رانیا هوم نحوه نوشتن چکیده پایان نامه(نمونه چکیده) - رانیا هوم

چکیده پایان نامه، در حقیقت باید بتواند یک دید کلی از انجام مراحل پایان نامه به مخاطبان بدهد. در چکیده ما باید در کوتاه ترین خطوط بهترین مطالب مورد نیاز را بیان کنیم. خواننده با خواندن چکیده پایان نامه باید بتواند یک دید کلی از کل پایان نامه بدست آورد، بنابراین  چکیده پایان نامه باید کاملا واضح و شفاف و به صورت مختصر در چند سطر به پراهمیت ترین مطالب پرداخته شود. در این مقاله پراهمیت ترین مطالب برای نوشتن یک چکیده عالی برای شما گردآوری شده است.

How To Write A Dissertation Abstract (With Examples) - Grad Coach

چرا  چکیده پایان نامه اهمیت دارد؟

چکیده پایان نامه، با وجود اینکه یکی از کوچکترین بخش های پایان نامه است ولی نگارش درست آن از اهمیت بالایی برخوردار است. این قسمت یکی از مهم ترین بخش های پایان نامه برای اساتید وداوران است. دلیل اهمیت این بخش کوتاه و مفید بودن آن است. از این رو باید تا حد امکان این بخش کوتاه و در خطوط کم به اتمام برسد. اساتید با خواندن آن باید با اهمیت موضوع، هدف اصلی پایان نامه، روند انجام تحقیق و توضیح مختصری در مورد یافته های بدست آمده از پایان نامه آشنا شوند. از این رو به دلیل اینکه این بخش زمان کوتاهی از اساتید می گیرد، از اهمیت بالایی نزد آن ها برخوردار است.

How to write a thesis conclusion and recommendation chapter? | by Uniresearchers | Best Academic Writing Service UK | Medium

چکیده ترغیب کننده خواننده  برای خواندن کل پایان نامه است!!

چکیده، در حقیقت ترغیب کننده خواننده برای خواندن کل پایان نامه است. بسیاری از اساتید و داوران و هر مخاطبی که به دنبال بررسی یک پایان نامه یا مقاله است، اولین بخش بعد از خواندن موضوع، به بخش چکیده نوشته شده برای آن پایان نامه یا مقاله می پردازد. از این رو اگر چکیده جذاب و مختصر و مفید باشد، بعد تصمیم به خواندن کل پایان نامه یا مقاله می گیرد و همین مورد برای داوران و اساتید نیز اهمیت بالایی برخوردار است. از این رو در نوشتن این بخش باید دقت بالایی داشته باشید تا بتوانید نکات مهم و ضروری را داخل این بخش لحاظ کنید.

Thesis Abstract Writing - Irelandassignmenthelp.com

نکات مهم در نوشتن چکیده پایان نامه چیست؟

برای نوشتن چکیده پایان نامه، باید موارد و نکاتی را رعایت کنید. اگر به دنبال نگارش یک چکیده عالی برای پایان نامه و مقاله خود هستید باید برای نوشتن این بخش در ابتدا کل متن پایان نامه و مقاله را خوانده باشید. با روند انجام پژوهش به طور کامل آشنا باشید. باید مطالب مهم پایان نامه را بدانید تا بتوانید در این بخش در چند سطر کوتاه آن را توضیح دهید. در این بخش نیاز به رفرنس دهی ندارید. در نوشتن چکیده شما باید با کوتاه ترین جملات مفهوم و منظور پایان نامه را به طور کامل به خواننده انتقال دهید. در نتیجه چکیده جای نوشتن مطالب بیهوده و غیرمرتبط نیست. در چکیده باید دقیقا به موضوع اصلی پژوهش خود بپردازید.

Writing A Thesis Abstract | Graduate Writing Help

 

ساختار چکیده باید چگونه باشد؟؟

برای نوشتن چکیده باید ساختار مشخصی داشته باشید. نوشتن هر مطلبی بدون پیوستگی در چکیده به منزله کیفیت پایین این بخش است. ساختار این بخش باید براساس ساختار پایان نامه یا مقاله شما نوشته شود. هر ساختار و روندی که در پژوهش خود دنبال کردید عینا باید در چکیده هم رعایت گردد. از این رو ترتیب مطالب باید براساس روند انجام پایان نامه باشد.

How to write a thesis statement for research papers: Tips for Students

زمان افعال استفاده شده در چکیده چگونه باشد؟

در حقیقت چکیده پایان نامه یا مقاله زمانی نوشته می شود که کل پژوهش شما به پایان رسیده است. از این رو زمان افعال استفاده شده در چکیده باید به صورتی باشد که این پژوهش، با این روند،اهداف ، روش و نتایج به پایان رسیده است. از این رو زمان افعال اغلب گذشته یا ماضی نقلی می باشد. یک پژوهش به پایان رسیده است و حالا شما می خواهید یک گزارشی از کار به اتمام رسیده به خواننده بدهید.

How to Write a Research Paper | Complete Step Guide And Tips

 چکیده پایان نامه باید حاوی چه مطالبی باشد؟

متن چکیده نوشته شده در ابتدا بهتر است به اهمیت و ضرورت موضوع انتخابی بپردازد. پس از مشخص شدن اهمیت موضوع بهتر است به هدف اصلی شما از انجام تحقیق را مشخص کند و اینکه دقیقا در این پژوهش به دنبال چه هدفی بوده اید. برای دستیابی به این هدف، چه روند کلی را به صورت مرحله به مرحله طی کرده اید. در بخش بعدی چکیده بهتر است مشخص شود که با چه روش تحقیقی به هدف اصلی پایان نامه یا مقاله دست پیدا کرده اید. همچنین در سطرهای آخر چکیده باید، نتایج و یافته های اصلی و مهم خود را به طور کلی توضیح دهید. جهت نگارش این بخش از چکیده از فصل پنجم پایان نامه(نتیجه گیری نهایی) استفاده می کنید.

Six Simple Steps For Writing a Research Paper - Yours Daily News

کلمات استفاده شده در متن چکیده دارای محدودیت می باشد!!

برای اینکه متن چکیده طولانی نشود، از این رو تعداد کلمات استفاده شده در این متن دارای محدودیت می باشند. یعنی شما مجاز نیستید هر تعداد کلمه ای که دوست داشتید در متن چکیده قرار دهید. تعداد کلمات مجاز استفاده شده در این بخش اغلب از حداقل ۱۵۰ کلمه تا حداکثر ۲۵۰ کلمه می باشد.

What Is A Research In Terms Of Academic Writing

نوشتن کلید واژه بلافاصله بعد از چکیده فراموش نشود!!

بلافاصله بعد از اتمام چکیده، باید کلید واژه های مناسب متناسب با عنوان اصلی پایان نامه یا مقاله نوشته شود. کلید واژه به مخاطبان کمک می کند که بتوانند حوزه تخصصی شما را به صورت سریع تشخیص دهند. کلمات کلیدی با یک کاما از یکدیگر جدا می شوند و این کلمات بهتر است در سه یا نهایتا چهارکلمه نوشته شوند.

Tips for Writing a Thesis | Planning Tank

مشاوره تخصصی انجام پایان نامه و طراحی پاورپوینت و سخنرانی جلسه دفاع 

برای مشاوره و آموزش تخصصی انجام پایان نامه و همچنین آمادگی برای جلسه دفاع پایان نامه می توانیم در کنار شما دانشجویان عزیز باشیم. همچنین برای مشاوره خصوصی جهت انجام پایان نامه و طراحی و برنامه ریزی پاورپوینت تخصصی جلسه دفاع می توانید با شماره تماس مهندس حمصیان در تلگرام و واتس آپ در تماس باشید(اولویت با پیامک های تلگرام است).

Writing: Thesis Statement and Controlling Idea

مقالات مرتبط با این مقاله را نیز می توانید  در قسمت زیر دنبال کنید!!

 

ارائه جلسه دفاع پایان نامه

بهترین ارائه برای جلسه دفاع پایان نامه

 

جلسه دفاع پايان نامه (آموزش های صفر تا صد جلسه دفاع)

 

انجام پاورپوینت جلسه دفاع پایان نامه

 

انجام پایان نامه و پشتیبانی تا جلسه دفاع

 

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 465 views بار دسته بندی : پایان نامه تاريخ : 14 سپتامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.