رانیا هوم مهم ترین نکات برای خرید کاشی و سرامیک - رانیا هوم

کاشی و سرامیک، یکی از انواع کفپوش هایی است که می توانید از آن به عنوان پوشش کف حمام، سرویس بهداشتی یا آشپزخانه و کف سالن و غیره استفاده کنید. شیک، بادوام و نگهداری آسان، باعث شده است که این سیستم از محبوبیت بسیار بالایی برخودار باشد. سرامیک در واقع  راهی عالی برای افزایش زیبایی و جدید تر شدن محیط داخلی خانه است. هنگام بازسازی کف خانه و نصب سرامیک های جدید، باید چند نکته ای را در نظر داشت. در ادامه مطلب با سرامیک و ویژگی های آن بیشتر آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

مزایای سرامیک در دکوراسیون داخلی

پیدا کردن یک کفپوش مناسب که بتواند برای همه فضا ها مناسب باشد، کمی دشوار است. انتخاب سرامیک کف و همچنین انتخاب کاشی های شما باید براساس دکوراسیون داخلی و رنگ های انتخابی آن ها انجام شود.

انتخاب بهترین سرامیک کف

سرامیک، نوعی کفپوش است که استفاده از آن تقریبا برای تمام محیط خانه و فضاهای اداری و کسب و کار شما نیز مناسب می باشد. اگر نصب آن به صورت صحیح انجام شود، از این کفپوش می توان در زیر زمین، طبقات همکف و سطوح مختلف خانه استفاده کرد.

مزایای سرامیک

 سرامیک دارای مزایای بسیار زیادی  است که برخی از آن ها عبارتند از:

  • ضد آب بودن: در صورتی که مراحل نصب سرامیک و ملات کشی آن به درستی انجام شود، این سیستم می تواند در برابر آب و رطوبت های احتمالی، مقاومت بسیار زیادی را از خود نشان دهد.
  • بادوام و مقاوم: این سیستم به دلیل این که از ترکیبی سخت و متراکم ساخته شده است، در برابر شکستگی مقاومت بسیار زیادی دارد.
  • مقاوم در برابر لکه ها: در ساخت بسیاری از انواع سرامیک ها، از یک سطح شیشه ای مانند استفاده می کنند که در برابر لکه ها و همچنین آسیب رطوبت غیرقابل نفوذ می شود.
  • مقاوم در برابر لغزش (استهکاک): با انتخاب سرامیک های بافت‌دار و طرح دار، مانند سرامیک های سنگی، سطح سرامیک ها در روز های بارانی مشکلی را ایجاد نکرده و لغزنده نیستند.
  • مراقبت آسان: در این سیستم خیلی راحت می توان گرد و غبار و کثیفی را جارو کرده و رطوبت های آن را با دستمال کاغذی پاک کرد. زمانی که کف به خوبی اجرا و آب بندی شده باشد، نیازی به شستشو یا پاک کننده های خاصی نیست.

کفپوش سرامیک همچنین تنوع گسترده ای داشته و در انواع طرح، رنگ و مدل ساخته و ارائه داده می شوند. سرامیک ها را می‌ توان با مدل های مختلف طرح دار و ساده تهیه کرد و گزینه مناسب را برای با طراحی داخلی مورد نظر خود انتخاب کرد‌.

مقایسه سرامیک کف و کاشی دیوار

امروزه انواع مختلفی از سرامیک ها و کاشی ها وجود دارد که می توانید از آن ها برای پوشش کف و دیوار های خانه خود استفاده کنید.

سرامیک کف ضخیم تر بوده و از نظر مقاومت در برابر ضربه و فشار، مورد آزمایش قرار گرفته است. همچنین دارای سطحی بافتی است که راه رفتن روی آن را ایمن تر و راحت تر می کند.

کاشی دیواری نازک و سبک ساخته می شود تا کشش عمودی روی دیوار ها را کاهش دهد که در نتیجه موجب کاهش استحکام کاشی می شود. از کاشی دیواری به دلیل مقاومت کم و احتمال شکستگی زیاد، در کف استفاده نمی شود.

در نصب سرامیک و کاشی، باید از عمل ملات کاری استفاده شود تا آن ها در جای خود فیکس و محکم شوند.

شاخص تشخیص مرغوبیت سرامیک

همان طور که می دانید، در مکان های مختلف، باید از سرامیک های متفاوت استفاده شود. برای اطمینان از این که سرامیک هایی را انتخاب می کنید که برای کف خانه شما مناسب هستند، به دنبال رتبه بندی PEI باشید. PEI یا رتبه‌بندی موسسه مینای پرسلن، مقیاسی است که به راحتی قابل ارجاع است و مناسب بودن سرامیک را برای انواع مختلف سرامیک های  کف بر اساس مقاومت سطحی که در آن نصب می‌شود، اندازه‌گیری می‌کند. رتبه بالاتر از PEI نشان دهنده مقاوم تر بودن سرامیک های کف است.

در اینجا خلاصه ای از طبقه بندی کاشی و سرامیک PEI آمده است:

  • کلاس PEI 1: این کاشی‌ ها فقط برای کاربرد های دیواری پیشنهاد می‌شوند، بدون فشار زیاد یا تحمل بار برای منطقه نصب‌شده است.
  • کلاس PEI 2: این کاشی هایا سرامیک ها، فقط برای کاربرد های دیواری یا مناطق کم تردد در حمام های مسکونی مناسب هستند.
  • کلاس PEI 3: این سرامیک ها برای مصارف مسکونی با فشار کم تا متوسط، و همچنین برای استفاده در برخی از دیوار ها نیز تایید شده هستند.
  • کلاس PEI 4: این سرامیک ها را می توان برای کف های مسکونی با فشار متوسط ​​تا سنگین استفاده کرد.
  • کلاس PEI 5: این کاشی ها را می توان برای کف های مسکونی و برای کف های تجاری متوسط ​ استفاده کرد.

بهتر است که ضمانت فروشنده را در مورد یک نوع کاشی و سرامیک یا توصیه های نصب را بررسی کنید، چرا که این موارد همچنین  نشان می دهند که آیا انواع سرامیک یا کاشی  های مورد نظر شما سرامیک کف هستند یا کاشی های دیوار.

انواع سرامیک

چیدمان هر سرامیک کف، به اندازه و ابعاد اتاق بستگی دارد. برای داشتن طراحی  جذاب‌تر و مقاوم تر، اکثر کفپوش‌ های سرامیکی دارای طرح‌بندی خطی، شبکه‌ ای یا پلکانی‌ هستند‌. وقتی صحبت از نحوه خرید سرامیک می شود، نکته کلیدی این است که سرامیک هایی را انتخاب کنید که با فضا و دکوراسیون خانه شما هماهنگی مناسبی را داشته باشد. سعی کنید مواردی را پیدا کنید که با خواسته‌ ها و علایق خانواده شما مطابقت داشته و از نظر اقتصادی نیز با بودجه شما سازگار باشد.

مواد سرامیک و کاشی

شاید از خود بپرسید که سرامیک ها و کاشی ها از چه مواد و متریال هایی ساخته شده اند. اما باید گفت که نحوه ساخت و مواد آن ها، با توجه به نوع و کیفیتشان، متفاوت است. به عنوان مثال ممکن است برخی از سرامیک ها از سنگ های طبیعی چون مرمر ساخته شوند و برخی دیگر از مواد مصنوعی تهیه شوند.

بسیاری از انواع کاشی و سرامیک ها از خاک رس ساخته می‌ شوند، لعاب داده می‌ شوند و سپس برای افزایش استحکام در کوره پخته می‌ شوند. پرسلن نوعی کفپوش سرامیکی است که اغلب به جای این که در فرآیند لعاب کاری به خاک رس اضافه شود، آن را در کوره می پزند تا محکم تر، مقاوم تر و در مجموع انعطاف پذیرتر شود. هر نوع کاشی مزایای مختلفی دارد؛ از ظاهر نهایی گرفته تا دوام محصول نهایی.

انواع مختلف سرامیک کف

در اینجا نگاهی داریم به آنچه که از انواع مختلف سرامیک کف باید انتظار داشت:

  • کاشی سیمانی: کاشی سیمانی دست ساز، از ترکیبی از ماسه، سیمان، پودر سنگ مرمر و رنگدانه رنگی ساخته شده است که تحت فشار فشرده می شود تا از استحکام و دوام در برابر آسیب و سایش اطمینان حاصل شود. سرامیک های سیمانی پس از نصب باید در برابر رطوبت و لکه ها آب بندی شوند.
  • کاشی سرامیک: انواع مختلفی از کاشی‌ های سرامیکی مانند کاشی‌ های چینی در دسترس هستند که می توانید از آن ها استفاده کنید. همه این کاشی‌ ها از کامپوزیت رسی ساخته شده‌اند، که اغلب از سفال قرمز رنگ شروع می‌شود و سپس لعاب داده می‌شود و در کوره با دمای ۲۰۰۰ درجه فارنهایت پخته می‌ شود. این یک سطح صاف و شیشه مانند را برای نصب کف ایجاد می کند. کاشی مات پس از نصب ممکن است نیاز به آب بندی داشته باشد.
  • کاشی گرانیتی: کاشی گرانیتی، سطحی صاف و متخلخل با درخشش و براقیت کریستال کوارتز در الگو های رنگی جاسازی شده را ارائه می دهد. سرامیک های گرانیتی باید به صورت خیلی حرفه ای نصب شود‌.
  • سنگ آهک: یکی دیگر از کاشی های سنگ طبیعی محبوب، سنگ آهک است. نوعی کفپوش روشن است که بافتی بسیار زیبا را ارائه می دهد. سنگ آهک در مناطقی که در معرض رطوبت هستند ایده آل نیست، زیرا سنگ نرمی بوده و می تواند از بین برود یا رنگ خود را از دست بدهد.

این ها تنها چند نوع سرامیک کف هستند که می توانید از بین آن ها مواردی را انتخاب کنید. موارد دیگری نیز وجود دارد، بنابراین مطمئناً سبک مناسب کاشی کف خانه خود را پیدا خواهید کرد.

اشکال سرامیک

برای ایده های بیشتر سرامیک کف، انواع اشکال کاشی موجود را در نظر بگیرید. شکل سرامیک و الگوی انتخاب شده برای چیدمان، دست به دست هم می دهند تا یک طبقه سفارشی ایجاد کنند. همه سرامیک های مستطیل شکل نیستند. حتی کاشی‌ هایی به شکل خاص وجود دارند که لبه‌ های منحصربه‌فردی دارند و می‌توان آن‌ ها را به صورت پازل در کنار هم قرار داد.برخی از اشکال کاشی، زمانی که ترکیب شوند، می توانند الگو های جدید تر و زیباتری را ایجاد کنند.

سرامیک های مترو

سرامیک های مترو، سرامیک های مستطیلی سفیدی هستند که معمولاً اندازه‌ های استاندارد ۳ اینچ در ۶ اینچ دارند و در خطوط طولانی در اطراف یک سالن یا اتاق چیده می شوند.

کلام آخر

همان طور که مشاهده کردید، در این مطلب به برخی از انواع سرامیک های کف و کاشی های دیوار اشاره کردیم. کفپوش های سرامیکی مزایای بسیار زیادی دارند که می توان به مقاومت بالا ، تنوع بسیار زیاد و مراقبت آسان از آن ها اشاره کرد. همچنین رنگ و نوع خطوط سرامیک یا کف باید براساس دکوراسیون داخلی خانه یا فضای شما انتخاب شود.

 

جهت طراحی و اجرای دکوراسیون و چیدمان داخلی با شماره تماس ما ۰۹۱۳۳۸۶۲۷۷۶ مهرداد حمصیان تماس حاصل فرمایید.

مقالات مرتبط:

 

اجرای دکوراسیون داخلی لوکس و راهکارهایی برای گران نشان دادن خانه

انتخاب رنگ ها در دکوراسیون داخلی

نوشته شده توسط مهندس مهرداد حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 627 views بار دسته بندی : مطالب جدید تاريخ : 28 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.