رانیا هوم انتخاب رنگ برای دکوراسیون داخلی لوکس - رانیا هوم

انتخاب رنگ های مناسب و استفاده از ترکیب آن ها با یکدیگر، یکی از مهم ترین ویژگی ها برای دکوراسیون داخلی لوکس است. انتخاب تزئینات و مبلمان مناسب می تواند فضای خانه لوکس شما را تعیین کند و رنگ هایی که انتخاب می کنید نیز، نقش مهمی در تعیین ظاهر و احساس خانه شما دارند. رنگ ها این توانایی را دارند که ظاهر خانه شما را مشخص کنند و بر درک فضای هر اتاق تأثیر خارق العاده ای بگذارند. رنگ برای هر کاری مهم است، اما همچنان لازم است از رنگ برای تعریف محیط اطراف مطابق با دید خود استفاده کنید. وقتی صحبت از رنگ به میان می‌ آید، هیچ انتخاب درست یا نادرستی وجود ندارد، اما مراحلی وجود دارد که می‌ تواند به شما کمک کند تا رنگی را انتخاب کنید که ظاهر کلی خانه شما را تعیین می‌ کند. در ادامه مطلب، نکاتی را در رابطه با انتخاب رنگ برای فضای داخلی خانه را با یکدیگر بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

Choose colors for luxury interior decoration
انتخاب رنگ های مناسب و استفاده از ترکیب آن ها با یکدیگر، یکی از مهم ترین ویژگی ها برای دکوراسیون داخلی لوکس است.

تعیین سبک دکوراسیون داخلی 

تصمیم گیری در مورد این که می خواهید خانه شما چه سبک و چه احساسی داشته باشد، بسیار مهم است. چرا که رنگ های مناسب می توانند این احساس را تقویت کنند و به شما این امکان را بدهند که پیام احساسی مناسبی را در محیط ایجاد کنید. رنگ های پررنگ اغلب حس انرژی و اعتماد به نفس می دهد. آن ها می توانند مانند یک انفجار بزرگ تأثیر قدرتمندی بر فضا داشته باشند. از طرف دیگر، رنگ‌ های خنثی، ملایم و آرام می‌ توانند احساس آرامش را به خانه شما بدهند. رنگ‌های خاکی می‌ توانند به شما احساس آرامش و امنیت دهند. از این رنگ ها می توانید در اتاق خواب و محیط های استراحت خود استفاده کنید.   تصمیم گیری در مورد رنگی که می خواهید اتاق داشته باشد می تواند بر رنگ ها و مبلمانی که برای تزئین آن استفاده می کنید تأثیر بگذارد.  مطمئن شوید که با ایجاد احساسی که در خانه خود می خواهید و سپس انتخاب رنگ هایی برای بیان آن احساسات، لحن خود را به درستی تشخیص دهید.

 اتاق مرکزی

 هر خانه دارای یک اتاق است که مرکز خانه یا حداقل بزرگترین اتاق خانه است. این فضا می تواند شامل اتاق نشیمن باشد که کل طراحی خانه شما روی آن متمرکز شده است. طراحی  این قسمت، یعنی قسمت مرکزی خانه، بسیار مهم بوده و نشان دهنده سلیقه، ظرافت، و علاقه شما است. این فضا همچنین اولین برداشتی است که مهمانان شما با ورود به خانه شما دریافت می کنند. بنابراین، طراحی این اتاق از دیگر مکان ها مهم تر است.

 رنگ های مکمل

این عناصر طراحی اصلی هستند که یک محیط و فضای خاص را ایجاد می کنند، مانند تزئینات چوبی روی سقف، در های فرانسوی منتهی به باغ خصوصی، یک مبل بزرگ با الگوی مورد علاقه، یک لوستر با شکوه، یک میز قهوه خوری ساخته شده از چوب، یا هر قطعه منحصر به فرد دیگری که می توان از آن برای طراحی فضای مورد نظر خود استفاده کرد. از آنجایی که هر اتاقی می تواند یک ویژگی برجسته داشته باشد، بهتر است رنگ هایی را انتخاب کنید که مکمل آن قطعات باشد.

Choose colors for luxury interior decoration
 هر خانه دارای یک اتاق است که مرکز خانه یا حداقل بزرگترین اتاق خانه است.
 تست رنگ با استفاده از سمپلر های رنگی

نور می‌ تواند بر رنگ‌ ها تأثیر مستقیم بگذارد، بنابراین مهم است که هر رنگی را قبل از پیاده سازی، ابتدا در قسمت های مختلف خانه آزمایش کنید. برای این کار، پیشنهاد می شود که یک قسمت کوچک از بخش مورد نظر را رنگ کنید و آن را در ساعات مختلف روز و با ویژگی های نوری مختلف بررسی کنید. یک ایده خوب قبل از شروع رنگ آمیزی دیوار ها، استفاده از سمپلر ها است که به عنوان تستر نیز شناخته می شوند. در حال حاضر اکثر تولید کنندگان رنگ های دیواری، آن ها را با قیمت پایین به مشتریان خود عرضه می کنند. نمونه‌ برها یا تستر های رنگ را می‌ توان مستقیماً در فروشگاه سازنده رنگ و همچنین در فروشگاه‌ های دارای مصالح ساختمانی  تهیه کرد. هنگام خرید، بهتر است چندین سمپلر در سایه های مختلف رنگ انتخاب شده را به طور همزمان انتخاب کنید.

رنگ آمیزی قسمت های کوچک دیوار (یا مقوای دلخواه که می تواند به راحتی به مکان های دیگر خانه منتقل شود) با دو لایه رنگ در سه سایه مختلف، به شما این امکان را می دهد که بهترین مقایسه را داشته باشید و موردی را انتخاب کنید که واقعاً انتظارات شما را برآورده کند. حال سوال اینجاست که نقاشی های آزمایشی یا مقوای رنگ شده با رنگ های مختلف رنگ دیوار در را کجا قرار دهیم؟ بهترین مکان درست در کنار پنجره و در مکانی با نور کم خورشید، در گوشه و کنار زمین است. نور طبیعی و نور مصنوعی می توانند ظاهر رنگ های انتخابی شما را تغییر دهند، بنابراین مشخص کنید که کدام سایه در فضای شما و با وسایل روشنایی انتخابی شما بهتر به نظر می رسد.  هنگامی که بخواهید فضای داخلی را با دو رنگ رنگ آمیزی کنید، سمپلر ها  می توانند ایده بسیار خوبی باشند. با کنار هم قرار دادن قطعات رنگی کوچک ساخته شده با سمپلر، می توانید مطمئن شوید که آیا آن ها با محیط خانه شما مطابقت و هماهنگی دارند یا نه.

 در پالت رنگ خود خلاق باشید

 رنگ می تواند یکی از ویژگی های تعیین کننده خانه شما باشد و چیزی است که باید برای مدت طولانی با آن زندگی کنید، مگر این که ترجیح دهید خانه خود را مرتباً بازسازی کنید.  یک پالت تک بعدی و تک رنگ، اغلب می تواند با گذشت زمان کسل کننده و خسته کننده به نظر برسد. هنگامی که زمان و هزینه خود را صرف ساختن یک خانه سفارشی لوکس می کنید که شخصیت شما را منعکس می کند، مسلما دوست دارید که نتیجه طراحی داخلی شما، جلوه خارق العاده ای داشته باشد.

 گرایش‌ های طراحی داخلی بیشتر به سمت استفاده از طرح‌ های رنگی متعدد برای یک اتاق و ترکیب رنگ‌ ها با شکل، مقیاس، نور، بافت، الگو و تعادل برای بهبود ظاهر کلی خانه هستند. به عنوان مثال، یک دیوار با بافت و رنگی خنثی، خیلی خوب می تواند با رنگ های  روشن سبز، نارنجی، خربزه ای و زرد ترکیب شده و جذابیت خاصی را ایجاد کند. فرم‌ و نوع طراحی مبلمان، وسایل روشنایی، وسایل چوبی و فلزی، خیلی خوب می‌ توانند رنگ‌ ها را برای طراحی ملایم معاصر متعادل کنند.

کلام آخر

خانه شما مکانی است که باید در آن بیشترین احساس راحتی را داشته باشید. هنگام تصمیم گیری در مورد هر رنگ، مبلمان و یا وسایل تکمیلی، باید به سلیقه خود احترام بگذارید و طرحی را انتخاب کنید که شخصیت شما را منعکس کند. همان طور که مشاهده کردید، نکات بسیار مهمی وجود دارند که باعث می شوند خانه و فضای مورد نظر شما، به بهترین شکل با رنگ های مختلف تزئین شود. در صورتی که این موارد به خوبی رعایت شوند، مسلما می توانید شاهد فضایی زیبا و لوکس باشید. امیدواریم که مطالب خوبی را در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم.

نوشته شده توسط مهندس مهرداد حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 519 views بار دسته بندی : دکوراسیون داخلی تاريخ : 13 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.