رانیا هوم بیزینس کوچینگ مهرداد حمصیان (قسمت اول) - رانیا هوم

بیزینس کوچینگ یکی از راهکارهای مهم برای بهبود کسب و کار و شغل ها جهت افزایش درآمد می باشد. کوچ یعنی مربی جهت بهبود کسب و کار شما می باشد. بسیاری از مشکلات کسب و کار و شغل ها به دلیل عدم دانش و مدیریت مناسب با مشکل روبرو شده اند و در این دوره شما یاد می گیرید تغییر کنید. شما باید تغییر کنید تا بتوانید شرایط خود را بهبود ببخشید. ما ابتدا باید مشکلات کسب و کار را شناسایی کنیم تا بتوانیم راهکارهای بهبود آن ها را انجام بدهیم. شما یاد می گیرید چگونه مطالب مهم آموزش داده شده را به کار بگیرید. عملی کردن دانسته ها یکی از اقدامات کوچ برای شما می باشد. اگر شما فقط بدانید هیج اتفاقی نمی افتد. باید به دانسته های خود عمل کنید. شما برای موفقیت در شغل خود باید یک برند برای خود ایجاد کنید. باید کسب و کار خود را سیستمی کنید و از آن شبکه بسازید. مزیت آن چیست؟ شبکه سازی در حقیقت کاهش زمان، هزینه و بهبود کیفیت کار شما می باشد. فاکتورهای زیادی منجر به موفقیت و افزایش درآمد افراد در شغل خود می شوند. به نظرتان چرا بعضی از رستوران ها در شرایط کرونا دچار مشکل شده اند درحالی که بسیاری از رستوران برند، درآمد بیشتری هم نسبت به قبل داشته اند. همه این اطلاعاتی که به شما در این مقاله می دهم ، طبق مطالعه موردی (کیس استادی) در ایران و در شهر اصفهان در شرایط کرونا می باشد. ما اطلاعات را از کسب و کار میگیریم بعد آن ها را تجزیه و تحلیل می کنیم و در مرحله بعدی راهکار برای بهبود آن ها ارائه می کنیم.

 

مشکلی که خیلی از مدیران ما دارند این است که سیستم سازی نمی کنند ، شما برای هر شغل یا کسب و کاری که دارید باید یک سیستم سازی داشته باشید ، شما در هر کسب و کاری که هستید باید یک سیستم ایجاد کنید. شما باید سیستم بازاریابی داشته باشید ، باید سیستم فروش داشته باشید ، باید شما سایت داشته باشید ، باید اینستاگرام داشته باشید، نیروی انسانی برای جذب کردن داشته باشید و همه این ها را به صورت اصولی حفظ کنید. دیگر نمی شود با روش های سنتی فعالیت کرد ، اگر بخواهید سایت و شبکه های اجتماعی نداشته باشید مخصوصا الان در شرایط کرونا نمی توانید موفق شوید و کسب و کار شما پیشرفت نمی کند. شما باید یک نیروی انسانی متخصص داشته باشید که این سیستم را برای شما راه بندازد و باید هزینه کنید چون یک سرمایه گذاری محسوب می شود و اگر خودتان بخواهید این کار را انجام دهید باید زمان بگذارید و آموزش ببینید و کتاب بخوانید و خیلی وقت ها مدیران ما مشکل خودشان است و خودشان نمی توانند مشکل خودشان را ببینند ، یک نفر از بیرون به شما باید بگوید که ایراد کجاست و دارید چه اشتباهی میکنید ، سایتتان ایراد دارد؟ تولید محتوای مناسبی ندارید و غیره. یکی از مهمترین قسمت ها برای کسب و کار تولید محتوا است. می تواند برای سایت شما باشد ، می تواند برای اینستاگرام شما باشد ، شما باید محتوا تولید کنید که مشتری متوجه شود ویژگی محصولات شما چیست؟ نسبت به بقیه محصولات چه ویژگی دارد تا بیاید از شما خرید کند ، و این نیاز به یک سیستم سازی (سیستم بازاریابی ، سیستم فروش ، سیستم نیروی انسانی) که بتواند این ها را باهم دیگه لینک کند و چرخه کسب و کار شما را روز به روز رونق ببخشد!

بیزینس کوچینگ

اهمال کاری منجر به مشکلات متعدد برای کسب و کارها می شود. داشتن بیزینس کوچ به شما کمک می کند اهمال کاری نکنید. بیزینس کوچ معجزه نمی کند ، شما را هدایت می کند تا اقدامات مناسب را انجام دهید و در حقیقت کوچ شتاب گر و تسهیل کننده کار شما است. عدم اقدام کردن منجر به مشکلات کسب و کارها می شود و بسیاری از افراد کمالگرا هستند و همین منجر به عدم اقدام آن ها می شود. بسیاری از مدیران یک مسیر اشتباه را ادامه می دهند و این راه اشتباه را چندین سال اشتباه می روند و زمان و هزینه خود را تلف می کنند. خود مدیران نمی دانند که راه اشتباه رفته اند ولی در اصل یک راه اشتباه رو طی کرده اند. یکی دیگر از ویژگی های کوچ این است که مربی از بیرون به شما نگاه می کند. رسالت و هدف اصلی باید در یک راستا باشد تا به موفقیت برسیم. تعریف شما از موفقیت چیست؟ چه اتفاقی ایجاد شود شما موفق می شوید؟ نقاط کور خود را میدانید؟

کوچ نقش آینه برای شما است. هر کسب و کاری نیاز به سیستم سازی دارد و شما در این دنیای رقابتی بدون استفاده از سیستم سازی ، کسب و کار شما موفق نخواهد شد. برنامه ریزی شما برای کسب و کار شما چیست؟ مشکل بسیاری از کسب و کارهای ما این است که پلان دوم ندارند و اگر مشکل کرونا آمد باید چیکار کنم. اگر تورم بالا رفت چیکار کنم. اگر محصول من تحریم شد چیکار کنم؟ پلان دوم ندارید و در صورت کوچکترین مشکل درآمد آن ها کم می شود. کدام مسیر تبلیغاتی، درآمد شما  را بهبود داده است. اصلا آنالیز کرده اید؟ این ها تماما مشکلات کسب و کارها در ایران است.

بیزینس کوچینگ

شما باید ساده و شفاف صحبت کنید و از حرف های بزرگ استفاده نکنید.جمع آوری اطلاعات یکی از مهمترین مسائل کسب و کارها می باشد.ایا از مشتریان خود اطلاعات دارید؟ ایا راه های جمع اوری اطلاعات را می دانید؟ این ها همه درس های آماری است که در کشورهای پیشرفته استفاده می شود.و در ایران جمع آوری اطلاعات و کار آماری را بلد نیستند. آیا تأثیر روانشناسی مثبت گرا را بر کسب و کار می دانید؟ روانشناسی مثبت گرا یکی از راهکارها برای افزایش درآمدها است.

مقالات مشابه با این مقاله:

روش های بهبود درآمد کسب و کارها

مشاوره و انجام تولید محتوا

استفاده کاربردی از علم های دانشگاهی

نوشته شده توسط مهندس حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 587 views بار دسته بندی : مطالب جدید تاريخ : 10 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.