رانیا هوم نقش علم در تغییر زندگی - رانیا هوم

براي پيشرفت در هر كسب و كاري نياز به دانستن علم داريم. اين علم در پايان نامه هاي ما با وجود پرسشنامه و ابزارهاي علمي مي تواند بسيار كاربردي انجام شود. استفاده از علم روز دنيا و بومي سازي آن براي كشور مي تواند منجر به بهبود چرخه صنعت و توليد كشور گردد. علم كاربردي زمينه ساز ثروت در كشور است. افرايش كيفيت در پايان نامه ها يكي از راه های پيشرفت وضعيت اقتصادي است. اگر پايان نامه ها كاربردي تر و متناسب با نيازهای جامعه انجام شود می توانيم با استفاده از اين علم در بهبود وضعيت كسب و  كار استفاده كنيم.

 

برای هرچیزی به یه علم نیاز داریم! علم کسب و کار با علم هایی مثل ریاضی فرق داره ، در جواب کسانی که میپرسند علم بهتره یا ثروت؟ باید پاسخ داد که علم اگر خوب باشه خودش باعث ثروت میشه ، بعضی از علم ها مثل ریاضی ، فیزیک و غیره ، علم های کاربردی نیستند که ما بخوایم از اون ها توی کسب و کارمون استفاده کنیم ولی بعضی از علم ها کاربردی هستند و خیلی مهم هستند ، حتی شما اگر میخواهید یک مغازه سوپرمارکت داشته باشید باید علم آن را داشته باشید ، و اگر بدون اینکه فروش و بازاریابی بلد باشید اقدام به زدن مغازه کنید موفق نمیشوید و هر کدام از این ها خودش یه شاخه از علمه و باید از این علم ها توی کسب و کارتون استفاده کنید. اگر از علم به طور صحیح در کسب و کار استفاده کنید واقعا باعث پیشرفت در کسب و کار میشه و بهره وری رو خیلی بالا میبره.

زندگی

هر کسب و کاری نیاز به یک سری قوانین علمی داره که اگر اون ها را اجرا کنید بهره وری شما بیشتر میشه ، اگر علم نباشه شما نمیتونید توی دنیای الان پیشرفت کنید. ما توی مدارس خیلی از کتاب ها را خواندیم ولی نمیشه اصلا ازشون استفاده کرد و علم های کاربردی نیستند ولی این باعث نمیشه ما بگیم علم خوب نیست و اون را زیر سوال ببریم ، ما باید از علم کاربردی استفاده کنیم و اگر از همان علم دانشگاهی هم استفاده کنیم موفق میشیم.

استفاده کردن از علم یه بحث جدا از یادگرفتن علمه و توی دانشگاه خیلی علم های کاربردی هست که می خونید ولی نمیدونید کجا ازش استفاده کنید. برای مثال در رشته ی مهندسی عمران ، مدیریت نوین پروژه های عمرانی رو داریم که میتونه توی پروژه ها و صنعت ساخت سودهای کلان و پیشرفت ها عظیمی رو ایجاد کنه. ولی اگر کاربرد آن را بلد نباشیم از آن استفاده نمیکنیم و میگیم به درد نمیخوره و این اشتباهه! شما باید ببینید چطوری از این علم استفاده میشه ، چیزی که توی کشورهای دیگه داره پیاده سازی میشه و نتیجشم به خوبی مشخص میشه ، ما هم باید سعی کنیم از علم هایی استفاده کنیم که کاربردی باشه و قابل اجرا باشه.

 مقالات مشابه با این مقاله:

اثرات کمال طلبی منفی در زندگی

رهایی از پایان نامه

انتقاد پذیر بودن در جلسه دفاع

نوشته شده توسط مهندس مهرداد حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 217 views بار دسته بندی : مطالب جدید تاريخ : 20 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.