رانیا هوم کمترین هزینه ها برای تغییر دکوراسیون داخلی لوکس - رانیا هوم

سؤالی که بسیاری از افراد از ما می پرسند این است که آیا می توان با کمترین هزینه، یک تغییر دکوراسیون داخلی لوکس داشته باشیم؟ بله اگر اصول طراحی دکوراسیون داخلی و چیدمان داخلی را رعایت کنیم می توانیم خانه یا آپارتمانی شیک و لوکس داشته باشیم.

دکوراسیون داخلی لوکس

وقتی که با کلمات “مدرن” و “لوکس” برخورد می کنید، احتمالا اولین چیزی که  به ذهن ما می آید ، پیچیدگی، به روز بودن و هماهنگی خوب متریال با محیط است. خیلی از افرادی که تصمیم می‌ گیرند از ظاهری لوکس و مدرن در فضای داخلی خود استفاده کنند، در واقع تحت تاثیر ویژگی هایی چون خطوط تمیز، تزئینات برجسته، زیبایی، صمیمیت و شیک بودن آن قرار گرفتند. در اینجا چند نکته و ترفند وجود دارد که می توانید از آن ها برای به دست آوردن یک دکوراسیون داخلی لوکس و مدرن استفاده کنید.

لوکس بودن با کمترین هزینه

اغلب خانه های لوکس بسیار ساده ولی جذاب و شیک هستند. دلیل آن هم این است که شلوغی زیاد دلیل بر زیبایی ساختمان نیست و این فرصتی را برای ما ایجاد می کند که با کمترین هزینه ها، خانه ای شیک و لوکس ایجاد کنیم.

این موارد برای زیبایی طراحی های دکوراسیون داخلی با کمترین هزینه ضروری است:

۱.طرح رنگ دکوراسیون و چیدمان داخلی

تمام فضاهای داخلی را با یک طرح رنگ اولیه شروع کنید. از آنجایی که شما با ترکیبی از دو سبک کار می کنید، باید رنگ های مرتبط با این دو سبک را کاملا بشناسید.

رنگ‌ های مدرن

  • رنگ‌ های مدرن شامل رنگ‌ هایی خنثی است که می توان به خاکستری، سیاه، سفید، قهوه‌ ای، قرمز کمرنگ و بژ اشاره کرد. رنگ های ترکیبی چون بژ و خاکستری نیز، می توانند در سبک های مدرن عملکرد بسیار خوبی داشته باشند. علاوه بر این، در سبک مدرن می توان از رنگ های فلزی استیل و مسی نیز استفاده کرد.

  • رنگ‌ های مجلل اغلب رنگ‌ های پررنگی هستند که بیشتر شامل رنگ های قرمز، بنفش، سبزه‌ تیره، طلایی و زمردی می شوند.

استفاده درست از رنگ های لوکس و مدرن در طراحی دکوراسیون

برای دستیابی به ظاهری لوکس و مدرن، نسبت ۳ به ۲ را انتخاب کنید که ۳ نشان دهنده رنگ های مدرن و ۲ نمایانگر رنگ های لوکس است. در واقع، شما باید دو رنگ مجلل را به عنوان رنگ های مکمل در فضای خانه خود به کار ببرید. بنابراین، اگر نسبت رنگ های مدرن از رنگ های مجلل و تزئینی بیشتر باشد، می توانید ترکیب رنگی خوبی را در محیط خود شاهد باشید.

۲.استفاده از پارچه و بافت 

یکی دیگر از عنصر های کلیدی که باید در طراحی مدرن لوکس در نظر گرفته شود، استفاده از پارچه های زیبا و هماهنگ است. امروزه طیف گسترده ای از پارچه های مختلفی وجود دارد که می توانید در طراحی خانه خود از آن ها استفاده کنید؛ از پارچه های ابریشمی گرفته تا پارچه های متنوع کتان. در طراحی لوکس مدرن، معمولا از پارچه های محکمی چون چرم، کتان، الیاف و ابریشم استفاده می شود.

۳.استفاده از خطوط  در طراحی 

یکی دیگر از عناصر موجود در طراحی لوکس مدرن، خطوط صاف و تمیز با جزئیاتی منحنی یا پیچیده است. این امر در استفاده از مبلمان مدرن و کابینت های سفارشی ساخته شده مشهود است.

استفاده از نور و طراحی نورپردازی حرفه ای

این فرصت خوبی است تا از فضای خود نهایت استفاده را ببرید. اگر فضای خانه تان از نور پردازی خوبی برخودار است، می توانید خیلی راحت یک خانه مدرن را با رنگ آمیزی مناسب، طراحی کنید. مبلمانی را انتخاب کنید که تزئینات کمتری داشته باشند. به عنوان مثال می توانید از مبل های L شکل و میز های ناهار خوری مستطیل مانند استفاده کنید. انتخاب این قطعات به ساخت فضای داخلی شما کمک می کند و به شما ایده می دهد که آن را با چه چیزهای دیگری جفت و هماهنگ کنید.

۴.طراحی مینیمالیست

در حالی که اکثر سبک های داخلی دارای عناصر و نقوش بیشتری به عنوان ویژگی های تعیین کننده خود هستند، دکوراسیون داخلی لوکس مدرن به شدت بر اصل کمتر اشاره دارد. در این حالت، شلوغی و زواید کمتر منجر به تأثیری بزرگتر و جذاب تر می شود.

چیدمان داخلی

هنگامی که شروع به طراحی چیدمان فضای داخلی می کنید،اکسسوری ها و قطعات خود را بچینید. سپس، مانند امتحان کردن لباس، ببینید چه چیزی بهتر است. همیشه به دنبال قطعات کاربردی تر باشید؛ زیرا آن ها به تنهایی می توانند اتاق را خاص تر جلوه دهند. سپس آنچه را که لازم نیست، حذف کنید.

 

کاهش شلوغی در چیدمان  داخلی لوکس

در فضای داخلی لوکس مدرن، شما فقط باید اصول اولیه را اجرا کنید. فراموش نکنید که قطعات خود را به گونه ای بچینید که تعادل برقرار باشد. محیط را زیاد شلوغ نکنید تا بتوانید به راحتی در آن رفت و آمد کنید. با رعایت این اصول، بدون این که محیط شلوغ و پر هرج و مرج دیده شود، فضای داخلی شما زیبا و تمیز به نظر خواهد رسید. برای جایگذاری سایر تزئینات، می‌ توانید از قفسه کمد ها و کابینت ها استفاده کنید‌. همیشه سعی کنید از وسایلی استفاده کنید که با محیط هماهنگ بوده و به گونه ای فضا را تکمیل کنند.

 

۵.استفاده از متریال های طبیعی

جدای از رنگ های متالیک و جواهری، یکی دیگر از ویژگی های دکوراسیون داخلی لوکس مدرن، استفاده از قطعات طبیعی مانند سنگ، چوب، گرانیت، مرمر و حتی بتن یا میکروسمنت است. وجود سنگ و عناصر طبیعی، ظاهری جذاب تر و زیباتری را به فضا می دهد. بهترین بخش داشتن این عناصر این است که از دوام فوق العاده خوبی برخودار بوده و می توانند خیلی سریع با سایر عناصر، هماهنگ و ست شوند. به جای استفاده از گرانیت واقعی، می توانید به سراغ مواد مشابه مانند گرانیت مصنوعی یا سنگ کوارتز  روید. آن ها بسیار متنوع بوده و از استحکام خوبی برخوردار هستند.

۶.استفاده از مبلمان خاص

دکوراسیون داخلی لوکس مدرن نیاز به استفاده از مبلمان ساده و در عین حال جذاب دارد. متداول ترین قطعاتی که در این نوع فضای داخلی دیده می شود، معمولا چند صندلی راحتی، یک مبل ۳ نفره یا حتی یک مبل مقطعی است که فضای کلی نشیمن را تشکیل می دهد. علاوه بر این، میز های قهوه‌ خوری فلزی و چوبی که دارای سطحی شیشه‌ای و سنگی هستند نیز در این نوع طراحی به چشم می خورد. به طور کلی، از تزئینات و عناصر چوبی و فلزی در این نوع طراحی استفاده زیادی می شود.

امروزه مبل های زیادی وجود دارند که می توانند با این سبک به خوبی سازگار و هماهنگ شوند. در انتخاب مبلمان، باید به طول و عرض آن ها توجه زیادی بکنید. تا آنجایی که ممکن است، باید قطعه ای را انتخاب کنید که نه خیلی بزرگ است و نه خیلی کوچک؛ باید تعادل را ایجاد کنید. همچنین می توانید به دنبال آن دسته از میز های ناهارخوری باشید که دارای پایه هایی صاف و سطحی شیشه ای هستند.  شما می توانید از صندلی های نمادین مدرن نیز استفاده کنید. یک گزینه ظریف تر این است که از مبل های تک رنگ استفاده کنید؛ مخصوصا برای قطعه اصلی مبلمان.شما می‌توانید با یک طراح حرفه ای مشورت کنید. این کار نه تنها از فضای شما بهترین استفاده را می‌ کند، بلکه می‌ تواند به سازماندهی وسایل شما نیز کمک کند.

 

۷.نورپردازی مناسب

یک فضای داخلی کامل نخواهد شد، مگر در صورتی که مجموعه ای از چراغ ها را داشته باشد. در بیشتر فضا های داخلی لوکس مدرن، از آویز های لوستر یا مدل قطره‌ ای مدرن استفاده می کنند تا ظاهری خاص ایجاد شود. رایج‌ ترین نوع نورپردازی مورد استفاده در این فضای داخلی، شامل نورپردازی نزدیک است که حسی ظریف و در عین حال دراماتیک را القا می‌کند. عنصر دیگری که باید در نظر گرفت، این است که بیشتر فضاهای داخلی مجلل مدرن از نور فلورسنت روشن استفاده می کنند تا اتاق ها را روشن کنند و آن ها را بزرگتر از آنچه به نظر می رسد نشان دهند.

۸.تزئینات پایانی

مانند بسیاری از فضا های داخلی دیگر، شما به تعدادی لوازم جانبی نیاز دارید تا بتوانید محیط را زیبا و منحصر به فرد کنید. در مورد دکوراسیون داخلی لوکس مدرن، شما به لوازم جانبی مانند گلدان های مدرن، مجسمه های کوچک یا حتی آثار هنری مختلفی نیاز دارید.

شما می توانید از  آثار هنری مینیمال و مدرن استفاده کنید. علاوه بر این، می توانید از قاب‌ های هنری سه‌ گانه نیز استفاده کنید. همچنین می‌توانید از مجسمه‌ هایی استفاده کنید که روکش طلایی یا فلزی دارند. از گلدان های سفید، خاکستری یا مشکی نیز می توان استفاده کرد.

کلام آخر

در این مطلب، ما به برخی از ویژگی های سبک لوکس مدرن اشاره کردیم. همان طور که گفته شد، هدف کلی این سبک داخلی، در واقع  ایجاد محیطی تمیز و راحت برای شما و مهمانانتان است. این سبک محدودیت خاصی ندارد، فقط باید برای عملکرد بهتر آن، چند نکته کلیدی را مد نظر داشته باشید. امیدواریم که مطالب خوبی را در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم. جهت ارتباط با ما جهت صفر تاصد دکوراسیون داخلی با شماره تماس مهندس حمصیان ۰۹۱۳۳۸۶۲۷۷۶ تماس حاصل فرمایید.

مقالات مرتبط

 

طراحی و اجرای صفر تا صد دکوراسیون داخلی

۱۰ نکته مهم برای طراحی داخلی لوکس

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 406 views بار دسته بندی : مطالب جدید تاريخ : 28 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.