رانیا هوم انجام پایان نامه و پشتیبانی تا جلسه دفاع - رانیا هوم

انجام پایان نامه، نیازمند رعایت اصول علمی از انتخاب موضوع تا روز جلسه دفاع پایان نامه می باشد. پایان نامه، دارای مراحل مختلفی است که در صورتی که هر یک از این مراحل به درستی انجام نشود، کل پایان نامه و کار پژوهشی می تواند رد شود. این مراحل علمی باید به صورت گام به گام رعایت شود تا شما به نتیجه دلخواه خود برسید. دانشجو باید با این مراحل اصولی انجام پایان نامه آگاه باشد در غیراین صورت چه خودش انجام دهنده پایان نامه باشد چه نباشد ! با مشکلات متعددی روبرو خواهد شد.

 

پس اگر به دنبال انجام پایان نامه بدون دردسر هستید تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

انجام پایان نامه از انتخاب موضوع تا جلسه دفاع
انجام پایان نامه، نیازمند رعایت اصول علمی از انتخاب موضوع تا روز جلسه دفاع پایان نامه می باشد

مراحل گام به گام پایان نامه

انتخاب استاد راهنما

انتخاب موضوع مناسب

تصویب موضوع توسط استاد راهنما و دانشگاه

شروع نگارش پروپوزال

تصویب پروپوزال توسط استاد راهنما و هیئت داوران

شروع نگارش فصل های پایان نامه (هر پایان نامه معمولا دارای ۵ فصل کلی است)

نگارش فصل اول پایان نامه یا کلیات

نگارش فصل دوم پایان نامه یا پیشینه تحقیق یا ادبیات موضوع

نگارش فصل سوم پایان نامه یا روش تحقیق

نگارش فصل چهارم پایان نامه یا تجزیه و تحلیل نتایج

نگارش فصل پنجم پایان نامه یا نتیجه گیری و پیشنهادها

انجام پایان نامه
هر موضوعی برای انجام پایان نامه مناسب نیست

انتخاب موضوع پایان نامه

اولین و مهم ترین گام در شروع انجام یک پایان نامه؛ انتخاب درست موضوع پایان نامه است. دقت کنید هر موضوعی برای انجام پایان نامه مناسب نیست. هر روش تحقیقی برای هر موضوعی قابل استفاده نیست. اگر موضوع به درستی انتخاب نشود تا آخر پایان نامه با مشکلات بسیار زیادی روبرو می شوید و حتی امکان تغییر موضوع در جلسه دفاع هم بوده است. دانشجویانی که در مراحل ابتدایی عجله می کنند و موضوع نامناسبی انتخاب می کنند برای اتمام کار با تأخیرهای زیادی برای اتمام کار روبرو می شوند.

انتخاب موضوع پایان نامه
اولین و مهم ترین گام در شروع انجام یک پایان نامه؛ انتخاب درست موضوع پایان نامه است

نگارش علمی و اصولی پروپوزال

پروپوزال در حقیقت یک طرح نهایی برای آن چیزی است که قرار است از صفر تا صد پایان نامه انجام شود. پروپوزال در هر دانشگاهی دارای قواعد نوشتاری مشخصی دارد ولی اصول علمی پروپوزال در همه پروپوزال ها مشترک است. در ابتدا فرمت پروپوزال را  از سایت دانشگاه خود دانلود کنید. اما برای نگارش اصول علمی پروپوزال باید تماما با ساختار علمی پژوهش آشنا باشید و هر اشتباهی علمی در انجام پروپوزال می تواند منجر به عدم تأیید پروپوزال از سمت استاد راهنما و یا از طرف هیئت داوران گردد. برای انجام یک پروپوزال درست و با کیفیت علمی باید مقالات داخلی و خارجی مرتبط خوانده شود. هدف اصلی پژوهش، نوآوری آن نسبت به دیگر پژوهش ها، فرضیه ها یا سؤالات پژوهش و مهم تر از همه روش تحقیق شما براساس موضوع انتخابی مشخص گردد.

 

Syracuse University to invest $1 million annually to expand undergraduate research, creative opportunities - Blackstone LaunchPad – Syracuse University
شروع فصل های پایان نامه

بعد از تأیید پروپوزال توسط استاد راهنما و اساتید داوران دانشگاه، شما از این به بعد دیگر فقط با استاد راهنما و مشاور در ارتباط هستید. هر فصل پایان نامه، باید با نگارش اصولی خودش نوشته شود. نگارش فصل اول پایان نامه با فصل های دوم متفاوت است. نگارش فصل دوم و سوم کاملا متفاوت است. همچنین نوشتن فصل چهارم و پنجم نیز متفاوت است. در هر فصل باید اصول علمی را کاملا رعایت کنید و رعایت نکردن آن به معنای رد شدن کل پایان نامه می تواند شود. فصل های پایان نامه به یکدیگر کاملا وابسته هستند و رد یک فصل، فصل های دیگر پایان نامه نیز به دنبال آن غلط می شود. به طور مثال اگر فصل دوم پایان نامه براساس اصول علمی نوشته نشده باشد، به دنبال آن پرسشنامه تهیه شده و همچنین فصل سوم، چهارم و پنجم غلط است.

بسیاری از دانشجویان در جلسه دفاع پایان نامه از رد شدن و اشتباه علمی خود شوکه می شوند به دلیل اینکه قبل از نگارش پایان نامه با اصول علمی پژوهش آشنا نیستند.

Thesis Defense: Everything To Know About Defending A Thesis
نگارش فصل اول پایان نامه

فصل اول پایان نامه در حقیقت تکمیل شده پروپوزال تصویب شده شما می باشد. در این فصل کلیات پژوهش اعم از (مقدمه، اهداف اصلی و کاربردی، نوآوری پژوهش، فرضیه ها یا سؤالات پژوهش، روش تحقیق، اهمیت موضوع) مورد بررسی قرار می گیرد. تمام جملات استفاده شده در مقدمه این فصل باید دارای رفرنس مشخص شده باشند. به دلیل اینکه هنوز در این فصل شما حق استفاده از تحلیل و نتیجه گیری از خودتان را ندارید چون هنوز پژوهش تخصصی شما شروع نشده است. پژوهش اختصاصی شما در فصل چهارم و پنجم تهیه می گردد.

845 Student Thesis Stock Photos, Pictures & Royalty-Free Images - iStock
نگارش فصل دوم پایان نامه

فصل دوم هر پایان نامه، یکی از مهمترین و اساسی ترین فصل ها در انجام هر پایان نامه ای است. بدون نوشتن صحیح فصل دوم، اعتبار و کیفیت فصل های دیگر قابل تأیید نیست. در این فصل، باید مقالات فارسی معتبر و انگلیسی استخراج گردد و به طور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل گردد. هیچ جمله ای در فصل دوم نباید بدون رفرنس مشخص بیان گردد. رفرنس معتبر علمی در هر پایان نامه ای، مقالات معتبر هستند.

نگارش فصل سوم پایان نامه یا روش تحقیق

روش تحقیق، در حقیقت ابزار رسیدن به هدف اصلی پایان نامه است. شما با استفاده از روش تحقیق خود، به هدفی که در پایان نامه مشخص کرده اید دست پیدا خواهید کرد. از این رو روش تحقیق باید بتواند هدف اصلی پژوهش را به درستی محقق کند. روش تحقیق باید کاملا در راستای عنوان انتخابی پایان نامه شما باشد. هر روش تحقیقی مناسب پایان نامه شما نیست. در فصل سوم پایان نامه باید روش تحقیق انتخابی در پروپوزال را شرح دهید.  هر روش تحقیقی، اغلب دارای نرم افزاری جهت تحلیل داده ها است. در این فصل شما باید با گام به گام روش تحقیق خود آشنا باشید و دلیل انتخاب این روش تحقیق را بدانید. برای یادگیری و آموزش روش تحقیق خود باید کتاب های مرتبط به آن روش تحقیق خاص خود را مطالعه کنید. معمولا یادگیری نرم افزار از دانشجویان در جلسه دفاع خواسته نمی شود ولی باید دانشجو، مراحل و خروجی داده ها  را کامل بداند. رفرنس های استفاده شده در این فصل اغلب کتاب های روش تحقیق و یا مقالات استفاده شده از این روش تحقیق می باشند.

 

What are the Benefits of Writing a Thesis at ESEI? | ESEI Business School in Barcelona
نگارش فصل چهارم پایان نامه( تجزیه و تحلیل نتایج)

در فصل چهارم پایان نامه باید داده ها استخراج شود و براساس روش تحقیق مشخص شده در فصل سوم، گام به گام مراحل روش تحقیق از طریق نرم افزار تحلیل داده ها بررسی گردد. اما این همه ماجرا نیست، در فصل چهارم باید نتایج استخراج شده از داده ها را تجزیه و تحلیل کنیم. بسیاری از دانشجویان علی رغم موضوع مشخص فصل چهارم(تجزیه و تحلیل نتایج)، فقط داده ها را تحلیل می کنند و در جلسه دفاع و همچنین نتیجه گیری کلی پایان نامه دچار مشکلات متعدد می شوند. هر آنچه در فصل چهارم پایان نامه از داده های خودتان بدست می آید نباید دارای رفرنس باشد چون براساس داده های استخراج شده پژوهش خودتان است نه پژوهش های دیگران. برای نوشتن این فصل می توانید از مقالات معتبر که در فصل دوم(پیشینه تحقیق) خوانده اید استفاده کنید تا بتوانید تحلیل های درست و واقع گرایانه نسبت به نتایج خودتان داشته باشید.

Is an Online College Degree Program for You? - NerdWallet
نگارش فصل پنجم پایان نامه (نتیجه گیری و پیشنهادها)

در فصل پنجم پایان نامه باید هر آنچه از فصل اول تا فصل چهارم را خواندیم و نوشتیم، نتیجه گیری کنیم. پیوستگی بین فصل های پایان نامه یکی از مهم ترین موارد جهت کیفیت انجام یک پایان نامه است. نتیجه گیری پایان نامه باید کاملا واضح نوشته شود. از صحبت های مبهم در فصل پنجم خودداری کنید و هر آنچه از مقالات خودتان و تحلیل داده های خود  در فصل سوم و چهارم بدست آوردید باید در فصل پنجم نوشته شود. همچنین در فصل پنجم، باید پیشنهادها برای پژوهش های پیشین آورده شود. از طرفی در فصل پنجم می توانید نتایج خود را با نتایج پژوهش پیشین مقایسه کنید.

How To Write A Thesis Introduction Like An Expert In 2022
مشاوره تخصصی انجام پایان نامه

یکی از مهم ترین نیازهای هر دانشجویی در مسیر پایان نامه، استفاده از مشاوره است.مسیر انجام پایان نامه مسیر راحت نیست  و برای هر پایان نامه ای نیاز به یک مشاوره تخصصی  دارد. اگر فرآیند انجام پایان نامه به اشتباه طی شود و از مشاوره به موقع و تخصصی استفاده نشود منجر به اشتباه شدن کل مسیر پایان نامه می شود. مشاوره انجام پایان نامه باید با افراد متخصص و کارشناس و محققان پژوهشی کاربلد انجام شود تا بتوانند با علم و تجربه خود شما را در مسیر درست و علمی پایان نامه هدایت کنند.

10 Steps for Conducting Scientific Research: A Master's Thesis Beginner's  Guide (7 min read) - Tien-Yu Blog

مشاوره های انجام پایان نامه تا پشتیبانی جلسه دفاع

مشاوره های تخصصی شرکت ما، طبق نظر مستقیم مهندس حمصیان انجام می شود. مشاوره های تخصصی از مراحل علمی و اصولی انتخاب موضوع تا نگارش پروپوزال و سپس فصل های پایان نامه و همچنین برگزاری جلسه  تخصصی دفاع انجام می شود.

Writer Techniques - Paramount Training & Development | Courses, Training  and Workshops in Brisbane Sydney Melbourne Perth Canberra Adelaide Plus  More.

جلسه تخصصی دفاع پایان نامه

در جلسه دفاع پایان نامه باید در مدت زمان محدودی از پایان نامه خود دفاع کنید. دفاع به معنی توضیحات اساسی و سخنرانی علمی جهت متقاعدسازی داوران می باشد. برای جلسه دفاع پایان نامه باید با طراحی آموزشی و ساخت پاورپوینت حرفه ای و همچنین نحوه سخنرانی درست و علمی آشنا باشید. در جلسه دفاع باید به سؤالات علمی داوران به درستی پاسخ دهید.

 

 

 

Thesis Defense Presentation Outline Powerpoint Presentation Slides | Thesis Defense Presentation Outline Presentation Templates | Thesis Defense Presentation Outline PPT Slides

مشاوره از انتخاب موضوع تا پشتیبانی روز دفاع

جهت مشاوره و انجام پایان نامه می توانید با شماره تماس مهندس حمصیان ۰۹۱۳۳۸۶۲۷۷۶ در تماس باشید

(اولویت با پیامک های تلگرامی است).

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 430 views بار دسته بندی : پایان نامه تاريخ : 13 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.