رانیا هوم طراحی دکوراسیون آشپزخانه - رانیا هوم

دیوار آشپزخانه

یکی از مهم ترین قسمت هایی که در آشپزخانه می توانید نسبت به طراحی آن اقدام نمایید، دیوار آشپزخانه می باشد. چرا که دیوار اولین قسمتی است که در یک نگاه می تواند توجه افراد را جلب کند. بنابراین از استفاده از ایده های زیبا در طراحی آن غافل نشوید. برای طراحی دیوار آشپزخانه می توانید از شلف . یا تابلوهای هنری استفاده نمایید. اگرچه قسمت هایی مانند کانتر آشپزخانه، وسایل، جزیره آشپزخانه و دیگر وسایل جانبی در زیبایی آشپزخانه بسیار تاثیرگذار هستند اما دیوارها می توانند تاثیرگذاری فراوانی در طراحی دکوراسیون آشپزخانه داشته باشند. برای طراحی این قسمت می توانید از مقاله بهترین ایده ها برای تزئین دیوار آشپزخانه استفاده نمایید.

 

مقاله بهترین ایده ها برای تزئین دیوار آشپزخانه

 آشپزخانه

کفپوش آشپزخانه

کفپوش آشپزخانه می تواند یکی دیگر از فاکتورهایی باشد که در زیبایی این قسمت از خانه به شما کمک می کند. از آن جایی که آشپزخانه یکی از مکان های پرتردد در خانه است باید از متریالی برای کفپوش استفاده شود که از استحکام بالایی برخوردار باشد. در بیش تر موارد از کاشی و سرامیک برای طراحی آشپزخانه استفاده می شود. چرا که این متریال ها از سختی لازم برخوردار بوده و نصب آن ها نیز آسان می باشد. در صورتی که بر روی آن ها لکی ایجاد شود نیز به راحتی می توان با استفاده از یک دستمال نم آن را تمیز کرد. 

طراحی دکوراسیون آشپزخانه

کفپوش های پی وی سی نیز با توجه به این که خاصیت ضد آب دارند، می توانند گزینه ای مناسب برای انتخاب در آشپزخانه داشته باشد. به یاد داشته باشید که کفپوشی که به این منظور انتخاب می نمایید با کفپوش سایر قسمت های خانه هماهنگی داشته باشد. نکته مهم دیگر هماهنگی کفپوش با دیگر المان های به کار رفته در آشپزخانه می باشد. برای مثال رنگ آن باید با رنگ کابینت ها هماهنگی داشته باشد. به عنوان یک قانون کلی به یاد داشته باشید که در برای انتخاب کفپوش آشپزخانه هایی که اندازه بزرگی ندارند، از رنگ های روشن استفاده نمایید و حتی الامکان از متریالی مانند سرامیک استفاده کنید. چرا که رنگ های روشن و بازتاب نور سطوح براق می تواند در بزرگ تر نشان دادن فضا به شما کمک کند. تیم مهردادسیویل مقالاتی را در مورد انواع کفپوش ها منتشر کرده است، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کفپوش ها پیشنهاد می شود این مقالات را مطالعه فرمایید:

 

انواع کفپوش و روش نصب آن (قسمت اول)

انواع کفپوش و روش نصب آن (قسمت دوم)

طراحی دکوراسیون آشپزخانه

کابینت آشپزخانه

یکی از فاکتورهای اصلی در هر آشپزخانه ای کابینت می باشد. از این رو در انتخاب آن باید دقت کافی انجام شود. همان طور که می دانید، کابینت ها در انواع جنس، رنگ و طرح موجود بوده و پاسخگوی سلایق مختلف می باشد. یکی از نکاتی که در انتخاب کابینت باید به آن توجه نمایید، سبک طراحی آشپزخانه می باشد. برای مثال اگر از سبک مدرن در آشپزخانه استفاده کرده اید، می توانید از کابینت ام دی اف، های گلاس و کابینت های چوبی استفاده نمایید. از طرفی کابینت های ممبران از جمله کابینت هایی است که برای آشپزخانه های سبک کلاسیک مناسب می باشد. تیم مهردادسیویل مقالاتی را در مورد کابینت آشپزخانه منتشر کرده است که پیشنهاد می شود حتما آن ها را مطالعه فرمایید:

 

بهترین طراحی کابینت آشپزخانه(قسمت اول)

بهترین طراحی کابینت آشپزخانه(قسمت دوم)

کابینت آشپزخانه

یکی از دیگر از فاکتورهایی که باید به آن توجه شود، اندازه آشپزخانه می باشد. برای مثال کابینت ممبران انتخاب مناسبی برای آشپزخانه های کوچک نیست. برای این گونه آشپزخانه ها بهتر است از نمونه هایی که از طراحی ساده ای برخوردارند استفاده نمایید. برای مثال کابینت های گلاس بهترین انتخاب برای آشپزخانه های کوچک است. چرا که نه تنها از طراحی ساده ای برخوردار است، بلکه سطح براق آن می تواند باعث انعکاس نور و در نتیجه بزرگ تر نشان دادن آشپزخانه شود.

آشپزخانه

انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه از دیگر نکات قابل توجه در طراحی آشپزخانه می باشد. انتخاب رنگ کابینت باید با توجه به رنگ سایر المان های به کار رفته در دکوراسیون منزل انجام شود. هم چنین هماهنگی رنگی کلیه المان های به کار رفته در آشپزخانه نیز حائز اهمیت می باشد. برای مثال رنگ کابینت باید با کفپوش هماهنگی داشته باشد. برای بزرگ تر نشان دادن فضای آشپزخانه می توانید از رنگ های روشن استفاده نمایید. سطوح براق کابینت نیز می تواند با انعکاس نور باعث بزرگ تر نشان دادن فضای آشپزخانه شود.

آشپزخانه

نورپردازی آشپزخانه

از دیگر نکات طلایی در این زمینه استفاده از نورپردازی مناسب می باشد. برای اجرای یک نورپردازی خوب باید از وسایل نورپردازی مناسب نیز استفاده شود. هم چنین باید توجه داشته باشید که کلیه قسمت ها از نور کافی برخوردار باشند. برای مثال از آن جایی که از کانتر آشپزخانه یکی از قسمت هایی است که از آن برای پخت و پز استفاده زیادی می شود، توجه به وجود نور کافی در این قسمت نیز از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. در این جهت استفاده از لامپ های رشته ای ال ای دی که در زیر کابینت نصب می شوند، می تواند گزینه ای ایده آل باشد.

آشپزخانه

سقف آشپزخانه

سقف آشپزخانه از دیگر قسمت هایی است که باید به طراحی آن توجه ویژه ای شود. یکی از ایده هایی که می توان از آن در طراحی سقف آشپزخانه استفاده کرد، به کارگیری کناف سقف و سقف کاذب می باشد که می تواند زیبایی بی اندازه ای به آشپزخانه بدهد. در کنار اجرای کناف سقف آشپزخانه اگر از نورپردازی مناسبی استفاده شود، می تواند باعث زیبایی این قسمت از خانه شود ، جهت ایده گرفتن برای استفاده از سقف کاذب در آشپزخانه پیشنهاد می شود مقاله ما در این مورد را مطالعه فرمایید:

انواع سقف کاذب

کانتر آشپزخانه

کانتر آشپرخانه از دیگر قسمت هایی است که باید به طراحی آن توجه ویژه ای شود. کانترها انواع مختلفی دارند که از جمله می توان به نمونه های چوبی، سنگی، گرانیتی و غیره اشاره کرد. در انتخاب کانتر آشپزخانه باید دقت کنید که از متریالی استفاده نمایید که تمیز کردن آن آسان بوده و در مقابل آسیب دیدگی از مقاومت نسبی بالایی برخوردار باشد.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه

جزیره آشپزخانه

جزیره از دیگر قسمت هایی است که امروزه در اکثر آشپزخانه ها دیده می شود. جزیره ها نیز انواع مختلفی دارند که می توان با توجه به سلیقه و سایر المان های به کار رفته در طراحی آشپزخانه می توان انتخاب و مورد استفاده قرار داد. جزیره نه تنها باعث زیبایی فضای آشپزخانه می شود، بلکه می تواند به عنوان یک المان کاربردی نیز در نظر گرفته شود. برای مثال می توان با قرار دادن صندلی در اطراف آن از آن به عنوان مکانی برای صرف غذا نیز استفاده کرد.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه

هم چنین می توان از فضای زیر جزیره ها به عنوان مکانی برای ساخت کابینت استفاد کرد. در این صورت می توان وسایل بیش تری در کابینت آشپزخانه جای داد. هم چنین با طراحی قفسه هایی در ان می توان برای قرار دادن وسایل تزئینی نیز از آن ها استفاده کرد.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه

انتخاب رنگ آشپزخانه

انتخاب رنگ آشپزخانه یکی دیگر از فاکتورهای مهم در طراحی آشپزخانه می باشد. برای انتخاب رنگ باید به هماهنگی آن با سایر المان های آشپزخانه توجه شود. یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه شود، اندازه آشپزخانه می باشد.

استفاده از رنگ های روشن می تواند با بازتاب نور در بزرگ تر نشان دادن فضای آشپزخانه کمک کند. در استفاده از رنگ های تیره در آشپزخانه توجه به چند نکته ضروری است. در ابتدا باید توجه داشته باشید که آشپزخانه از نورکافی برخوردار باشد. اجرای نورپردازی مناسب در کنار استفاده از رنگ های تیره نکته بسیار مهمی است. در استفاده از رنگ های تیره به یاد داشته باشید که کنتراست رنگ ها استفاده نمایید تا جلوه زیباتری در آشپزخانه ایجاد شود. برای بررسی انواع رنگ ها در دکوراسیون آشپزخانه مقاله مهردادسیویل در این مورد را مطالعه فرمایید:

بهترین رنگ برای دکور آشپزخانه

آشپزخانه

استفاده از وسایل تزئینی در آشپزخانه

استفاده از وسایل تزئینی و اکسسوری ها از دیگر فاکتورهایی است که می تواند در زیبایی دکوراسیون آشپزخانه نقش داشته باشد. به این منظور می توانید شلف هایی بر روی دیوار آشپزخانه نصب کرده و برای قرار دادن وسایل تزئینی از آن ها استفاده نمایید.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه

برای مثال یکی از المان های تزئینی که می توانید در آشپزخانه استفاده نمایید، پرده آشپزخانه می باشد. برای انتخاب این المان بهتر است از نمونه هایی از جنس سبک که شستشوی آن آسان می باشد، استفاده کنید. پرده های زبرا هم می توانند گزینه ای مناسب برای انتخاب باشند. پرده ها نه تنها باعث زیبایی هرچه تمام تر آشپزخانه می شوند، بلکه باعث ایجاد تعادل در میان رنگ های به کار رفته درآشپزخانه نیز شوند.

لوازم آشپزخانه

انتخاب لوازم آشپزخانه نیز از دیگر نکات مهمی است که می تواند در زیبایی طراحی دکوراسیون آشپزخانه نقش داشته باشد. بنابراین باید به هماهنگی به المان ها نیز توجه ویژه ای شود. انتخاب متریال های مناسبی که باعث القای بافت به فضای آشپزخانه شود، یکی از نکاتی است که شاید کم تر کسی به آن توجه کرده باشد. برای مثال چوب نمونه ای از بهترین انواع متریال هایی است که نه تنها باعث القای بافت به فضای آشپزخانه می شود بلکه می توان باعث ایجاد حسی گرم در آن نیز شود.

 رعایت اندازه و تناسبات

به یاد داشته باشید که اندازه ها و تناسبات موجود در طراحی دکوراسیون آشپزخانه را رعایت کنید. کابینت های آشپزخانه باید به گونه ای ساخته شوند که دسترسی به وسایل آن آسان باشد.

 

مقالات مشابه با این مقاله:

بهترین رنگ برای دکور آشپزخانه

بهترین ایده ها برای تزئین دیوار آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه مدرن و ایده‌هایی پیرامون چیدمان آن

دکوراسیون آشپزخانه مینیمال و ایده‌هایی پیرامون چیدمان آن

 

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 522 views بار دسته بندی : مطالب جدید تاريخ : 26 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها