحقیقاتی نیست
به جای یک مقاله تحقیقاتی در مورد موضوع کار، یک بررسی آکادمیک ارزیابی در مورد پیام، نقاط قوت و ارزش کار است. به عنوان مثال، مروری بر فیلم Seeing Green اثر Finis Dunaway شامل تحقیقات شما در مورد پوشش رسانه ای جنبش زیست محیطی نمی شود. در عوض، بررسی شما استدلال داناوی و اهمیت آن را در این زمینه ارزیابی می کند.

بررسی خلاصه

ترکیب محتوا و اهمیت اثری که بررسی می‌کنید مهم است، اما هدف اصلی مرور، ارزیابی، تحلیل انتقادی یا اظهار نظر در مورد متن است. خلاصه کار خود را مختصر نگه دارید و در ارزیابی خود از کار به پیام و شواهد آن اشاره خاصی داشته باشید.

بررسی یک پاسخ شخصی غیرمنصفانه و غیرمنصفانه نیست

یک بررسی مؤثر باید منصفانه و دقیق باشد. هنگامی که اولین واکنش شما به لحن، استدلال یا موضوع موردی که مرور می کنید بسیار منفی یا مثبت است، مهم است که ببینید واقعاً چه چیزی در مقابل شما قرار دارد. شما نظرات شخصی خود را در مورد کار ارائه خواهید کرد، اما آنها باید توضیح داده شوند و با مدرک پشتیبانی شوند. به جای نوشتن «فکر می‌کردم کتاب جالب بود»، می‌توانید توضیح دهید که چرا کتاب جالب است و چگونه ممکن است بینش‌های جدید یا ایده‌های مهمی را ارائه دهد. بعلاوه، می‌توانید با توضیح اینکه چگونه مورد توجه شما قرار نگرفت و به لحظات ناامیدکننده خاصی اشاره می‌کنید، عبارتی مانند «فیلم خسته‌کننده بود» را گسترش دهید.

شروع: رویکردهایی به خواندن و یادداشت برداری
پیش خواندن
پیش خواندن به خواننده کمک می کند تا یک کتاب را به طور کلی ببیند. اغلب، تقدیرنامه ها، پیشگفتار و فهرست مطالب یک کتاب، بینش هایی را در مورد هدف و جهت کتاب ارائه می دهد. قبل از شروع فصل اول، زمانی را به خواندن مقدمه و نتیجه گیری، بررسی عناوین فصل ها و کاوش در صفحات فهرست یا منابع اختصاص دهید.

طرح کلی معکوس

طرح کلی معکوس به خواننده کمک می کند تا محتوا و استدلال یک اثر غیرداستانی را تجزیه و تحلیل کند. هر بخش از متن را با دقت بخوانید و دو مورد را یادداشت کنید: ۱) نکته یا ایده اصلی و ۲) کارکرد آن در متن. به عبارت دیگر، بنویسید که هر بخش چه می گوید و چه کاری انجام می دهد. این به شما کمک می کند تا ببینید نویسنده چگونه استدلال خود را توسعه می دهد و از شواهد برای پشتیبانی استفاده می کند.

دفترچه یادداشت دو ورودی

در ساده ترین شکل، دفترچه یادداشت دو ورودی یک صفحه را به دو ستون جدا می کند. در یک ستون، مشاهداتی در مورد کار انجام می دهید. در دیگری، پاسخ های خود را به کار یادداشت می کنید. این روش یادداشت برداری دو مزیت دارد. این شما را مجبور می کند هر دو نوع یادداشت بردارید – یادداشت هایی در مورد اثر و یادداشت هایی در مورد واکنش خود به کار – و به شما کمک می کند بین این دو تمایز قائل شوید.


هر روشی که برای یادداشت برداری انتخاب می کنید، یادداشت برداری کنید، حتی اگر اینها خط خطی هایی در حاشیه هستند. اگر این کار را نکنید، ممکن است زمانی که برای نوشتن نقد خود می‌آیید، به کلمات، استدلال یا ترتیب مطالبی که مرور می‌کنید بسیار تکیه کنید.

 

درک و تجزیه و تحلیل کار

بسیار مهم است که برای دیدن تصویری واضح و دقیق از یک اثر تلاش کنید. یک رویکرد این است که سعی کنید قضاوت خود را برای مدتی معلق کنید و به جای آن بر توصیف یا ترسیم یک متن تمرکز کنید. یک دانش آموز زمانی این را به عنوان گوش دادن به صدای نویسنده به جای صدای خود توصیف کرد. برای حمایت از درک شما از کار سوال بپرسید.

سوالاتی برای آثار غیرداستانی

– موضوع/موضوع کار چیست؟ فکر می کنید چه ایده های کلیدی را باید در بررسی خود شرح دهید؟
– پایان نامه، موضوع اصلی یا نکته اصلی چیست؟
– نویسنده چه ادعاها یا نتیجه گیری های عمده ای می کند؟ کار چه مسائلی را روشن می کند؟
– ساختار کار چگونه است؟ نویسنده چگونه استدلال خود را می سازد؟
– نویسنده به چه منابعی مراجعه می کند؟ چه شواهدی برای حمایت از ادعاها استفاده می شود؟ آیا این منابع به هیچ وجه نتایج خاصی را «از پیش تعیین می‌کنند»؟
– آیا ادعایی وجود دارد که شواهد ارائه شده برای آن ناکافی یا اندک باشد؟ آیا هیچ نتیجه‌گیری مبتنی بر شواهدی است که ممکن است غیر معمول باشد؟
– استدلال چگونه توسعه می یابد؟ ادعاها چگونه ارتباط دارند؟ نتیجه گیری چه چیزی را نشان می دهد؟

سوالاتی برای آثار داستانی

– موضوع/موضوع کار چیست؟ فکر می کنید چه ایده های کلیدی را باید در بررسی خود شرح دهید؟
– موضوع یا پیام اصلی چیست؟ کتاب چه موضوعاتی را روشن می کند؟
– کار چگونه پیش می رود؟ نویسنده چگونه طرح خود را می سازد؟
– چه نوع زبان، توضیحات، یا بخش هایی از داستان شما را در مورد موضوعات و اهمیت کتاب آگاه می کند؟
– نتیجه در مقایسه با ابتدا چه چیزی را آشکار می کند؟

انتقادی بخوانید

انتقاد پذیر بودن به معنای انتقاد نیست. یعنی سوال پرسیدن و پاسخگویی. خواندن انتقادی خواندن با “نگرش بد” نیست. خوانندگان انتقادی متنی را رد نمی کنند یا رویکردی منفی به آن ندارند. آنها در مورد یک متن، یک نویسنده، خود و زمینه پیرامون هر سه پرس و جو می کنند و سعی می کنند بفهمند نویسنده چگونه و چرا انتخاب های خاصی را انجام داده است.
به نویسنده فکر کنید
شما اغلب می توانید با بررسی دقیق یک متن چیزهای زیادی در مورد یک نویسنده بگویید، اما گاهی اوقات به انجام کمی تحقیق بیشتر کمک می کند. در اینجا چند سوال در مورد نویسنده وجود دارد که هنگام خواندن انتقادی متنی را در نظر داشته باشید:

– نویسنده کیست؟ نویسنده دیگر چه نوشته است؟
– نویسنده چه می کند؟ چه تجربیاتی از نویسنده ممکن است بر نگارش این کتاب تأثیر بگذارد؟
– هدف یا هدف اصلی نویسنده از متن چیست؟ چرا آن را نوشتند و می خواهند به چه چیزی برسند؟
– آیا نویسنده نشان می دهد که متن چه کمکی به دانش پژوهی یا ادبیات می کند؟ نویسنده در مورد دیدگاه یا روش برخورد با موضوع چه می گوید؟ به عبارت دیگر نویسنده چه موضعی دارد؟

به فکر خودت باش

از آنجایی که شما تفسیر و ارزیابی یک متن را انجام می دهید، مهم است که دیدگاه، مفروضات و دانش (موضعیت) خود را در رابطه با متن بررسی کنید. یکی از راه‌های انجام این کار نوشتن یک بیانیه موضعی است که دیدگاه شما را نسبت به موضوع اثری که در حال بررسی آن هستید مشخص می‌کند. در مورد این موضوع چه می دانید، باور دارید یا فرض می کنید؟ چه چیزی در زندگی شما ممکن است روی رویکرد شما به این متن تأثیر بگذارد؟

در اینجا چند دستور وجود دارد که ممکن است به شما در ایجاد پاسخ شخصی به یک کتاب کمک کند:
موافقم که … چون …
من مخالفم چون…
من نمیفهمم…
این منو یاد…
تعجب می کنم از…

راه دیگر برای بررسی افکار خود در رابطه با یک متن این است که پاسخ اولیه خود را به اثر یادداشت کنید. تجربه خود را از متن در نظر بگیرید – آیا آن را دوست داشتید؟ چرا و چرا نه؟

وقتی این کتاب را خواندم چه احساسی داشتم؟ چرا؟
چگونه سبک یا لحن نویسنده را تجربه کردم؟ هر کدام را چگونه توصیف کنم؟
اگر می توانستم چه سوالاتی از این نویسنده می پرسیدم؟
برای من، سه چیز برتر در مورد این کتاب چیست؟ سه چیز بدترین؟ چرا؟

Context را در نظر بگیرید
یک منتقد باید زمینه کتاب را بررسی کند تا به درک و ارزیابی منصفانه از مطالب و اهمیت آن برسد. زمینه ممکن است شامل بورسیه ای باشد که این کتاب به آن پاسخ می دهد یا انگیزه شخصی نویسنده برای نوشتن. یا شاید زمینه صرفاً جامعه معاصر یا سرفصل های امروزی باشد. مطمئناً مهم است که نحوه ارتباط کار با دوره ای که نیاز به بررسی دارد در نظر بگیرید.

در اینجا چند سوال مفید وجود دارد:
– چه ارتباطی بین این اثر و آثار دیگر در موضوعات مشابه وجود دارد؟ چه ارتباطی با مفاهیم اصلی در دوره یا رشته من دارد؟
– اهمیت علمی یا اجتماعی این اثر چیست؟ چه کمکی به درک ما می کند؟
– چه چیزی در کار گم شده است: انواع خاصی از شواهد یا روش های تجزیه و تحلیل/توسعه؟ یک رویکرد نظری خاص؟ تجربیات گروه های خاصی؟
– چه دیدگاه ها یا نتایج دیگری ممکن است؟

هنگامی که برای درک و تجزیه و تحلیل کامل کار وقت گذاشتید، دیدگاه روشنی در مورد نقاط قوت و ضعف آن و ارزش آن در این زمینه خواهید داشت. برای دسته بندی ایده های خود و ایجاد طرح کلی وقت بگذارید. این اطمینان حاصل می کند که بررسی شما به خوبی سازماندهی شده و واضح است.

سازماندهی و نوشتن مرور

یک بررسی حول یک ارزیابی از کار یا یک پیام متمرکز در مورد ارزش آن برای حوزه سازماندهی می شود. یادداشت های خود را مجدداً مرور کنید و پاسخ های خود را به سؤالات خود از خواندن انتقادی در نظر بگیرید تا یک بیانیه واضح ایجاد کنید که کار را ارزیابی می کند و توضیحی برای آن ارزیابی ارائه می دهد.

مثلا:

X کار مهمی است زیرا دیدگاه جدیدی در مورد . . .

استدلال X قانع کننده است زیرا . . . ; با این حال، آن را به آدرس. . .

اگرچه X ادعا می کند که . . .، در مورد . . . ، که تاثیر را کاهش می دهد. .

این بیانیه یا ارزیابی در مقدمه ارائه شده است. بدنه بررسی برای پشتیبانی یا توضیح ارزیابی شما کار می کند. ایده‌های کلیدی یا استدلال‌های پشتیبان خود را در پاراگراف‌هایی سازماندهی کنید و از شواهدی از کتاب، مقاله یا فیلم استفاده کنید تا نشان دهید چگونه کار مؤثر، متقاعدکننده، تحریک‌آمیز، بدیع یا آموزنده است (یا نیست). مانند تمام نوشته های علمی، یک ساختار به خوبی سازماندهی شده از وضوح بررسی شما پشتیبانی می کند. یک فرمول سفت و سخت برای سازمان وجود ندارد، اما ممکن است دستورالعمل های زیر برای شما مفید باشد. توجه داشته باشید که بررسی‌ها معمولاً شامل عناوین فرعی نمی‌شوند. عناوین فهرست شده در اینجا به شما کمک می کند تا در مورد بخش های اصلی بررسی علمی خود فکر کنید.

مقدمه
اثر، نویسنده (یا کارگردان/تهیه کننده) و نکاتی که قصد دارید در مورد این اثر بیان کنید را معرفی کنید. علاوه بر این، شما باید:

-اطلاعات کتابشناختی مربوطه را ارائه دهید
– به خواننده ایده روشنی از ماهیت، دامنه و اهمیت کار بدهید
– ارزیابی خود را از کار در بیانیه پایان نامه ۱-۲ جمله ای واضح نشان دهید

اطلاعات زمینه ای را ارائه دهید تا به خوانندگان خود کمک کنید تا اهمیت کار یا دلایل ارزیابی شما را درک کنند. اطلاعات پس زمینه می تواند شامل موارد زیر باشد:

– چرا موضوع بررسی شده مورد توجه فعلی است
– بورس تحصیلی دیگر در مورد این موضوع
– دیدگاه نویسنده، روش شناسی، هدف
– شرایطی که کتاب در آن ساخته شد

نمونه معرفی

در تحقیقات آموزشی، توجه زیادی به اهمیت تنوع و برابری شده است، و ادبیات مملو از مطالعاتی است که بهترین راه‌ها را برای ایجاد محیط‌هایی که از دانش‌آموزان متنوع حمایت می‌کنند، شرح می‌دهند. با این حال، کارپنتر و دیم (۲۰۱۵) در “مسائل راهنمایی” این مفاهیم را در منبعی که کمتر مورد مطالعه قرار گرفته است بررسی کردند: اسناد خط مشی مربوط به آموزش رهبری. آنها با استفاده از تحلیل گفتمان، راه هایی را بررسی کردند که در آن سیاست های دولت در رابطه با آموزش مدیران آموزشی در مورد موضوعات تنوع و برابری بحث می کردند. در حالی که روش‌های ابداعی آنها به آنها اجازه می‌داد تا راه‌هایی را آشکار کنند که از طریق آن سیاست‌های کنونی به جای تعهد عمیق به ترویج عدالت اجتماعی، دروغ‌های سطحی را به تنوع ارتقا می‌دهد، تجزیه و تحلیل داده‌های آنها بسیاری از موضوعات شناسایی شده را مبهم گذاشت و بحث آنها توضیح روشنی از کاربرد یافته های آنها

آنچه در این مقدمه نمونه کار می کند:

– ماهیت موضوع بزرگتر، بهترین روش ایجاد تنوع و برابری در محیط های آموزشی، به وضوح بیان شده است.
– این پاراگراف به وضوح نویسندگان و مطالعه در حال بررسی را معرفی می کند و به طور خلاصه توضیح می دهد که چگونه آنها به موضوع بزرگتر برابری و تنوع به روشی منحصر به فرد پرداخته اند.
– پاراگراف با یک تز واضح به پایان می رسد که نقاط قوت و ضعف کار را مشخص می کند.

خلاصه کار
خلاصه کار را کوتاه کنید! یک یا دو پاراگراف باید کافی باشد. مطالب آن را خیلی کوتاه خلاصه کنید و روی موارد زیر تمرکز کنید:
• هدف کار
• نکات اصلی کار
• ایده ها، مضامین یا استدلال هایی که در بررسی ارزیابی می کنید یا در مورد آنها بحث خواهید کرد

تحلیل و ارزیابی
اهمیت نکات اصلی کار را تحلیل و توضیح دهید. کار را ارزیابی کنید و به سؤالاتی مانند موارد زیر پاسخ دهید:

– آیا اثر همان چیزی را که نویسنده آن ادعا کرده است انجام می دهد؟
– آیا کار معتبر و دقیق است؟
– چگونه کار با بورس تحصیلی در این زمینه مطابقت دارد؟
– دلایل شما برای موافقت، مخالفت، دوست داشتن، دوست نداشتن، باور، ناباور بودن چیست؟

توجه داشته باشید که این بخش بخش عمده ای از بررسی شما را به خود اختصاص می دهد و باید در پاراگراف ها سازماندهی شود. از آنجایی که این شکل از نوشتن معمولاً از عنوان فرعی استفاده نمی کند، پاراگراف بندی قوی، به ویژه استفاده از جملات موضوعی واضح، ضروری است. در مورد پاراگراف بندی بیشتر بخوانید. بررسی ها با خواندن انتقادی یا مشاهده یک اثر به دست می آیند. بنابراین باید شواهد خاصی از کار را برای حمایت از ادعاهای خود در مورد پیام و تأثیر آن درج کنید. نوشته شما و ارزیابی شما از کار اگر به جای تکیه بر نقل قول های مستقیم، شواهدی را که استفاده می کنید بازنویسی یا خلاصه کنید، بسیار مؤثر خواهد بود. حتماً قوانین استناد در رشته خود را رعایت کنید. در مورد ترجمه و خلاصه سازی بیشتر بخوانید.

پاراگراف بدن نمونه
یکی از نقاط قوت مطالعه کارپنتر و دیم (۲۰۱۵) استفاده نوآورانه و تبیین ظریف تحلیل گفتمان بود. کارپنتر و دیم (۲۰۱۵) با انتقاد از بسیاری از تحقیقات در مورد سیاست به دلیل وعده های پوزیتیویستی آن در مورد یافته های “ارزش خنثی و از نظر تجربی عینی” (ص ۵۱۸) استدلال کردند که نظریه گفتمان می تواند دریچه مهمی برای مشاهده سیاست و رابطه آن با نتایج آموزشی آنها با بازجویی از «گفتمان های خط مشی گذاری» (ص ۵۱۸)، نشان دادند که چگونه زبان خط مشی معانی اجتماعی خاصی از مفاهیمی مانند تنوع و برابری را می سازد. به طور قابل توجهی، این تحلیل صرفاً در مورد زبان مورد استفاده در اسناد نبود. در عوض، کارپنتر و دیم (۲۰۱۵) استدلال کردند که زبان مورد استفاده مستقیماً با واقعیت مرتبط است. «مطالعه آنها بررسی می‌کند که چگونه گفتمان‌های مسلط مرتبط با برابری، و دقیق‌سازی آنها در اسناد خط‌مشی راهنما، ممکن است راه‌هایی را شکل دهد که از آن‌ها از ایالت‌ها، مناطق مدارس محلی و رهبران آموزشی خواسته می‌شود این موضوعات را در عملکرد روزمره خود در نظر بگیرند» (کارپنتر). و دیم، ۲۰۱۵، ص ۵۱۹). بنابراین، با استفاده از نظریه گفتمان، کارپنتر و دیم (۲۰۱۵) زبان سیاست را که برخی ممکن است انتزاعی یا دور از زندگی روزمره بدانند، به عنوان ارتباط مستقیم با تجربه رهبران آموزشی در نظر گرفته اند.

آنچه در این پاراگراف بدن نمونه کار می کند:

پاراگراف با یک جمله موضوعی واضح شروع می شود که مستقیماً به نقطه قوتی که در پایان نامه مروری ذکر شده است مرتبط است.
این پاراگراف جزئیات و مثال های خاصی را برای پشتیبانی از چگونگی و چرایی نوآوری روش های آنها ارائه می دهد.
نقل قول های مستقیم استفاده شده کوتاه هستند و به درستی در جملات ادغام شده اند.
این پاراگراف با توضیح اهمیت روش های نوآورانه برای کار بزرگتر به پایان می رسد.

نتیجه گیری و پیشنهاد
ارزیابی کلی خود را از کار ارائه دهید. اهمیت بیشتر ارزیابی خود را توضیح دهید. در نظر بگیرید که چه کسی از درگیر شدن با این کار سود می برد.

 

نوشته شده توسط مهندس مهرداد حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 517 views بار دسته بندی : پایان نامه تاريخ : 6 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها