رانیا هوم بهترین سیستم های پخش کننده در خودرو - رانیا هوم

 

اگر شما هم دائم در حال رانندگی هستند، حتما از اهمیت یک سیستم پخش کننده خودرو با کیفیت نیز با خبر هستید و می‌دانید که تاثیر زیادی در لذت بخش‌تر کردن یک سفر کوتاه یا مدت زمانی که در ترافیک هستید را دارد. مهم نیست که در حال سفر باشید یا وقت خود را در ترافیک سرسام آور خیابان‌های بگذرانید ، گوش دادن به موسیقی ، پادکست و حتی کتاب‌های صوتی تحمل شرایط را برای شما راحت‌تر می کند . اما این که از چه سیستمی استفاده می‌کنید اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر در انتخاب سیستم دچار تردید هستید ما در این مقاله راهنمای کاملی از هر چه که باید درباره انتخاب یک سیستم پخش خودرو بدانید را خواهیم گفت.

مزایای سیستم پخش کننده خودرو

در انتخاب سیستم پخش کننده خودرو عوامل مختلفی را باید مورد بررسی قرار داد ، به این نکته توجه بفرمایید که صدای بلند سیستم مربوط به توان خروجی آن بوده و محدود است ، بنابراین هر چه سیستم شما در این زمینه قوی تر باشد راحت تر می توانید صدای موسیقی را بشنوید و نویز های خارجی مانند صدای سایر ماشین ها و صدای اتوبان را حذف کند .
کیفیت بالا و بهتر یکی دیگر از مزایای استفاده از سیستم صوتی مناسب است ، البته اگر سیستم های صوتی که مجهز به اکولایزر باشد، صدایی با کیفیت را به شما هدیه می دهند و همین تجربه ای جدیدی برای شما خواهد بود . هر چه کیفیت سیستم صوتی شما بهتر باشد ظرافت و البته قدرت بیشتری در کاهش نویز و ارائه صدایی با کیفیت و خالص را خواهید داشت .
با پیشرفت تکنولوژی و سیستم های اخیری که وارد بازار شده اند ویژگی های بهتری نسبت به نسخه های قبلی و قدیمی خود دارند ، البته ممکن است که نسخه های جدید دچار ایراد و اشکالاتی باشد که مصرف کنندگان نسخه های قدیمی و قبل تر را ترجیح دهند ، برخی از ویژگی ها مانند توانایی پخش ، قدرت خروجی بالاتر ، پشتیبانی از فرمت های مختلف رسانه ای و ایستگاه های رسانه ای که سیستم صوتی از آن پشتیبانی می کند از اهمیت بالایی برخوردار است .
این که شما هزینه زیادی را برای خرید یک سیستم صوتی خوب برای اتومبیل خود صرف کنید اصلا هدر دادن پول نیست چرا که استفاده از یک سیستم صوتی با کیفیت بالا راهی، جهت ارزش گذاشتن به گوش و ذهن شما می باشد .  کافی است که شرایطی را تصور کنید در روزی پر ترافیک با تاکسی به محل کار خود بروید و کمی هم دیرتان شده باشد و راننده ضبط صوتی که کیفیت مطلوبی ندارد را روشن کرده است و با نویز زیادی سعی در گوش دادن به اخبار رادیویی را دارد ، می توان تصور کرد که این نویز و صدای بی کیفیت چقدر روی ذهن و گوش شما تاثیر گذار باشد و اعصاب شما را بهم بریزد . اگر منطقی هم فکر کنیم سرمایه گذاری بر روی خرید یک سیستم صوتی خودرو نه تنها هدر دادن پول نیست بلکه در تمدد اعصاب شما نیز تاثیر زیادی خواهد داشت .

 

برترین و بهترین برندهای سیستم پخش کننده خودرو

پایونیر

این شرکت از پیشگامان صنعت سیستم صوتی برای اتومبیل می باشد . شرکت پایونیر سال ۱۹۳۸ در توکیو تاسیس شد و در زمینه ساخت بلند گو ، گیرنده ، سایر قطعات صوتی برای خانه و وسایل نقلیه فعالیت می‌کند. شرکت پایونیر یکی از برترین و بهترین شرکت‌های الکترونیکی در زمینه فعالیت خودش در جهان می باشد که طیف وسیعی از تجهیزات مدرن را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. شرکت پایونیر یکی از بهترین استریوهای مربوط به خودرو در جهان است و از کلیه فرمت‌های رسانه‌ای پشتیبانی مس نماید . اخیرا شرکت پایونیر از آخرین ساخته خودش رونمایی کرده که تعالی صدای موسیقی را با کیفیت بسیار مطلوب به شما هدیه می‌دهد. به گفته کاربرانی که از این سیستم شرکت پایونیر استفاده کرده‌اند ، گویی موزیک پخش شده جان دارد و زنده است و بدون هیچ نویزی عالی‌ترین کیفیت ممکن را از این سیستم پخش می نماید . این محصول که با نام Pioneer DEX-P99RS وارد بازار شده و تقریبا ۱۳۴۹ دلار قیمت دارد ، کافی است فقط موسیقی مورد نظر خود را انتخاب و پلی کنید و احساس کنید که ارکس سمفونی در صندلی پشتی شما قرار دارد و کنترل این ارکستر به دست شما می باشد .

جی بی ال (JBL)

شرکت جی بی ال به صورت مستقل از سال ۱۹۴۸ کار خود را در لس آنجلس و کالیفرنیا آغاز کرد. حوزه تخصصی شرکت جی بی ال ساخت بلندگوهای حرفه‌ای برای استفاده شخصی می باشد . این دستگاه تخصص خاصی در ساخت ساب ووفرهایی دارد که می‌توانید در خانه و خودرو استفاده کنید . یکی از بهترین نمونه‌های بلندگوی ساخته شده توسط این شرکت اسپیکر قابل حمل Flip4 با قابلیت اتصال به بلوتوث می باشد .

 

الکترونیک آلپ

شرکت الکترونیک آلپ که به صورت اشتراکی بین دو شرکت ابر قدرت Alps Electric و Alpine اداره می گردد در سال ۱۹۶۷ در توکیو با نام Alps-Motorola اقدانم به شروع فعالیتش کرد و بعدها هم در سال ۱۹۸۷ به اسم کنونی یعنی آلپ الکترونیک (Alpine Electronic) تغییر نام داد و به فعالیت خود ادامه داد . سیستم‌های صوتی که در این شرکت ساخته شده است اکثرا در خودروهای مدل بالا مانند BMW و Honda استفاده می گردد. شرکت الکترونیک آلپ موفقیت چشم گیری در ساخت سیستم‌های پخش کننده خودرو دارد و همچنین بهترین استریوهای مربوط به خودرو مانند CDE-HD149BT Car Stereo را نیز تولید می‌کند.

تلفیق تکنولوژی با سیستم‌های پخش کننده

یکی از مواردی که امروزه در سیستم های پخش کننده اهمیت بسیار زیادی دارد این است که سیستم پخش کننده بتواند با وسایل هوشمند از جمله تلفن همراه تطبیق پیدا کند. اگر سیستم پخش کننده بتواند با تلفن همراه هماهنگ شود ، دیگر نیازی نیست جهت پاسخ دادن به تلفن خود حتما گوشی را به دست بگیرید که جریمه‌های سنگینی نیز شامل شود. بلکه به راحتی و فقط با فشردن یک دکمه می‌توانید از طریق سیستم پخش خودرو تماس‌ها را جواب دهید و حتی از منشی هوشمند خود مثل گوگل و یا سیری بخواهید که شما را در جریان کارهایی که لازم است امروز و یا فردا انجام دهید، بگذارد. همچنین اگر در تقویم تلفن همراهتان ملاقات خاصی داریدو یا حتی اگر لیست خرید خودتان را گم کرده‌اید با اتصال منشی هوشمند خود به تلفن همراه می‌توانید در جریان تمامی کارهایتان قرار بگیرید. همچنین نیازی نیست برای مسیر یابی از تلفن همراه استفاده کنید بلکه با استفاده از مسیر یاب سیستم پخش کننده به راحتی می‌توانید با تعیین مبدا و مقصد به جایی که مد نظرتان است بروید. گاهی سیستم‌های مسیر یابی شما را از دوربین‌های کنترل سرعت، مسیرها پر ترافیک و یا تصادفات جاده‌ای با خبر می کند و شما سریع‌تر به مقصد مورد نظر می رسید .

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 174 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 19 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.