رانیا هوم چاپ مقاله در مجله های علمی پژوهشی - رانیا هوم

مجله های علمی پژوهشی از جمله مجلات داخلی هستند که بسیاری از افرادی که اطلاعی هم از مجلات ندارند، ژورنال های خارجی را علمی پژوهشی خطاب کرده اند که این نشانگر عدم اطلاعات آن ها است. مجلات علمی پژوهشی فقط برای داخل ایران هستند و دارای اعتبار بالایی برای رتبه و رزومه در داخل ایران محسوب می گردند. البته این موضوع به این معنی نیست که برای مهاجرت تحصیلی یا رزومه برای دانشگاه های خارج از کشور بی اعتبار باشد. این مجلات دارای اعتبار بالایی برای پذیرش دکترا و رزومه در داخل ایران هستند. اعتبار این مجلات را از کجا بفهمیم؟ در مقاله قبلی لیست ژورنال های دارای اعتبار وزارت علوم و دانشگاه آزاد را قرار دادیم که می توانید با کلیک روی این مقاله و خواندن آن، اعتبار آن را بفهمید و همچنین لیست مجلات دارای اعتبار را هم دانلود کنید (مقاله : اعتبار مجلات علمی پژوهشی و علمی ترویجی). اولین اعتبار مخصوص مجلات تأیید شده وزارت علوم است و بعد مجلات پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی دارای رتبه بعدی است. بسیاری از مجلات علمی تخصصی هم که دارای اعتبار بالایی نسبت به مقالات کنفرانسی دارند در رتبه های بعدی قرار می گیرند.

مجله های علمی پژوهشی

۱-مجلات داخلی چه مجلاتی هستند؟

مجلات علمی پژوهشی داخلی دسته از مجلات علمی هستند که چاپ مقاله در آن ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشند این مجلات قابل تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت می‌باشند و در داخل کشور مزایای بسیار زیادی دارند.این مجلات مقالات فارسی نیز پذیرش می‌کنند و پایگاه اطلاعاتی اکثر آنها در داخل کشور ایران می‌باشد از جمله مهم ترین و پرطرفدار ترین مجلات علمی پژوهشی داخلی میتوان اشاره به مجلات isc داشت که بسیار پرطرفدار می‌باشند. چنانچه می‌خواهید برای تقویت رزومه(پذیرش دکترا یا قوی کردن رزومه یا افزایش رتبه علمی) خود تلاش کنید مجلات علمی پژوهشی داخلی مناسبترین انتخاب شما می‌باشند. دانشجویان عزیز ما به طور کلی سه نوع مجله داخلی داریم که براساس اعتبار به ترتیب به سه مجلات دسته علمی پژوهشی، علمی ترویجی و علمی تخصصی تقسیم می شوند.

مجله های علمی پژوهشی

۱-۱-مقاله علمی پژوهشی: نوآوری و انجام روش های تحقیق پژوهشی، از جمله مقالات تأیید شده در مجلات علمی پژوهشی است.مقالات علمی پژوهشی که گونه دیگری از انواع مقالات علمی می‌باشند این نوع مقالات نه به بررسی و تحقیق در مورد موضوعات پیشین می‌پردازد و نه مانند مقالات مروری است این نوع از مقالات افق های جدید از یک موضوع را مورد بررسی و پژوهش قرار می‌دهند.این نوآوری نباید فقط در روش جدید، تعریف جدید، مساله جدید و غیره در تاریخ علم باشد.هدف اصلی مقاله علمی پژوهشی ایجاد یک استدلال است.یکی از بخش های چنین مقاله ای مرور ادبیات است.در یک مقاله علمی پژوهشی، ادبیات به عنوان اساس و بنیان کار ارائه می‌شود و بینش جدیدی را که محقق به دنبال ایجاد آن است، پشتیبانی می‌کند.این مقالات برخلاف مقالات علمی ترویجی که هدف آن خلاصه کردن و استنتاج مباحث و ایده های دیگران است، این مقالات در پی ایجاد و ترویج موضوع جدیدی هستند.

۱-۲-مقالات علمی ترویجی: یک مقاله علمی ترویجی یا مرور ادبیات، اطلاعات منتشرشده در حوزه یک موضوع بخصوص در یک محدوده زمانی را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.مقاله علمی ترویجی (مرور ادبیات) می‌تواند خلاصه‌ای از مقالات علمی و منابع موجود باشد اما معمولاً سازمان‌دهی خاص خود را دارد و خلاصه و استنتاج‌ها را ترکیب می‌کند و اطلاعات را در ساختاری نو ارائه می‌دهد.

۱-۳-مقالات علمی تخصصی یک مقاله مروری تحقیقات اخیر در یک موضوع تحقیقی را برای فهم و درک بهتر افراد و همچنین تجمیع یک موضوع تحقیقی بگونه ای خلاصه سازماندهی می‌کند. این مقالات اغلب در سایت های سیویلیکا و سایت جهاد دانشگاهی نمایه می شوند و دارای اعتبار بالاتری نسبت به مقالات کنفرانسی هم برخوردار هستند. مجله علمی در هر صورت از مقالات کنفرانسی بالاتر است مگر این که کنفرانسی مانند کنفرانس مدیریت پروژه در رشته های مدیریت اعتبار بسیار بالایی حتی بالاتر از مجلات داخلی داشته باشد.

مجلات علمی پژوهشی داخلی مورد تایید وزارت علوم دارای لیست هستند و برای مقاطع دکتری و هیات علمی داشتن یک مقاله علمی چاپ شده در این مجلات بسیار مهم می باشد. چاپ مقاله در این مجلات با توجه به داوری سخت و طولانی مدت آنها بسیار دشوار می باشد. معمولا باید محتوای مقاله شما بسیار پر بار باشد تا بتواند اکسپت چاپ مقاله در این مجلات را بدست آورد.

مقالات مشابه با این مقاله:

ارسال مقاله برای چندین ژورنال

نحوه انتخاب مجله و ژورنال مناسب با مقاله

اعتبار مجلات علمی پژوهشی و علمی ترویجی

امتیازدهی چاپ مقاله ISI برای کارشناسی ارشد و دکترا

نوشته شده توسط مهندس مهرداد حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 251 views بار دسته بندی : مراحل چاپ مقاله تاريخ : 14 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها