رانیا هوم بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی بدون نیاز به کلاس(کوچینگ زبان) - رانیا هوم

در این مقاله به بررسی یادگیری زبان انگلیسی در منزل و بدون نیاز به کلاس می پردازیم. ایا این روش یادگیری برای همه کاربردی است؟ جواب این سؤال خیر است!! همه افراد نمی توانند به صورن خودخوان زبان انگلیسی را یاد بگیرند. پس خواهشا یک نسخه واحد را برای همه افراد نپیچید. بسیاری از افراد عزم و اراده برای یادگیری خودخوان را ندارند و پس از مدتی آن را رها می کنند. تنها افرادی می توانند زبان را به صورت خودآموز در منزل یاد بگیرند که اراده زیادی دارند همچنین وقت زیادی هم برای رفت و آمد بی مورد به کلاس ندارند. یادگیری زبان انگلیسی در منزل هم خیلی راحت است و هم مزایای زیاد دیگری دارد. مثلا اگر خیلی دوست داشته باشید انگلیسی یاد بگیرید اما وقت کافی نداشته باشید، یا اگر موسسه های زبان از خانه یا محل کارتان خیلی دور باشند یا هزینه های شان خیلی زیاد باشد، در این صورت بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در منزل است. شاید الان دارید به این فکر می کنید که یاد گرفتن مکالمه در خانه خیلی سخت است، چون کسی نیست که اشتباهات تان را اصلاح کند یا این‌که چطور می‌توانید پیشرفت کنید در حالی که نمی دانید کجای کارتان ایراد دارد؟ برای آشنا شدن با بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در منزل حتما این مقاله را مطالعه کنید.

ایا این نگرانی ها به‌جا است؟

خیر اصلا به جا نیست

نگران تلفظ صحیح کلمات هستید؟ بهترین تلفظ کلمات دیکشنری است که مرجع اصلی همه اساتید است. پس ما دانلود یک دیکشنری می توانیم درست ترین تلفظ کلمات را داشته باشیم. این تلفظ از تمام تلفظ های اساتید زبان در کشور بهتر است. پس این مشکل شما هم حل شد. در واقع، شاید اصلا ندانید که از کجا باید شروع کنید. در حقیقت یادگیری زبان لزوما به معنای نشستن پای کتاب نیست و منابع زیادی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند که در مسیر درستی قدم بردارید.اگر در خانه تان از روش ها و منابع درستی استفاده کنید، کارتان روی غلتک می افتد. یادگیری زبان نیاز به یک هدف مشخص و سپس یک مربی یا کوچ حرفه ای دارد که شما را چک کند و برای شما برنامه ریزی نماید و به شما بگوید دقیقا از چه مسیری بروید. بدون مربی یا کوچ فقط شروع کردن زبان، شما را به مقصد نهایی نمی رساند.

برای یادگیری زبان شما به ۴ مهارت اصلی

  • اسپیکینگ یا همان صحبت کردن
  • رایتینگ یا همان نوشتن متن
  • ریدینگ یا همان خواندن متن و درک خود از متن خوانده شده
  • لیستنینگ یا همان گوش دادن به فیلم یا فرد انگلیسی و درک صحبت های آن فرد میباشیم.

یادگیری زبان انگلیسی

برای هر یک از مهارت های بالا شما نیاز به یادگیری دارید. شما در مسیر یادگیری زبان نیاز به آموزش گرامر  و فرمول ها و حفظ آن ندارید. با همین یک جمله شما می توانید حداقل دو الی سه سال از مسیر را خلاصه کنید. مگر الان که شما صحبت می کنید ، گرامرهای زبان خودتان را می دانید که انتظار دارید، گرامرها و فرمول های زبان انگلیسی را یاد بگیرید و بعد آن ها را حفظ کنید و بعد به یاد بیاورید که الان که می خواهید صحبت کنید از چه گرامری باید استفاده کنید. پس در مسیر یادگیری زبان گرامر را حذف کنید. شما باید گرامر را در مهارت اسپکینگ یعنی صحبت کردن بیاموزید نه با حفظ فرمول های گرامری زبان. مگر الان شما مضارع اخباری یا مضارع الترامی یا گذشته نقلی استمراری را بلد هستید؟ شما دستور زبان فارسی را بلد نیستید ولی به راحتی در همین امروز ممکنه ۱۰۰ تا جمله با گرامر مضارع اخباری گفته اید ولی خودتان هم هیچ اطلاعی از این گرامر و فرمول های آن نداشته اید. یک کودک وقتی می خواهد به زبان خودش صحبت کند آیا به آن دستور زبان فارسی یاد می دهید ؟؟ پس چگونه یک کودک به زبان مادری صحبت می کند؟ یادگیری زبان انگلیسی فقط با تکرار و مهارت های اسپیکینگ ایجاد می شود نه یادگیری گرامر. افسوس که  دانشجویان و کودکان ما سال ها در کلاس های زبان انگلیسی وقت خود را هدر می دهند و در آخر حتی چند کلمه ای قادر به صحبت کردن به زبان انگلیسی یا نوشتن نیستند. آیا از خودتان نمی پرسید دلیل این همه کلاس رفتن ها چه بوده است؟

یادگیری زبان انگلیسی

 مهندس حمصیان با سال ها آموزش در زمینه یادگیری و همچنین چاپ مقالات متعدد و خواندن مقالات انگلیسی متعدد می تواند به شما کمک نماید که در منزل و به راحتی با گذاشتن زمان مورد نظر، زبان انگلیسی را صحبت کنید. جهت مشاوره و رزرو نوبت حتما با ما در تماس باشید. ما به شما مسیر موفقیت را نشان می دهیم. برای زمان و هزینه های خود ارزش قائل شوید و راه های قبلی را کنار بگزارید. یادگیری ۴ مهارت زبان نیاز به تمرین و قرارگیری در راه درست دارد. در ادامه مقالات آموزش زبان انگلیسی حتما با ما همراه باشید. مشکل بسیاری از افراد در یادگیری زبان این است که اکثر افراد برای یادگیری زبان راه را اشتباه می روند و سال ها زمان و هزینه خود را به آموزشگاه های مختلف می دهند و نتیجه ای هم نمی گیرند. آیا اغلب پیش از گفتن واژه مورد نظر ناچارید مدام برای یافتن آنها فکر کنید؟ آیا دائم کلمه ها را اشتباه بیان میکنید؟ آیا تلفظ حروف در برخی کلمه ها برایتان دشوار است؟ آیا این مشکلات فقط به این دلیل نیست که مدام برای گفتن یک جمله خاص به چندین شیوه فکر میکنید؟ اگر چنین است، نگران نباشید، زیرا تنها شما نیستید که با این مشکل مواجه اید. هزاران نفر وجود دارند که هنگام صحبت کردن از همین روش استفاده می کنند . به این صورت که از قبل جمله را در ذهن خود آماده کرده، سپس آن را بیان می کنند. این روش، روان صحبت کردن را با مشکلات زیادی روبه رو می کند که بارزترین آن ها عبارت اند از تپق زدن، مِن مِن کردن و کاربرد نادرست کلمه ها و ساختارهای دستوری است. به طور کلی ، تمام این موارد منجر می شود که نوع صحبت کردن شما با افراد، این طور به نظر برسد که از آنچه می خواهید بگویید خیلی مطمئن نیستید، درحالی که واقعیت این گونه نیست. شما دقیقاً می دانید که چه می خواهید بگویید و می دانید که چگونه موضوع را با ۵ جمله بندی مختلف ادا کنید و تمام آن جمله ها در ذهنتان وجود دارد و پس مشکل چیست؟مشکل این است که هنگام صحبت ناچارید تمامی آنچه را که می دانید، یک باره بر زبان بیاورید. من هم همین شرایط رابرای یادگیری زبان تجربه کرده ام و دقیقاً میدانم که این حالت چه حسی دارد.همچنین دلیل اصلی این مشکل را هم میدانم. اگر می خواهید بدانید علت اصلی این مسئله چیست و برای همیشه این مشکل را برطرف کنید؟ به خواندن این مقاله ادامه دهید. من هم کلاس های مختلف و معلم های متفاوت را رفته ام ولی سال ها به نتیجه های خوبی دست پیدا نکردم. اگر شما نتوانید صحبت کنید یعنی شما موفق نبودید.

با کمترین زمان و هزینه و کمترین اشتباه زبان انگلیسی را یاد بگیر

۱-بزر گترین دشمن یادگیری زبان عادت اشتباه نوشتن در ذهن است.

عادت نادرست آماده سازی جمله در ذهن قبل از صحبت کردن به زمانی بازمی گردد که یادگیری زبان را در مدرسه شروع کردید. شاید خاطرتان باشد که در زنگ های انگلیسی، عمده وقت کلاس صرف نوشتن تمرین های کتاب، لغت های جدید، جمله ها نمونه و غیره می شد. همچنین مجبور بودیم، تکالیف را به شیوه نوشتاری انجام دهیم. اگر منصفانه بخواهیم بگوییم حدود ۹۰ درصد از زمان کلاس صرف یادگیری بر مبنای نوشتن می شد. ما ناچار بودیم مدام بخوانیم و بنویسیم و به این ترتیب مغز خود را عادت داده ایم تا کلمه ها را با وسواس انتخاب کرده و آنگاه بر اساس قواعد گرامری، آن ها را به صورت جمله مرتب کنیم.کدام یک از ما در زبان فارسی می دانیم هنگام صحبت کردن چه گرامری داریم استفاده می کنیم، مثلا دانستن ماضی نقلی، ماضی اخباری و غیره را ما به راحتی در صحبت استفاده می کنیم ولی اصلا ساختار آن را هم به یاد نمی آوریم. به اعتقاد من، ریشه اصلی ناتوانی در انگلیسی صحبت کردن همین جا است! تمرین مداوم انگلیسی به شیوه نوشتاری باعث شده هنگام تلاش برای صحبت کردن مغز ما کلمه ها و جمله ها را تصویرسازی کند. من این شیوه را ،شیوه نوشتاری ذهن می گویم. بدیهی است مادامی که چندین سال انگلیسی را با متد نوشتن تمرین می کنید، درنهایت تاحدی در نوشتار و گفتار تبحر دارید، زیرا از لحظه ای که سعی کرده اید در مکالمه ها شرکت کنید و چیزی بگویید همواره مقابل خود کتاب را دیده اید و متن کتاب جمله های آماده را با تصویر کلمه ها در اختیارتان گذاشته است. نکته جالب توجه و مهم این که هم زمانی جمله و تصویر یا به عبارتی دیگر، روش تصویرسازی دائم حواس شما را پرت می کند و نمی توانید به طور کامل در یک مکالمه درگیر شوید در نتیجه هر زمان که می خواهید مکالمه ای را شروع کنید، شیوه های گوناگونی برای بیان یک جمله خاص در مقابل خود می بینید، زیرا مغز شما به جمله نویسی عادت کرده و این امر موجب می شود کلمه ها را با دقت گزینش کرده و در بیان ساختار گرامری و گزینش کلمه ها و غیره  با احتیاط بیشتری عمل کنید. اگر کاربرد زبان انگلیسی در زندگی روزمره فقط در صحبت کردن خلاصه می شود، پس چرا در مدارس، تنها بر دو مهارت خواندن و نوشتن تأکید می کنند؟

۲-چرا می خواهیم زبان انگلیسی را بخوانیم و یاد بگیریم؟

اگر این سؤال را از یک استاد زبان شناسی که سرگرمی اش تحقیق در مورد ریشه افعال بی قاعده است بپرسید، پاسخ وی با پاسخ فردی که کارش سفر به دور دنیاست و همواره از زبان انگلیسی به عنوان ابزاری برای ایجاد ارتباط با افراد بیشمار بهره می برد، کاملاً متفاوت خواهد بود. اولی به شما خواهد گفت: «باید انگلیسی بخوانید تا در مدرسه نمره های خوب بگیرید و وارد دانشگاه شوید و دومی به شما خواهد گفت که کاربرد واقعی زبان انگلیسی عبارت است از ایجاد ارتباط با دیگران.آیا شما با این گفته موافقید؟ اندکی فکر کنید، درحالی که زبان جویان خود را درگیر خواندن و نوشتن می کنند، آیا این مهارت های ارتباط با افراد نیست که تمام جنبه های زندگی ما را تعیین می کند؟ فرض کنید میخواهید در یک شرکت بین المللی استخدام شوید. به غیر از بخش پشتیبانی که کارشان شامل مواردی مثل ارسال ایمیل و مکاتبه های اداری وغیره است، آیا همین مکالمه های تلفنی، ارتباط مؤثر بین شما و همکاران و مدیران نیست که قسمت اعظم برنامه روزانه شرکت را شامل می شود؟ از این جا به شما می گویم همیشه در زندگی خود ببینید از چه کسی دارید تبعیت می کنید؟ فردی که خودش آیلتس بالا آورده یا کسی که سال ها در خارج تحصیل و زندگی کرده و از زبان روزانه استفاده می کند یا یک معلم زبان که خودش قبلا هیچ یک از شرایط بالا را نداشته است و خودش هم راه درستی نرفته ولی به شما می گوید این راه درستی است. همیشه در زندگی خود این را سرلوحه زندگی خود بزارید که اگر قرار است حرف فردی را گوش دهید ببینید آن شخص خودش چیکار کرده است. خودش در زندگی خود در آن حیطه موفق بوده است یا نه؟ به نظر من همه قبول دارند که با وجودی که زبان انگلیسی آکادمیک در سیستم آموزشی مدرن جایگاهی ویژه دارد، اما درنهایت میزان توانمندی فرد در زمینه مهارت صحبت کردن به زبان انگلیسی است که مرز توفیق یا ناکامی وی را در بهره مندی از زبان انگلیسی رقم می زند.

زبان انگلیسی

البته باید گفت، در سیستم آموزش مدارس، مهارت صحبت کردن به زبان انگلیسی کاملاً نادیده گرفته نمی شود. به این گونه که در درس ها، تمرین های اسپیکینگ با مطالب قدیمی و سنتی گرامر ، نوشتن و گوش کردن ترکیب شده است. اما اگر شیوه اداره کردن کلاس توسط معلمان را بررسی کنید، خواهید دید که معلم به هیچ عنوان نمی تواند به تک تک دانش آموزان توجه کافی کند تا آنها را با مکالمه های روزمره درگیر کند. همچنین می دانیم که دانش آموزان و دانشجویان عموماً برای گرفتن بالاترین نمره حداقل تلاش را به خرج می دهند. متأسفانه اگر دانش آموزان در مهارت صحبت کردن به اندازه مهارت های شنیدن و نوشتن پیشرفت نکنند، معلمان نیز چندان اهمیتی نمی دهند چرا که ، معیار سیستم آموزشی در ارزشیابی میزان سواد دانش آموزان عبارت است ازمقدار تکالیف انجام شده و نمره های کسب شده در امتحانات کتبی میان ترم و پایان ترم! درنتیجه، هرساله با موج عظیمی از دانشجویانی مواجهیم که از مراکز آموزشی فارغ التحصیل می شوند، بی آنکه کمترین مهارتی در زمینه صحبت کردن کسب کرده باشند. حتی دانشجویان رشته تخصصی زبان هم با این مشکل مواجه می شوند و بعد از سالیان زیاد تحصیل در رشته تخصصی زبان، قادر به صحبت کردن مناسب نیستند.

مقالات مشابه با این مقاله:

با کمترین زمان و هزینه و کمترین اشتباه زبان انگلیسی را یاد بگیر (قسمت چهارم)

نوشته شده توسط مهندس حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 482 views بار دسته بندی : آموزش زبان انگلیسی تاريخ : 10 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها