رانیا هوم اندازه‌گیری تأثیر تحقیق: گزارش‌های استنادی مجله (JCR) - رانیا هوم

یکی از مهم ترین موارد برای چاپ مقاله در ژورنا های ISI، اعتبار آن ها است. طبق گزارش های جهانی، لیست ژورنال های قرار گرفته در لیست JCR دارای بالترین میزان اعتبار در بین ژورنال های معتبر هستند. ژورنال های JCR ، تعدادی از مهم ترین فاکتورها را به صورت مشخص شده جمع آوری کرده است. مقالات چاپ شده در لیست JCR دارای بالاترین میزان اعتبار جهانی برخوردار هستند.

اعتبار مجلات jcr

منبع جامعی که به کاربران امکان می دهد مجلات را با استفاده از داده های استنادی که از مجلات علمی و فنی ناشران که در بیش از ۸۰ کشور انجام شده است، گردآوری کند. لیست ژورنال های jcr، از تنها منابع معتبر جهانی است . این مجلات  تقریباً همه حوزه های علم، فناوری و علوم اجتماعی را شامل می شوند.

The JCR is not what it used to be: Towards a new JCR that is more universal  and, at the same time, selective – Comunicar. School of Authors

رتبه بندی مجلات در JCR

گزارش های استنادی مجله (یا JCR) که مخفف کلمات journal citation reports  است. این ژورنال های jcr، محصول ISI Web of Knowledge است و منبع معتبری برای ایمپکت فکتور یا IF است. این پایگاه داده ، ایمپکت فکتور و رتبه بندی بسیاری از مجلات را بر اساس میلیون ها استناد ارائه می می کند. این گزینه‌های مرتب‌سازی متعددی از جمله ضریب تأثیر، کل استنادها، کل مقالات و نمایه فوری را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، JCR یک ضریب تاثیر پنج ساله و داده‌های روند تجسمی ارائه می‌کند.

 

JCR -بیشتر در مورد سفارشی سازی جستجو است!!

گزارش های استنادی مجلات (JCR) فاکتورهای تأثیر مجلات (همراه با سایر داده های استنادی) را از بیش از ۱۲۰۰۰ مجله و مجموعه مقالات کنفرانس در علوم و علوم اجتماعی نمایه شده در Web of Science تولید می کند. می‌توانید بر اساس عنوان جستجو کنید یا یک دسته موضوعی را انتخاب کنید تا این ژورنال ها را براساس فهرست و به صورت مرتب‌ دریافت کنید.

2020 Journal Citation Reports edition is now available - News - Library and  IT (UPF)

JCR یکی از با ارزش ترین شاخص کیفیت مجلات توسط ارگان های ارزیابی پژوهش در جهان است.تأثیر یک مجله علمی را بر اساس استنادهای دریافت شده توسط مقالات منتشر شده و جمع آوری شده در Web of Science (WOS) اندازه گیری می کند. JCR بیش از ۴۰ سال است که داده ها را از مجلات و شاخص ها ارائه می دهد.

 

Journal_Citation_Reports – Library4Research

نحوه سرچ کردن و مرتب سازی مجلات در لیست JCR

شما می توانید شاخص های مهم مورد نیاز خود را فیلتر کنید تا شامل موارد زیر باشد:

فوریت – به  میانگین تعداد دفعاتی که یک مقاله در سال منتشر شده است،  استناد می کند.

ضریب تأثیر ۵ ساله – میانگین تعداد دفعاتی که مقالات مجله در پنج سال گذشته در سال JCR استناد شده اند.

ایمپکت فکتور همراه با خود استنادهای مجله – ضریب تاثیر بدون خود استنادی مجلات (ارجاع به مقالات منتشر شده در همان مجله).

Eigenfactor Score – بر اساس تعداد دفعاتی که مقالاتی از مجله منتشر شده در پنج سال گذشته در سال JCR مورد استناد قرار گرفته اند، اما همچنین در نظر می گیرد که چه مجلاتی این استنادها را ارائه کرده اند، به طوری که مجلات پراستناد بیشتر بر شبکه تأثیر می گذارند. مجلات خوداستنادی مجلات را شامل نمی شود.

نیمه عمر ذکر شده – میانگین سنی مقالاتی که در سال JCR استناد شده اند.

استناد به Half-Life – میانگین سنی مقالات ذکر شده توسط مجله در سال JCR.

نوشته شده توسط مهندس مهرداد حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 458 views بار دسته بندی : پایان نامه تاريخ : 12 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها