رانیا هوم بررسی گلکسی زد فولد ۵ سامسونگ - رانیا هوم

سامسونگ به‌تازگی گوشی تاشو گلکسی زد فولد ۵ معرفی کرد. قیمت این گوشی ۱۷۴۹ پوند (۱۷۹۹ دلار) است که ۱۰۰ پوند بیشتر از فولد ۴ سال گذشته است و حتی بسیار گران‌تر از پیکسل فولد گوگل است.

به نظر می‌رسد گلکسی زد فولد ۵ چیزی فراتر از یک گوشی هوشمند است. سامسونگ این دستگاه را به‌عنوان یک رایانه، تبلت و گوشی کاملی معرفی کرده که می‌توان به‌راحتی آن را تا کرد و در جیب قرار داد. بزرگترین بهبودی که در این گوشی صورت گرفته آن است که فاصله بین دو نیمه‌ی گلکسی زد فولد ۴ را در هنگام بسته شدن به‌طور کامل حذف کرده است.

نمایشگر و لولا

طراحی این گوشی نسبت به مدل سال گذشته اصلاح شده و به خاطر لولای جدیدی که دارد به‌صورت کاملا صاف تا می‌شود. این گوشی همچنین نازک‌تر و سبک‌تر از مدل قبلی است و چین‌های وسط نمایشگر آن بسیار کمتر هستند.

البته این گوشی ضخیم‌تر از یک گوشی معمولی است، اما فقط ۱۳ گرم از آیفون ۱۴ پرو مکس سنگین‌تر است. نمایشگر خارجی ۶.۲ اینچی آن کمی باریک‌تر و کلیبورد آن را کمی جمع‌وجورتر شده است. با این حال، برای انجام گارهای مختلفی مثل پیام رسانی، گوش دادن به موسیقی و سایر موارد به اندازه کافی خوب و سریع است. نمایشگر داخلی ۷.۶ اینچی آن نیز در زمان باز شدن یک شگفتی کامل است.

گلکسی زد فولد 5

این نمایشگر روشنایی بیشتری نسبت به مدل سال گذشته دارد. سامسونگ گفته است که طراحی جدید این نمایشگر آن را ۲۵ درصد بادوام‌تر می‌کند، اما مثل هر نمایشگر تاشو دیگری، حساس‌تر از شیشه یک تبلت معمولی است و باید در استفاده از آن احتیاط کرد.

ضمنا، لولای این گوشی می‌تواند آن را زوایای مختلفی نگه دارد و به شما اجازه خواهد داد تا در حالت‌های مختلفی از آن برای تماشای محتوای رسانه‌ای استفاده کنید.

پردازنده و باتری

فولد ۵ مجهز به تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و ۱۲ گیگابایت رم است که آن را به یکی از قدرتمندترین گوشی‌های اندرویدی دنیا تبدیل می‌کند. باتری این گوشی برای استفاده ترکیبی از صفحه نمایش خارجی و داخلی می‌تواند حدود ۴۸ ساعت دوام بیاورد که بسیار بهتر از مدل سال گذشته است.

گلکسی زد فولد 5

گلکسی زد فولد ۵ را می‌توان از طرق درگاه USB-C به مانیتورهای خارجی و سایر لوازم جانبی وصل کرد و همچنین با استفاده از یک شارژر ۲۵ واتی می‌توان آن در عرض ۷۲ دقیقه به طور کامل شارژ کرد.

دوام

سامسونگ طول عمر باتری فولد ۵ را اعلام نکرده است، اما ظاهرا بیش از ۵۰۰ چرخه شارژ کامل با ۸۰ درصد کاهش ظرفیت اولیه باتری را می‌تواند تحمل کند. این گوشی کاملا قابل تعمیر است و هزینه تعمیر نمایشگر داخلی آن ۵۱۴ پوند خواهد بود. همچنین باتری آن در مراکز مجاز قابل تعویض است. سامسونگ یک برنامه خودتعمیری نیز در انگلیس و آمریکا ارائه کرده است که هزینه تعمیر را به ۱۱۵ پوند کاهش می‌دهد. در ساخت گلکسی زد فولد ۵ از آلومینیوم بازیافتی، شیشه و پلاستیک استفاده شده است.

گلکسی زد فولد 5

نرم‌افزار

این گوشی در بخش نرم‌افزار رابط کاربری One UI 5.1 را بر پایه اندروید ۱۳ اجرا می‌کند و شما می توانید چند اپلیکیشن را به‌طور همزمان روی آن اجرا کنید. شما همچنین در صورت تمایل می‌توانید پنجره‌های شناور آن را در بالای صفحه اجرا کنید و همچنین از وجود یک تسک‌بار در پایین صفحه بهره‌مند شوید. فولد ۵ همچنین از قلم S Pen سامسونگ پشتیبانی می کند.

شما می‌توانید اپلیکیشن‌ها را مجبور کنید تا صفحه نمایش گلکسی زد فولد ۵ را پر کنند، اما برخی از اپلیکیشن‌ها مانند جیمیل و کیندل از شما خواهند خواست که فولد ۵ را در به صورت افقی نگه دارید تا نمای دو صفحه‌ای آن‌ها فعال شود.

گلکسی زد فولد 5

یکی از قابلیت‌های خوب گلکسی زد فولد ۵ این است که گزینه‌های بیشتری برای نحوه کار کردن با دستگاه را در مقایسه با پیکسل فولد گوگل ارائه می‌‌دهد. برای مثال، شما می‌توانید یک طرح‌بندی جداگانه برای نمایشگرهای خارجی و داخلی آن ایجاد کنید تا بتوانید اپلیکیشن‌های مرتبط با گوشی را در صفحه‌نمایش کوچکتر و اپلیکیشن‌های مرتبط با تبلت را در صفحه‌نمایش بزرگتر قرار بدهید.

گلکسی زد فولد 5

شما حتی می‌توانید انتخاب کنید که کدام اپلیکیشن‌ها باز باقی بمانند و وقتی آن‌ها را در نمایشگر بزرگتر بستید، در نمایشگر کوچکتر دوباره ظاهر شوند. فولد ۵ حداقل پنج سال آپدیت‌های نرم‌افزاری را ارائه خواهد کرد که شامل چهار آپدیت اصلی اندروید و پنج سال به‌روزرسانی‌های امنیتی ماهانه می‌شود.

دوربین

فولد ۵ مجهز به پنج دوربین است که تقریبا مشابه دوربین‌های مدل قبلی هستند. سه دوربین خوب در پنل پشتی آن وجود دارند و یک دوربین سلفی در بالای نمایشگر خارجی و یک دوربین ۴ مگاپیکسلی در زیر نمایشگر داخلی آن وجود دارند.

گلکسی زد فولد 5

دوربین های این گوشی می‌توانند تصاویر خوبی در شرایط نوری مختلف ثبت کنند. حالت شب این گوشی بسیار سریع‌تر از مدل قبلی است و تصاویر ثبت‌شده وضوح بالایی دارند. فولد ۵ قابلیت‌های دوربین زیادی دارد که از آن جمله می‌توان به گرفتن سلفی با دوربین اصلی و امکان عکاسی و فیلم‌برداری هندزفری اشاره کرد. در مجموع، دوربین‌های فولد ۵ مثل دوربین‌های گلکسی S23 سامسونگ خوب هستند، اما نمی‌توانند با دوربین‌های پیکسل فولد گوگل رقابت کنند.

قیمت فولد ۵ از ۱۷۴۹ پوند (۱۷۹۹.۹۹ دلار) شروع می شود، در حالیکه قیمت پایه گلکسی زد فلیپ ۵ برابر با ۱۰۴۹ پوند، قیمت پایه گلکسی S23 اولترا برابر با ۱۲۴۹ پوند، قیمت پیکسل فولد گوگل ۱۷۴۹ پوند و قیمت آنر مجیک Vs برابر با ۱۳۹۹.۹۹ پوند است.

 

جمع‌بندی

سامسونگ گوشی تاشو نسل پنجم خود را سبک‌تر، نازک‌تر و بهتر ساخته است و ما با یک دستگاه کاملا بالغ روبرو هستیم. این گوشی هرچند بسیار گران است اما این بهایی که شما برای فناوری پیشرفته می‌پردازید. گلکسی زد فولد ۵ یکی از سریع‌ترین گوشی‌های تاشویی است که می‌توانید در جیب خود داشته باشسد، این گوشی دارای عمر باتری طولانی، بهترین نمایشگر تاشو بازار و نرم افزار قدرتمند است.


نکات مثبت:

  • دوام بسیار بالا
  • عملکرد و بازدهی قدرتمند
  • عمر باتری ب

نکات منفی:

  • دوربین نسبت به نسل پیش تغییر چندانی ندارد
  • قیمت زیاد
  • فقدان استاندارد مقاومت در برابر گرد و غبار

۸.۵/۱۰

منبع: The Guardian

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 77 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 20 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.