رانیا هوم بهترین طراحی و اجرای دفتر کار و فضای اداری مدرن - رانیا هوم

برای داشتن بهترین طراحی و اجرای دفتر کار و فضای کاری اداری مدرن، باید اصول حرفه ای طراحی دکوراسیون و چیدمان داخلی اداری آشنا باشید. اغلب افراد بیشترین زمان خود را در محیط کاری و اداری خود سپری می کنند و روزانه با فضای داخلی آن روبرو هستند. از این رو داشتن یک دکوراسیون و چیدمان داخلی مناسب منجر به افزایش بهره وری و انرژی و انگیزه مدیران و کارمندان می شود.

دکوراسیون و چیدمان داخلی دفاتر کار

یک دفتر کاری، در واقع بیشتر از یک فضای کاری است که کارمندان شما در آن کار می کنند. دکوراسیون دفاتر اداری باید به گونه ای طراحی شود که کارمندان بتوانند هنگام  شروع کار، انرژی و انگیزه کافی را از آن دریافت کنند. مشتریان و مخاطبین کاری شما، اغلب از دفاتر و محل کار  شما بازدید می کنند. بنابراین باید مطمئن شوید که دکوراسیون حرفه ای دفتر شما، آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد. کوچکترین جزئات در طراحی و اجرای دکوراسیون و چیدمان داخلی دفاتر اداری مهم و ضروری هستند.

اهمیت دکوراسیون داخلی بر نیروی انسانی

نتایج یک نظرسنجی نشان داد که ۵۶ درصد از صاحبان شرکت ها، توجه زیادی به دکوراسیون دفاتر خود ندارند. یک ظاهر کثیف و شلوغ می تواند انگیزه کارمندان را از بین ببرد و در نتیجه کیفیت کار آن ها را پایین بیاورد. همه مدیران به دنبال کار بیشتر و با بهره وری بالا هستند در حالیکه بسیاری از مدیران به اصلی ترین و مهم ترین عامل محیطی یعنی دکوراسیون و چیدمان داخلی شرکت و دفتر کار خود توجه نمی کنند.

طراحی حرفه ای دکوراسیون داخلی اداری

خیلی از صاحبان مشاغل، تصور می کنند که طراحی دکوراسیون فضای اداری کاری آسان است. اما باید گفت که مانند هر کار دیگری، طراحی دفاتر کاری نیز دارای قواعد و اصول خاص خود است که در ادامه به برخی از آن ها خواهیم پرداخت.

چرا باید به طراحی داخلی دفتر اهمیت داد؟

دکوراسیون داخلی دفتر زیبا، در واقع شخصیت و سلیقه صاحبان شرکت ها را می رساند. استفاده از سبک مدرن در طراحی دفتر، می تواند تأثیر مثبتی در جذب مشتری داشته باشد. در یک طراحی خوب، برای راه اندازی دفتر کار، به چیزی بیش از میز، صندلی و کامپیوتر نیاز دارید!

تفاوت دکوراسیون داخلی دفتر کار و دکوراسیون داخلی

نوع طراحی دکوراسیون خانه با طراحی دفتر کار، کاملا متفاوت است. در طراحی خانه، شما می توانید وسایل را با هم ترکیب کنید تا زیبایی خانه خود را افزایش دهید. اما در جایی مثل دفتر کار، امکان انجام چنین آزمایشاتی وجود ندارد.

طراحی دکوراسیون داخلی دفاتر

مسلما طراحی دکوراسیون از ایده ها و علایق مشتریان نشات می گیرد. چرا که هدف ما جلب رضایت مشتریان است و کارمندان است و نه چیز دیگری. اجرای ایده های آن ها باعث خوشحالیشان می شود. طرح اولیه طراحی باید توسط مهندسین معمار ما انجام می شود و پس از تایید نهایی به مشتریان نشان داده می شود. پس از پاسخ مثبت پروژه را آغاز می کنیم.

در اینجا برخی از مزایای فضای اداری با دکوراسیون خوب آورده شده است:

  • استفاده از سبک بسیار زیبای مدرن در طراحی دفتر کاری، می تواند تاثیر زیادی را در فضا بگذارد.
  • توجه به جزئیات منجر به آرامش و راحتی کارمندان می شود.
  • به کارگیری عناصر مختلف دکوراسیون، انرژی و انگیزه زیادی را ایجاد می کنند.
  • با طراحی حرفه ای دکوراسیون اداری مناسب، می توانید محیط های کوچک را بزرگتر از میزان واقعی نشان دهیم.
  • طراحی مناسب دفتر، می تواند تاثیر زیادی بر موفقیت و پیشرفت شرکت داشته باشد.

فضای داخلی دفتر شما نشان دهنده شخصیت شماست. برای تقویت و زیبا سازی دفتر کاری خود، حتما با کارشناسان طراحی داخلی ما مشورت کنید. اگر برای طراحی دفتر خود از افراد غیر متخصص و کم تجربه استفاده کنید، ممکن است خروجی و نتیجه کار آن چیزی نباشد که شما انتظار دارید.

best office design 2019

بهترین طراحی دفاتر اداری

۱.طراحی چیدمان داخلی  دفتر

مهم نیست فضایی که با آن کار می‌ کنید چقدر بزرگ یا کوچک است؛ همیشه می‌ توانید با انتخاب طراحی ها و سبک های مناسب، آن را بزرگتر نشان داده و از آن نهایت استفاده را ببرید. اگر برای این منظور مجبور باشید پارتیشن ها و دیوار ها را خراب کنید، این کار را انجام دهید. با چیدمان اداری باز، نه تنها بیشترین استفاده را از فضایی که در اختیار دارید می کنید و در برخی موارد می توانید منطقه را بزرگتر نشان دهید، بلکه فضای بیشتری را نیز برای کار در اختیار کارمندان قرار می دهید. مطمئن شوید که فضای کافی برای کسب و کار شما وجود دارد.

۲.از نور های طبیعی و مصنوعی استفاده کنید

هیچ فضای کاری بهتر و زیباتر از یک محیط روشن و پر نور نیست. ثابت شده است که نور طبیعی مردم را شادتر و پر انرژی تر می کند.  استفاده از لامپ ها و ابزار روشنایی مدرن و زیبا، می توانند فضا را روشنتر و فوق العاده تر نشان دهند. در اغلب موارد، نور کافی در دفتر  می تواند خستگی و بی حالی کارمندان را از بین ببرد. برای طراحی و اجرای دفتر اداری، اولویت با استفاده درست از نورهای طبیعی است و سپس به نورپردازی آن پرداخته می شود.

۳.از پارتیشن های شیشه ای استفاده کنید

یکی از بهترین راه ها برای به روز نگه داشتن یک دفتر کار مدرن، استفاده از شیشه است. همه ما آسمان‌ خراش‌ های بزرگ و مدرن با نمای شیشه‌ ای در مراکز شهر ها و عناصر شیشه‌ ای داخلی را دیده‌ ایم که واقعا تحسین برانگیز و زیبا هستند. بسیاری از دفاتر در سراسر جهان این روند را دنبال می کنند و متوجه  شده اند که هر چه شیشه بیشتر باشد، جلوه و زیبایی نیز بیشتر است. سیستم های پارتیشن شیشه ای، یک ایده عالی برای دفاتر مدرن هستند که تمایل دارند میزان نور طبیعی را به حداکثر برسانند و در عین حال فضای کاری بازتر ایجاد می کند. این گزینه می تواند یک جایگزین عالی برای دیوار ها باشد. بهترین چیز در مورد پارتیشن های شیشه ای این است که طراحی یک دفتر را مختل نمی کنند و در عوض می توان از آن ها برای بهبود روند کار استفاده کرد.

office design trends 2019

 

 

 

 

۴. نام تجاری فضای اداری

وقتی نوبت به تجارت می رسد، برند سازی کلیدی است. شما با استفاده از وب‌ سایت، تبلیغات، محصولات و موارد دیگر برند خود را می سازید. پس چرا دفتر خود را نیز برندسازی نمی کنید؟ بسیاری از دفاتر مدرن، نام تجاری را در فضای کاری خود پراکنده می کنند و رنگ های اصلی خود را نیز بر این موضوع متمرکز می کنند. ساخت برند می تواند تاثیر زیادی بر نوع طراحی دفتر شما داشته باشد. به طور معمول، دفتر کاری با توجه به نوع برند و ویژگی های آن چیدمان می شود. خیلی از افراد از ساخت برند امتناع می کنند؛ اما نمی دانند که این کار چه مزایا و ویژگی های خوبی دارد. شما می توانید لوگوی خود را حتی روی دیوار ها و یا شیشه ها نیز بچسبانید. این لوگو و برند مخصوص شما و کمپانی شماست و هر کاری که می خواهید انجام دهید نیز با آن انجام می شود.

۵.مبلمان مناسب و کافی

اگر فضای محدودی دارید، پس باید مبلمان اداری را با احتیاط و دقت انتخاب کنید. یک طراح حرفه ای می تواند مبلمان اداری مدرن  را مطابق با نیاز ها و ابعاد شما طراحی کند. باید مطمئن شوید که طرح و رنگ، کاملا مکمل تم دکوراسیون داخلی شما است. به دنبال مبلمانی باشید که راحت باشد، به راحتی جابجا شود و کاربرد های متعددی داشته باشد. این نوع مبلمان، حس راحتی را بدون به خطر انداختن تمرکز کارمندان فراهم می کنند.

modern office furniture
۶ .چیدمان زیبای سالن

اگر می‌ خواهید مشتریان را تحت تأثیر قرار دهید، فضایی را به عنوان یک سالن اداری ایجاد کنید. آن ها می توانند در این محیط  منتظر بمانند و یا استراحت کنند. چیدمان دقیق و زیبای این محیط، می تواند تاثیر بسیار زیادی در دیدگاه مشتریان داشته باشد. بنابراین از مبلمان و میز های با کیفیت و زیبا در این محیط استفاده کنید. شما می توانید زیبایی این سالن را با گیاهان و گل های تازه افزایش دهید. چهارپایه های کناری کوتاه را در کنار مبل قرار دهید. روی این چهارپایه ها می توانید گلدان های طبیعی قرار دهید. این کار طراوت و زیبایی را به دکوراسیون سالن می بخشد.

modern office design ideas
۷.میز و صندلی

در دفاتر مدرن، کارمندان کار خود را با استفاده از کامپیوتر و لپ تاپ انجام می دهند. بنابراین، شما باید صندلی ها و میز های راحتی خوبی را  برای کارمندان خود انتخاب کنید. می توانید میز های کسل کننده را کنار بگذارید و طراحی های مدرن و چشم نواز را انتخاب کنید. پیشنهاد می کنیم که از صندلی های قابل تنظیم ارتفاع استفاده کنید. صندلی ها و میز های سفارشی می توانند فضای حرفه ای دفتر شما را تقویت کنند!

۸.طرح رنگ مناسب

شما باید یک رنگ ثابت برای دفتر خود انتخاب کنید. ترکیب و انتخاب رنگ بسیار مهم است.  استفاده درست از رنگ می تواند به فضای حرفه ای روح تازه ای ببخشد. سعی کنید با استفاده از رنگ ها بین عناصر چیدمان و رنگ کلی اتاق ارتباط برقرار کنید. برای تقویت ظاهر حرفه ای باید تعادل را حفظ کنید.

۹.دکوراسیون کابین اجرایی

کارکنان ارشد به کابین های جداگانه نیاز دارند. خیلی از طراحان در هنگام طراحی یک کابین حرفه ای اشتباه می کنند. مبلمان کم، صندلی مناسب و شرایط کاری راحت از ویژگی های حیاتی هستند. استفاده از درب شیشه ای برای این کابین، پیچیدگی و زیبایی طراحی اداری مدرن را افزایش می دهد. این به مدیران اجازه می دهد که در آرامش کار کنند، چرا که شیشه صدای بیرون را از بین ببرد.

modern office desk design
۱۰.حس و حال خوبی را در طراحی ایجاد کنید

قاعدتاً هنگام کار کارکنان باید تمرکز داشته باشند و با فشار کاری مقابله کنند. این یک شغل پر هیجان است و می تواند مسیر را برای خستگی روحی و جسمی کارکنان هموار کند. همیشه این نیاز وجود دارد که به کارمندان خود فرصت دهید تا از محیط اداری فاصله بگیرند و فضای متفاوتی داشته باشند تا افکار خلاقانه آن ها جریان یابد. فضای استراحت فقط به معنای مکانی برای استراحت و خوردن ناهار نیست؛ این مکان در واقع می تواند محیطی برای فکر کردن در مورد مسائل کاری و حل آن ها بدون استفاده از رایانه باشد. نیازی نیست که طراحی آن ها را همانند طراحی یک دفتر اداری رسمی انجام دهید. اجازه دهید تا حد امکان سرگرم کننده و خلاقانه به نظر برسد.

کلام آخر

دفتر کار، در واقع مکانی است که از آن نبوغ و استعداد های زیادی خارج می شوند. طراحی مناسب این بخش می تواند عملکرد شما را در حیطه کاری خود، چندین برابر کند. هنگامی که محیط کاری شما استاندار و مطابق با خواسته های شما طراحی شده باشد، مسلما بهتر می توانید روی کار خود متمرکز باشید. در این مقاله، ما در مورد اهمیت دفاتر کاری و ایده هایی برای طراحی آن ها بیان کردیم. امیدواریم که بتوانید با استفاده از این موارد، دفاتر کاری خود را به خوبی طراحی و چیدمان کنید.

نوشته شده توسط مهندس مهرداد حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 387 views بار دسته بندی : مطالب جدید تاريخ : 13 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها