رانیا هوم امتیازدهی چاپ مقاله ISI برای کارشناسی ارشد و دکترا - رانیا هوم

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد برای اینکه نمره کامل پایان نامه خود را بگیرند باید حداقل یک مقاله چاپ شده در مجلات معتبر دنیا را داشته باشند. اگر دانشجویان اقدام به چاپ مقاله نکنند؛ در صورت کامل و قابل قبول بودن محتوا، اطلاعات و نحوه‌ی ارائه‌ی پایان نامه، نمره ۱۸ از ۲۰ را می‌گیرند و از دو نمره‌ی چاپ مقاله محروم می شوند. هر کجا که شما نمره‌ی پایان نامه‌ی خود را بیان کنید به دلیل کسب نکردن دو نمره، معلوم می‌شود که شما مقاله‌ای جهت چاپ در مجلات علمی معتبر، نگارش نکرده‌اید.

کارشناسی ارشد

همچنین اگر در آزمون ورودی مقطع دکتری قبول شده باشید؛ باید در مصاحبه ورودی آن دانشگاه حضور یابید و از خود در مقابل سوالات اساتید دفاع کنید و امتیاز قبولی را بدست آورید. اگر می خواهید با یک تیر دو نشان بزنید و هم نمره پایان نامه را بگیرید و هم برای مهاجرت تحصیلی یا دکترا امتیاز خوبی داشته باشید حتما مقاله خود را در مقطع ارشد به چاپ برسانید. یکی از مواردی که باعث کسب امتیاز در مصاحبه دکتری می‌شود؛ داشتن مقاله چاپ شده در مجلات معتبر علمی و مورد تایید وزارت علوم و دانشگاه‌ها است. باید قبل از چاپ مقاله بلک لیست وزارت علوم را مطالعه کرده تا مجله انتخابی شما برای چاپ مقاله جزو این لیست نباشد؛ زیرا در این حالت با اینکه شما یک مقاله چاپ شده دارید ولی امتیاز و نمره مربوط به چاپ مقاله را کسب نمی‌کنید. جهت دانلود آخرین لیست نشریات علمی پژوهشی، علمی و ترویجی می روی لینک پایین کلیک کنید.

فهرست_نشریات_علمی_دارای_اعتبار_اردیبهشت_ماه_۹۸

دانشجویان مقطع دکتری نیز می‌بایست در طول تحصیل خود چندین مقاله در مجلات مورد تایید وزارت علوم چاپ کنند درصورتی که مقاله‌‌ی چاپ شده در مجلات معتبر علمی نداشته باشند به آن ‌ها حق دفاع از پایان نامه داده نمی‌شود. پس از همان ابتدا به دنبال چاپ مقاله ISI معتبر برای پایان نامه خود باشید و این امر را به آخرین ترم خود منتقل نکنید. پروسه نگارش مقاله، ترجمه فارسی به انگلیسی و ویراستاری آن و سپس مشخص نمودن ژورنال ها براساس محدوده موضوعی مقاله و همچنین انتظار برای پاسخ دهی داوران پروسه ای بسیار زمان بر است. هر چقدر زودتر شروع به انجام این پروسه بکنید بهتر است ، حتی به نظر من از همان سال اول دانشجویی دکترا به دنبال نگارش مقاله و چاپ آن باشید. مجلات موسسه تامسون رویترز دو دسته هستند که یک دسته از مجلات به نام ISI معروف هستند و این نوع از مجلات بدون ایمپکت فکتور می‌باشند. استناد به مقالات ISI به صورت رایگان انجام می‌شود زیرا هزینه چاپ مقاله از نویسنده دریافت می‌شود بنابراین نویسنده باید در نظر داشته باشد حین چاپ مقاله هزینه آنرا پرداخت کند. پرداخت هزینه چاپ مقالات تخصصی بستگی به نوع و کیفیت ژورنال دارد و از طرف مجله مورد نظر می‌شود. امتیازات چاپ مقاله در ژورنالهای تخصصی ISI برای کارشناسی ارشد و دکترا شرح زیر است.

امتیاز دهی به مقاله isi در پایان نامه

برای مشخص کردن امتیازدهی های مقاله ISI برای ارشد و دکترا لینک زیر را دانلود کنید.

امتیازدهی مقالات

مقالات مشابه با این مقاله:

نحوه چاپ مقاله در مجلات مورد تایید وزارت علوم

نحوه چاپ مقاله در ژورنال های isi

معتبرترین ژورنال ها برای خواندن و چاپ مقالات ISI

چگونه مقاله آی اس آی (isi) معتبر بنویسیم؟

نوشته شده توسط مهندس مهرداد حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 504 views بار دسته بندی : اعتبار مقالات isi تاريخ : 15 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.