رانیا هوم نقش رنگ ها در زیبایی دکوراسیون داخلی - رانیا هوم

انتخاب رنگ مناسب برای زیبایی دکوراسیون داخلی بسیار مهم است. بسیاری از افراد با انتخاب رنگ های اشتباه ، دکوراسیون داخلی خود را خراب می کنند. اگر شما بیشترین هزینه را هم برای خرید متریال انجام دهید، ولی انتخاب های رنگ درستی نداشته باشید، هیچگاه نمیتوانید دکوراسیون داخلی شیک و زیبایی داشته باشید. پس در انتخاب رنگ ها باید حتما با طراح خود در ارتباط باشید. رنگ اغلب سخت ترین انتخاب برای طراحی داخلی است. به این دلیل که رنگ ها متزلزل هستند. سایه های زیادی برای انتخاب رنگ وجود دارد و باید آنها را در نسبت های مناسب کنار هم قرار دهید. در غیر این صورت ، آن ها با هم هماهنگ کار نخواهند کرد. اگر رنگ دکوراسیون شما هماهنگ با هم نباشد، اصلا زیبایی به وجود نمی آید. در این مقاله چند قانون رنگ را برای متعادل نشان دادن رنگ های خود در دکوراسیون استفاده کنید. ما آن ها را در زیر برای شما لیست کرده ایم. آن ها را بخوانید.

۱-استفاده از قانون ۶۰-۳۰-۱۰ در انتخاب رنگ دکوراسیون و مبلمان

قانون ۶۰-۳۰-۱۰ ، می گوید که مهم نیست که زیبایی شخصی شما چگونه باشد یا می خواهید اتاق شما چگونه طراحی شود ، اما شما با رعایت این قانون می توانید در انتخاب رنگ ها تعادل داشته باشید.  در این قانون ، از سه رنگ استفاده خواهید کرد. ۶۰ ، ۳۰ و ۱۰ به درصدی از رنگ در طرح شما اشاره دارد. یعنی شما ابتدا ۶۰ درصد از رنگ را انتخاب می کنید که باید ۶۰ درصد از محیط شما به این رنگ باشد. معمولاً این یک رنگ خنثی یا نوعی آرام است که می تواند فضای زیادی را اشغال کند بدون اینکه احساس خستگی کنید. ۳۰ درصد  دوم ، رنگ ثانویه شما خواهد بود که معمولاً کمی پررنگ تر است و حدود ۳۰ درصد از فضای را اشغال می کند. سرانجام ،۱۰ درصد مابقی  رنگ لهجه شما است که پررنگ ترین سایه است و باید ۱۰ درصد باقی مانده را تشکیل دهد.

به عنوان مثال عکس بالا را در نظر بگیرید. در این حالت ، سفید استخوانی رنگ غالب است. می توانید آن را روی دیوارها و در ورودی ببینید. سپس ، رنگ نارنجی، رنگ ثانویه است. این روی مبل است. سرانجام ، مشکی سایه لهجه است. که در فرش و آباژور و میز  دیده می شود.

با رعایت این قانون ۶۰-۳۰-۱۰، رنگ های شما در دکوراسیون داخلی متعادل می شود. از هر رنگی در دکوراسیون و مبلمان خود استفاده نکنید. شلوغی باعث عدم شیک بودن طرح دکوراسیون شما می شود. این قانون آمده است که شما فقط بر روی سه رنگ اصلی تمرکز کنید.

نقش رنگ ها در زیبایی دکوراسیون داخلی

۲-استفاده از رنگ های گرم و سرد در دکوراسیون داخلی

همانطور که در بخش قبلی هم گفتم تعادل در انتخاب رنگ های دکوراسیون داخلی بسیار مهم است.رنگ  هایی مانند قرمز ، نارنجی و زرد به عنوان رنگ های گرم در نظر گرفته می شوند، زیرا دارای جنب و جوش بیشتری هستند. با این حال ، مواد خنثی مانند قهوه ای و قهوهای مایل به زرد نیز در ترکیب وجود دارد. در طرف دیگر طیف ، رنگ های سرد ، مانند آبی ، سبز و بنفش و همچنین خاکستری وجود دارد. انتخاب رنگ های گرم یا سرد بر انرژی فضا تأثیر می گذارد. از آنجا که رنگ های گرم باعث ایجاد احساس خوش و نشاط آور در اتاق می شوند ، در فضاهای سرگرم کننده بهترین هستند. به استفاده از این سایه ها در اتاق غذاخوری یا آشپزخانه خود فکر کنید. از طرف دیگر ، رنگ های سرد بیشتر ملایم هستند. آن ها در اتاق خواب و فضاهای اداری ، جایی که نیاز به یک انرژی آرام بخش دارند ، بهترین انتخاب هستند.

نقش رنگ ها در زیبایی دکوراسیون داخلی

پیشنهاد ما این است که در انتخاب رنگ خود با طراح و اجراکننده خود مشورت کنید. رنگ های سرد در کنار رنگ های گرم  و خنثی می توانند محیط شما را  زیباتر جلوه دهند. جهت مشاوره با شرکت ما، با شماره تماس ۰۹۱۳۳۸۶۲۷۷۶ در تماس باشید. همچنین می توانید با کلیک روی لینک زیر، صفحه اینستاگرام و طرح های ما را دنبال کنید.

https://www.instagram.com/mehrdad_deco_art/

زیبایی دکوراسیون داخلی

در ادامه طیف رنگ های سرد وگرم را می توانید ملاحظه کنید. رنگ هایی مانند قرمز، نارنجی یا پرتقالی ،قرمز مایل به بنفش، زرد و زرد پرتقالی از جمله رنگ های گرم هستند که موجب شادی محیط می شوند. همچنین رنگ های سرد مانند آبی، سبز پررنگ، سبز چمنی کم رنگ، بنفش از جمله رنگ های سرد هستند.

نقش رنگ ها در زیبایی دکوراسیون داخلی

خلاصه

انتخاب رنگ برای دکوراسیون و مبلمان بسیار در زیبایی و چشم انداز مکان شما مهم است. حتما برای انتخاب رنگ از مشاوران طراح و اجرایی کمک بگیرید. همچنین تعادل در انتخاب رنگ در زیبایی خانه و مکان شما مهم است. سعی کنید در انتخاب رنگ از قانون ۶۰-۳۰-۱۰ استفاده کنید. همچنین می توانید در انتخاب رنگ های سرد و گرم تعادل داشته باشید تا بتوانید محیطی دلچسب داشته باشید. شرکت ما با طراحی های بسیار زیبا  و همچنین اجرای آن در کنار شما عزیزان خواهد بود. تمام مراحل کار از طراحی پلان تا مراحل اجرایی با سلیقه شما ولی انتخاب متریال ها و رنگ های متناسب برای شما انجام می شود. به علت اینکه ما هم طراحی و هم اجرای دکوراسیون داخلی را انجام می دهیم. حتی ما خیلی وقت ها در نحوه نورپردازی خودمون این ایجاد محیط گرم و سرد را برای افراد ایجاد می کنیم. نحوه انجام نورپردازی می تواند منجر به زیبایی دو چندان محیط شود که در مقالات نورپردازی به اهمیت این بخش در دکوراسیون داخلی می پردازیم. به علت اینکه ما با نحوه انتخاب رنگ و متریال متناسب آشنا هستیم، بنابراین می توانیم شما را در اجرای یک مکان شیک و زیبا، یاری کنیم. برای اطلاعات بیشتر حتما با ما در تماس (مهندس حمصیان:۰۹۱۳۳۸۶۲۷۷۶) باشید.

نقش رنگ ها در زیبایی دکوراسیون داخلی

همچنین برای اطلاعات کامل در مورد نحوه دکوراسیون داخلی می توانید به مقاله طراحی و اجرای صفر تا صد دکوراسیون داخلی در سال ۲۰۲۱ رجوع کنید. همچنین برای دانستن جدیدترین طرح های سال ۲۰۲۱ جهان می توانید مقاله، ۸روند طراحی داخلی که در سال ۲۰۲۱، مشاهده خواهیم کرد را ببینید. همچنین اگر به دنبال ایده های جدید هستید، ۱۰ ایده در طراحی دکوراسیون های داخلی لوکس و لاکچری در سال ۲۰۲۱ را می توانید مطالعه کنید.

مقالات مشابه با این مقاله:

طراحی و اجرای صفر تا صد دکوراسیون داخلی در سال ۲۰۲۱

۸ پیشنهاد عالی و ساده برای زیباتر کردن خانه و آپارتمان شما

۱۰ ایده در طراحی دکوراسیون های داخلی لوکس و لاکچری در سال ۲۰۲۱

۷ راهکار برای طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی و اتاق نشیمن

نوشته شده توسط مهندس مهرداد حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 374 views بار دسته بندی : دکوراسیون داخلی تاريخ : 9 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.